Varför dödade de Firefly??

I detta forum hör allmänna diskussioner om Firefly och Serenity hemma.

Varför dödade de Firefly??

Inläggav Averno » lör nov 02, 2013 0:46

Jag har hört flera förklaringar. Allt från att den inte vände sig till en publik ung nog till att FOX motarbetade den från början. Det kan jag ju iofs hålla med om när de inte visar piloten först.
Är det någon här som vet den exakta anledningen och vem jag skall döda ??
~~From beneath you, it devours~~

Min DVDsamling
Användarvisningsbild
Averno
Minion
 
Inlägg: 170
Blev medlem: 06 okt 2006
Ort: Nödinge

Inläggav noike » lör nov 02, 2013 1:08

FOX. Allvarligt. De sände avsnitt i fel ordning, de gjorde pauser, och de la den sämsta tiden i tablån. Den gavs ingen chans att hitta sin publik — fast det gäller de flesta serier numera.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Averno » lör nov 02, 2013 1:35

Man undrar ju vad de pysslar med på FOX.
Bara en serie som Futurama. Skönt att Commedy central köpte upp den.
Men vad jag förstod när det gäller Firefly så släppte de den till försäljning men det hände inget.
De skrev kontrakt på 3 filmer som blev en film och den gjorde väl mer eller mindre succé och ändå.
Däremot (förlåt alla Simpsonfans) gör de en serie med dåligt tecknade gula gubbar och där kör vi
23 säsonger eller vad de är uppe i. Jag gillar Simpsons men man blir ju mätt på ett koncept efter ett tag.
Att däremot våldta Firefly under första säsongen är ju rent kriminellt. Dessutom skulle jag tro att de förlorade ganska feta pengar på att inte satsa på serien. 5 säsonger skulle konceptet lätt hållit och fått en lika hängiven publik som Buffy t.ex.
Men det är ju bara min synnerligen messerschmittiga åsikt.
~~From beneath you, it devours~~

Min DVDsamling
Användarvisningsbild
Averno
Minion
 
Inlägg: 170
Blev medlem: 06 okt 2006
Ort: Nödinge

Inläggav sleecin » tis nov 05, 2013 10:15

Jag blir tokig på att varken Dollhouse eller Firefly kom längre. Tål knappt att tänka på det. Argh. Men andledningen är ju som Noike förklarat här ovan.
The hardest thing in this world is to live in it
Användarvisningsbild
sleecin
Demon Fodder
 
Inlägg: 18
Blev medlem: 14 okt 2013

Inläggav AKS » fre nov 15, 2013 1:24

Dollhouse berör mig inte särskilt mycket faktiskt, tycker inte att det är en så bra serie och Eliza Duschku klarar definitivt inte att bära den. *axelryckning*

Firefly är jag dock fortfarande förbannad över, eller ledsen över i alla fall. Den hade potentialet att bli Whedons bästa serie faktiskt. Synd att den inte fick fler avsnitt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003


Återgå till Allmänt om Firefly



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron