1x05 - Rm w/a Vu

Prata om Säsong 1

?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
1
3%
4
0
Inga röster
5
3
10%
6
4
13%
7
10
33%
8
9
30%
9
2
7%
10
1
3%
 
Antal röster : 30

Inläggav AngelsGirl » mån okt 25, 2004 19:58

Jag gav avsnittet en 6:a... Jag älskade avsnittet eftersom jag älskar Doyle... och Cordelia var ganska bra... Gillade dock inte när hon var lessen över det spöket sa till henne men när hon sa: "The Bitch is back" och hennes scener med Doyle är underbara
Användarvisningsbild
AngelsGirl
Minion
 
Inlägg: 192
Blev medlem: 22 okt 2004
Ort: Sverige

Inläggav Lipton » tis okt 26, 2004 9:27

Ett ok avsnitt, ger det en 7:a.
Otäck tant.
Än så länge så har det inte varit någon "åh jag vill se nästa avsnitt" känsla i Angel, men det kommer väl.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav sus@n » tis okt 26, 2004 12:10

Lipton: Säsong 1 ger nog inte riktigt den känsla hos alla, men seriern växer definitivt senare.

Annars så ÄLSKAR jag detta avsnittet! Det ligger bra till hos mig..
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Nightcrawler » mån nov 01, 2004 12:51

Gillar det här avsnittet! Rika hemmafruar är bland det läskigaste som finns ;)!
'Well, the E-flat, it's doable but that diminished ninth, y'know, it's a man's chord. Now, you could lose a finger.'
Oz
What's My Line part II
Användarvisningsbild
Nightcrawler
Minion
 
Inlägg: 241
Blev medlem: 19 jul 2004
Ort: Norrköping

Inläggav JRT » mån nov 01, 2004 13:05

Hm, ja åtminstone om de ägnar sin tid åt att mura in sina ungar i väggarna.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Johannah » mån dec 06, 2004 3:40

Jag trodde att jag hade kommenterat det här avsnittet tidigare, men det hade jag tydligen inte.

I alla fall. Att Cordy flyttar in hos Angel är såklart hysteriskt roligt. Även att Doyle tror att Angel och Cordy har någonting på gång. Stackas liten!

Historian med spöket är klart godkänt, även om jag gärna hade sett att de hade gjort spöket på ett lite bättre sätt. Tanten alltså. Såg så dåligt gjord ut. Doyles historia med grabbarna som var ute efter honom kom lite i skymundan och inte alls lika intressant som Cordys problem. Men roligt att få komma Doyle lite närmre.
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav A bear » sön feb 06, 2005 12:01

Och jag som hade hoppats att det skulle vara en Velvet Underground-referens till. Nåja.

Kom på att jag faktiskt såg större delen av det här avsnittet när fyran sände det. Det övertygade mig inte om att jag ville se ett endaste avsnitt till då, men det är faktiskt inte helt dumt när jag nu ser om det. Har väntat på ett Cordeliacentrerat avsnitt, och det är det ju... ganska ordinär spökhistoria egentligen, men jag gillar alla avsnitt där vi får bekräftat att Cordelia faktiskt BÅDE är en ytlig bitch och en djup, tänkande, kännande person. Jag gillar att hon ramat in sitt brända diplom. Och i sann Buffyverseanda (äntligen!) var ju spökets små pikar till Cordelia omedvetet mitt i prick.
Maude: You’re worthless. You’ve never been kind. You’ve never been smart. You’re a user. You’re nothing. Everyone would be glad if you were dead. If anyone really cared about you, would you be here? People let you end up here because they were happy to see you fail.


Att Doyle har ett kusligt förflutet känns inte direkt som någon överraskning - som han har framställts hittills hade jag snarare blivit väldigt förvånad om han INTE hade haft ett gäng förbannade gangsterdemoner efter sig. Hoppas de inte drar ut på den storyn alltför länge.

Problemet med avsnittet är väl just det att serien fortfarande är kvar i spinoffmode. Den lever fortfarande på lånad gloria från Buffy - scenen med diplomet understryker egentligen bara det. Någonstans måste serien börja bli mer än bara "kolla, vi var med i Buffy!" Och då krävs det något mer än att Angel grubblar och Doyle är hemlighetsfull om ett förflutet som ärligt talat känns som jag sett det många gånger förut.

Men som sagt, kul med ett Cordeliaavsnitt.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Binchy » ons feb 09, 2005 19:03

JRT skrev:Ja, det här avsnittet är absolut bra. Doyles replik när han tror att Angel "tagit" Cordelia för honom som sagt...

Doyle: Man, you know I was crazy about her, and I was wearing her down, too. But no, handsome, brooding vampire guy has to swoop in, all sensitive mouth and overhanging forehead. How about leaving some scraps for the homely looking fellas who don’t turn evil when they get some?


Angels gest när han höjer handen för att känna efter om han verkligen har overhanging forehead är så härlig.

Mamman till Phantom Dennis är ju ohygglig, hellre mura in honom, döda honom, än att han skulle få ett eventuellt turbulent liv med en flicka hon inte har godkänt. Det luktar hedersmord lång väg.

Tycker detta är ett mycket bra avsnitt. Kul titel, kunde inte alls tyda den först, men det var väl meningen.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav xAMNESIAx » lör feb 26, 2005 0:41

Medelmåttligt avsnitt, lite bättre än "I Fall To Peices" men långt ifrån de tre första avsnitten. Det som räddar detta avsnitt är Doyle, tycker att hans karaktär är bland de mest intressanta som presenterats i hela Buffyverse. Kan låta lite överdrivet, men han är en perfekt blandning av Angel, Xander och Buffy i ett. Cordys del av avsnittet känns inte speciellt kul. Visst, hon överkommer sina innre demoner och "the bitch is back", men hon hamnar i skuggan av Doyle och hans minst sagt intressanta story.

6/10.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav Gordo » tor apr 14, 2005 21:38

Ett roligt Cordy-avsnitt, hon är riktigt bra och det är skönt att hon har de rätta prioriteringarna, hellre ett fint boende än livet i behåll :)

7/10
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Angela » mån apr 25, 2005 21:47

Jag älskar det här avsnittet, det är grymt bra =)
Angel points at the broken window: "Wow. That's vandalism."
Doyle: "Ah, we'll take care of it later."
Angel: "We should leave a note."
Cordy: "Would you come on?"
Angel: "What's the magic word?"
Cordy: "Urgh!"
Angel: "No, I don't think 'urgh' is the magic word, if one would *call* it a word. And even then it's certainly not a magic one."
Användarvisningsbild
Angela
Demon Fodder
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 13 feb 2004

Inläggav Tob » fre jun 24, 2005 15:23

Cordy, Cordy, Cordy

Ett Cordelia koncentrerat avsnitt var verkligen behövligt. Cordelia fungerar alldeles ypperligt i Angel. Tror jag har nämnt det i någon annan Angel tråd, men i Angel får Cordelia den huvudroll som hon hade behövt i Buffy för att kunna bli riktigt bra. I sin iver att vara något både överdriver och ljuger hon ihop historier, men innerst inne så vet hon hur illa det är, få repliker känns så träffande som "I am the lowest of the lowest".
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Binchy » sön mar 05, 2006 21:19

Damn it, jag vill skriva samma kommentarer om alla avsnitten den här omtitten, som jag skrev tidigare. Stabila åsikter, tydligen...

Gubben som bor mitt över gången till lägenheten Cordy tittar på är verkligen vidrig. Fattades bara att han hade kliat sig "you know where" medan han sa "I'm the only other one with a key to that door" (citat ur minnet).

Märks att Angel är van att bo själv. Han klarar INTE ALLS att Cordy kommer och rubbar hans cirklar...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Tea » mån maj 15, 2006 13:01

Tycker bättre om det här än City of. Cordy får spela ut lite.. tycker om det.
Fortfarande itne så speciellt imponerad. Hoppas att det blir bättre än så här!

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav Tinwiel » mån maj 15, 2006 13:22

Tea skrev:Tycker bättre om det här än City of. Cordy får spela ut lite.. tycker om det.
Fortfarande itne så speciellt imponerad. Hoppas att det blir bättre än så här!


Tea, första säsongen av Angel är väldigt ojämn, med många halvdåliga avsnitt, och några få riktigt bra. Håll ut, det blir bättre! Inte lika bra som Buffy, enligt min mening, men ändå riktigt bra. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tea » mån maj 15, 2006 13:32

Tinwiel skrev:
Tea skrev:Tycker bättre om det här än City of. Cordy får spela ut lite.. tycker om det.
Fortfarande itne så speciellt imponerad. Hoppas att det blir bättre än så här!


Tea, första säsongen av Angel är väldigt ojämn, med många halvdåliga avsnitt, och några få riktigt bra. Håll ut, det blir bättre! Inte lika bra som Buffy, enligt min mening, men ändå riktigt bra. :)


jag hoppas det... för hittills som sagt, inte ett dugg imponerad.

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav madskellig » mån maj 15, 2006 13:33

Tea skrev:Tycker bättre om det här än City of. Cordy får spela ut lite.. tycker om det.
Fortfarande itne så speciellt imponerad. Hoppas att det blir bättre än så här!


Då jag började titta på Angel var jag inte heller så imponerad, Angel var aldrig en favoritkaraktär för mig men han blir mycket mer intressant i sin egen serie. I slutet av säsong 1 var jag riktigt fast faktiskt och du har mycket att se fram emot, lovar ;)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav CheeseGuy » mån maj 15, 2006 14:07

Tea skrev:Tycker bättre om det här än City of. Cordy får spela ut lite.. tycker om det.
Fortfarande itne så speciellt imponerad. Hoppas att det blir bättre än så här!

Buffy är ju inte särskilt bra i början heller. (I och för sig kanske inte du tycker det, men ändå.) Säsong 1 är väldigt ojämn. Det kommer några avsnitt till som är ganska dåliga, och några som är fantastiska, och sen blir serien mycket bättre rakt igenom från och med säsong 2.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Tea » mån maj 15, 2006 14:22

CheeseGuy skrev:
Tea skrev:Tycker bättre om det här än City of. Cordy får spela ut lite.. tycker om det.
Fortfarande itne så speciellt imponerad. Hoppas att det blir bättre än så här!

Buffy är ju inte särskilt bra i början heller. (I och för sig kanske inte du tycker det, men ändå.) Säsong 1 är väldigt ojämn. Det kommer några avsnitt till som är ganska dåliga, och några som är fantastiska, och sen blir serien mycket bättre rakt igenom från och med säsong 2.


nee, buffy är itne heller nån favorit såsong ett, men tycker ändå den är bättre än det här... Ska tvinga mej igenom ettan och hoppas finna mer ro i säsong 2 :D

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav fripp21 » tis okt 03, 2006 21:55

You have mousse? – Of course you do.

Cordelia är för härlig. Mera Cordy är bara bra

Jag gillade en hel del i detta avsnitt. De humoristiska inslagen är många, speciellt när Cordy flyttar in hos Angel. :)
Cordy: You got peanut butter on the bed.
Cordy: I wouldn’t know. The man doesn’t even have a mirror.
Cordy: Angel, at some point in the recent history *you* got peanut butter on your bed, and it’s gross. I think you’re gonna have to change the sheets.
Angel: I don’t eat.
Cordy: Well then, I don’t even want to know how it got there.

Avsnittet var bra, men det var en sak som jag inte gillade alls. Jag tycker inte att det funkade när Cordy var jätteledsen och grät (bölade!) helt tillintetgjord. På något sätt kändes det inte naturligt, om ni förstår vad jag menar? Jag gillade idén, att hon blir mer och mer nedtryckt, alla hennes mörka tankar om sig själv och hur hon upplever hur hennes omgivning ser på henne, och hur hon stiger upp ur skiten när kärringen kallar henne "bitch". Bra.

På tal om kärringen. Det är samma skådespelare och i princip samma roll som görs i kultrullen "Donnie Darko", en av mina favoritfiler. Hon spelar den urdjävligt trångsynta småborgerliga kärringen bra, den skådespelerskan. Observera hur lysande Mr Swayze är i Donnie Darko.

Tillbaka till Cordy-avsnittet. Det var två riktigt bra scener mot slutet av avsnittet. Scenen när kärringen murade in sin egen son var ruskigt bra! Sen gillade jag den allra sista scenen med Cordy i soffan på telefonen och Phantom Dennis.

Skönt med ett Cordy-avsnitt! :D
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav gollum » tis nov 14, 2006 22:36

Poltergeist är alltid kul och det här tyckte jag var kanonbra. Här kastas våra hjältar in i problemen tack vare de vardagliga bekymren, det som de döljer för varandra, deras inre hemligheter. Det är klart, varandes halvdemoner och vampyrer blir det inga normala bekymmer utan övernaturliga varianter.

Cordelias instormande hos Angel är bara för bra och vi skönjer redan här att våpet som gör reklam för soppåsar snart är historia. Kopplingen tillbaka till Sunnydale är snygg och Angels förlsag för att lösa sitt eget problem samtidigt som han hjälper Doyle och säkert planerar redan från början att få lite mer info från Doyle är genomtänkt och innerlig. Angel tar mer och mer plats, Good for you!

Det finns antagligen massor av liknande bostäder i L.A. men är inte Cordys nya hus misstänkt likt det i Melrose Place?

Lite besviken att spöket var en gammal torr kärring bara, det hade gärna fått vara något mer skrämmande, men jag erkänner att jag inte kopplade att hon murat in sonen förrän Cordy började slå sönder väggen. Och detta (ihop med att hon redan direkt kände att den väggen skulle bort) är en skön sammanflätning av hur hon trots allt var en del av gänget i Sunnydale och saknar det, undermedvetet. Och att hon får ett husspöke är bara gulligt. Cordelia rules again, all hail!!
Användarvisningsbild
gollum
Minion
 
Inlägg: 124
Blev medlem: 10 aug 2006
Ort: Lilla Edet...

Inläggav gollum » tis nov 14, 2006 22:40

fripp21 skrev:Observera hur lysande Mr Swayze är i Donnie Darko.


Önskar inte Cordy ngnstans att det var hr Swayze som spökade istället? :D
Användarvisningsbild
gollum
Minion
 
Inlägg: 124
Blev medlem: 10 aug 2006
Ort: Lilla Edet...

Inläggav A bear » ons nov 15, 2006 15:11

Bästa replik:
CORDELIA: I’m a bitch?
MAUDE: Take off the bed sheets, make a noose. Go on. It’ll all be over soon.
CORDELIA: I’m not a sniveling whiny little Cry-Buffy. I’m the nastiest girl in Sunnydale history. I take crap from no one.
MAUDE: You are going to make yourself a noose and put it around...
CORDELIA: Back off, Polygrip! You think *you’re* bad? Being all mean and haunty? Picking on poor pathetic Cordy? Well, get ready to haul your wrinkly translucent ass out of this place, because lady, the bitch is back.


Bästa popkulturreferens:
CORDELIA: How come Patrick Swayze is never dead when you need him?


Detalj jag inte lade märke till första gången jag såg det: När Cordelia kommer till Angels lägenhet lyssnar han på "Ode an die Freude" - som även Angelus visslar på i Buffy s2. Angel och Angelus har samma musiksmak! (spoiler 4.15) (Frånsett då Manilow.) Dessutom: jordnötssmör i sängen? Hur kom det dit? (spoiler 1.08) Slarvade oraklen lite med tidslinjen?

Hej Joss Whedon: Cordelia ska komma i form igen. Hon har blivit rejält stukad av sitt misslyckande i LA.
ANGEL: You know, this really is just a place to live.
CORDELIA: No, It’s more. It’s beautiful, and if it goes away it’s like..
ANGEL: Like what?
CORDELIA: Like I’m still getting punished.
ANGEL: Punished. For what?
CORDELIA: I don’t know. For what I was? For everything I said in high school just because I could get away with it? And then it all ended, and I had to pay.
Och som alla monster i Buffyverse är spöket, av en lustig slump, specialanpassat för att trycka på just den ömma punkten...
MAUDE: Why would anybody care about you? Nobody really cares. You don’t *deserve* to live here. You don’t deserve *anything*. You’re worthless. You’ve never been kind. You’ve never been smart. You’re a user. You’re nothing.
...tills hon trycker på precis rätt punkt.
MAUDE: You better be sorry, you stupid little bitch.
CORDELIA: I'm a bitch...?


Dagens broodning: Den tillfaller faktiskt Cordelia för hennes sorgsna min när hon visar upp "my whole life, pre-here". Ett par pokaler och ett vidbränt diplom, det är vad som återstår av Queen C.

Höh? Så är det Phantom Dennis som besätter Cordelia där i slutet när hon slår in väggen? Och som sveper med sig sin mamma? (spoiler Phantom Dennis) Och i så fall, borde han inte kunna göra något mer framöver än att mickla med ljusknappar och hämta cola?

Wow, detta är en bra serie: Den börjar ta sig. Det här är nog faktiskt ett av de bättre avsnitten i s1, inte minst eftersom det lyfter bort fokus från Angels än så länge rätt endimensionella figur och sätter rätt mycket spotlight på både Angel och Cordelia. Att se Cordelia ta tillbaka rätten att vara en bortskämd, kaxig satmara är rätt skönt.

Angel skjuten: 1 gång
Angel genomborrad av något vasst: 2 gånger
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » mån jul 09, 2007 1:02

Jag tycker att detta avsnittet är det bästa hittills. I princip inga bikaraktärer utan vi lär känna Cordy och Doyle bättre. Ett mycket bra avsnitt för båda dessa karaktärer. Min irrationella kärlek till Doyle (han har bara varit med i fem avsnitt!) är tillbaka helt och hållet som nämnts i tidigare trådar. Om jag skulle göra en tio-i-topp över favoritkaraktärer i Buffyverse (kanske med kriteriet att de ska ha varit med i förtexterna till BtVS eller AtS) skulle Doyle antagligen hamna på andra plats efter Spike.

Så, mycket underhållande detta. Det börjar väldigt starkt med att Cordy flyttar in till Angel och de två ihop = komiskt guld. Och Doyle stackaren som hittar Cordy nyduschad i lägenheten dan efter ger min favoritreplik i avsnittet:

DOYLE: Come on. You know I was crazy about her, and I was wearing her down too.


Det är rätta takter, Doyle! Till slut *orkar* hon inte stå emot dig. :D

Det finns en svagare del i avsnittet runt mitten, men allt som allt: solklart det bästa Angel hittills.

7 av 10 på Buffyskalan. Tvekade länge mellan 6 eller 7, men känner mig i efterhand mycket nöjd med avsnittet trots den svagare delen.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » tis jul 10, 2007 1:58

Så, AKS, allt ditt prat om Doyle under recensionerna fick mig sugen att se ett tidigt Angel och texten ovan gjorde att jag hamnade på det här. Jag hade faktiskt glömt precis vilket avsnitt det handlade om - mitt minne när det gäller avsnittstitlar är inte bättre än... mitt minne överhuvudtaget - och blev glatt överraskad när jag insåg att det handlade om ett av mina favoritavsnitt från första säsongen, med introduktion av en av mina favoritkaraktärer från Buffyverse. Ja, Phantom Dennis. Bara namnet, alltså. (spoiler hela Angel) Tja, rätt bokstavligt bara namnet, för som sagt är det synd att han inte får mycket mer att göra än ljusknappar och cola.

Dessutom kom insikten om något annat jag glömt, nämligen hur mycket jag (spoiler hela Angel) saknar Doyle. Har alltid gillat honom, men kanske för att jag inte sett om speciellt mycket Angel S1 (eller Angel överhuvudtaget), har jag nog aldrig riktigt reflekterat över hur bra Glenn Quinn var. Nu värkte det, på riktigt, över att man aldrig fick chansen att se honom i en senare säsong, när serien hittat sin form och verkligen gått in i hög kvalité.

Jag tror ett tack är på sin plats, AKS. Om du inte tagit tag i omtittandet av Angel nu, då vet man aldrig när jag sett Room w/a Vu igen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tis jul 10, 2007 10:21

You're welcome! :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav The Fucking Easterbunny » lör nov 08, 2008 2:14

hmm.. e de här de bästa säsong ett har å ge säger ni?

undrar om man ska hoppa över den då
-they could have been fucked by bears!
-or worse!
-what's worse than being fucked by bears?
-Hillabillies!
- Trailer Park Boys

Katten var könsmogen och jag hade tråkigt - Sfinx

Min skivsamling | LastFM | HCT
Användarvisningsbild
The Fucking Easterbunny
Die Hart!
 
Inlägg: 4882
Blev medlem: 06 aug 2006
Ort: A to the motherfucking K

Inläggav Tam » lör nov 08, 2008 3:13

The Fucking Easterbunny skrev:hmm.. e de här de bästa säsong ett har å ge säger ni?

undrar om man ska hoppa över den då

#6, 8, 9, 15, 18, 19 & 22 borde du se. Resten kan du gott hoppa över tills vidare om det känns tungt.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Echolls » tor nov 26, 2009 22:53

Härligt med ett Cordy-avsnitt! Det är ganska bra också. Början när hon sover hos Angel och när hon och Doyle kollar på lägenheter gillar jag verkligen. Men hela fighten i slutet och allt med spökmamman tycker jag är ganska tråkigt. Twisten med Dennis är dock bra.

Jag kan inte tjata nog om Doyle. Han är helt underbar och höjer verkligen alla avsnitt ett snäpp.

Favoritcitat:
Cordelia: I'm not a sniveling whiny little Cry-Buffy. I'm the nastiest girl in Sunnydale history. I take crap from no one.

Betyg: 6
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav WillowGirl » lör dec 18, 2010 1:00

Yey! Kul story och det var creepy med tanten som spökade (och som visat sig murat in sin). Tyckte Cordelia var himla tuff när hon reste sig och slog tillbaka mot tanten. Tummarna upp! :]
Användarvisningsbild
WillowGirl
Minion
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 29 nov 2010

Föregående

Återgå till Angel Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron