6x15 - As You Were

Här pratar vi mest om Säsong 6

Vilket betyg vill du sätta på As You Were?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
2
5%
5
12
29%
6
11
27%
7
11
27%
8
4
10%
9
1
2%
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 41

Inläggav Koala » tis okt 12, 2004 15:58

Håller med Tob.

Kanske iof bara blev en dålig karaktärstolkning i sista stund.
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav Lipton » tis okt 12, 2004 16:23

Nightcrawler skrev:det aset igen ;)


:D
Don't you think that's overkill?
No. I think it's just enough kill.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav sus@n » tis okt 12, 2004 16:34

noike skrev:Jag tror det är dags att vi alla sjunger en låt tillsammans...

We come and we fight, for Rileys plight.
He might be too nice, he just doesn't lies

Don't hold that against him, Riley's number one.
Not as moppey as Angel, he has a lot more fun.
Hated for rebound-issues, lacked a broody glance.
Not as evil as Schpike, but he never got a chance.

So stop hating Riley, all the issues are your own
So stop hating Riley, heat up your heart of stone

(Sponsrad av the Riley Finn Appreciation Society)


Du och jag Noike var stora försvarare innan. Även om jag fortfarande stöder Buffy Riley så gillar jag nog alla andra kombinationer bättre med undantag Parker. Men Riley var perfekt innan slutet av säsong 4 enligt mig och bra i säsong 5 tills han började "ragga" på vampyren och underbar i avskedsscenen men bara riktigt tråkig i detta avsnitt.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Tob » tis okt 12, 2004 16:39

sus@n skrev:Men Riley var perfekt innan slutet av säsong 4 enligt mig och bra i säsong 5 tills han började "ragga" på vampyren och underbar i avskedsscenen men bara riktigt tråkig i detta avsnitt.


Jag kan inte säga att Riley är någon favorit, och i synnerhet inte i detta avsnittet. Men har alltid accepterat honom och jag kan inte säga att jag hatar honom som karaktär heller. Med andra ord, jag tillhör nog Noike och Sus@n grupp mer än den andra mer befolkade gruppen på forumet.

Men för att komma tillbaka till Sus@n citat så tycker jag det är då Riley blir riktigt bra. Det händer verkligen något med honom som kan innebär något. Han bli en intressant karaktär, något som han egentligen inte är under hela S4 och början av S5.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav sus@n » tis okt 12, 2004 16:47

Tob: Olika åsikter som vanligt :D
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Tob » tis okt 12, 2004 17:10

sus@n skrev:Tob: Olika åsikter som vanligt :D


Vi kan snart faställa en regel som säger att du och jag har olika åsikter. Åtminstonde när det kommer till detaljfrågor. Vi tycker ju fortfarande båda två att Riley funkar någerlunda vettigt i serien.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav sus@n » tis okt 12, 2004 18:45

Tob skrev:
sus@n skrev:Tob: Olika åsikter som vanligt :D


Vi kan snart faställa en regel som säger att du och jag har olika åsikter. Åtminstonde när det kommer till detaljfrågor. Vi tycker ju fortfarande båda två att Riley funkar någerlunda vettigt i serien.


Det kan vi vara överens om :D
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Emily » ons okt 13, 2004 18:13

JRT skrev: Att se Riley igen är fullkomligt ointressant och trist.


Precis!
Goodbye Riley and DON'T come back.....ever again.



Buffy: You're here.
Riley: I know.
Buffy: And... were you always this tall?

:D :D
Angelus: Violate our women!
Användarvisningsbild
Emily
Minion
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 19 apr 2004
Ort: Västerås

Inläggav ttias » fre okt 15, 2004 22:17

Är det bara jag som tycker att hela avsnittet känns som ett upplägg för en spinn-off serie som sedan inte blev av?

Då menar jag självklart en riley med fru (och ev. barn) jagar demoner i djungeln med andra soldater-serie.
Användarvisningsbild
ttias
Minion
 
Inlägg: 68
Blev medlem: 15 okt 2004
Ort: gbg

Inläggav Shetani » fre okt 15, 2004 22:27

ttias skrev:Är det bara jag som tycker att hela avsnittet känns som ett upplägg för en spinn-off serie som sedan inte blev av?

Då menar jag självklart en riley med fru (och ev. barn) jagar demoner i djungeln med andra soldater-serie.


Oh, please NOOOOOO!!!!

:eek:

Hemska Mrs Riley får inte beträda tv rutan!
Zat vant be a praablem... Put him in ze cart!
Användarvisningsbild
Shetani
Scooby
 
Inlägg: 764
Blev medlem: 01 okt 2004
Ort: Malmö

Inläggav ttias » fre okt 15, 2004 22:29

Oh, please NOOOOOO!!!!


Ett upplägg som i att det känns som att det var tänkt så. Inte som i att det var en bra ide :!: Lite vett har jag kvar i skallen ;)
Det gör ont...
Användarvisningsbild
ttias
Minion
 
Inlägg: 68
Blev medlem: 15 okt 2004
Ort: gbg

Inläggav noike » fre okt 15, 2004 22:36

Man kan byta ut Mrs Finn. Hon kan spelas av... Milla Jovovich. I'd watch.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav poser » fre okt 15, 2004 22:45

Milla Jovovich?
Något av en klyscha kanske ?

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Xanahti » fre okt 15, 2004 22:46

Jag bara suckade när jag såg namnet "Marc Blucas" som gästskådis. Jag avskyr verkligen Riley, han är en riktig smöris, jag hurrade när han reste iväg med helikoptern i s. 05, jag hoppades innerligt att Buffy inte skulle hinna dit för att stoppa Muppen och det gjorde hon inte som tur var. Och nu plötsligt stod han där igen, smörig och störande, gift med Mrs. Flora. Han ger mig rysningar.........
Men det var ändå skönt att Buffy gjorde slut med Spike, han må vara cool men han är död, farlig och ond. Det är väl uppenbart att han inte är någon bra partner åt Buffy.
Jag ger avsnittet en 7:a
-there's a heart beat pulse
That keeps on pumping some sunshine ray
Through a crack in the shutter
Or a sight of a light at the end of a tunnel
Still there's a feeling this world is using me
-Action this day, Queen
Användarvisningsbild
Xanahti
Minion
 
Inlägg: 62
Blev medlem: 23 sep 2004

Inläggav Eisa » tis okt 19, 2004 11:03

detta ständiga nedklankande på riley! han är en helt normal kille som faktiskt behövs i buffy efter all extrema karaktärer. jag tycker det känns skönt med en blödig toffel som dessutom är en helyllegrabb.
"grabben hela da´n..."
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav Off » tis okt 19, 2004 12:00

Eisa: Gå med oss i vår kamp! The Riley Finn Appreciation Society wants you :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » tis okt 19, 2004 13:16

Off: vi behöver en rekryteringsposter!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Noam » tis okt 19, 2004 13:32

riley är väl inget större fel på.. men hela "the initiative"-grejen suger
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Binchy » tor jan 27, 2005 9:39

Ja, det här var ju inte mycket att hänga i julgranen. Är Mrs Finn en fotomodell? De flesta modeller som försöker sig på skådespelarkarriär är ju så här träiga, undantag finns ju givetvis. Hon verkar ju tillochmed ha svårt att gå och prata, med någon som är kortare än hon själv. Eh, har hon inte varit så lång rätt länge, och borde hon inte ha vant sig vid att gå brevid kortare tjejer utan att kuta på ryggen. Riley kunde i alla fall jag ha klarat mig utan i fortsättningen också, det är väl inget större fel på grabben, men spännade eller sexig har han väl aldrig varit. Och vi har ju redan en "vanlig" kille, vår älskade Zeppo!

Noggster skrev:Lederhosen är väl inte så svårt? Om jag vad jag tror det är stämmer med verkligheten.. Är väl rätt kort kjol på den?


Eh, kjol på läderbyxor? Tänk dig ett par shorts i tjockt tjockt läder med färgglada hängslen, och en "lucka" fram. Jamie Lee Curtis lyckas väl rätt bra att se bra ut i lederhosen i Ombytta Roller, fast det kanske snarare har med hennes utseende att göra, allt klär en skönhet, typ.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Tob » lör mar 26, 2005 21:52

Det går bara att tjosta åt det här avsnittet. Är antagligen det sämsta avsnittet under hela säsong 6, och då är jag inte alltför förtjust i många av mittenavsnitten. Ok. Riley kommer tillbaka, och skall visst vara cool, jag menar han har ju ett jättestort ärr över vänstra öga dessutom använder han massa James Bond prylar. Problemet är ju att det funkar ju inte alls, det blir någon slags hyperkonflikt i hjärnan på mig och allt faller pladask. Det mesta är bara fjompigt, Riley är fjompig och Marc Blucas insats är riktigt blek. Replikerna han har att jobba med är ju visserligen inte så vassa men ändå. Hans fru, fruktansvärt fånigt skriven och en riktigt inkompitent skådespelare, vilket resulterar i scener som är närmast pinsamma att titta på.

Historien känns alltför konstuerad och Spike har blivit dum i huvudet, och jag köper inte argumentet att det är bra för att visa att han inte har gått och blivit godhjärtard. Han är fortfarande inte dum i huvudet. Allt ligger på en grymt medioker nivå och hade det inte vart för ett par lysande Spike/Buffy scener så hade avsnittet klappat ihop fullständigt. Dawn är dessutom fortfarande irriterande....

Vill också klargöra att det som står i min signatur gäller inte för detta avsnittet.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav noike » lör mar 26, 2005 22:20

Tob skrev:Vill också klargöra att det som står i min signatur gäller inte för detta avsnittet.

Nej, verkligen inte. Klarar sig någon ur avsnittet med hedern i behåll? Egentligen?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » lör mar 26, 2005 23:18

noike skrev:Nej, verkligen inte. Klarar sig någon ur avsnittet med hedern i behåll? Egentligen?


Buffys hatt!

Bild
My hat has a cow.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Binchy » mån mar 28, 2005 14:01

A bear skrev:
noike skrev:Nej, verkligen inte. Klarar sig någon ur avsnittet med hedern i behåll? Egentligen?


Buffys hatt!

Bild
My hat has a cow.


I second that!

Och nu fick vi se den grymma hatten igen!
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav A bear » lör jul 30, 2005 21:35

Jag brukar klaga på att Riley i s4 och s5 är tråkig, träig, gnällig och meningslös. Jag inser nu att jag har fel. Han är visserligen allt det där, men inte lika illa som han är i s6.

Han får jobbet gjort: han ger Buffy ett uppvaknande och får henne att ta tag i sig själv i stället för i Spike. Det är också det enda av intresse som händer. Xander och Anya fortsätter vara nervösa inför den stora dan, men det har de varit i ett par avsnitt nu så...

Annars: ingen Tara, ingen trio, inga speciellt kul scener överhuvudtaget. Vampyren som klagar på att Buffy stinker, möjligen. Buffy och Spike pippar på Buffys gräsmatta, vilket med tanke på att den ligger en halvmeter från trottoaren inte direkt är speciellt hemlighetsfullt... Mrs Riley är ännu tråkigare och träigare än sin man, de förtjänar varandra. Willow är riktigt söt i sina få scener, och man får verkligen känslan att hon nästan är tillbaka till sitt gamla jag i scenen där hon erbjuder sig att hata Sam (som om det vore något man behövde anstränga sig för).

Och Spike är svartabörshandlare.
Aldrig tidigare och aldrig igen. Bara i det här avsnittet. Japp.Och de där utländska makterna som åker till Sunnydale för att köpa en demon som tydligen finns över hela Centralamerika syns inte till.

Nä, möjligen undantaget slutscenen finns det som sagt bara en som inte gör bort sig fullständigt i det här avsnittet. Buffys hatt.
Senast redigerad av A bear ons feb 22, 2006 11:17, redigerad totalt 1 gång.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav xAMNESIAx » sön jul 31, 2005 16:17

Toffelhjälte Riley är tillbaka! Nu med tillbehörande fru som är precis lika "perfekt" som han själv, dom kommer säkerligen att bli lyckliga tillsammans. Vet inte riktigt vad Joss & Co tänkte när dom gav Riley ett ärr över ögat. Skulle han se tuffare ut? Känns inte riktigt som att dom lyckades...

Jag antar att avsnittet i helhet är OK, men jag tycker att Spikes roll är skit fånig. Jag minns hur förvånad jag blev första gången jag såg avsnittet, nu blir jag mest störd.

5/10.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav The Angel » tor mar 09, 2006 12:22

Fundering... När Anya och Xander sitter i bilen på väg till flygplatsen säger Anya:
"Well, the Gnarls are teleporting in in twenty minutes"

Spoiler S7
Är det samma Gnarl som i "Same Time, Same Place"?

--A
The Angel
Demon Fodder
 
Inlägg: 10
Blev medlem: 05 jan 2004
Ort: Ljungby

Inläggav CheeseGuy » tor mar 09, 2006 13:05

The Angel skrev:Fundering... När Anya och Xander sitter i bilen på väg till flygplatsen säger Anya:
"Well, the Gnarls are teleporting in in twenty minutes"

Spoiler S7
Är det samma Gnarl som i "Same Time, Same Place"?

Enligt Buffyverse Dialogue Database säger hon "Gnarals", så jag antar att det inte är det.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav sus@n » tor mar 09, 2006 14:42

Tob skrev:Riley är fjompig och Marc Blucas insats är riktigt blek.


Jag som älskade Riley i S4 och största delen av säsong 5 tycker att han borde ha fått sluta där. Det skulle inte varit något inhopp i Säsong 6, nej det förstör bara karaktären. Och hans fru... blää!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Isabella » fre mar 17, 2006 23:47

Well, Detta avsnitt är ju inte en av de bästa. Riley kommer tillbaka *buu* med sin nye fru. Jag trodde inte alls att Spike skulle va den där "doktorn" som sålde de där äckliga figurerna.. Där förlorade han buffy iallfall.
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav Bender » ons aug 30, 2006 22:56

Usch... har satt igång tittandet igen efter ett litet sommaruppehåll. Det var inte direkt någon härlig start med förra avsnitt och det här.

Riktigt dåligt rakt igenom... Nu är jag inte ett dugg sugen att fortsätta tiitta!

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 6



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron