Agents of S.H.I.E.L.D.

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Agents of S.H.I.E.L.D.

Inläggav Nattlinnen » ons aug 29, 2012 11:51

Joss Wedons superhjältesuccé "The Avengers" kan få en fortsättning på tv.

Det amerikanska tv-nätverket ABC har beställt pilotavsnittet till en serie om Shield, som i Marvels universum är den topphemliga organisation som USA:s regering skapat för att skydda mänskligheten mot skurkar med superkrafter.

I filmen spelas Shields befälhavare Nick Fury av Samuel L Jackson, men några skådespelare har inte presenterats för piloten. Däremot står det klart att Joss Wedon kommer att skriva manus till tillsammans med sin bror Jed Wedon och Maurissa Tancharoen, rapporterar Variety.

Serien skall enligt Joss Wedon i stort sett vara "autonom" i förhållande till filmerna om "The Avengers".


Se där! Kan bli bra, kan bli, ja, mindre bra.
Nattlinnen
Minion
 
Inlägg: 243
Blev medlem: 01 dec 2011

Inläggav noike » ons aug 29, 2012 13:30

Joss med inte total frihet är en bra sak.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav herdware » ons aug 29, 2012 16:36

noike skrev:Joss med inte total frihet är en bra sak.

Truer words hath seldom been spoken.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav AKS » ons aug 29, 2012 16:57

Jag älskar Joss Whedon, men kan inte påstå att detta är det tv-äventyr jag önskat han skulle vara inblandad i. Hellre nåt nytt och bara Joss. Jag känner mig lite meh, men blir jättegärna motbevisad! :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » ons aug 29, 2012 17:13

Den här serien kan göra så att han får lite enklare att jobba med TV för egna projekt igen. Efter Dollhouse skulle jag haft svårt att satsa på honom. (En tv-serie som inte vet vad den vill vara från avsnitt till avsnitt, stod och föll rätt mycket med huvudskådespelerskans lite bristfalliga register och där manusen snarare tycktes skrivna för att göra det svårt för henne, och så vid nedläggning närmast Kevin Smith-aktigt gnäll där han kräver att få full kontroll i framtiden ifall han ska orka bry sig. Och då gillade jag ändå Dollhouse trots dess brister. Men vem skulle våga eller ens orka satsa på honom? Speciellt när det är rätt klart att hans följarskara är rätt självtänkande och inte hjärndött följer med vad han än gör.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » ons aug 29, 2012 17:25

Ja, Dollhouse-försvarare är jag knappast. Bara det att för mig personligen så känns detta projekt på papperet rätt ointressant trots min Joss.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

S.H.I.E.L.D.

Inläggav AKS » lör apr 06, 2013 11:58

Det finns kanske en S.H.I.E.L.D.-tråd, men jag hittar den inte i alla fall.

J. August Richards i S.H.I.E.L.D.:
http://insidetv.ew.com/2013/04/05/j-aug ... on-shield/
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » lör apr 06, 2013 14:37

Kul! Honom har man inte sett mycket av sedan Angel :)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » ons apr 10, 2013 19:14

OMG! Det här med en ny Joss-serie har jag helt missat! :eek:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » tor apr 11, 2013 6:52

Jag hade dock varit mer uppspelt om det var en egen idé. Det här känns inte riktigt som en del av Jossverse.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tor apr 11, 2013 7:27

Nej, jag håller med. Jag är inte alls lika intresserad som om det vore en originalidé, men det ska bli spännande att se ändå.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tor apr 11, 2013 14:20

HeY skrev:Jag hade dock varit mer uppspelt om det var en egen idé. Det här känns inte riktigt som en del av Jossverse.

Å andra sidan har den det som Joss behöver: stram budget, folk att bolla idéer med och som dessutom är del av ett skrivar-team. Om tidigare serier är något att gå efter så tror jag tyvärr han behöver någon n'stan-showrunner att dela ansvaret med. Så jag tror det här kan bli riktigt bra för vad det är.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tinwiel » tor apr 11, 2013 18:17

Ok, det är inte hans egen idé men har han frihet att bestämma storylines själv? I så fall spelar det väl inte så stor roll vems idé det var från början.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav caffeineaddict » tor apr 11, 2013 18:27

Dessutom är idéen i grunden en ganska utmärkt sådan. Jag menar, när han fick bestämma helt själv fick vi Dollhouse medan serier som Game of Thrones är baserade på tidigare publicerade verk.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » tor apr 11, 2013 19:02

När han fick bestämma själv var hans sämsta idé Dollhouse, vilket jag vill påstå är en hög botten. När han fick bestämma själv var hans andra idéer också Buffy, Angel, Firefly, Serenity och Dr. Horrible.

Jag har inte sagt någonstans att jag tror det kommer bli dåligt. Ser fram emot det som fan. Och ja, Game of Thrones är skitbra trots att det inte är showrunnernas egna idé. Men jag gillar Joss värld, och jag tror det finns mer där. Här kommer han ändå behöva vara trogen originalidén till viss del. Jag gillade Avengers väldigt mycket, men jag tycker nog det är en av de projekt som känts minst "Jossiga" av det han gjort. Det jag är mest rädd för är att han kommer ha sådan press på sig för att hålla det mainstream. Något jag t.ex. också tror påverkade Dollhouse produktion. Fox petade en hel del där. Likaså är det avsnittet av Firefly där mainstream petandet hände också seriens sämsta. Jag hoppas det inte blir så här.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tor apr 11, 2013 20:58

HeY skrev:När han fick bestämma själv var hans sämsta idé Dollhouse, vilket jag vill påstå är en hög botten. När han fick bestämma själv var hans andra idéer också Buffy, Angel, Firefly, Serenity och Dr. Horrible.

Och totalt frisläppt Joss är även Buffy-serietidningen. Vilket är en rejält låg lägstanivå.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav herdware » tor apr 11, 2013 21:10

noike skrev:Och totalt frisläppt Joss är även Buffy-serietidningen. Vilket är en rejält låg lägstanivå.

QFT.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav Tam » fre apr 12, 2013 2:30

noike skrev:Och totalt frisläppt Joss är även Buffy-serietidningen. Vilket är en rejält låg lägstanivå.

Och Joss med förlaga är Astonishing X-men - Dangerous. Och din lista över saker han behöver gäller för typ varje tv-serie som finns. Är din spännande spaning att Joss har gjort bättre saker på tv än i serietidningar?

Tror och hoppas S.H.I.E.L.D. ska passa på network-tv mer smärtfritt än Dollhouse gjorde.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav noike » fre apr 12, 2013 14:22

Tam skrev:
noike skrev:Och totalt frisläppt Joss är även Buffy-serietidningen. Vilket är en rejält låg lägstanivå.

Och Joss med förlaga är Astonishing X-men - Dangerous. Och din lista över saker han behöver gäller för typ varje tv-serie som finns. Är din spännande spaning att Joss har gjort bättre saker på tv än i serietidningar?

Tror och hoppas S.H.I.E.L.D. ska passa på network-tv mer smärtfritt än Dollhouse gjorde.

Nej, min "spännande spaning" är att Joss behöver begränsningar i vad som kan göras och folk omkring sig — helst då folk som kan säga "nej det där fiungerar inte med vad vi har just nu" när det inte går som Joss vill. I övrigt håller jag med.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gaspode » fre apr 12, 2013 14:50

Jag vet inte om serietidningen skall användas som bevis för något. Synd att Joss inte lyckades göra något bättre med den, men det här är TV och det är han bra på.

Joss sämsta TV är väl Dollhouse, och då med gott om begränsningar och yttre inflytande.
Jag tycker helt enkelt inte att man kan dra de slutsatser nicklas drar.
Jag tror absolut att det kan vara bra med andra kreativa krafter, men jag kan inte hålla med om att Joss på något sätt är dålig när han får för mycket kreativ frihet.

Som jag förstod det med SHIELD så skulle väl Joss främst vara i en övervakande roll? Nu verkar det ha utökats och han skriver manus, vilket är kul, men det känns helt klart mindre som ett Joss-projekt än de tidigare. Det känns som ett projekt där Joss har stort inflytande dock, och det kan ju bli jäkligt intressant det med.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » fre apr 12, 2013 14:59

Egen tråd! Lutar väl åt att vi till och med tycker det är värdigt ett eget forum när det börjar, trots att det inte är "jossverse"
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » fre apr 12, 2013 15:16

gaspode skrev:Joss sämsta TV är väl Dollhouse, och då med gott om begränsningar och yttre inflytande.
Jag tycker helt enkelt inte att man kan dra de slutsatser nicklas drar.
Jag tror absolut att det kan vara bra med andra kreativa krafter, men jag kan inte hålla med om att Joss på något sätt är dålig när han får för mycket kreativ frihet.

Yttre inflytandet i Dollhouse kom från kanalen och inte från folket han arbetade med. Tidigare kom inflytandet från folk som Marti Noxon, David Greenwalt, Tim Minear — jag är fullt övertygad om att ifall de hade varit co-showrunners så hade säsong två av dollhouse varit bättre och inte ett virrevarr av saker Joss ville haft med i de tre kommande säsongerna. (Jag tror också att de hade varit pragmatiska nog att göra serien till en ensamble-serie direkt och inte ens försöka köra på Eliza Dushku Show.) Begränsningar är bra för kreativiteten, de billigaste avsnitten av Dollhouse var ju de som var överlägsna de andra.

Jag håller med om att när Joss är bra så är han jävligt bra oavsett. Mern när något går emot honom blir han obstinat och nästan Kevin Smith-gnällig.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tam » fre apr 12, 2013 16:10

- Varifrån får du att det skulle varit mindre inflytande från de andra författarna på Dollhouse än på de andra serierna? Snarast är det väl tvärtom, från vad jag hört.
- Att begränsningar är bra för kreativiteten gäller väl de flesta, och det är nåt Joss själv också ständigt säger i intervjuer. De intervjuer du säkert tänker på angående Dollhouse, och svårigheterna där, tyckte jag var mer ödmjuka och ursäktande än obstinata. Men du kanske kan ge exempel på vad du stör dig på? Och samtidigt:
- Vill du inte ha en massa bittert gnäll kanske du ska undvika intervjuer med manusförfattare. När Tim Minear pratar om X-files eller Drive är han väl värre än Joss nånsin varit.
- Ensemble-grejen i Dollhouse föll väl lite åt sidan i början när kanalen ville ha pang pang-stand alone snarare än en mer långsam historia som mer tog plats i huset.
- Säsong 2 av Dollhouse är rafflande, inte virrig.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Rombat » fre apr 12, 2013 17:52

Jag gillar Joss med andras karaktärer, för han är sjukligt träffsäker på av vända och vrida på saker. Sen är jag nog lite inne på Nicklas spår att den kreativa friheten efter ett tag spårar ur. Det börjar fantastiskt med Kitty och Piotr och Danger-arcen och nya karaktärer som Blindfold, Brand och Runaways-Klara. Men förr eller senare ska det alltid ut i rymden och flygas av någon jävla anledning. Eller en magisk rymddimension eller nåt. (spoiler 4:e akten av Astonishing) A giant bullet FFS.

Sen kan jag ju bekänna att jag gillade Dollhouse mer än Angel, men jag är nog i en form av minoritet där.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav noike » fre apr 12, 2013 17:58

Tam skrev:- Varifrån får du att det skulle varit mindre inflytande från de andra författarna på Dollhouse än på de andra serierna? Snarast är det väl tvärtom, från vad jag hört.
- Att begränsningar är bra för kreativiteten gäller väl de flesta, och det är nåt Joss själv också ständigt säger i intervjuer. De intervjuer du säkert tänker på angående Dollhouse, och svårigheterna där, tyckte jag var mer ödmjuka och ursäktande än obstinata. Men du kanske kan ge exempel på vad du stör dig på? Och samtidigt:

Wrkänner att jag hade fel fast för mig kändes den som om att någon hade en långtgående idé som ska pressas in till varje pris. Och det jag tänkte på var att efter både Firefly (fast mer sårat och inte fullt lika uttalat) och Dollhouse kom "Jag älskar tv så mycket men jag ska aldrig någonsin jobba där mer föränn jag får göra exakt som jag vill."


- Vill du inte ha en massa bittert gnäll kanske du ska undvika intervjuer med manusförfattare. När Tim Minear pratar om X-files eller Drive är han väl värre än Joss nånsin varit.

Medhåll. Å andra sidan har jag aldrig sett någon som varit positiv till att ha arbetat på X-Files förutom Chris Carter.

- Ensemble-grejen i Dollhouse föll väl lite åt sidan i början när kanalen ville ha pang pang-stand alone snarare än en mer långsam historia som mer tog plats i huset.

Och han skapade serien mer eller mindre som en showcase för Elizas skådespelartalang som inte riktigt har den bredden rollen kräver. Ensamblegrejen är plan B. En bra plan B.

- Säsong 2 av Dollhouse är rafflande, inte virrig.

Här har du fel. Den är schizoid och har fått slut på medicinen. (Men den har svnitt som är riktigt bra så...)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tam » fre apr 12, 2013 19:49

(spoiler Dollhouse) Med tanke på att de gärna ville placera hela säsong 2 i Epitaph-världen så var de ju knappast särskilt fästa vid sin långtgående idé. Men om du tyckte det kändes så så är ju det inte till nån tröst kvalitetsmässigt. Jag tänker mig att ös på! more is more! take no prisoners!-stilen var något de började med andra halvan av första säsongen, snarast i frustration. Detta ledde till en markant ökning i kvalitet, och plötsligt var detta mallen för hur man berättade Dollhouse-historier (då original-mallen inte gillats av kanalen). Så man körde den stilen säsong två. Jag tyckte det gjorde varje avsnitt till en kick, du tycker visst inte det. (Jag misstänker att det är jag som har rätt.) I vilket fall tror jag inte att det i nån ovanlig utsträckning var Joss förtjänst/fel.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Tomas » lör apr 13, 2013 3:45

Borde inte tråden heta typ Disney's Marvel-Avenger-Agents of Joss Whedon's S.H.I.E.L.D.?

Ser fram emot att se om Dollhouse någon gång framöver så jag kan bedöma vilka personer som har rätt och vilka som har fel :P
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav caffeineaddict » lör apr 13, 2013 17:57

Jag tyckte det var jätteintressant att läsa er diskussion ovan, vet inte riktigt var jag ställer mig då jag har stort behov av en Dollhouse-omtitt och få allt på ett bräde snarare än ett avsnitt i veckan över två års tid.

Men jag ville bara tillägga att Vince Gilligan ofta talar exalterat om sin tid på X-Files med Chris Carter.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » sön maj 12, 2013 21:02

“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Rombat » mån maj 13, 2013 17:33

Det gick jävlar i hånnranitti!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Nästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare