3x20 The Prom

Här pratar vi mest om Säsong 3

Vad ger du för betyg?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
0
Inga röster
7
6
14%
8
14
32%
9
16
36%
10
8
18%
 
Antal röster : 44

Inläggav Catfight » fre jul 20, 2007 1:19

Jag gråter nästan aldrig i vanliga fall men varje gång jag hör Jonathans tal på balen så börjar tårarna alltid rinna.....Buffy känner sig jämt så ouppskattad och så får hon sen sin utmärkelse. Get's me every time!
Hur Giles tittar på henne när de håller talet och allt är perfekt....och sen helt plötsligt är Angel där....åh! Jag klarar det inte! Man måste ju gråta när det blir så där mycket på en gång.....

Jag tror inte att det är helt sunt att vara så inne i en TVserie att man känner så starkt för karaktärerna som jag gör just där men.....vad fan....vem behöver vara frisk? ;)
Killing pigs is just so wrong! And also hard.

http://catfight.blogg.se/

http://www.myspace.com/svepunk
Användarvisningsbild
Catfight
english is fun!
 
Inlägg: 1115
Blev medlem: 19 jul 2007
Ort: Linköping

Inläggav HeY » fre maj 29, 2009 2:22

Jag tycker det är en passande tråd! Jag har precis kommit hem från the prom, and I had a great time! No hellhounds!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Mr.Tweed » fre maj 29, 2009 8:51

Va, Prom utan Helveteshundar! Kan man ha det? Skyll på arrangörerna och begär pengarna tillbaka ;)
Lamb. Innocent and Delicious!
Användarvisningsbild
Mr.Tweed
Minion
 
Inlägg: 91
Blev medlem: 04 dec 2006
Ort: Uppsala

Inläggav Echolls » tor nov 19, 2009 20:49

Jag är väldigt svag för det här avsnittet, så mycket känslor. Men det är två saker som drar ner betyget. Hellhoundstoryn är tråkig och så tycker jag nog att Class Protector-scenen är lite för cheesy, till och med för min smak. Fast det är ju kul att Buffy får känna sig uppskattad förstås.

Scenen i kloakerna är väldigt jobbig att se på som Buffy/Angel-fan. Jag älskar den såklart och grät en skvätt igen. Speciellt när Buffy säger "I want my life to be with you." och Angel svarar "I don't." Scenen i Buffys sovrum med Willow är också väldigt sorglig. "I can't breathe, Will. I feel like I can't breathe." :cry: Och slutscenen är så fin. Åhh. Men jag har börjat tänka lite på vad Buffy och Angel egentligen pratar om under all den tid de spenderar tillsammans. De har inte så mycket gemensamt och är väldigt olika som personer. Det de har är en fantastisk kemi, men deras förhållande känns ganska konstigt ju mer jag tänker på det. Fast jag ska försöka att inte göra det mer. (spoiler AtS) Det skulle inte kännas lika konstigt i Angels egen serie där han utvecklas mycket och efter ett tag blir väldigt rolig.

Annat jag gillar i avsnittet: Xander som köper klänningen till Cordy, bröllopsdrömmen, Anya och Xanders konversation i skolan och så är Wesley och Giles alltid roliga tillsammans. Dessutom är det underbart när Tucker frågar den där tjejen om hon vill gå på balen med honom och hon bara säger nej och inget mer. :D Om man ändå vågade vara lite mer så.

För övrigt så är nog SMG som snyggast här i s3. Wow.

Favoritcitat:
Buffy: You guys are going to have a prom. The kind of prom that everyone should have. I'm going to give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every single person on the face of the earth to do it.
Xander: Yay?

Betyg: 8
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » tor nov 19, 2009 21:54

Me like det där citatet också. Se nedanstående signatur:
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Spuffy » sön mar 06, 2016 15:16

The Prom! Så fint som jag mindes det. Class protector och paraplyet. Hur vacker Cordy är i sin klänning! Dansen. Att Joyce har så himla rätt gällande Buffy och Angel. Anya. Jonathan har en date. Angel kommer till sist ändå. Giles. Alltid Giles. Så fenomenal. Alltid.

For God's sake, man, she's 18, and you have the emotional maturity of a blueberry scone. Just have at it, would you, and stop fluttering about.

Alltid!


Sorgligaste, förstås:
I think horrible is still coming. Right now, it's worse. Right now, I'm just trying to keep from dying ... I can't breathe, Will. I feel like I can't breathe.
:emo: :unlove:


A bear skrev:Hellhoundstoryn är lite smålam, men den ger möjlighet för Buffy att droppa "Carrie", och sånt måste belönas. Och Tuckers lilla flashback är stor humor. Dessutom är det ju (s6)
uppsättning inför The Trio. Att sedan den här skådisen inte kunde rycka in då och Tom Lenk fick ta hans plats... någon som har några klagomål på det?
Åhh! Detta visste jag inte! Jag klagar definitivt inte över den saken, men gillar att det fanns en tanke där också. Precis som så många gånger annars i denna serie. Åh. Buffy. Jag älskar Buffy! :lovebunnier:


När jag läst kommentarerna här har jag dock en stor fråga:
caffeineaddict skrev:Ja Zaxx, det är underbart. Det är helt fucking underbart.

(EDIT: Massa diskussion nedan angående denna lilla mening, så nu har jag spoilermärkt den :) ):Och håll ögonen på Jonathan...
Alltså - vad menar du här??? Vad är det du syftar på? Fattar ej.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Re: 3x20 The Prom

Inläggav caffeineaddict » tor mar 10, 2016 21:34

Alma: Att Sebbe hade minne som ett såll vad gällde mindre karaktärer, så om jag inte hade skrivit det där hade han aldrig kommit ihåg vem Jonathan var när det var dags för Superstar.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Spuffy » tor mar 10, 2016 21:47

caffeineaddict skrev:Alma: Att Sebbe hade minne som ett såll vad gällde mindre karaktärer, så om jag inte hade skrivit det där hade han aldrig kommit ihåg vem Jonathan var när det var dags för Superstar.

Hahahahahahahahahahahahaha! Underbart. Skitkul att kolla med min kompis nu som faktiskt lägger märke till alla mindre karaktärer! Iofs med lite hjälp från mig kanske men inte bara! Kommer bli strålande när superstar o såna avsnitt kommer! :D :)
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 3



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare