Anime

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tinkerbelle » mån maj 24, 2010 0:29

Jag har aldrig fastnat för One Piece tidigare (jag tröttnade efter tio avsnitt), men nu tror jag fan att jag är fast. Har legat i en kompis soffa hela eftermiddagen/kvällen och glott, vi tog oss igenom säkert femton avsnitt. Och jag gillar det! Så nu har jag ett sjujäkla sommarprojekt att se ikapp...

Annars har jag varit urdålig på att se anime den senaste tiden, jag har så svårt att hitta något jag verkligen fastnar för.
Tinkerbelle
Big Bad
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: 26 jul 2004

Inläggav sp1keout » ons jul 14, 2010 10:25

Gud ja, finns mycket bra for alla smaker.

Vill dock rekommendera Slam Dunk, du behover inte gilla basket for detta. It is all about karaktarerna och storyn alltsa. En sa kallad klassiker (animen ar fran 20 ar tillbaka)

Inspirationskalla till inte bara alla sportmangor, utan aven manga andra serier som inte ens handlar om sport.

Vi har ju Eyeshield 21 som vi snackat om forut. Fantastiskt bra, den med.

Men detta ar ju mer, feel good, garva lite, tycka "fan vilka skona typer" - ungefar exakt som alla som sett One Piece tycker
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Mush » ons jul 14, 2010 13:40

Tittat lite smått på basilisk. Här är det coola ninja tekniker blandad med romeo & julia storyline i gamla japan.

Inget slår gungrave än så länge. Letar fortfarande efter den namnet på animen som vargar förvandlas till människor i. Vad heter den!?
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav herdware » ons jul 14, 2010 19:11

Mush skrev:Letar fortfarande efter den namnet på animen som vargar förvandlas till människor i. Vad heter den!?

Menar du denna? http://en.wikipedia.org/wiki/Wolf's_Rain
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav Mush » ons jul 14, 2010 19:22

Ja, det är den! Thanks asså :)
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav Mush » ons aug 18, 2010 15:17

Whisper of the heart. Shit vad härligt det är att se såna här glada filmer när man är nere. Riktigt fin film, asså. Inte favoriten av Miyasaki men den var bättre än jag trodde. Försöker själv bli bra på att skriva noveller så kunde relatera i den här.
Måne katten var så jävla skön :D

En stark 6a.
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav brainslicer » fre aug 20, 2010 2:15

Ahapp, klar med Ghost in the Shell filmerna och serien

Lätt in på topp listan med min ringa anime erfarenhet iaf...*gäsp* va ska man skriva nu då, förutom de va bra.. och jag är trött.

-How do you get to be renowned? I mean, like, do you have to be nowned first?
-Yes. First there's the painful nowning process.
Användarvisningsbild
brainslicer
Minion
 
Inlägg: 385
Blev medlem: 01 jul 2006

Inläggav Mush » fre aug 20, 2010 2:16

Från Vindarnas Dal var otroligt vackert och grymt bra gjord. Vilken film(!)
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav XY » sön mar 17, 2013 14:19

Såg min första Anime tv-serie nyligen, Death Note. Väldigt bra! Nu har jag precis påbörjat Cowboy Bebop, och sedan blir det Ergo Proxy (på väg ner as we speak) och Monster (om jag hittar den, behöver en invite till AnimeBytes).

Anime känns som ett nytt och spännande område för mig, min enda rädsla är att Death Note är bäst och att det bara kan gå utför nu, haha. Det kan dock vara riktigt bra och ändå inte lika bra som DN.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav herdware » sön mar 17, 2013 15:50

Trackern http://bakabt.me/ finns ju annars. (Monster).
Eftersom du gillade Death Note skulle jag vilja rekommendera Black Lagoon och Kara no Kyōkai.
Måste förstås (som vanligt) rekommendera Sayonara, Zetsubou-Sensei.

Det finns ju en hel del godis på hubben också. Hade du konto dit?

Förresten: Välkommen tillbaka. :)
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav XY » sön mar 17, 2013 16:21

herdware skrev:Trackern http://bakabt.me/ finns ju annars. (Monster).


Där är den ju! Letade på BakaBT men kunde inte hitta den. Bokmärker. Gör en mental anteckning de animer du nämner. Den tipslista jag annars utgår från just nu är den här:

http://www.squidoo.com/animes-like-death-note

Förresten: Välkommen tillbaka. :)


Good to be back. (Och japp, har ett konto på hubben.)

Dags att vila och lyssna på Wardrunas senaste.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav noike » sön mar 17, 2013 18:43

XY skrev:Såg min första Anime tv-serie nyligen, Death Note. Väldigt bra! Nu har jag precis påbörjat Cowboy Bebop, och sedan blir det Ergo Proxy (på väg ner as we speak) och Monster (om jag hittar den, behöver en invite till AnimeBytes).

Anime känns som ett nytt och spännande område för mig, min enda rädsla är att Death Note är bäst och att det bara kan gå utför nu, haha. Det kan dock vara riktigt bra och ändå inte lika bra som DN.

Ergo Proxy är fortfarande min favoritanime. Men andra som jag gillar är Kara no Kyoukai, Witch Hunter Robin och Baccano!. Har en hög att se också iofs.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav XY » mån mar 18, 2013 15:02

noike skrev:Ergo Proxy är fortfarande min favoritanime. Men andra som jag gillar är Kara no Kyoukai, Witch Hunter Robin och Baccano!. Har en hög att se också iofs.


Ergo verkar lovande. Om allt går planenligt så kommer det ta ungefär 2-3 veckor innan tittandet drar igång. Blir dubbat den här gången. Såg hela Death Note på japanska med text, men sedan har jag sett flera klipp på youtube på den dubbade versionen och insett att det är rätt mycket mer bekvämt (förutsatt att dubbningen är bra gjord då). (Gör en mental anteckning av de andra du nämner.)
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Föregående

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron