Film 5: The Curse of Film

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Re: Film 5: The Curse of Film

Inläggav A bear » sön maj 17, 2015 11:52

Mad Max: Fury Road

Tänk er en gigantisk, ostoppbar, hopsvetsad maskin som kör rakt igenom öknen och manglar över allt och inte saktar ner även när bitar ramlar av.

Det är Charlize Therons roll, och hon kör en ganska häftig lastbil också.

Tina Turner hade fel: Vi behövde en hjälte till. Totalaction från början till slut, med både hjärta och hjärna i lagoma doser. Gör en liten boll aluminiumfolie av pekoralet Beyond Thunderdome.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Re: Film 5: The Curse of Film

Inläggav Rombat » sön maj 17, 2015 16:10

Eller hur! Bara VROOOOOOO! Pang-pang-BOOM! Whiiiiiiiieeeeeeeeeee!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Re: Film 5: The Curse of Film

Inläggav wyndham » ons jun 10, 2015 23:14

Mad Max: Fury Road var sannerligen bra. Jag hade kanske hoppats på en postapokalyptisk Death Proof, men det här är ett annat slags epos. Mer Kurosawa. Och framför allt mer patronperuker än någon annan film. 4/5.

George Millers filmografi är förresten tidernas grymmaste:

Mad Max
Road Warrior
Mad Max bortom Thunderdome
Häxorna i Eastwick
Babe - en gris kommer till stan
Happy Feet
Happy Feet 2
Mad Max: Fury Road
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Re: Film 5: The Curse of Film

Inläggav Rombat » tor jul 02, 2015 20:37

Jag såga han, galne korte snubben igår. På film. Edge of Tomorrow. Saving Private Ryan möter Aliens möter Groundhog Day. Och ganska kul. Garvade ordentligt ett par gånger. Jag vet ju att Tom Cruise kan vara hur rolig som helst, men jag glömmer alltid bort det.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Re: Film 5: The Curse of Film

Inläggav AKS » tor jul 02, 2015 21:25

Åh, jag gillade den filmen! Och jag älskade Tompan i den. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Re: Film 5: The Curse of Film

Inläggav caffeineaddict » fre jul 24, 2015 0:01

Jag har ofta fått höra från vissa av er i packet att jag har sett på tok för lite dålig film. Det ligger något i det.

På förekommen anledning tittar jag just nu, för första gången (därför att jag aldrig tidigare känt behovet), på Street Fighter.

Och jag önskar ni var här med mig. Herregud vad kalkoner blir bättre med tid. Ett helt lager av nostalgiskt 90-tal läggs rätt ovanpå bajsen och bara gör den roligare. Fem minuter in och lika många asgarv.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav wyndham » fre aug 07, 2015 19:42

caffeineaddict skrev:Jag har ofta fått höra från vissa av er i packet att jag har sett på tok för lite dålig film. Det ligger något i det.

På förekommen anledning tittar jag just nu, för första gången (därför att jag aldrig tidigare känt behovet), på Street Fighter.

Och jag önskar ni var här med mig. Herregud vad kalkoner blir bättre med tid. Ett helt lager av nostalgiskt 90-tal läggs rätt ovanpå bajsen och bara gör den roligare. Fem minuter in och lika många asgarv.

Och Kylie! :lovebunny:
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav wyndham » fre aug 07, 2015 19:58

Mannen som visste för mycket, den andra inspelningen, i färg, visades på SVT här om dagen. Det var lite svårt att sätta fingret på vad som gjorde denna historia så förbryllande. James Stewart sammanfattar kärnfullt varför man inte ska gå till polisen när familjen blir indragen i en kidnappnings- och lönnmordskomplott: "Why don't we take a crack at this ourselves!"

Många fantastiska scener och sången "Que sera sera" finns i alla fall att hämta. 3/5
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Re: Film 5: The Curse of Film

Inläggav caffeineaddict » lör aug 22, 2015 0:10

Det här kanske intresserar någon. Jag hittade mina egen anteckningsfil från när jag och Nicklas försökte bestämma världens bästa filmer 2007/2008. Sen lade jag till saker som hänt sedan dess och... justerade lite och kom fram till det här: Dålig kaffemans 500-favoritfilmer.

Där kan ni checka i vad ni sett och för den delen såklart gärna presentera era egna bidrag. Den är i konstant flux ska jag säga. Varje gång jag kikar flyttar jag på något och tanken är dessutom att hålla den uppdaterad om jag ser något som är bra nog att slå sig in.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tam » lör aug 22, 2015 16:37

caffeineaddict skrev:Det här kanske intresserar någon. Jag hittade mina egen anteckningsfil från när jag och Nicklas försökte bestämma världens bästa filmer 2007/2008. Sen lade jag till saker som hänt sedan dess och... justerade lite och kom fram till det här: Dålig kaffemans 500-favoritfilmer.

Där kan ni checka i vad ni sett och för den delen såklart gärna presentera era egna bidrag. Den är i konstant flux ska jag säga. Varje gång jag kikar flyttar jag på något och tanken är dessutom att hålla den uppdaterad om jag ser något som är bra nog att slå sig in.

https://www.icheckmovies.com/lists/kaff ... kaffekask/ ska det vara va? Duktigt listat.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav wyndham » sön aug 23, 2015 14:06

Tam skrev:
caffeineaddict skrev:Det här kanske intresserar någon. Jag hittade mina egen anteckningsfil från när jag och Nicklas försökte bestämma världens bästa filmer 2007/2008. Sen lade jag till saker som hänt sedan dess och... justerade lite och kom fram till det här: Dålig kaffemans 500-favoritfilmer.

Där kan ni checka i vad ni sett och för den delen såklart gärna presentera era egna bidrag. Den är i konstant flux ska jag säga. Varje gång jag kikar flyttar jag på något och tanken är dessutom att hålla den uppdaterad om jag ser något som är bra nog att slå sig in.

https://www.icheckmovies.com/lists/kaff ... kaffekask/ ska det vara va? Duktigt listat.

Three Kings på 485 var lite otippat.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Re: Film 5: The Curse of Film

Inläggav caffeineaddict » ons aug 26, 2015 10:21

Jag gillar verkligen Three Kings. Eller jag gjorde det när jag såg den senast, vilket var kring 2001.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Re: Film 5: The Curse of Film

Inläggav Rombat » tor aug 27, 2015 22:15

Jag med!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Re: Film 5: The Curse of Film

Inläggav Rombat » tor aug 27, 2015 22:16

Förutom Marky Mark. Jag hatar honom!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Re: Film 5: The Curse of Film

Inläggav caffeineaddict » fre aug 28, 2015 8:19

Jag har för mig jag t.o.m. gillar Marky Mark i just den. Det har funnits en nypa gånger när jag tycker Marky Mark varit bra.

tumblr_inline_mjhbnjYpIp1qz4rgp.png
tumblr_inline_mjhbnjYpIp1qz4rgp.png (117.13 KiB) Visad 37073 gånger


(edit) Det roligaste med det där var att jag av misstag var *så här* nära att ladda ner den till jobbets gemensamma Dropbox-mapp... (/edit)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Re: Film 5: The Curse of Film

Inläggav Rombat » lör aug 29, 2015 0:42

Sen tar man en liten titt på hans brottsliga historia. Sen är allt förstört. Klarar du fortfarande av hans filmer efter det... så är det nästa diskussion.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Re: Film 5: The Curse of Film

Inläggav caffeineaddict » lör aug 29, 2015 22:02

Klaus Kinski var en våldsam psykopat som våldtog sin dotter. Han är en av världshistoriens tio bästa skådisar. Det är inte lätt att bedöma konst ibland.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Re: Film 5: The Curse of Film

Inläggav Rombat » sön aug 30, 2015 19:55

En av dem dog efter livslång galenskap och en av dem håller sakta men säkert på att bli en av de mest välbetalda och anställda skådespelarna i världen. Så det är skillnad mellan att bedöma konst och att aktivt stödja en våldsam rashatare.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Re: Film 5: The Curse of Film

Inläggav AKS » sön aug 30, 2015 23:03

Jag känner så här: han verkar onekligen ha varit en våldsam ung person fram till strax över 20-årsåldern. Hans senaste rasrelaterade brott tycks vara då han var 16 år gammal. Betyder det att han är en våldsam rashatare nu? Ja, inte vet jag. Men jag vet att det man gjorde som 16-åring inte alls behöver betyda att det är det man står för som 45-åring. Om jag inte trodde att folk kunde förändras skulle fan mitt jobb göra mig mer deprimerad än det ibland redan gör. Så om jag betalar för att se en Mark Wahlberg-film eller ser Boardwalk Empire så ser jag det inte alls som att jag stödjer en våldsam rashatare. Vad han gjorde som 16-åring betyder i detta fall inte att jag inte kan uppskatta saker han medverkat i. Hade han varit 26 eller 36 år gammal då han gjorde detsamma som beskrivs då man läser på internet så hade jag antagligen känt annorlunda.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Re: Film 5: The Curse of Film

Inläggav Rombat » mån aug 31, 2015 23:09

Det som stör mig är att han avtjänade hela 45 dagar för något som en ickevit snubbe hade fått 7-10 år för. Och att han sen försöker få bort det från registret nu, utan att någonsin sökt ha kontakt med sina offer, som han påstått att han gjort, visade sig bero på att han inte kunde öppna sin restaurangkedja i vissa stater med våldsbrott i registret.

Plus att alla som gör två eller mer projekt med Seth MacfarHomofobTransfobRasistlane är persona non grata i min värld.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Re: Film 5: The Curse of Film

Inläggav AKS » tis sep 01, 2015 7:06

Okej, ja, det du tar upp känns ju så som att han är något av en bastard, men jag kan nog tänka mig att se filmer med bastards i huvudrollen eller serier producerade av bastards också faktiskt. MacFarlane vet jag knappt något om, men det känns lika bra det i så fall.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Re: Film 5: The Curse of Film

Inläggav herdware » ons sep 02, 2015 22:50

Wait, Seth Macfarlane homofob?

Jag vet inget om Seth Macfarlane (mer än han är skaparen av Family Guy och American Dad) men det här inslaget minns jag.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Re: Film 5: The Curse of Film

Inläggav herdware » tis sep 08, 2015 17:00

Hade du belägg för att Seth MacFarlane är homofob eller?
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Re: Film 5: The Curse of Film

Inläggav Rombat » tis sep 08, 2015 19:15

Snacka går ju. Har du sett Family Guy eller? Så många gånger en punchline varit "Öhöhöh... bög! Va äckligt!".

Nån jävel på Internet skrev:What satire is: Pointing out the ridiculous nature of oppressive systems by using humour.

What people think it is: License to be racist, sexist, homophobic, transphobic etc. as long as you insist you are joking.

What Seth McFarlane thinks satire is: Being racist, sexist, homophobic, transphobic etc. in a funny voice

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav noike » tor sep 10, 2015 18:44

Rombat skrev:
Nån jävel på Internet skrev:What satire is: Pointing out the ridiculous nature of oppressive systems by using humour.

What people think it is: License to be racist, sexist, homophobic, transphobic etc. as long as you insist you are joking.

What Seth McFarlane thinks satire is: Being racist, sexist, homophobic, transphobic etc. in a funny voice

Skulle vilja ändra det längst ner till "Vad Seth McFarlane tror är humor" och inte bara satir.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Re: Film 5: The Curse of Film

Inläggav wyndham » fre okt 09, 2015 17:38

Drew Goddard röner framgång med The Martian, på bio just nu. Trots att vi befinner oss på den röda planeten är det ändå en jordnära science-fiction, närmare Gravity än Interstellar. (Frånsett att Matt Damon är ensam på en planet. Igen.) Allt är trivsamt och lagom spännande, och överraskande nog för den som inte har läst boken, ingen dör! 3/5.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Re: Film 5: The Curse of Film

Inläggav gaspode » mån okt 12, 2015 11:17

Såg Tomorrowland igår, den var ganska Disney och ganska dum, men stundtals underhållande ändå.
Clooney spelade visserligen som nämndes tidigare i tråden mot en 24-åring, men det var faktiskt inget romantiskt där (Rollfiguren var nog dessutom närmare 17).

Clooneys romantiska motpart var istället Raffey Cassidy, 12.

6/10
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav sfinx » tor okt 15, 2015 16:06

Kul grej. Jag hinner inte göra den nu, men rapporterar sen. :)
http://www.popcorngarage.com/
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Re: Film 5: The Curse of Film

Inläggav wyndham » lör feb 27, 2016 23:42

The Revenant. Tom Hardy är inte dum alls, och det är rätt så spännande och stundtals vackert, men mest av allt lämnas man med tanken "jo men vad var meningen med det här då?". 3/5
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Re: Film 5: The Curse of Film

Inläggav Spuffy » mån mar 14, 2016 1:54

Mmkey. Vampire Academy. Någon fler som sett den? Sämsta filmen någonsin? Eller nej det är den ju inte, men dålig var den. Och inte på ett härligt och himla roligt sätt heller, utan mestadels jobbigt. Kändes som att de velat göra en tvserie men varit tvungna att göra en film istället och därför tryckt ihop hela handlingen från 22 avsnitt till filmlängd. Och ca allt var kasst. Skådespeleri, repliker (sämst!!!), handling. Oh yeah.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron