3x05 Fredless

Säsong 3-debatter

Hur många tacos får Fred?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
4
19%
7
8
38%
8
7
33%
9
0
Inga röster
10
2
10%
 
Antal röster : 21

3x05 Fredless

Inläggav latarmig » mån jul 26, 2004 20:44

Fred i rampljuset. Hennes föräldrar kommer in på hotellet och undrar om någon sett deras dotter.

Är det inte underligt att ingen sedan de kom tillbaka från Pylea funderat över var Fred hör hemma? I tre månader har de behandlat henne som ett nervvrak som inte kan ta vara på sig själv. Är det med den utgångspunkten inte underligt att de aldrig funderat över var hon bodde, vilka hennes vänner var, om hon var gift, förlovad, om hon har barn, föräldrar och så vidare? Bortser man från sådana petitesser :-) så är avsnittet väldigt underhållande.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav sus@n » mån jul 26, 2004 20:49

Jag älskar första scenen för det är väl i detta avsnittet Cordy och Wes kör sin lilla scen?
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav latarmig » mån jul 26, 2004 22:46

Ja, den scenen är bara så bra. Det är så skönt med en serie där de kan skämta med sig själva, och i den scenen skämtar de ju dessutom inte om den egna serien utan om BtVS och Buffy (i och för sig samma bolag, men ändå).

Angel skämtar ofta om sin egen image: Do you think I'm fat? :-))
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav sus@n » tis jul 27, 2004 11:55

Jag älskar sådant - att de faktiskt kan komma undan med att skämta om Buffy så att vi ler trots att vi såg deras relation (Buffy & Angel) på ett mer allvarligt sätt.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Tob » ons aug 18, 2004 2:09

Får väl göra ett försök att dra upp inläggen lite grann i Angel S3 avdelningen ;)

Ett stabilt avsnitt, jag måste säga att jag gillar Fred, motiveringen är svag, nästan obefinlig. Annars så finns det många roliga scener i avsnittet, framförallt inledningscenen. Riktigt bra. Dem hade kunnat utveckla "insektsstoryn" som kändes lite vag. Den kom nästan för mycket i skymundan, men hade senare en stor betydelse för slutet.

Dem drev lite grann med sista Alien filmen också i en scen då Wesley och Freds mamma pratar. Lite lustigt. Antar att de flesta vet att Joss skrev manus till den.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Teo » sön sep 19, 2004 18:19

Detta var ett riktigt bra avsnitt där man kommer in Freds värld och att hon fortfarande hoppades att allt var en dröm.
Användarvisningsbild
Teo
Big Bad
 
Inlägg: 1785
Blev medlem: 06 mar 2004

Inläggav Koala » lör sep 25, 2004 1:45

Fin introduktion till le fred. 7a!
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav Pazuzu » sön okt 24, 2004 0:08

Kul med en riktig introduktion av Fred, jag har nog börjat gilla henne lite mer nu än i de tidigare avsnitten. :)
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav VelocityBoy » sön okt 24, 2004 0:09

Pazuzu skrev:Kul med en riktig introduktion av Fred, jag har nog börjat gilla henne lite mer nu än i de tidigare avsnitten. :)


Fred är en riktig darling... jag saknar henne massor i tidiga Angel.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Pazuzu » sön okt 24, 2004 0:29

VB: Jag tyckte inte att hon spelade smågalen på ett bra sätt (om man nu kan göra det), men jag kanske jämförde lite för mycket med Juliet Landau som spelar galen på ett utmärkt sätt. ;)
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav VelocityBoy » sön okt 24, 2004 0:35

Pazuzu: det är ingen mening med att diskutera den här frågon med mig jag är för hårt lindad runt Freds lillfinger ;)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Pazuzu » sön okt 24, 2004 0:44

VB: Då kanske det är bäst att dra sig ur innan något tråkigt inträffar... ;)
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav VelocityBoy » sön okt 24, 2004 0:48

Pazuzu: allvarligt så tycker jag att hon är supercharmig och fäste mig direkt vid henne i slutet av s2... för mig så representerar hon något som saknades i Angel en slags nästan naiv godhet lite som tidiga Willow och jag tyckte att serien växte med henne ombord.

Jag tycker att hon fungerar som galen och det känns rätt bra att hon vänder sig till det hon kan bäst (fysik mm) när hon blir stressad och mår dåligt det känns mer genuint än om hon bara skulle svamla.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Tob » sön okt 24, 2004 0:53

VelocityBoy skrev:Pazuzu: allvarligt så tycker jag att hon är supercharmig och fäste mig direkt vid henne i slutet av s2... för mig så representerar hon något som saknades i Angel en slags nästan naiv godhet lite som tidiga Willow och jag tyckte att serien växte med henne ombord.

Jag tycker att hon fungerar som galen och det känns rätt bra att hon vänder sig till det hon kan bäst (fysik mm) när hon blir stressad och mår dåligt det känns mer genuint än om hon bara skulle svamla.


Instämmer på alla punkter. Vill inte jämföra Drusilla och Fred, eller för den delen Amy och Juliet. Dem spelar två olika former av galen. Freds roll är betydligt mer vilsen och vimsig och det gör Amy på ett strålande sätt. Fred växte för mig hela tiden och nu är hon en av favoritkarakäterna i Angel.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Pazuzu » sön okt 24, 2004 0:59

Tob: Det var kanske lite vanskligt att jämföra dessa två då de är rätt skilda åt, men jag ville bara få fram att jag inte gillade Freds galen/vimsighet, men redan i "Billy" börjar det bli bättre och mer "sammanhängande", tycker jag (osäker på om det är spoiler för 3x06).

Det verkar vara en del som har Fred som favoritkaraktär, jag har inte riktigt fastnat för henne, men det kan ju ändra sig med tiden.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav AKS » sön okt 24, 2004 13:05

Jag har alltid tyckt och kommer alltid att tycka att Fred är oerhört ointressant och tråkigt spelad. Visst, som alla andra karaktärer har hon haft sina stunder, men hon tråkar verkligen ut mig. Av alla som varit regulars (d v s med i BtVS:s och AtS:s förtexter) är hon nog den jag gillar minst. Tror nästan jag föredrar Riley.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Pazuzu » sön okt 24, 2004 13:19

AKS: Ingen kan vara värre än Riley. ;)
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav AKS » sön okt 24, 2004 13:20

Well, Riley är ju i alla fall lång...

;)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Pazuzu » sön okt 24, 2004 13:24

AKS: Sant, och han hade vettet att sticka till Nepal (spoiler BtVS s 6). ;) Men allvarligt talat stör jag mig inte för mycket på Fred, det blir bara jobbigt att titta om man sitter och stör sig (vad konstigt det lät...).
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav JRT » sön okt 24, 2004 13:37

AKS skrev:Tror nästan jag föredrar Riley.


AKS skrev:jag föredrar Riley.


AKS skrev:föredrar Riley.


:eek: Är du möjligtvis officiell gudinna även i the Riley Finn Appreciation Society?

Själv tycker jag att Fred är tröttsam precis i början av säsong 3, när hon fortfarande pratar med buskar och trånar efter Angel. Sedan är hon helt ok.

Spoiler s5:
Även om Illyria självklart var MYCKET intressantare!
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav AKS » sön okt 24, 2004 20:01

JRT: Hehe. Du lade betoningen på "föredrar Riley". Hade jag valt att betona något hade det varit "nästan". Gillar varken Fred eller Riley så himla mycket.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » sön okt 24, 2004 20:32

AKS skrev:Gillar varken Fred eller Riley så himla mycket.


Okej gang, det var för gott för att vara sant. Hon gick inte med oss. Vi får äta välkomsttårtan själva. [Ljudeffekt: en djup suck och slammer med kaffekopp]

Jag antar att någon får ta ner banderollen också.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav JRT » sön okt 24, 2004 20:41

AKS: Förstod det. Måste bara reta den som uttrycker Rileygillande, även om det bara är nästan. Cause it gives me a happy.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav AKS » sön okt 24, 2004 21:57

noike skrev:Okej gang, det var för gott för att vara sant. Hon gick inte med oss. Vi får äta välkomsttårtan själva.


Aww! Men jag kan ju glädja er med att jag inte deltar i Rileyhatandet som förekommer i de flesta Buffysammanhang. Tyckte verkligen inte att han förstörde serien eller så, han hade väl bara oturen att vara huvudpersonen i de två avsnitt som gör att S4 blir mindre bra...

När startades er lilla förening då? Finns det en websajt? :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » sön okt 24, 2004 22:07

AKS skrev:När startades er lilla förening då? Finns det en websajt? :)


Nej, vi träffas bara i trådarna här på forumet. Vi insåg att det var bäst så, eftersom om vi fungerar som en guerilla så blir vi svårare att slå ut.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » sön okt 24, 2004 22:11

Cool. Makes sense.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tob » sön okt 24, 2004 22:28

noike: vad krävs för att bli medlem?

Funderar på att gå med, ställer mig om inte annat ganska neutral till Riley. Tycker nog som AKS fast aningen mer positiv.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav noike » sön okt 24, 2004 22:35

Tob: det enda som egentligen krävs är att försvara Riley när det hela blir "blä! Riley var med. Vilket dåligt avsnitt." och liknande.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tob » sön okt 24, 2004 22:37

noike skrev:Tob: det enda som egentligen krävs är att försvara Riley när det hela blir "blä! Riley var med. Vilket dåligt avsnitt." och liknande.


Det har jag nog till och med gjort! Är jag välkommen? Är det isf bara att skriva det i signaturen, eller? Hur många medlemmar är det?
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav noike » sön okt 24, 2004 22:43

Bara att skriv in det i siggen. Det är jag, Off, Sus@n, Adolvsson och var det någon till?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Nästa

Återgå till Angel Säsong 3



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron