1x09 - Hero

Prata om Säsong 1

Ni som kan, ge den ett betyg:

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
2
4%
6
2
4%
7
11
22%
8
12
24%
9
10
20%
10
14
27%
 
Antal röster : 51

Inläggav sus@n » sön maj 02, 2004 10:03

Tre avsnitt i rad är tårdrypande enligt mig: I will remember you, Hero och fortsättningen Parting Gifts.
När jag såg Hero grät jag de sista minuterna, det är så sorligt.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Tob » sön jun 27, 2004 16:22

Jag börjar bli imponerad av mig själv, att inte lyckas bli spoilad inför detta. Jag fick en chock! Vad gör dem ? Han kan ju inte dö? Han är ju en huvudperson! en rolig sådan också desutom!

Avsnittet i sig är egentligen ingen höjdare, men som redan sagt så är sista 5 minutrarna underbara. Doyles "tal" till Cordelia, kyssen, och sen när man får se den inspelade videon i slutet. I början skrattade man och i slutet var det inte alls lika roligt.

EDIT: jag menar inte att dem var underbara pga Doyles död, usel formulering.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Piraten » tor jul 08, 2004 14:46

Tänk att 5 minuter kan höja avsnittet så grymt mycket!
Användarvisningsbild
Piraten
Minion
 
Inlägg: 218
Blev medlem: 08 jul 2004
Ort: Alfta (Hälsingland)

Inläggav sus@n » tor jul 08, 2004 16:19

Piraten skrev:Tänk att 5 minuter kan höja avsnittet så grymt mycket!



Håller med.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Koala » sön aug 29, 2004 18:20

Grymt avsnitt, 2a världskriget i buffyverse =)

Lessen i ögat för Doyle, gillade honom skarpt...
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav nata » tor sep 09, 2004 21:12

:cry: Och tårarna efter I Will Remember You bara fortsätter (uppvärmning av tårkanalerna inför nattens buffy) Det är så fint: alla kan vara en hjälte till och med doyle. och om han nu var tvungen att dö var det ju en vacker död. Han sa ju i första avsnittet att han hade något att "atone for" (usräkta stavningen)
(En notering för framtiden kan vara att detta är första profetsian som inte slutar så lyckligt som man velat)
We all go into the moving earth beneath our feet and leave nothing behind, except our stories and the hope others will tell them
Användarvisningsbild
nata
Minion
 
Inlägg: 72
Blev medlem: 07 sep 2004
Ort: Lund

Inläggav Joamna » lör sep 18, 2004 11:36

jag gillade verkligen doyle! och detta kom verkligen som en chock för mig. som joss antagligen ville att det skulle göra. är så himla spoilad när det gäller buffy så när dramatiska grejjer händer så blir jag aldrig chockad på det här viset, men nu visste jag för en gångs skull ingenting.

från början var liksom doyle bara en skojjig typ, men man fick hela tiden se lite mer av honom, fast man har ändå inte riktigt lärt känna honom i slutet. det var liksom ingen död som kom för att karaktären spelat ut sin roll..
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Minsc_and_Boo » tis sep 28, 2004 3:16

Jag visste redan innan att Doyle skulle dö, men jag trodde inte att det skulle ske så tidigt i serien. Satt helt handfallen och stortjöt, fast jag visste attdet skulle hända till slut.

Men, släppte dom bara den story arc-en om renrasiga demoner? Tycker dom sumpat en hel del som kunnat bli bra arcs.

Ungen i Under My Skin, till exempel. Ett ondskefullt barn, helt utan samvete. Kunde blivit hur läskigt som helst. Och bruden i She. Jag tyckte jättemycket om henne och de sexuella spänningarna mellan henne och Angel.
I wanna hurt you. But I can't resist the sinister attraction of your cold and muscular body.
-- Buffy 5x18; Intervention
Användarvisningsbild
Minsc_and_Boo
Minion
 
Inlägg: 92
Blev medlem: 30 aug 2004
Ort: Hellmouth; Stockholm

Inläggav Johannah » sön okt 24, 2004 23:45

Såg precis avsnittet.

Död? Nej! Inte Doyle! Var nästan helt säker på att han skulle komma tillbaka, ligga där på golvet eller någonting. Men det verkar ju inte så, inte när man läser den här tråden heller. Eller så är ni jävligt duktiga på att inte spoila, hehe...

Men men. Nazidemonerna var värdelösa som sagt. Och Angel i Hitlerfrilla var väl det hemskaste man sett.

Måste se nästa avsnitt!
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav Jhonny » tor okt 28, 2004 10:13

Näe..både doyle och skådespelaren död :(

Jaså han knarkade ihjäl sig, jaså jahaja han kan inte hantera sig själv nehe nej-
There is no knowledge that is not power
Användarvisningsbild
Jhonny
Minion
 
Inlägg: 295
Blev medlem: 07 okt 2004
Ort: Dalsjöfors

Inläggav Therealbuffy » mån nov 01, 2004 19:44

Ahhh nej Doyle dog :cry: trodde verkligen inte han skulle dö....orättvisst :(
I`ve known you for two minutes and I can`t stand you.I really don`t feature you living forever.
Användarvisningsbild
Therealbuffy
Minion
 
Inlägg: 404
Blev medlem: 12 aug 2004
Ort: Laholm

Inläggav Koala » mån nov 01, 2004 19:46

Detta är faktist ett av mina favoritavsnitt, så sorgligt, så mediokert men så jäääkla mästerligt!
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav micke_finland » sön nov 14, 2004 17:09

Minsc_and_Boo skrev:Jag visste redan innan att Doyle skulle dö, men jag trodde inte att det skulle ske så tidigt i serien. Satt helt handfallen och stortjöt, fast jag visste attdet skulle hända till slut.


Likadant för mig!
Jag gillade inte alls Doyle i början, mest för sättet han talade på(som jag skrev om i city of angels tråden). Efter några avsnitt växte han dock på mig och nu kan jag ärligt säga att jag kommer sakna honom.
Användarvisningsbild
micke_finland
Minion
 
Inlägg: 70
Blev medlem: 08 okt 2004

Inläggav Koala » mån nov 22, 2004 2:39

Såg detta igen nu... Iiiiiiiiiiiiiiiiih, rysningar!
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav Nyx » mån nov 22, 2004 2:53

Han dog! :eek: Bara sådär... Jag visste att GQ var död men jag hade aldrig trott att han skulle försvinna ur serien så tidigt! Det är ju helt otroligt att Doyle har lyckats göra så stort intryck på Buffy och Angel-fans när han bara var med i nio avsnitt! Jag blev riktigt chockad. Synd på en sån trevlig irländare :cry: . När de bara har tre huvudpersoner tycker man inte att de har råd att göra sig av med någon av dem!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Noggster » mån nov 22, 2004 2:54

jo, det blir värre när man ser end credits på nåt avsnitt i säsong 4 då det står "in memory of Gleen Quinn 1970-2002"
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav jvc_man » mån nov 22, 2004 2:54

Så himla tråkigt att han dör (i alla fall så tidigt i serien), blev riktigt besviken nu. Slutet var dock riktigt bra ("Is that it? Am I done?"), krossande!

:cry:

Mvh
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion
 
Inlägg: 375
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Malmö

Inläggav Noggster » mån nov 22, 2004 2:55

välkommen jvc_man !
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » mån nov 22, 2004 3:04

jvc_man skrev:Så himla tråkigt att han dör (i alla fall så tidigt i serien), blev riktigt besviken nu.


Tror aldrig att jag har blivit besviken när någon stor karaktär har dött -- främst eftersom det är oerhört bra gjort och att deras död i Buffyverse betyder något.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » mån nov 22, 2004 3:16

noike skrev:Tror aldrig att jag har blivit besviken när någon stor karaktär har dött -- främst eftersom det är oerhört bra gjort och att deras död i Buffyverse betyder något.

Samma här och jag kom aldrig riktigt över att han dog, saknade Doyle resten av serien :(

Säsong 5
Och det är väldigt sorgligt när reklamvideon från detta avsnitt visas igen under ett avsnitt, mitt i prick var det och sen saknade jag Doyle ännu mer.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav jvc_man » mån nov 22, 2004 11:43

Godmorgon!

Tack så hemskt mycket för välkommandet [Noggster] :)
Som jag sade så är hans död mycket bra struktuerad och slutet är i toppklass, men som det känns nu så saknar jag honom väldigt mycket! :| Trodde först att han typ förde över någon del av sig till Cordelia (via kyssen) och skulle komma tillbaka i nästa avsnitt, men tydligen ej!

Liten minifråga (fastän fel del av forumet):
Väldigt sugen på att köpa in alla serierna av Angel nu, tv4 tänker ju ej sända fler än säsong 1, vet någon om det kommer ut några "bättre" utgåvor än de som finns på discshop?
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion
 
Inlägg: 375
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Malmö

Inläggav Off » mån nov 22, 2004 12:09

Välkommen!

Vi tar den frågan i en annan del av forumet :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav jvc_man » mån nov 22, 2004 17:04

Tack!

Självfallet, ursäkta mig! :|

Mvh
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion
 
Inlägg: 375
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Malmö

Inläggav Nightcrawler » tis nov 23, 2004 10:32

Jag tycker det var jävligt synd att de skulle "döda" Doyle, eftersom han var en grym karaktär. Inte alls något smart val...

Annars är det ju ett skapligt avsnitt, med enormt tydliga kopplingar till Andra Världskriget...

Tycker synd om Doyle...

Spoiler
Jag tycker det var ett schysst sätt som Doyle gav Cordelia sin kraft, utan att avslöja för mycket...
'Well, the E-flat, it's doable but that diminished ninth, y'know, it's a man's chord. Now, you could lose a finger.'
Oz
What's My Line part II
Användarvisningsbild
Nightcrawler
Minion
 
Inlägg: 241
Blev medlem: 19 jul 2004
Ort: Norrköping

Inläggav VelocityBoy » tis nov 23, 2004 10:51

Nightcrawler skrev:Jag tycker det var jävligt synd att de skulle "döda" Doyle, eftersom han var en grym karaktär. Inte alls något smart val...


Skådisens drogberoende blev ohanterligt och därför var de tvungna att skriva ut Doyle... iofs så har Joss sagt att det alltid var meningen men det tror jag vad jag vill om.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav noike » tis nov 23, 2004 11:26

VelocityBoy skrev:Skådisens drogberoende blev ohanterligt och därför var de tvungna att skriva ut Doyle... iofs så har Joss sagt att det alltid var meningen men det tror jag vad jag vill om.


Om det var så ohanterbart redan efter nio avsnitt så hade det varit jobbigt redan i piloten. Och bytt ut honom där. (Are we a nation of six year-olds?)

[edit: stavfel
Senast redigerad av noike tis nov 23, 2004 11:43, redigerad totalt 1 gång.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav VelocityBoy » tis nov 23, 2004 11:33

noike skrev:Om det var så ohanterbart redan efetr ni avsnitt så hade det varit jobbigt redan i piloten. oc bytt ut honom där.


Så behöver det inte alls vara... det är mycket som kan komma fram när man går ifrån att spela in en fjuttig liten teaser till 14 timmars dagar.

noike skrev:(Are we a nation of six year-olds?)


Här är jag osäker på vad du menar...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav noike » tis nov 23, 2004 11:50

VelocityBoy skrev:Så behöver det inte alls vara... det är mycket som kan komma fram när man går ifrån att spela in en fjuttig liten teaser till 14 timmars dagar.


Med piloten menade jag avsnitt 1x01. Om Glenn Quinn blev ohanterig på grund av droger i så hade han varit det redan innan och åkt ut i kanska avsnitt tre för att de sedan spelat in scenerna imed en ny skådespelare igen eftersom de inte hade visats. Visst de kanske hade fått skjuta på det lite, men det är knappast som om det inte har gjorts så förr när saker och ting inte fungerar.

noike skrev:(Are we a nation of six year-olds?)

Här är jag osäker på vad du menar...


Det där var en del av ett David Cross-skämt. Mycket roligt sådant IMO.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav VelocityBoy » tis nov 23, 2004 11:54

noike skrev:Med piloten menade jag avsnitt 1x01. Om Glenn Quinn blev ohanterig på grund av droger i så hade han varit det redan innan och åkt ut i kanska avsnitt tre för att de sedan spelat in scenerna imed en ny skådespelare igen eftersom de inte hade visats. Visst de kanske hade fått skjuta på det lite, men det är knappast som om det inte har gjorts så förr när saker och ting inte fungerar.


Jaja jag skall inte spekulera mera han lämnade serien och det var sorgligt.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav CheeseGuy » tis nov 23, 2004 12:32

Ett väldigt bra avsnitt, men precis som alla andra avsnitt i säsong 1 (förutom "Five by Five" och "Sanctuary") så lyfter det inte riktigt. Nazidemonerna kändes väldigt b, och det fanns några katastrofala morphningar (duh), men allt annat är bra. Jag älskar Cordelias inledande voice-over, och om jag inte hade varit spoilad första gången hade slutet säkert varit väldigt sorgligt.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

FöregåendeNästa

Återgå till Angel Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]

cron