24

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Vad är Jack Bauer??

As Coool!!!
6
15%
Grymm!
9
23%
Snygg!
1
3%
Häftig!
1
3%
Töntig!
7
18%
Ful!
4
10%
Mesig!
6
15%
Absolut den bästa agenten som finns!
6
15%
 
Antal röster : 40

Inläggav AKS » mån nov 03, 2008 19:36

Trailer för säsong 7 (alltså efter tv-filmen). Avslöjar en del så är man känslig för spoilers bör man inte se. Jag tycker dock att det ser ut att kunna bli riktigt bra! Om jag nu bara kunde komma mig för att se de sista avsnitten av S6...

http://www.eonline.com/uberblog/watch_w ... seven.html
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » mån nov 03, 2008 19:47

AKS skrev:Okej, har också räknat ut hur många avsnitt av 24 jag sett på 13 dagar. Inte ens två veckor. 76 avsnitt!! :oops: Genomsnitt på 6 per dag.


Haha, min 24-period där i januari 2007 var betydligt mer intensiv än jag kom ihåg. Väldigt intensiv. Men så är ju serien som skapad för maniskt "bara ett avsnitt till"-tittande. Borde nästan ta och spara säsong 7 på hög. Får se hur jag klarar av det come January.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tob » mån nov 03, 2008 19:54

AKS skrev:Trailer för säsong 7 (alltså efter tv-filmen). Avslöjar en del så är man känslig för spoilers bör man inte se. Jag tycker dock att det ser ut att kunna bli riktigt bra! Om jag nu bara kunde komma mig för att se de sista avsnitten av S6...

http://www.eonline.com/uberblog/watch_w ... seven.html


Instämmer och för att citera artikeln; A car flying off a building is never a bad thing!
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav CheeseGuy » mån nov 24, 2008 23:31

Redemption: började riktigt illa, tog sig i takt med att tempot ökade. Omdömet stannar någonstans mellan "gäsp" och "helt okej". Jag blev lite besviken på att Carlyles karaktär dog (verkar det som alltså...), hade hoppats på han i säsong 7. Överhuvudtaget verkar det inte vara mycket av händelserna här som kommer spela någon roll framöver.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Tob » tis nov 25, 2008 0:09

På det stora hela en rätt haltande actionfilm med Jack Bauer...jag hade nog tyckt bättre om det ifall det hade varit två vanliga 40 minuters avsnitt istället. Känns som man kunde tagit till vara på chansen att frångå konceptet och gjort något "mer" av det hela.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav caffeineaddict » tor nov 27, 2008 23:29

CheeseGuy skrev:Omdömet stannar någonstans mellan "gäsp" och "helt okej".


Ganska exakt så ja. Usch vad jag hoppas på förbättring i S7...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » fre nov 28, 2008 8:04

Nu kommer jag inte komma mig för att se filmen heller. Får läsa en sammanfattning nånstans innan S7 drar igång...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » fre nov 28, 2008 12:01

Tob skrev:På det stora hela en rätt haltande actionfilm med Jack Bauer...jag hade nog tyckt bättre om det ifall det hade varit två vanliga 40 minuters avsnitt istället. Känns som man kunde tagit till vara på chansen att frångå konceptet och gjort något "mer" av det hela.

Eller behållit konceptet på sitt sätt och ignorerat det på ett annat. Karaktärsdrama där Jack Bauer sitter fast i en bilkö i två timmar.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tob » tis jan 13, 2009 1:55

Det första dubbel avsnittet tycker i alla fall jag var bra mycket bättre än tv-filmen.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav caffeineaddict » tis jan 13, 2009 7:15

Det var det. Inget jättespeciellt, men smått lovande och bra mycket mer underhållande än Redemption.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav CheeseGuy » tis jan 13, 2009 13:58

Ja.

Tredje avsnittet däremot... nu var jag tvungen att ta en paus för att säga: :popcorn:
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav caffeineaddict » tis mar 31, 2009 20:54

(spoiler 7.16) Äntligen ett avsnitt värt att skriva om. Jag vet inte riktigt varför, men det var på något sätt skönt att de fick ett avsnitt att fungera så pass bra och vara så pass spännande utan att Jack var in the spotlight. Jag hurrade lite smått när han själv insåg att inte hade något att göra på uppdraget. Nu inser jag såklart att det är så att han kan komma in i nästa avsnitt och rädda FBI:s ass, men ändå. Och jag måste säga att de lyckats ganska väl med de nya karaktärerna det här året. Bortsett från den uppenbara råttan och presidentens dotter så är ingen hysteriskt irriterande. Och Larry Moss rular, skådisen är klockren och lyckas ge mänsklighet och ärlighet utan att vara tråkigt helylle till en karaktär som lätt hade kunnat bli ytterligare en tråkig byrokratisk paragraf-ryttare som Jack ställs emot. Och nu börjar Tony äntligen få en vettig roll att spela i säsongen också. Och även om jag gissade twisten i det här avsnittet ett par minuter innan så var den ändå ganska välfungerande. Jag saknar Bill dock. Och de hade lätt kunnat låta Vita Huset-siegen pågå i ett eller två avsnitt till och ge Tony Todd lite mer screentime innan de dödade honom. Men men.

Det har varit en mellansäsong, inte i närheten av S6-dålig, men inte den bästa. Men nu tittar det uppåt. Vilket är skönt, för vid det här laget i säsongen brukar det snarare se ut att gå åt andra hållet.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » tis apr 14, 2009 21:44

(spoiler 7.18) Jag är fullständigt chockad hur man kastar bort Tonys roll i S7 på 2 minuter, för hur de än vänder och vrider på detta så ser jag inte hur jag ens kommer att vara i närheten av att köpa hans agerande. Sämst. Det vred sig lite i magen när jag förstod vad som skulle hända med Larry, av flera anledningar, jag håller verkligen med Kalle i att Larry har varit en mycket lyckad karaktär som både har utvecklats och varit intressant.

Jack lider jag bara något fruktansvärt med nu. Jack/Kim scenerna var bra, 24 kan leverera kan fortfarande leverera sådana scener.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav CheeseGuy » tis apr 14, 2009 22:38

Tob skrev: (spoiler 7.18) för hur de än vänder och vrider på detta så ser jag inte hur jag ens kommer att vara i närheten av att köpa hans agerande.

Jag tycker ändå att det känns mer rätt för karaktären. Och det kändes verkligen. Men jag vet inte hur de ska förklara vad han har sysslat med, speciellt de senaste timmarna, utan att det blir väldigt fånigt.

Resten gillade jag en hel del. Andra halvan av säsongen ser ut att bli en höjdare.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Tob » tis apr 21, 2009 19:58

(spoiler 7.19) Är inte helt säker på att jag tycker det var rätt för karaktären och är fortfarande ganska oförstående kring hela scenariot. Men, 7 säsonger med Jack har satt sina spår och efter att ha sett honom genomskåda Tony, kollapsa och sprattla till krampor så vill jag inget hellre att Kim skall vända tillbaka och hjälpa Jack att bli frisk för att sedan låta de båda åka tillbaka till LA för att låta Jack träffa sitt barnbarn....allt inom loppet av några timmar :D
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tob » tis maj 19, 2009 21:40

(spoiler 7.23-7.24) Efter alla mer eller mindre osannolika vändningar från Tonys sida så var hans avslutning rätt ok, han hade bara ett mål att uppnå, inget annat spelar roll. Skönt att Kim slapp vara bara ett hopplöst offer.

Som vanligt med 24s senare säsonger (eller egentligen S3 tom S7) en ganska ojämn säsong, men sällan något fel på underhållningsvärdet.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav caffeineaddict » tis maj 19, 2009 22:16

I slutändan var det väl inte S6-illa, men nog var det den näst minst underhållande säsongen. Okej avslutning, inte mer. Kan inte påstå att jag längtar överdrivet efter S8, men i slutändan lär jag säkert ändå se den.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » sön maj 31, 2009 0:23

Castingspoiler för S8 som var precis vad jag INTE ville höra och som rättare sagt får mig att vilja somna och sluta titta: Freddie Prinze Jr. WHATTHEFUCKHURFÅRHANFORTFARANDEJOBB?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » ons jun 10, 2009 22:53

caffeineaddict skrev:Castingspoiler för S8 som var precis vad jag INTE ville höra och som rättare sagt får mig att vilja somna och sluta titta: Freddie Prinze Jr. WHATTHEFUCKHURFÅRHANFORTFARANDEJOBB?


En roligare castingspoiler är ju att Jack Bauer får hjälpa av Starbuck.

Nyhet
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav caffeineaddict » ons apr 07, 2010 22:29

Måste bara säga att de senaste 5-6 timmarna har den här säsongen tagit ett ordentligt steg upp i kvalitet och ligger iaf en bra bit över både S6 & S7 nu.

Och tråden har fortfarande forumets bästa omröstning. :D


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » ons apr 07, 2010 22:54

Ja. Veckans dubbelavsnitt var faktiskt bra och det kändes väldigt bra att man (spoiler 8.16) tog livet av Hassan.. I stort tycker jag annars detta har varit den svagaste säsongen hittills.

Hoppas man avslutar serien på ett bra sätt nu. Det är den värd.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav caffeineaddict » tis maj 25, 2010 12:06

(spoiler Slutet) Även om serien brutit mot all logik och bytt politisk position oftare än Marit Paulsen så kan jag inte hjälpa att känna att den andra halvan av den här säsongen var rejält underhållande, och att de hittade precis rätt sak att göra med sina sista minuter. Skulle det vara Jacks död? Skulle det vara ett sista tårfyllt samtal med Kim? Skulle det vara en flashforward (för att, så här på slutet, låta sig själv bryta mot sin mall för en enda gångs skull?)? Nej, de låter Jack i sin sekunder på TV erkänna och inse precis hur mycket Chloe har jobbat och offrat för hans skull, en av de där enormt välfungerande vänskapliga kärlekshistorierna som någonsin är det enda som har hållt serien koherent (finns det ordet på svenska eller var det där svengelska) när allt annat har flipfloppat och folk har dött och presidenter och skurkar bytts i en svindlande takt. Lite samma känsla (om än inte lika bra) som i Xander/Buffy-scenen i End of Days. Jag tyckte just det fungerade väldigt bra. Annars var det som sagt väldigt underhållande om än ofta tokdumt på sistone. Vilket ju är vad 24 alltid har varit när det varit som bäst. Det må ha varit en överdriven scen, men jag kommer alltid att värdera ögonblicket i 8.22 när Logan tokvrålar "THAT'S JACK BAUER! HE'S COMING TO GET ME!". :D


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » tis maj 25, 2010 21:16

Ja, det var faktiskt ett himla fint avslut.

Jag kommer sakna 24.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav caffeineaddict » fre maj 09, 2014 23:07

24 var inte bara serien som skapade detta forums bästa omröstning (BARA TITTA PÅ DEN! Jag har fortfarande inte röstat, för jag kan inte bestämma mig!) utan även serien som jag använde för att få ut alla mina sämsta impulser. I 45 minuter som ska representera en timme får jag ut alla mina tendenser till dåliga borgerliga utrikespolitiska idéer om att världens största kriser kan lösas bara vi låter en vit man springa lös och skjuta och tortera alla som han tycker verkar förtjäna det tills en rysk eller brun man misslyckas med att spränga en bomb. Sedan har jag exorcerat dessa demoner för ett tag framöver.

Med detta i åtanke var det ett nöje att återkomma till 24 efter fyra års tid, och den enda som verkar nöjdare än jag är Kiefer. De har spelat in den nu klassiska voiceovern som öppnar avsnitten på nytt, och jag trodde inte att det gick att yttra orden "Events occur in real time" samtidigt som man låter som man orgasmar, men det är precis vad Kiefer gör. Och jag kunde inte vara gladare. :monsterhug:


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tomas » lör maj 10, 2014 12:51

Unavailable. Fictional. And overqualified :)
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav HeY » lör maj 10, 2014 14:07

caffeineaddict skrev:24 var inte bara serien som skapade detta forums bästa omröstning (BARA TITTA PÅ DEN! Jag har fortfarande inte röstat, för jag kan inte bestämma mig!)


14 year old me is proud.
23 year old me a bit embarrassed.

:devil:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » lör maj 10, 2014 16:33

:D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav gaspode » lör maj 10, 2014 17:49

det är så sjukt coolt att vi har trådar startade av användare när de var 14 som fortfarande är aktiva när de är 23. Hurra för forumet! :lovebunny:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » fre jun 13, 2014 15:21

9.07 hade det bästa, mest talande Jack Bauer-ögonblicket i hela seriens historia. Det var fantastiskt, därför att jag väljer att tro att skaparna vet vad de gör just där och då. Om de INTE vet det är det tv-historiens största skygglappar. Jag skriver under spoilerblock ifall någon är väldig känslig, men håller det allmänt nog att även ni som inte egentligen vill se serien ska get the gist.

För elvahundrade gången väljer Jack att tortera en terrorist för att få viktig info. När han blir påkommen av en kollega ursäktar han sig med den magnifika repliken: "I'm sorry, I shouldn't have done that. I just hate these people. For thinking there could be anything that would justify what they're doing."

Förutsatt att det är medvetet är det nästan Sopranos-briljant. Det här har i alla år egentligen varit en serie om hur Jack rättfärdigar allt det horribla han gör. i mitt favoritexempel från S4 behövde han besegra Charlie Runkels horribla Amnesty-advokat från att hävda att mänskliga rättigheter gällde skurkar Jack ville tortera. Så frågan är om de äntligen hittat det mänskliga hyckleriet som driver deras huvudperson och vill göra något av det. Men oavsett vilket finns det här uttalandet som centrum i en av tv-världens populäraste karaktärer. Jack Bauer Ground Zero. Den stora lögnen driver allt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Föregående

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron