Buffy reboot

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Buffy reboot

Inläggav gaspode » sön jul 22, 2018 11:55

https://www.vox.com/2018/7/20/17597272/buffy-reboot-joss-whedon-black-woman-lead-monica-breen

Fler stora nyheter. Det känns knepigt att reboota Buffy istället för att skapa en spinoff. Vi får se vad det blir av detta...
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Re: Buffy reboot

Inläggav adolvsson » sön jul 22, 2018 18:15

Alltså, det är ju ganska knapphändigt med information än så länge, och att dom säger reboot behöver inte betyda mycket, eftersom allt mellan spinoff och remake får heta reboot nuförtiden. Enligt den första nyheten jag läste sas det att nya serien skulle bygga vidare på det som varit tidigare, vilket får mig att tro att det handlar om en spinoff eller en sådan där reboot som utspelar sig i samma universum fast senare. Som Dallas. Jag hoppas definitivt att det är så.

Och eftersom jag även hör till dom som är lite svalare inställd till Joss nuförtiden, känns det som en fördel att han inte kommer styra den här skutan. Trots allt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Re: Buffy reboot

Inläggav Spuffy » tis jul 24, 2018 14:44

Så som jag fattat det så är det dock Buffy, nu woc, där de letar skådis just nu. Jag hoppas dock verkligen på att det istället blir en spinoff inom buffyverse med en annan ny slayer som är woc. Där de bygger vidare på det som hände i finalen. Inte att de ska göra om Buffy. Hm.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Re: Buffy reboot

Inläggav Tam » tis jul 24, 2018 17:01

Jag skulle nog tycka det var skönt om de började om från början.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Spuffy » ons jul 25, 2018 17:35

Tam skrev:Jag skulle nog tycka det var skönt om de började om från början.

Kan du berätta mer om vad du tänker skulle vara bra med det? Vill så gärna tycka det vore en bra idé, men har svårt att se hur. Åtminstone för egen del. Å andra sidan kan det nog ge en större publik och således ge fler möjligheten att upptäcka Buffy från början - om det görs bra. Men för mig som redan älskar det som gjorts ser jag inte tjusningen. Berätta gärna mer om hur du resonerar.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Re: Buffy reboot

Inläggav gaspode » tor jul 26, 2018 21:29

https://twitter.com/monicabreen/status/ ... 78272?s=21
Klargörande från kvinnan som ska hålla i spakarna. New slayer.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Re: Buffy reboot

Inläggav Spuffy » fre jul 27, 2018 10:43

:extas: nu är jag definitivt mer pepp!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Re: Buffy reboot

Inläggav adolvsson » fre jul 27, 2018 12:22

Vad var det jag sa!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Tam » lör jul 28, 2018 1:15

Spuffy skrev:
Tam skrev:Jag skulle nog tycka det var skönt om de började om från början.

Kan du berätta mer om vad du tänker skulle vara bra med det? Vill så gärna tycka det vore en bra idé, men har svårt att se hur. Åtminstone för egen del. Å andra sidan kan det nog ge en större publik och således ge fler möjligheten att upptäcka Buffy från början - om det görs bra. Men för mig som redan älskar det som gjorts ser jag inte tjusningen. Berätta gärna mer om hur du resonerar.

Jag tänkte att det vore bra för serien att slippa förhålla sig till alla gamla regler från Buffy - The Original Series. Tänker den borde ha bättre möjlighet att bli nåt eget om den nya tar vad den behöver från den gamla och sen får fritt spelrum att utveckla sin egen mytologi och sitt universum.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Spuffy » lör jul 28, 2018 19:03

Tam skrev:
Spuffy skrev:
Tam skrev:Jag skulle nog tycka det var skönt om de började om från början.

Kan du berätta mer om vad du tänker skulle vara bra med det? Vill så gärna tycka det vore en bra idé, men har svårt att se hur. Åtminstone för egen del. Å andra sidan kan det nog ge en större publik och således ge fler möjligheten att upptäcka Buffy från början - om det görs bra. Men för mig som redan älskar det som gjorts ser jag inte tjusningen. Berätta gärna mer om hur du resonerar.

Jag tänkte att det vore bra för serien att slippa förhålla sig till alla gamla regler från Buffy - The Original Series. Tänker den borde ha bättre möjlighet att bli nåt eget om den nya tar vad den behöver från den gamla och sen får fritt spelrum att utveckla sin egen mytologi och sitt universum.

Ah. Rimligt. Tänker dock att om den ändrar mytologin och börjar sträcka sig långt från sitt original skulle man lika gärna kunna tänka sig något helt nytt utanför buffyverse? Men iofs, då skulle det snarare bli en taskig kopia som lånar från buffy. Nå, jag skulle se det hur som helst. Blir mer och mer taggad allt eftersom nu. :extas:
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Re: Buffy reboot

Inläggav Zaxx » fre aug 10, 2018 10:19

Jag är svag för crossovers och när de träffar gamla karaktärer från tidigare serier (i samma universum). Hoppas därför på linjär tidslinje där nu Buffy och Co. är några år äldre.

Vill alltså ha möjlighet till att NÅGON dyker upp i cameo eller i alla fall nämns i serien.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » tor aug 01, 2019 15:03

Zaxx skrev:Jag är svag för crossovers och när de träffar gamla karaktärer från tidigare serier (i samma universum). Hoppas därför på linjär tidslinje där nu Buffy och Co. är några år äldre.

Vill alltså ha möjlighet till att NÅGON dyker upp i cameo eller i alla fall nämns i serien.

Definitivt, visserligen kanske de vill att serien ska stå på egna ben, men om inte NÅN dyker upp blir jag lite besviken. Kanske Illyria? :drool:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Re: Buffy reboot

Inläggav adolvsson » ons jan 20, 2021 16:53

Letade efter något annat när jag snubblade över en kommentar på Buffy Boards om att Monica Owusu-Breen hoppat av rebooten. Enligt kommentaren berättade hon det i något samtal på Twitter med Felicia Day och Mo Tancharoen runt månadsskiftet november/december förra året. Hon ska ha lämnat rebooten för att leda andra säsongen av Stumptown istället. Tyvärr lades Stumptown ner i september, så.... fan vet vad som händer! Och fan vet om det stämmer, att Owusu-Breen inte är kopplad till rebooten längre. Har inte hittat något som bekräftar det.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Re: Buffy reboot

Inläggav Tam » fre jan 22, 2021 12:04

Men projektet lever fortfarande? Kul. Jag trodde det hade blivit övergivet för länge sen.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav adolvsson » fre jan 22, 2021 12:14

Tam skrev:Men projektet lever fortfarande? Kul. Jag trodde det hade blivit övergivet för länge sen.

Officiellt? Kaaanske. Det är åtminstone inte officiellt nerlagt, även om det knappast ser ljust ut. Owusu-Breens avhopp (som trots allt inte heller utannonserades via officialla kanaler eller så) var väl det första som sas om projektet på mer än två år. Så jag hoppas förstås men är inte optimistisk.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm


Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare