Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav Murnau » tis jul 28, 2015 16:16

Gillar verkligen helheten av att se Cucumber och Banana parallellt eftersom det är ganska olika ton i serierna, men att de ändå hänger ihop. Har dock inte sett riktigt allt än. Hade helt missat att Tofu fanns måste jag erkänna. Möjligen något att leta upp.
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav AKS » ons jul 29, 2015 21:50

iZombie S1: Jepp, väldigt bra serie! Major - som jag i princip tyckte var tråkig fram till mentalsjukhuset och sen tyckte var något intressantare - fick ett riktigt kickass sista avsnitt här. Har hört att iZombie förnyats med 13 avsnitt med chans på ytterligare 9 så det är ju bra. Tror dock den gör sig bäst som 13-avsnittsserie för annars tror jag det kommer att kännas som att proceduralgrejen tar över totalt, men, men... Vi får väl se.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav sfinx » ons aug 05, 2015 15:47

Säsongssavslutingen i UnReal rockade den med. Ge mig mer!
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav A bear » ons aug 05, 2015 23:02

Har glott klart på Sense8 s1, och tjovars, jag får lite respekt för Wachovskis igen. Arcen är långsam (det kan den vara på Netflix) och stulen rakt av från Orphan Black (och den var inte originell då heller), och det finns en del rejält övermelodramatiska grejer, men jag gillar karaktärerna och även om det blir lite väl mycket som en dramatisering av såna där Transformers som kan sätta ihop sig till en stor robot ibland är temat med diversifiering och samarbete rätt fint. Jag vet inte mycket om hur Wachovskis arbetar, men här hade de uppenbarligen mer hjärta inblandat än i Jupiter Ascending.

Kul också att se Freema Agyeman på TV igen utan att behöva glo på brittiska kriminalserier.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav noike » tor aug 06, 2015 16:15

Okej, då får man ge den en chans då.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Spuffy » ons aug 19, 2015 17:10

AKS skrev:Hm, det låter inte så intressant som koncept... Men jag skriver upp den och ser om det är något för mig. Tror faktiskt jag ska ge upp Sleepy Hollow mitt i S2 nu då den mer känns som ett göramål att se och inte så mycket nöje. Kanske ger UnREAL en chans i stället för.


Jag har också tappat lusten för Sleepy Hollow, inte sett det på ett bra tag nu tyvärr. Jag tror faktiskt du skulle kunna gilla UnReal. Låter väldigt knepigt när man läser om det, men jag drogs rakt in i hur de verkligen går rakt på hur realitytvbranschen (film/tvbranschen överlag?) utnyttjar människor, driver dem till än det ena och än det andra och spelar på deras känslor och önskningar. Bra skådisar också. Hittade den via tv.com, gillar när de hyllar serier och får mig att se dem och jag sedan blir såhär förtjust! Hittat många bra serier på så vis som jag inte vet om jag sett annars. :) Testa något avsnitt och se vad du tycker!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav AKS » ons aug 19, 2015 21:00

Ja, den är uppskriven, sen är det ju en fråga om när jag hinner bara. Men förr eller senare ska det nog bli av!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav Spuffy » fre sep 25, 2015 23:34

Nu har några nya serier börjat! Vilka har ni sett och vad tycker ni? Jag har hittills hunnit med följande:

The Player: kommer absolut fortsätta se! Lite deckare, arc från första avsnittet, mysterier. Lite absurt. Jag hängde på direkt. Vet inte vad jag tycker om Wesley Snipes annars. Detta var dock underhållande. Lite Blacklist-likt fast tar sig själv lite allvarligare och har ingen James Spader. Men jag var underhållen och ser vidare. Kan eventuellt bli bra. Jag gillade första avsnittet tillräckligt för att se vidare åtminstone.

Scream Queens: helt koko. Kommer se åtminstone några avsnitt. Vet inte alls hur detta kommer arta sig. Misstänker lite att det kan antingen spåra ur för mycket eller också bli tråkigt. Kändes som en korsning mellan Pretty Little Liars, Glee (inte helt oväntat) och Scream (fast med bättre skådisar och mer självinsikt). Har inte särskilt höga förväntningar men hittills tillräckligt underhållen för att jag ska se några avsnitt till.

Best Time Ever with Neil Patrick Harris: eeeehhhh???? Vet inte ens vad jag ska säga. Om Scream Queens var crazy så var detta... jag vet inte ens. Tänker nog se något avsnitt till för att se vad de tänkt sig av detta, men...? Jag vet inte ens? Snälla, se piloten och berätta för mig vad detta är?!?!?!?!? Vet inte vad jag förväntade mig egentligen men vart ... inte chockad kanske men väldigt förvirrad iaf. Berätta berätta berätta vad tycker ni???

Rosewood: Njae det där var ju inte så bra. Inte ens för en deckar-junkie som jag ju är. Kommer väl se mer när jag har sug för deckare med case of the week och inte kommer på något annat (och antingen har sett klart Agatha Christies Poirot samt usla Waking the Dead eller är sugen på något glassigt och tomt nu när CSI: Miami slutat), men detta är inget jag rekommenderar.

Fler som börjat denna vecka som jag tänkt se: Heroes Reborn, Limitless, Life in Pieces. Och nästa vecka börjar ytterligare några jag tänkt ge mig an. Nåååå - har jag missat något jag borde se? Vad borde ses? Vad är kasst? Vad tycker ni?
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav AKS » fre sep 25, 2015 23:51

Inga nya serier för mig! Däremot laddade jag precis ner första säsongen av Mr. Robot så får vi se vad jag tycker om den.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav noike » lör sep 26, 2015 0:55

Jag har sett Blindspot. Den gör några logiska kullerbyttor men jag var underhållen.

Nya Mupparna var mer vuxen — ett skämt om AA-möte till exempel, så vuxen på det sättet. Mupparna har alltid haft saker som säger woooosh över barnens huvud — än de tidigare men hade stunder av nostalgisk surrealism.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav adolvsson » lör sep 26, 2015 15:30

Plockade precis hem Rosewood men då tar jag nog bort den direkt igen. Och testar Blindspot istället, vilket jag inte hade tänkt. Vad jag har sett, är Limitless, vars upplägg i slutändan känns alldeles för mycket av klassiskt polis/konsult-upplägg för att intressera mig, trots en del riktigt bra inslag. Att jag inte tyckte han som spelar huvudrollen passar särskilt bra, det förvärrar förstås saken. Å andra sidan verkar Minority Report följa ungefär samma upplägg men det gillade jag mycket mer. Var väl fler saker som fungerade bättre, kantänka.

Och för övrigt har jag väldigt varma känslor för hela Mr Robot. En av årets bästa serier.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav adolvsson » lör sep 26, 2015 15:36

Tillägg: En sak jag gillade med Minority Report och Limitless, är att de är båda uppföljare. Expanderar världarna. Det är kul.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » lör sep 26, 2015 18:20

Scream Queens:[/b] helt koko. Kommer se åtminstone några avsnitt. Vet inte alls hur detta kommer arta sig. Misstänker lite att det kan antingen spåra ur för mycket eller också bli tråkigt. Kändes som en korsning mellan Pretty Little Liars, Glee (inte helt oväntat) och Scream (fast med bättre skådisar och mer självinsikt). Har inte särskilt höga förväntningar men hittills tillräckligt underhållen för att jag ska se några avsnitt till.



Tycker att det var tydligt att American horror story skapare var inblandade. Jag var rätt road, även om jag faktiskt inte heller har en aning om vart det kan leda. :)
Killjoy tycker jag är trevligt, mycket Firefly och med en touch av Stargate Universe i tonen, men de hittar på många egna problem och egna lösningar.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav Spuffy » sön sep 27, 2015 9:25

Mr Robot gillade jag också riktigt mkt! Efter ngra avsnitt liten svacka men bättre sent igen. Inte sett säsongsavslutningen än dock.

Blindspot och minority report har jag också på min lista att kolla in.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav noike » sön sep 27, 2015 16:16

Såg piloten oav Killjoys och tyckte den kändes som en lång reklamfilm för musikartister på Universal. Dark Matter var den bättre serien direkt för mig.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sfinx » ons sep 30, 2015 11:48

Spuffy skrev:Mr Robot gillade jag också riktigt mkt! Efter ngra avsnitt liten svacka men bättre sent igen. Inte sett säsongsavslutningen än dock.

Blindspot och minority report har jag också på min lista att kolla in.


Jag blev hemskt irriterad på huvudpersonen MR Robot i första avsnittet. Blir han mindre gnällig och självupptagen? Då är det värt att ge en chans till. Annars har jag inga problem med deprimerade människor i serier.

noike skrev:Såg piloten oav Killjoys och tyckte den kändes som en lång reklamfilm för musikartister på Universal. Dark Matter var den bättre serien direkt för mig.

Dark matter leverar mycket mer än jag trodde först.
För mig växte Killjoy på samma sätt.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav Spuffy » mån okt 05, 2015 20:16

Quantico: jag gillar! Kan bli riktigt spännande! Hoppas det inte fallerar. Kan bli platt fall också men jag hoppas på det. Hon som har huvudrollen påminner mig om Morena Baccarin. Och Johanna Braddy från UnReal (som fler av er borde se btw) och Greek är bra. De manliga rollerna är jag inte lika förtjust i men de får väl gå. Hur som helst spännande och klurigt, tror det kan bli många vändningar, förhoppningsvis på ett bra sätt. ep 2 - spännande!!! Faktiskt den serie av samtliga jag ser just nu som jag är mest peppar inför nästa avsnitt av. Ge mig meeeeer!!!!

Rosewood ep2 - lika dåligt som första. Se det inte. Jag kommer väl fortsätta göra det ändå i min jakt på deckarfixar men det är kasst.

The Player ep2 - fortsatt spännande och lovande. Två stabila avsnitt hittills med små ledtrådat och potential för att det ska bli bättre och bättre framöver.

Scream Queens ep2 (eller 3 kanske det blir) - håller nivån. Tossigt och glatt med massor av blod.

Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D s3ep1 - Fitz!!!! :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: har för mig att jag tyckte s2 var lite lojt till stora delar, men känns som att den här starten bådar gott ändå. Eller, jag vet inte ens, men jag var glad över att se det igen.

Best Time Ever With Neil Patrick Harris ep2 (har bara sett första halvan hittills)- inleds med att de läser en twitterkommentar om förra veckans avsnitt: "WTF this s**** is bonkers" och ja. ungefär så. Helt koko. Inte ens roligt men fascinerande tokigt på något vis.

The Blacklist s3ep1: en nystart känns det som. Jag gillade första o andra säsongen väldigt mkt men känns lägligt att det utvecklas vidare. Ytterligare en serie jag är himla glad över att se igen!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav Spuffy » fre okt 09, 2015 20:05

Slår ett extra slag för UNREAL nu fredagskvällen till ära! Värt att se bara för Constance Zimmer. Eller för Shiri Appleby som jag varit svag för ända sedan Roswell. Och sen är resten skitbra det också. se UNREAL nu hörrni!!!!!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav sfinx » ons okt 14, 2015 12:33

Spuffy skrev:Slår ett extra slag för UNREAL nu fredagskvällen till ära! Värt att se bara för Constance Zimmer. Eller för Shiri Appleby som jag varit svag för ända sedan Roswell. Och sen är resten skitbra det också. se UNREAL nu hörrni!!!!!

Ja! Ja! Ja! Vad hon sade!
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav caffeineaddict » mån okt 26, 2015 1:10

Rick and Mortys andra säsong var någon slags mästerverk. Jag har ingen aning om hur man kan lyckas kombinera scifi-koncept, humor, det tempot och ändå lyckas göra det till en karaktärshistoria som med jämna mellanrum blir regelrätt rörande. En av de bästa tecknade säsongerna någonsin.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav Tomas » tis okt 27, 2015 11:53

Det enda felet med säsongen var att det inte var fler avsnitt :)
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav Spuffy » fre okt 30, 2015 1:55

adolvsson skrev:Plockade precis hem Rosewood men då tar jag nog bort den direkt igen.

Jag undrar om du inte ska ge Rosewood en chans ändå... Har nu sett t.o.m. 1.05 och det har blivit lite charmigt ändå, och har oväntat nog fokuserat mer på karaktärerna (och då inte bara de 2 huvudrollerna utan även omkringliggande familj, etc) än vad procedurals brukar göra. Hittills ingen arc dock, utan fall-för-fall. Men mer karaktärsfokus än vad jag är van vid från procedurals som sagt. Dock har jag fortfarande problem med det. Jag kan inte låta bli att störa mig på huvudrollens glassighet, men det kanske är meningen. Och hans mamma är också för jobbig än så länge. Och den kvinnliga huvudrollens "tuffa" (läs: störiga och överspelade) attityd. Och jag har inte alls tyckt att Rosie och Bonavista har kemi, men eventuellt är det på g lite ändå? Äsch jag vet inte. Jag har det fortfarande som slötittarserie som jag inte tycker särskilt mycket om, men jag kan inte låta bli att undra om jag inte hade kunnat gilla det mer om jag faktiskt fokuserat lite och hängt med? Nu kan jag nog knappt återberätta handlingen för något av avsnitten... men kan däremot berätta om karaktärernas relationer, etc, vilket ju ändå är ett gott tecken. Sen hoppas jag väl lite att jag ska börja gilla det mer, för jag har så få serier jag tycker om just nu, och jag läste en faktiskt positiv recension av Rosewood häromsistens och tänker att det kanske bara är jag som missar grejen?

Quantico: Min ena favvo av de nya serierna jag börjat följa i höst! Problemen med störiga skådisar/karaktärer i de första avsnitten har antingen blivit bättre, eller så har jag vant mig, men jag stör mig inte på alls mycket längre. Det är spännande som attans, många svängar hit och dit, och jag blir alltid frustrerad när avsnittet tar slut och jag måste vänta till nästa vecka.

The Player: Gillar jag också - min andra favorit! Har fortsatt bygga på arcen, plus att "veckans fall" ofta har en koppling till handlingen eller karaktärerna på ett eller annat sätt. Jag vill btw bli Cassandra när jag blir stor. Bra skådisar är det också tycker jag. Plus att jag är positivt överraskad över att de inte dragit ut på saker och ting alldeles för mkt.

Fargo: Säsong 2 har ju börjat nu. Jag har bara sett ngt avsnitt. Och på sätt och vis är jag besviken, för jag hade fastnat så stenhårt för första säsongens karaktärer och handling, trots att jag mycket väl visste att detta ju är en helt annan del av historien, i ett annat årtionde. Men det blir säkert bra? Får ta och se lite fler avsnitt. Visst har ni väl förresten sett Fargo säsong 1 allihop? För det borde ni VERKLIGEN göra. Har fastnat i mitt medvetande på ett sätt få serier gör. Kan inte komma på något som var dåligt med den. Visst, ingen the Wire kanske, men väldigt många rätt. Se den om du inte gjort det redan!!!

Inte en ny serie, utan något gammalt men som är nytt för mig: X files. Nu när det ska komma en ny säsong tänkte jag faktiskt ta och se serien från början. Och direkt fastnar jag i problemet jag hade för kanske 15 år sen när jag beslutade mig för att inte se mer... det är så galet läskigt... Jag brukar vara en sån som skriker "iiiihhhh" vid överraskningsmoment i valfri dålig skräckfilm eller otäckt avsnitt av en serie, men jag är ytterst sällan så här obehagligt rubbad in i märgen av det jag ser - och här blir jag det i varenda avsnitt... Alltså... jag minns fortfarande med fasa de fasansfulla enorma maskarna som rörde sig under huden på folk och styrde dem till att mörda varandra i ett trångt utrymme - i avsnittet jag såg för jättemånga år sen och som hejdade mig från att börja se serien även på senare år. Jag försökte igen för ett-två år sedan men kom inte längre än piloten då heller. Nu har jag nått avsnitt 4 men jag pausar i varje avsnitt för att titta på snälla och mysiga saker. Det behöver inte vara läskiga grejer som sker ens, men det är så... uuurgghhhh... läskigt från grunden. Och när det väl blir spännande otäcka saker är jag helt skakig så att det känns oroligt i magen. Yikes. Men jag älskar dem, Mulder och Scully (mest Scully), och jag hoppas jag ska ta mig igenom detta nu och inte bara må dåligt av upplevelsen utan faktiskt få uppskatta det lite också. Ikväll lär jag dock drömma mardrömmar om äckligheterna i 1.03 - avsnitet som heter Squeeze och handlar om äckeläckeläckelsnubben som tar sig in i till synes stängda utrymmen och dödar den som är där, för att sedan äta upp dennes lever... Och som kan förlänga sina lemmar till att klämma sig igenom även pyttesmå utrymmen... Uuuurrrkkk..... Han var jätteäcklig. Fast inte bara han i sig. Hela alltihop är skitäckligt. Kanske handlar det om att den som gör musiken till X files träffar precis rätt för att orsaka rädsla hos mig på ett sätt som få andra gör? Kollade därför upp Mark Snow. Även varit inblandad i 29 avsnitt av OTH, som jag tyckte också påverkade mig emotionellt fast då inte på ett skrämmande sätt... Men i övrigt... Jag vet inte. Smallville hjälpte inte musiken till för att fånga mig iaf. Inte Ringer heller. Nåja. X files är ändå sjukt äckligt, oavsett orsak.

iZombie: Jag undrade väldigt över varför jag inte sett klart s1, när jag vet hur mkt jag tyckte om det. Tänkte dock att det fanns en orsak, och lät det ligga. Tills igår. DÅ insåg jag att jag tydligen visst sett hela s1, jag hade bara glömt att klicka i det på myepisodes. Nu har jag sett allt som kommit av s2 också, och jag gillar det massor. VM-referensen i ep 3med repliken "a long time ago we used to be friends" var fin tyckte jag. Jag saknar fortfarande VM, men iZombie är himla fint det med. Inga svackor i s2 hittills. Hoppas det ska stå sig bättre än VM s2-3.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav AKS » ons dec 23, 2015 20:11

Jessica Jones? Awesome!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » tor dec 24, 2015 0:19

Spuffy skrev:iZombie: Jag undrade väldigt över varför jag inte sett klart s1, när jag vet hur mkt jag tyckte om det. Tänkte dock att det fanns en orsak, och lät det ligga. Tills igår. DÅ insåg jag att jag tydligen visst sett hela s1, jag hade bara glömt att klicka i det på myepisodes. Nu har jag sett allt som kommit av s2 också, och jag gillar det massor. VM-referensen i ep 3med repliken "a long time ago we used to be friends" var fin tyckte jag. Jag saknar fortfarande VM, men iZombie är himla fint det med. Inga svackor i s2 hittills. Hoppas det ska stå sig bättre än VM s2-3.


:D

Trevligt att höra att den håller i S2! En vän har sagt detsamma och att hon inte märker någon kvalitetsskillnad mellan säsongerna. Detsamma kunde man ju inte säga om VM direkt...

Har tagit ner de två första avsnitten, men har inte bestämt mig än om jag ska börja se nu eller vänta till alla 19 avsnitt visats...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav Tam » sön dec 27, 2015 19:22

Master of None? Awesome!

Netflix gör det bra just nu.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav wyndham » sön dec 27, 2015 23:15

Har sett tre avsnitt av Master of None nu. Cartman. Muterande virus. Mycket bra.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav AKS » mån jan 04, 2016 0:51

Första avsnittet av Fargo S1: Jävlar! Att säga att serien började bra och intensivt är en underdrift minst sagt. Ska bli kul att följa!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav sfinx » tis jan 05, 2016 23:55

wyndham skrev:Har sett tre avsnitt av Master of None nu. Cartman. Muterande virus. Mycket bra.

En oväntad favorit. :)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav Spuffy » mån feb 22, 2016 0:52

Någon fler som ser the Magicians? Jag har läst böckerna före och tyckte de var bra åtminstone de första två, 1 men förvånade mig inget särskilt bra av serien. Blev positivt överraskad! Vet egentligen inte av vad. Men det följer det grådassiga från böckerna och är inte en av alla glassiga tonårsserier med hög kontrast och klara färger där huvudpersonen är snäll och fienderna onda. Istället är i The Magicians huvudpersonen stundtals ett svin,precis som övriga huvudroller. Och visst finns The big bad men det är mycket annat som det handlat om också. Asch jag vet inte, är färre trött för att reda ut mina tankar om saken just nu men jag gillar det iaf. Vore kul att höra vad någon fler tycker? !
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav Spuffy » tis mar 29, 2016 16:10

Är inte lika förtjust i The Magicians längre. Ungefär samma förlopp som med böckerna om jag inte missminner mig - gillar först och tröttnar sen.

Nåväl. Vill hitta ngt bra att se. Därför undrar jag nu: vilka serier följer ni? Vad är bra? Vad är mindre bra?
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Majestic-12 [Bot]

cron