Veronica Mars 2: Marsipaner, förena eder!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HeY » fre aug 02, 2013 12:49

Åh, enjoy the ride! Jag hade precis min första riktiga omtitt av serier. Hade sett om säsong 1 innan men nu också säsong 2 och 3. Jag tycker hela serien är väldigt bra. Jag har väldigt svårt att ranka säsong 1 och 2 men säsong 3 är väl snäppet ostadigare. Men jag gillade den mer än jag trodde jag skulle!

Love me som Mars! :lovebunnier:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Veronica Mars 2: Marsipaner, förena eder!

Inläggav Tea » fre aug 02, 2013 13:34

Tittade om för tredje gången i våras. Fortfarande lika bra. Vad kul att ha nya avsnitt att se fram emot!

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav AKS » fre aug 02, 2013 14:58

Ja, det är kul. Har sett avsnitt 1 och 2 nu och tycker det är bra faktiskt. Kanske inte lika bra som då det begav sig, men definitivt riktigt bra redan nu! Kommer alltså att ha en fullt utvecklad Logan- och Spike-fixering inom några veckor då vi just nu ser om BtVS/AtS också. Just nu S3 av Buffy så Spike-fixeringen har inte kickat igång helt än. :-D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » tor okt 10, 2013 20:07

Aaron Paul i senaste VM-avsnittet jag såg idag! (Silence of the Lamb) Pytteliten roll, men kul att se en tio år yngre AP. (Aaron Paul från Breaking Bad för de som inte sett den serien.)

Senaste fyra avsnitten har Logan bara varit med i ett. WTF?! Jag behöver min Logan!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » mån okt 21, 2013 21:59

1.18: SQUEEEE! Så. Bra. Kyss.Squee igen! Jag älskar Logan!

Fler "kändisar" i ett avsnitt:
Enligt Kalle en snubbe från Sons of Anarchy
+
Sektledaren (eller vad han nu var) i True Blood
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » ons okt 23, 2013 13:17

1.21: Satan, så bra avsnitt "A Trip to the Dentist" är! Väldigt, väldigt bra TV.

Jag har under senare halvan av säsongen verkligen förstått varför jag var så fixerad vid Veronica Mars under S1 och större delen av S2. Sen tappade jag ju intresset nästan direkt då S3 startat (och insåg då att jag egentligen inte gillat S2 så mycket heller utan gillat den så pass mycket på grund av gamla meriter s.a.s.), men här under sena delen av S1 är det verkligen en fantastiskt bra serie!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » fre okt 25, 2013 0:19

2.01: WTF?! Ewww... Veronica och Duncan?! Fy fan, så äckligt. Jag hade fått för mig att han inte ens var med i S2 så jäkla tråkig är han. :) Usch och fy.

Är nu inne på de avsnitt jag bara sett en gång (så vitt jag kan minnas). S1 kom jag ihåg alla "stora" saker i, men här kom jag ihåg att Charisma Carpenter var med, säsongens övergripande fall och att Logan var den som stod utanför dörren i slutet av S1. Kommer nog att känna igen mycket då jag ser det, men kommer inte på nåt annat som jag vet i förväg sas. Det är kul, men samtidigt så fick jag en väldigt icke-rolig chock idag av ovanstående. Usch.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » ons nov 06, 2013 12:16

Jag har nu kommit halvvägs genom S2 och medan jag fortfarande är underhållen så har serien definitivt fått problem.

Det största för mig är att såpavolymen dragits upp till elva. Alla såna här serier har "såpoperainslag". Det är nästan omöjligt att inte kunna beskylla en serie som har drama i sig för en sådan sak... och oftast är det alltså inte ett problem eftersom det är en del av alla dylika serier. Men här har det gått för långt. Wallace pappa + Megs komabebis. Det är riktigt illa. En av dessa storylines per säsong hade kunnat funka. Jag fattar inte varför de tryckte in så jäkla mycket av det.

Nåväl, nu är Duncan äntligen borta så slipper ju den delen av berättelsen. Skönt!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav The Fucking Easterbunny » sön nov 17, 2013 17:53

Har ni sett att Mark Watches nu kollar Veronica Mars?
-they could have been fucked by bears!
-or worse!
-what's worse than being fucked by bears?
-Hillabillies!
- Trailer Park Boys

Katten var könsmogen och jag hade tråkigt - Sfinx

Min skivsamling | LastFM | HCT
Användarvisningsbild
The Fucking Easterbunny
Die Hart!
 
Inlägg: 4882
Blev medlem: 06 aug 2006
Ort: A to the motherfucking K

Inläggav AKS » sön nov 17, 2013 18:48

Oj! Länk? Såg klart VM S2 för bara en timme sen så detta känns högaktullet för mig.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tam » sön nov 17, 2013 19:00

Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav HeY » tis nov 19, 2013 1:04

Förstår inte vilken pilotversion han tittade på? Början av hans pilot är inte alls den jag har sett. Fattar ingenting???

(edit) Tydligen finns det en extended öppning till piloten på DVDn. Inte på min svenska DVD, där börjar piloten direkt med introt. Men på Amerikanska finns det tydligen en scen före introt (ja, alltså, en cold open), nämligen denna:

(/edit)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tis nov 19, 2013 13:14

Jag har börjat S3 nu och har följande tankar:

* Ny opening credits - riktigt dålig sådan.
* Precis som jag tyckte första gången jag såg serien, så är det runt slutet av S2 och början av S3 som jag börjar bli less på Veronica. Hennes roliga repliker börjar mer och mer kännas självgoda.

Ja, ja... Det var ju runt dessa avsnitt jag slutade att kolla förra gången. Ska definitivt avsluta serien denna gång dock!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav gaspode » tis nov 19, 2013 17:38

Imorgon får jag mina Veronica Mars t-shirts från kickstartern, woop!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Mush » tis jan 21, 2014 17:35

Vad tror ni om filmen då?
Flopp eller pop?
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav Tinwiel » tis jan 21, 2014 20:05

Jag håller på med en omtitt av VM nu också. Inne på början av s3. Det är fantastiskt vad en surfplatta kan göra för en maratontittare. Jag har tittat på tåget på väg till och från jobbet, på promenaden till spårvagnen, medan jag har lagat mat, när jag har suttit på toa. Japp. Jag gillar fortfarande serien och är pepp inför filmen, men visst är fortfarande säsong 1 min favorit.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » tis jan 21, 2014 21:05

Jag har kört fast i serien bara något avsnitt efter jag gjorde det förra gången: nu runt avsnitt 7-8 av S3. Manus är inte alls lika bra som i S1 här, i S2 gillade jag fortfarande Veronica, men nu i S3 så tycker jag hon är så jävla smug hela tiden och inte alls lika charmig som i S1/S2. Nåt har hänt!! Jag hoppas verkligen jag lyckas ta mig igenom serien denna gång, men det vete tusan... blir särskilt svårt om hon ska börja flirta med den där tråkiga jäkla killen Piz. Tycker det känns som upplagt för det tråkigt nog. Men Veronica och Logan är inne på sitt hundrade varv av hjälp mig, jag kan inte berätta varför etc... De är inte mycket bättre. Gah!

Filmen? Kan ju hoppas på det bästa, men om jag ska gå efter vad jag sett av S3 hittills så har jag väl inte mycket hopp.

Men alltså... Serien är okej, det är inte det. Bara så oengagerande just nu.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Mush » tis jan 21, 2014 21:25

Säsong 1 är klart bäst. Men det är också den jag minst vill se om. Faktiskt.
Här är i alla fall trailern till filmen:
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav The Fucking Easterbunny » ons jan 22, 2014 0:47

Jävligt irriterande att filmen inte kommer på bio i sverige
-they could have been fucked by bears!
-or worse!
-what's worse than being fucked by bears?
-Hillabillies!
- Trailer Park Boys

Katten var könsmogen och jag hade tråkigt - Sfinx

Min skivsamling | LastFM | HCT
Användarvisningsbild
The Fucking Easterbunny
Die Hart!
 
Inlägg: 4882
Blev medlem: 06 aug 2006
Ort: A to the motherfucking K

Inläggav gaspode » tor mar 13, 2014 16:58

Har försökt hålla koll i VM-uppdateringarna för att se om det kommer nån svensk screening, men missat helt att jag fick mail den 1:a mars om att det är en 15.30 IDAG. Gratis. :(
Ingen här som nappat?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tam » tor mar 13, 2014 18:03

Hade också missat det. adolvsson verkar vara där, att döma av Twitter.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav gaspode » tor mar 13, 2014 18:35

fuck that fucker
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav adolvsson » tor mar 13, 2014 19:56

Shut your fucking face, unclefucker! Jo, det är sant, jag var där, i egenskap av recensent för MovieZine.se och jag kan exklusivt för BF avslöja att det blir ett gott betyg. Min oro över att det skulle bli för mycket fan-onani ställdes rakt på rumpan. Bra film.

Och även en bra film för icke invigda, såsom mitt sällskap chefredaktören för MZ.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » tor mar 13, 2014 20:00

låter grymt. Jag är en gnutta bitter att jag missade detta, men jag hade säkert inte åkt till stockholm för det ändå.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » tor mar 13, 2014 21:20

Kul att den verkar vara bra! Nu ska jag bara ta mig igenom S3... Har dock tagit mig förbi första huvudarcen, våldtäkterna, och ska påbörja det som jag antar blir nästa arc, mordet på the dean eller vad han nu är.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav A bear » fre mar 14, 2014 1:32

Så filmen funkar även om man släppte serien helt en bit in i s3?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav adolvsson » fre mar 14, 2014 2:11

A bear skrev:Så filmen funkar även om man släppte serien helt en bit in i s3?

Svar ja. Vilket jag kan säga med ganska stor säkerhet eftersom det var vad jag gjorde.

Och som sagt, den funkade även för mitt sällskap som gav upp serien efter ett halvt avsnitt pga att han tyckte det var för dåligt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » fre mar 14, 2014 4:04

Om någon är intresserad finns det platser kvar på en screening på tisdag: https://www.facebook.com/events/1388995 ... r=upcoming

Det länkas till ett formulär i informationen, det räcker alltså inte att gå med i fb-gruppen. Kommer gå på drygt 150:- men det är ju VM på bioduk!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Mush » lör mar 15, 2014 20:12

Härligt att se så många från serien igen.
Filmen höll gott och väl och kändes som ett längre avsnitt av serien. Ett bra sådant.

Känns som de lämnade slutet rätt öppet för en uppföljare.
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav The Fucking Easterbunny » tis mar 18, 2014 1:26

Tyckte mest att det var sorgligt att alla såg så gamla ut... fick ingen känsla för feeling riktigt
-they could have been fucked by bears!
-or worse!
-what's worse than being fucked by bears?
-Hillabillies!
- Trailer Park Boys

Katten var könsmogen och jag hade tråkigt - Sfinx

Min skivsamling | LastFM | HCT
Användarvisningsbild
The Fucking Easterbunny
Die Hart!
 
Inlägg: 4882
Blev medlem: 06 aug 2006
Ort: A to the motherfucking K

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron