6x18 Entropy

Här pratar vi mest om Säsong 6

What do you say people?

1
1
3%
2
1
3%
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
1
3%
6
1
3%
7
9
23%
8
18
45%
9
6
15%
10
3
8%
 
Antal röster : 40

6x18 Entropy

Inläggav Off » tis okt 07, 2003 22:59

Ännu ett starkt avsnitt under s06. Anya kommer tillbaka till en förkrossad Xander och försöker få resten av scoobiegänget att önska hämnd på honom då hon nu har förvandlats tillbaka till demon (hur gick de nu till förresten, e de något jag missat eller e det bara så). Brendon har ett mycket starkt avsnitt och går runt i 45 minuter och spelar förkrossad på ett underbart sätt. Trions förehavande börjar dra ihop sig till en sista stöt och Jonathan börjar kännas mer och mer utanför.

Då jag insett att jag är inkapabel att sätta betyg efter att ha gått igenom några av mina betygssättningar på sidan så är jag bara tyst istället och överlåter det till er :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Zaxx » ons jan 28, 2004 18:21

ett grymt bra avsnitt faktiskt :D

mkt käslor.. lite seg i magic box bara.. tar lite VÄL långttid.. skulle de vart kortare kanske man skulle tycka att det verkligen bara var ett infall .. hmm nu känns de som om det liksom är för att båda är "döda" eller demoner eller vad man skall säga.. :? men men det löste ju sig det med!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » ons jan 28, 2004 18:24

Givetvis tog det lång tid, de var ju tvungna att bli rejält fulla först.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Zaxx » ons jan 28, 2004 18:29

ja iofs.. jag kom på det me..

men när Anya tar fram flaskan verkar det inte vara SÅ mkt i den? eller ? är vamps. lättare att påverka? :D
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » ons jan 28, 2004 18:44

Antagligen. De har ju något sämre matsmältningssystem än människor och då de är vana vid flytande föda så upptars det kanske i kroppen snabbare. Kanske, med mycket greppande efter halmstrån.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Zaxx » ons jan 28, 2004 19:09

är det inte meningen att blodet de dricker skall gå DIREKT ut i blodet.. isåfall.. drick ett glas whiskey .. wohoo ;)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » ons jan 28, 2004 19:29

Tänk dig då hur det blir om man som vampyr dricker på en fest där alla de levande flaskorna är fulla. Whohoo! Party! Frågan är om de får någon baksmälla?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » ons jan 28, 2004 19:40

Snackar inte Spike någon gång om att han är bakfull eller är det bara i min fantasi?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » ons jan 28, 2004 20:10

Det skulle kunna vara i Lover's Walk. Det är väl enda gången Spike är redlös och det om något borde ge huvudvärk.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tob » fre jul 30, 2004 15:56

S6 har verkligen tagit sig (nej jag gillar fortfarande inte Trion). Anyas återkomst och hennes desperata försök att få någon att önska något hemskt om Xander.

Anyas utveckling i serien är intressant. Hur hon i desperata försök, lär sig hur man skall bete sig i olika situationer och hur man skall tycka i olika situationer som männsika. Blir man sårad skall man också hämnas! Det är Anyas filosofi, enkelt och direkt, inga kursiduller. Svart eller Vitt. För Anya har det varit så i så där 1000 år, och på några minuter så går det uppför henne att det faktiskt inte alltid är så.

Slutsekvensen och dialogen där är strålande!
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Koala » tor okt 14, 2004 18:28

Jodå, detta avsnitt var bra. En 8a!
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav malavel » tor okt 14, 2004 18:57

Slutsekvensen kan nog ta sig in på min top10 för tårdrypande scener. Så himla underbar!
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Joamna » tor okt 14, 2004 19:05

Ett bra avsnitt.

Blir arg på Xander, när han blir så arg. Det är som att han inte förstår riktigt vad han gjort, och som att han bara tar för givet att han och Anya kan vara tillsammans utan att gifta sig. Tycker alltid han känns så självcentrerad i såna här situationer.

Spike och Anya scenen funkade bra. Det kändes lite omaka först, men de hade iaf några saker gemensamt. Och de har väl vänt sig till varann förut med, om än för väldigt längesen..

Angående Spike och bakfylla så sa han i Lovers Walk: "My head. I think I'm sobering up. It's horrible. Oh, God. I wish I was dead."
Det ser jag som att en bakfylla är på väg..
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav latarmig » tor okt 14, 2004 19:32

Flisa skrev:Angående Spike och bakfylla så sa han i Lovers Walk: "[...] Oh, God. I wish I was dead."


Sensmoralen för oss vanliga dödliga blir att sin bakfylla får man stå ut med, döden är ingen räddning.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Bad Girl » fre okt 15, 2004 9:23

Får man lov att vara med...

Jag blev faktiskt lite ledsen av detta avsnittet. Trodde inte att jag identifierade mig så med Buffy men jag blev hemskt sårad á hennes vägnar. Såå berusad verkade inte Spike vara...Xander betedde sig väl som en helt normal kille (omoget he he), och i de situationerna brukar man väl inte börja med att rannsaka sig själv. Förväntansfull och ångestfylld över nästa avsnitt.
Bad Girl
Demon Fodder
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 07 okt 2004
Ort: Lund, Skåne

Inläggav VelocityBoy » fre okt 15, 2004 9:41

Bad Girl skrev:Får man lov att vara med...


Naturligtvis! välkommen.

Bad girl skrev:Jag blev faktiskt lite ledsen av detta avsnittet. Trodde inte att jag identifierade mig så med Buffy men jag blev hemskt sårad á hennes vägnar. Såå berusad verkade inte Spike vara...


Det var nog inte bara alkoholen som gjorde det (även om jag tror att han är rätt plastered och att det är huvudanledningen) Anya brydde sig om honom och hon lät honom bry sig om henne (saker som är viktiga för Spike men som inte Buffy lät honom ha) och sedan är väl Spike inte världens största tänkare...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Bad Girl » fre okt 15, 2004 9:55

Precis - skyll inte på alkoholen Spike! Jag förstår att han kände sig sårad på sitt sätt och sökte tröst i Anya - det var ju därför han gick in i The Magic Box, för att få lindring alltså. Det var ju heller ingen större ömhet efteråt. Men med sina drygt hundra år borde han väl förstå att sex med andra inte hjälper (det har ju till och med jag fattat).
Bad Girl
Demon Fodder
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 07 okt 2004
Ort: Lund, Skåne

Inläggav VelocityBoy » fre okt 15, 2004 9:59

Bad Girl: Jag tror att du underskattar Spikes omognad ;)

Allvarligt så har han ju alltid haft problem med sin 'impulse control'.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Bad Girl » fre okt 15, 2004 10:14

Velocity Boy: Absolut, i min värld är han betydligt mer man, och det är väl tur att han inte beter sig som jag vill - det hade inte varit lika intressant. Men snälla säg mig förlåter Buffy honom? :rolleyes:
Bad Girl
Demon Fodder
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 07 okt 2004
Ort: Lund, Skåne

Inläggav VelocityBoy » fre okt 15, 2004 10:26

Bad Girl: Alltså jag tycker att Spike och Buffy sagan är så otroligt bra att det bär mig emot att berätta någonting i förväg... försök att hålla dig och missa för guds skulle inte avsnittet ikväll.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Bad Girl » fre okt 15, 2004 11:04

VelocityBoy: Missa ett Buffy avsnitt?! Skulle aldrig kunna hända. Jag är faktiskt lite skrämd av hur Buffy har tagit över mitt liv. Men vad taskig du är som inte vill säga något, det är faktiskt många timmar till ikväll. :D
Bad Girl
Demon Fodder
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 07 okt 2004
Ort: Lund, Skåne

Inläggav Mackan » fre okt 15, 2004 11:07

Riktigt bra avsnitt. Som vanligt är det scenerna med Willow/Tara som berör mig mest, framför allt slutscenen där man sitter med ett fånigt leende på läpparna de sista sekunderna :).

Liten spoiler för nästa avsnitt (Seeing Red)
Men samtidigt är det ju extra tungt nu när man vet vad som händer med dem i slutet av nästa avsnitt... Får ångest bara jag tänker på det.
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...
Användarvisningsbild
Mackan
Minion
 
Inlägg: 75
Blev medlem: 12 sep 2004
Ort: Stockholm

Inläggav VelocityBoy » fre okt 15, 2004 11:14

Bad Girl skrev:Men vad taskig du är som inte vill säga något, det är faktiskt många timmar till ikväll. :D


I´m a bastard like that... ;)

Jag är också smått orolig för vilken betydelse en nedlagd tv serie har fått för mig.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav VelocityBoy » fre okt 15, 2004 11:19

Mackan skrev:Riktigt bra avsnitt. Som vanligt är det scenerna med Willow/Tara som berör mig mest, framför allt slutscenen där man sitter med ett fånigt leende på läpparna de sista sekunderna :)


Jo nya assertive!Tara är helt underbar... en favoritscen helt klart och helt och hållet välbehövligt i den här sektionen av säsongen.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Nightcrawler » fre okt 15, 2004 11:31

Helt okej avsnitt...jag är helt klart belåten...En del sköna konflikter! :)
'Well, the E-flat, it's doable but that diminished ninth, y'know, it's a man's chord. Now, you could lose a finger.'
Oz
What's My Line part II
Användarvisningsbild
Nightcrawler
Minion
 
Inlägg: 241
Blev medlem: 19 jul 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Binchy » tor jan 27, 2005 17:09

Ett mycket bra avsnitt. Många att lida med samtidigt (stupid empathy ;) ).

Xander: So you go out and bang the first body you find, dead or alive
Spike: It was good enough for Buffy
Xander: Shut up and leav her out...

Willow and Tara are back together, the world is as it should be again.

Spoiler nästa avsnitt
Synd att de fick så kort tid tillsammans, de har förtjänat att bli gamla ihop. Kunde inte Warren ha vådaskjutit sig själv istället.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Hitoride » sön feb 13, 2005 18:04

Warren förstörde delen.
Hitoride
Demon Fodder
 
Inlägg: 13
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Örebro.

Inläggav CheeseGuy » sön feb 13, 2005 18:11

Välkommen!

Hitoride skrev:Warren förstörde delen.

Varför?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Hitoride » sön feb 13, 2005 18:14

(spoiler 6.19)jag blev besviken eftersom han 'av misstag' sköt Tara.

[Moderator-edit: spoilermärk i framtiden. Tack.]
Hitoride
Demon Fodder
 
Inlägg: 13
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Örebro.

Inläggav CheeseGuy » sön feb 13, 2005 18:17

Du måste spoilermärka sådant som händer i senare avsnitt (använd [spoiler]text[/spoiler]).

Men det gör väl inte avsnittet sämre?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Nästa

Återgå till Buffy Säsong 6



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron