5x01 Conviction

Här pratas det om Angel Säsong 5

Ny säsong (äntligen!). Vad tyckte du om första avsnittet?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
2
6%
6
4
12%
7
10
29%
8
14
41%
9
1
3%
10
3
9%
 
Antal röster : 34

Inläggav sus@n » ons okt 13, 2004 19:09

Jag såg det första avsnittet på S5 igår för första gången och jag är nöjd, hur ska man klara sig till Februari innan DVD?

Gillar hela alltet med W&H, de olika jobben, bilarna, Angels osäkerhet osv.

Men Eve gillar jag inte riktigt, hoppas inte hon ska ta över Cordys roll.
Cordy som jag saknar rejält men inte så mycket som jag väntat mig. Jag vet att det inte var Cordy i S4 (eller jag ser det som Cordy tills efter Spin The Bottle då hon får minnet tillbaka samt att jag tycker det är Cordy i Awakenings drömvärld).

Connor saknar jag däremot inte alls, och om han kommer tillbaka hoppas jag att han får det bättre.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Matt » ons okt 13, 2004 20:35

Sus@n: Jag är så avis på dig som har säsong 5 kvar.
Those were the days.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav TheLingon » ons okt 13, 2004 20:36

Nej det är inte Cordy, men fortfarande så totalt ointressant :)
TheLingon
Demon Fodder
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 01 jul 2004
Ort: Göteborg

Inläggav sus@n » ons okt 13, 2004 20:46

Matt skrev:Sus@n: Jag är så avis på dig som har säsong 5 kvar.
Those were the days.


Ska bara ladda hem avsnitt 2 också så att dubbel avsnitten får sitt "slut" sedan ska jag hålla mig borta till februari så det är nytt..

Vill inte att ANGEL ska ta slut!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Tob » fre okt 15, 2004 16:19

Angel S5 börjar starkt. Det känns verkligen som en nystart. Nya miljöer, nya roller för våra karaktärer, nya karaktärer över lag.

Eve ser jag framemot att följa. Saknaden av Cordy är inte så stor faktiskt, kanske pga att man fick en sådan mjuk övergång i S4. Hon fanns där, men det var ändå inte Cordy. Jag tycker till och med att det skall bli intressant att se Harmony. Spike givetvis, Blondie Bear?

Jag vill ha Dvd boxen nu! Tills dess får man nöja sig med bristande kvalite, och avsaknaden av en Engelsk text gör sig påmind. Även om det funkade hyfsat.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav sus@n » fre okt 15, 2004 16:22

Tob: Jag saknar också den engelska texten, det är mycket lättare att hänga med i text.

Jag ska hålla mig så att det mesta är nytt i februari.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Tob » fre okt 15, 2004 16:48

sus@n skrev:Jag ska hålla mig så att det mesta är nytt i februari.


Jag önskar dig lycka till!
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav sus@n » fre okt 15, 2004 16:53

Någon får slå till mig varje gång jag tänker på att bryta det :D
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav caffeineaddict » fre okt 15, 2004 17:58

sus@n: Slå tänker jag inte göra, men jag kan klappa snällt på axeln och påminna.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sus@n » fre okt 15, 2004 18:08

virituell axel att klappa på kommer här.. :D
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Noggster » mån okt 25, 2004 16:17

Bästa säsongsöppnaren i båda Angel och Buffy, den inledde så starkt med alla element som för mig är angel.
Som Off nämde för ett år sen så har budgeten verkligen blivit mycket högre, fan va dom flippar och använder sig av linor.. blir riktigt coolt.

Det här med att dom numera ÄR W&H känns ovant, men det känns inte helt dödsdömt.. men precis som med buffy när hon flytta ut ur biblioteket så saknar man lite av den stämningen som var på hotellet. Men det är en vanesak.

Och eftersom ingen annan har nämnt det här, fan va DB har blivit tjock.. ser ut som han säkert lagt på 5-10kg (jag är medveten om att han inte är direkt tjock, men tjockare än han brukar vara.) Det kankse inte spelar så stor roll och är svårt för någon att kontrollera, men var tvungne att nämna det!

Avsnittet i sig var väl sådär, MOTW(om man nu kan säga det) hade ju ingen större roll i avsnittet så tyckte inte det påverkade något. Det bidrog ju bara till att vi fick se fler aktionscener som var riktigt coola. Plus scenen så Angel dödar swat-grabben.
Och Gunns omvandling känns lite konstig, grabben passar inte i kostym och borde ha tänkt igenom det mer innan han gjorde det.

Eve hatar jag, fattar inte hur någon kan gilla henne (AKS). Hon kan inte agera för 10 öre. Hon har aldrig kunnat det heller, om ni har sett Cruel Intentions 2 så vet ni, fy så dålig skådespelare.. saknar både "passionen" och inlevelsen. Typ som hon bara säger replikerna med rätt ton och så, men hon menar det inte. Känns tomt.

Och slutscenen, Spike tillbaka. Först vill jag nämna att om jag var Joss skulle jag inte haft med JM i open credits, vilken SPOILER? seriöst, riktigt dåligt hanterat. (nu visste jag att spike skulle komma tillbaka efter lyssnat på buffy season 7 commentary, men om man nu inte visste måste det vara riktigt irreterande.) Det samma gäller för Mercedes, det förstör så mycket när dom använder återkommande skådespelare och sätter deras namn i guestlist. Fast det är väl sånt man får ta.
Åter till Spike, tycker sättet dom tar tillbaka honom på är rätt värdelöst. Tycker det saknar fantasi, som noike så vackert lade det. Hade hellre sett att dom återanvände Darla-sättet för att få tillbaka honom. Och så skulle man kunna få reda på varför The Senior Partners ville det längre fram i säsongen.

Aja, trots detta så tycker jag detta är det bästa öppningsavsnittet ever.
Och ger det därav en 9 av 10.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » mån okt 25, 2004 17:48

Noggster skrev:Och slutscenen, Spike tillbaka. Först vill jag nämna att om jag var Joss skulle jag inte haft med JM i open credits, vilken SPOILER? seriöst, riktigt dåligt hanterat. .


Fast just det var på grund av att det skulle kännas ännu mer dumt att hålla det hemligt i och med WBs gigantiska reklamkampanj med SPIKE IS BACK. IN ANGEL.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Noggster » mån okt 25, 2004 18:06

Aha, men då är det WB som e dumma.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » mån okt 25, 2004 18:34

Noggster skrev:Eve hatar jag, fattar inte hur någon kan gilla henne (AKS). Hon kan inte agera för 10 öre.


Jag tycker som sagt att Eve har potential i detta avsnitt och det är det enda jag kan säga nåt om i denna tråd. Tycker definitivt att hon som spelar Eve är minst like bra (dålig) som hon som spelar Lilah. Som sagt hundra gånger tidigare: har aldrig gillat Romanovs skådespel. Oerhört tonlös människa.

Men, du får nog fortsätta vara oförstående inför min åsikt eftersom det inte finns så mycket mer att säga. :)
Senast redigerad av AKS mån okt 25, 2004 18:38, redigerad totalt 1 gång.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » mån okt 25, 2004 18:35

Det var ju klart långt före säsongen började att Spike skulle vara med, undrar om nån ens missat det? Men ändå borde JM stå i slut-credits istället och först listats under opening i nästa avsnitt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Johannah » tor nov 11, 2004 1:09

Noggster skrev:Och eftersom ingen annan har nämnt det här, fan va DB har blivit tjock.. ser ut som han säkert lagt på 5-10kg (jag är medveten om att han inte är direkt tjock, men tjockare än han brukar vara.)


Jag har definitivt, redan i S4. Glömde dock bort att skriva om det i varje tråd :? Angel såg mycket bättre ut i S1-3. Han ser SÅ gammal ut nu. Men men, det får vi leva med.

En riktigt bra säsongsöppning. Ser verkligen fram emot att få se hur allt utvecklar sig, riktigt nyfiken!
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav JRT » tor nov 11, 2004 2:11

Ja, han hade en del extravikt ett tag, men nu ser han jättebra ut igen. Han ser mycket yngre ut nu än han gjorde i början av s5 om man tittar på bilderna från Halloweenconventet t.ex.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Koala » tis nov 23, 2004 15:46

Me like, Harmony är lolig :))
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Re: 5x01 Conviction

Inläggav Yog-Sothoth » fre dec 03, 2004 20:50

Sådär, nu har jag fått tag på de här avsnitten i bra SVCD-kvalitet. Vet inte vad jag skall tycka riktigt... det är helt klart en spännande miljö med de nya flashiga kontoren, samt alla moraliska implikationer som deras nya jobb innebär. Får se ifall de lyckas ändra på W&H eller ifall W&H kommer att ändra på dem? Gunn är jag lite skeptiskt mot, jag ser fram emot att se vad som händer med honom...

Bra parallell med sonen med virus i samt Connor. Undrar bara hur de skall lösa hela minnesförlustgrejen...

Harmony är kul, hon bevisar att det behövs en bimbo-comic-relief nu när Cordy är borta. Den sista kommentaren var ju klockren. :)

Lite tråkigt dock att jag blev spoilad om S7 av Buffy i första inlägget i den här tråden. Men jag får kanske skylla mig själv när jag ligger före i ena serien... S7 kommer på posten nästa vecka, jag får väl kolla på den innan jag fortsätter med Angel.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Re: 5x01 Conviction

Inläggav caffeineaddict » fre dec 03, 2004 21:20

Mönsterstudenten Thomas skrev:Lite tråkigt dock att jag blev spoilad om S7 av Buffy i första inlägget i den här tråden. Men jag får kanske skylla mig själv när jag ligger före i ena serien... S7 kommer på posten nästa vecka, jag får väl kolla på den innan jag fortsätter med Angel.


Förslagsvis, ja. Du kommer missa en del kopplingar och underfundiga prylar annars.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Re: 5x01 Conviction

Inläggav Yog-Sothoth » fre dec 03, 2004 22:37

caffeineaddict skrev:
Mönsterstudenten Thomas skrev:Lite tråkigt dock att jag blev spoilad om S7 av Buffy i första inlägget i den här tråden. Men jag får kanske skylla mig själv när jag ligger före i ena serien... S7 kommer på posten nästa vecka, jag får väl kolla på den innan jag fortsätter med Angel.


Förslagsvis, ja. Du kommer missa en del kopplingar och underfundiga prylar annars.

Jepp, jag har bestämt mig för att vänta med S5 tills jag har sett klart Buffy. Hoppas Axelmusic levererar boxen i tid bara.

Annars tycker jag att säsongsstarten känns innovativ och fräsch.... och mer påkostad!
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Minsc_and_Boo » tis feb 08, 2005 3:45

MÄH!

Skottlossning? Blod? I like it!
Mycket bättre än nationella insatsstyrkan och deras pinnar i slutet på säsong 4. Och ingen Connor? GÖTT :)
Han må ha varit himla söt, men så fort han gjorde minsta eller öppnade munnen... O_o Killar ska bara vara tysta, stilla och söta.
Fast dom får le och laga mat, men de tär inget krav.

Jag saknar Lilah :(
Eve ska få en sportslig chans, speciellt som hon ger Angel skamliga förslag. (Lööööööve is in the air?)

Synd bara att dom lagt in Spike i introt redan. Hade hoppats på att bli överaskad (fast jag visste ju att han skulle vara med). Hade helt glömt bort att Harmony skulle vara Angels sekreterare, så det var ett kärt (well.. *harkel*) återseende.

Men hur puckad är inte Gunn som går med på att snärjas så jädra hårt av W&H direkt? Eller var han förlorad redan 4x22?

Eftersom jag inte sett säsong 5 förut så kommer jag säkert komma med korkade teorier vartefter jag ser mer, ochjag hoppas ni har överseende med detta.

Första korkade teorin:
Amuletten - Jag utgår från att det var meningen att Angel skulle ha den och bli fångad och bunden till W&H-byggnaden. Hade ju avrit roligt för senior partners att ha honom helt hjälplös i byggnaden medan hans vänner blev mer och mer korrumperade och föll för den mörka sidan. Gunn är ju redan påväg och Knox arbetar på Fred. Lorne är så dekadent att han kommer hitta dit helt själv.
I wanna hurt you. But I can't resist the sinister attraction of your cold and muscular body.
-- Buffy 5x18; Intervention
Användarvisningsbild
Minsc_and_Boo
Minion
 
Inlägg: 92
Blev medlem: 30 aug 2004
Ort: Hellmouth; Stockholm

Inläggav Pazuzu » tor feb 10, 2005 20:20

Rätt stark öppning på säsongen och det visade sig att övertagandet av Wolfram & Hart var mer komplicerat än jag trodde. Jag blev överraskad av Angels mer hårda framtoning, tänker då speciellt på tillintetgörandet av soldaten (?), jag trodde faktiskt att han inte skulle gå så långt.

Som ni andra nämnt finns ändå mycket humor, förutom Angels telefonväxels-problem tycker jag scenen där han inte kan bestämma sig för vilken bil han ska ta, är underbar. :) Som ett barn i en godisaffär...

Kul att se Harmony tillbaka, men jag vet inte om det blir lika roligt att ha henne med i varje avsnitt. ;) Avsaknaden av en själ verkar inte vara ett alltför stort bekymmer, hon tycks ändå ha viss empati med folk, mystiskt.

Jag var redan spoilrad angående Spikes återkomst, men jag kan inte låta bli att glädjas över att han är tillbaka i "livet". Det ska bli oerhört intressant att se hur han och Angel kommer överrens. ;) Jag hoppas bara att han tillför serien något bra och inte bara är en eftergift för fansens önskningar.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav caffeineaddict » tor feb 10, 2005 20:23

Pazuzu: Yay! Någon som ser S5 för första gången! Ska bli kul att höra vad du har att säga/skriva om resten av säsongen.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Pazuzu » tor feb 10, 2005 20:27

caffeineaddict skrev:Pazuzu: Yay! Någon som ser S5 för första gången!


Yay säger jag också! :) Det är underbart roligt att fortsätta efter pausen sedan s04.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav sharatec » tor feb 10, 2005 20:30

Minsc_and_Boo skrev:Killar ska bara vara tysta, stilla och söta.
Fast dom får le och laga mat, men de tär inget krav.


Okej om jag snor den där kommentaren när de börjar tillåta signaturer på ett feministforum där jag hänger...? ;)
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav Minsc_and_Boo » fre feb 11, 2005 0:49

sharatec skrev:Okej om jag snor den där kommentaren när de börjar tillåta signaturer på ett feministforum där jag hänger...? ;)


Givetvis!
I was made to be quoted! :D
I wanna hurt you. But I can't resist the sinister attraction of your cold and muscular body.
-- Buffy 5x18; Intervention
Användarvisningsbild
Minsc_and_Boo
Minion
 
Inlägg: 92
Blev medlem: 30 aug 2004
Ort: Hellmouth; Stockholm

Inläggav latarmig » mån feb 28, 2005 23:01

Ett litet skämt som bara passerar förbi i det närmaste obemärkt, det vill säga, bästa sorten.

Wesley: Don't you think it's unseemly to add Y's to the ends of peoples names?
Gunn: Does that mean I have to call you "Wesle"?

Äntligen kan man sätta tänderna i säsong 5. Det har varit en lång väntan, men idag kom den med posten från Amazon.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » mån feb 28, 2005 23:02

Håller med om det skämtet. Jag tror jag missade det första gången jag såg Conviction, men nu då jag såg om det för några dagar sen så log jag stort åt det.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav latarmig » mån feb 28, 2005 23:07

Samma här, har också missat det förut. Nedladdade avsnitt har inte alltid den ljudkvalitet man skulle önska. Förra gången jag såg det kunde jag inte för mitt liv lista ut vad de talade om.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

FöregåendeNästa

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron