Veronica Mars 2: Marsipaner, förena eder!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tomas » ons mar 13, 2013 23:42

Rob Thomas på twitter:
It's on, kids. The VERONICA MARS MOVIE Kickstarter drive has begun. We're up to $25K. $1.975M to go.

Holy shit.

Really overwhelmed here.

The record time to $1M on Kickstarter is 7 hours. Can we top that? Can we make it there in 5? $80K to go!

Picture me with my pinkie at the corner of my lips, "1 million dollars!"

International fans! We are working out thorny issues so we can include you. We're trying to make this happen!

Okay, here it is! Stretch goal. $3 Million or Logan Echolls doesn't survive the movie!

Okay. Logan lives. Bad idea. I was accosted by 'Shippers on my way to Starbucks. Instead, Backup won't survive unless we get $3M.
...
:D
Senast redigerad av Tomas tor mar 14, 2013 0:33, redigerad totalt 1 gång.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav XY » ons mar 13, 2013 23:46

Oops, ett till kickstarterprojekt som vill ha mina pengar (har i några dagar funderat på hur mycket jag ska lägga på Torment: Tides of Numenera).
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav HeY » tor mar 14, 2013 8:45

De har fått in över 2 miljoner och Rob Thomas har tweetat: "Hallelujah! It's a green light my friends. I love you all, but particularly the donors among you"

Det tog under 9h att få in 2miljoner dollar! Veronica Mars film här kommer vi :extas:

Kickstarter videon är för övrigt otroligt rolig! http://kck.st/Z1HJRR

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Veronica Mars 2: Marsipaner, förena eder!

Inläggav AKS » tor mar 14, 2013 11:35

Crazy! Men verkligen jättekul!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav gaspode » tor mar 14, 2013 12:21

Över 2.5 miljoner nu. Crazy. Känslan är ju att Veronica Mars är smalare än t.ex. Buffy, men det är lätt att vara färgad i den frågan. Undrar hur mycket Joss skulle kunna dra in till en buffy-film med SMG ombord. Eller en Spikefilm.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » tor mar 14, 2013 12:46

Eller Firefly kanske är det som är mest mainstream?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav XY » tor mar 14, 2013 12:59

gaspode skrev:Undrar hur mycket Joss skulle kunna dra in till en buffy-film med SMG ombord. Eller en Spikefilm.


Hm, brukade inte Spike säga att han inte vill se för gammal ut, så att det är typ antingen inom fem år eller inte alls (för mer än fem år sedan).

Ripper däremot, och helst en tv-serie och inte en film. Vet inte vad en säsong kostar att spela in, men fem mille (dollar) kanske räcker, särskilt med tanke på att det är billigare än någonsin med cgi. Det är iofs en del det också.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav noike » tor mar 14, 2013 13:27

gaspode skrev:Eller Firefly kanske är det som är mest mainstream?

Problemet är att film i de genrer Joss arbetar har mer kostnader. Skulle älskat en till Firefly-film men två miljoner doolars räcker nog inte där.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tam » tor mar 14, 2013 13:35

Shawn Ryan har funderat på om han skulle kunna göra en Terriers-film med Kickstarter-pengar. Den har tydligen äntligen fått en publik, via Netflix, och nu när det går så bra för VM kan man ju börja hoppas.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav gaspode » tor mar 14, 2013 13:50

XY skrev:
gaspode skrev:Undrar hur mycket Joss skulle kunna dra in till en buffy-film med SMG ombord. Eller en Spikefilm.


Hm, brukade inte Spike säga att han inte vill se för gammal ut, så att det är typ antingen inom fem år eller inte alls (för mer än fem år sedan).

Ripper däremot, och helst en tv-serie och inte en film. Vet inte vad en säsong kostar att spela in, men fem mille (dollar) kanske räcker, särskilt med tanke på att det är billigare än någonsin med cgi. Det är iofs en del det också.

Angel säsong 5 hade en budget på 2 miljoner dollar per avsnitt vill jag minnas. Det blir en del att dra in för en säsong Ripper isåfall.
Jag tror filmer är mer gångbara projekt.

noike skrev:
gaspode skrev:Eller Firefly kanske är det som är mest mainstream?

Problemet är att film i de genrer Joss arbetar har mer kostnader. Skulle älskat en till Firefly-film men två miljoner doolars räcker nog inte där.

Sant, tänkte inte på det, men å andra sidan tänkte jag att Firefly definitivt skulle dra in mer än Veronica Mars.
Utan att ha en aning om hur utvecklingen på kickstarters brukar se ut så skulle jag tippa på att VM kommer dra in bra med pengar på sina 29 dagar som är kvar till deadline.
om VM skulle komma upp i 5 miljoner, borde firefly kunna komma upp i 20. :)

Vilda spekulationer, men känslan är att Firefly är ännu mer älskat än VM.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » tor mar 14, 2013 13:54

min vetenskapliga utvärdering är att se på hur många som betygsatt på imdb, VM har nästan 30 000, Firefly har 100 000.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tomas » tor mar 14, 2013 16:05

Vetenskapligare än så blir det inte :)
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav caffeineaddict » tor mar 14, 2013 16:48

Tam skrev:Shawn Ryan har funderat på om han skulle kunna göra en Terriers-film med Kickstarter-pengar. Den har tydligen äntligen fått en publik, via Netflix, och nu när det går så bra för VM kan man ju börja hoppas.


My monies is his!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav XY » sön mar 17, 2013 13:00

gaspode skrev:
XY skrev:
gaspode skrev:Undrar hur mycket Joss skulle kunna dra in till en buffy-film med SMG ombord. Eller en Spikefilm.


Hm, brukade inte Spike säga att han inte vill se för gammal ut, så att det är typ antingen inom fem år eller inte alls (för mer än fem år sedan).

Ripper däremot, och helst en tv-serie och inte en film. Vet inte vad en säsong kostar att spela in, men fem mille (dollar) kanske räcker, särskilt med tanke på att det är billigare än någonsin med cgi. Det är iofs en del det också.

Angel säsong 5 hade en budget på 2 miljoner dollar per avsnitt vill jag minnas. Det blir en del att dra in för en säsong Ripper isåfall.
Jag tror filmer är mer gångbara projekt.


Definitivt mer gångbart, men också inte lika kul. Älskar filmer, men tv-serier är bäst. Läste att avsnittskostnaden för en tv-serie normalt är $500k-$2M, och vid $500k så skulle man få en säsong med 12 avsnitt för $6M, vilket är helt möjligt men kanske lite vågat att be om. Kanske hade varit bättre att börja med $3M och sex avsnitt isf, och ha resten som stretchgoals, ett avsnitt per $500k. (Har också ett vagt minne -- kan mycket väl vara fel -- att Joss sagt att avsnitten i första säsongen av Buffy kostade $150k st, men så märktes det också. Dock skulle man få mer för samma pengar nu, med all ny teknik.)

Oavsett vilket så tror jag vi kommer att få se många intressant tv/film projekt på Kickstarter framöver. Har redan sett ett antal väldigt intressanta dataspel.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav A bear » sön mar 17, 2013 13:29

Och då ska vi minnas att s5 av Angel var en lågbudgetversion - det var ju halva poängen med W&H-kontoret, att de skulle kunna filma i normal ljussättning och på samma set. Jag skulle tro att de TV-avsnitt som kan göras för $500k är sådana som inte kräver saker som (bra) CGI, nattscener, monstermakeup, utomhusscener, stunts, etc. För att inte tala om efterfrågade skådisar och producenter - även om inte alla Buffyskådisar gått vidare till storheter så tror jag varken SMG, AH eller DB jobbar gratis. Frågan är om man vill ha ett lågbudgetprojekt som i princip bara går ut på att karaktärerna sitter i ett rum och pratar om monster de dödat offscreen... Ska det göras ska det göras bra.

ETA: Å andra sidan har vi förstås "Epitaph One", även om den specifikt var begränsad till att göras så billig som möjligt, med existerande sets, minimal story, etc. Jag tror inte man kan göra en serie helt och hållet på de premisserna. Såvida de inte tar in Roger Corman som producent, vilket...

...OK jag är på, vart skickar jag pengarna?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Tam » sön mar 17, 2013 14:39

Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Tomas » tor mar 21, 2013 22:35

What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav Tomas » tor mar 28, 2013 22:33

Nu går det även att kickstarta från Sverige och ett flertal europeiska länder.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav caffeineaddict » fre mar 29, 2013 6:58

Nej, nu tycker jag att han har fått tillräckligt med pengar, det ska ju inte bli något Episode I-spektakel!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » fre mar 29, 2013 12:39

Men Dead Like Me-filmen hade ju en budget på 5 miljoner, och se hur bra den blev! :devil:
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav HeY » lör mar 30, 2013 13:48

A bear skrev:Men Dead Like Me-filmen hade ju en budget på 5 miljoner, och se hur bra den blev! :devil:


Åh hur jag önskar att Bryan Fuller hade skrivit manuset! Då hade den kunnat bli fantastisk :unlove:

Jag tror att VM filmen kan bli riktigt bra om Rob Thomas är i högform. Jag vet att han vill ha tillbaka så många av de gamla karaktärerna som möjligt, men jag hoppas att hela filmens hook inte bli Veronica Mars: The Reunion Show utan att han har en stark story också. Isf kan detta bli hur bra som helst, och förhoppningsvis leda till fler filmer. Jag håller på att se om serien med en vän nu (som ser den för första gången) och manusen i säsong 1 är verkligen otroligt bra! Jag hoppas att han är tillbaka i samma form för filmen.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Veronica Mars 2: Marsipaner, förena eder!

Inläggav caffeineaddict » lör mar 30, 2013 21:59

We'll always have Homicide: The Movie.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav herdware » lör mar 30, 2013 22:05

caffeineaddict skrev:We'll always have Homicide: The Movie.

Bild
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav HeY » tor apr 11, 2013 15:14

37 timmar kvar och nästan 5 miljoner 100 tusen dollar insamlade. Den här filmen får fan inte ta och besvika nu med sådan budget!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Veronica Mars 2: Marsipaner, förena eder!

Inläggav Tea » sön maj 26, 2013 23:44

Har precis spenderat mors dag med att sluka s1 samtidigt som jag "läste" litteraturvetenskap.

Blev inte så mycket läst som jag tänkt...

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav HeY » sön jul 21, 2013 14:04

First look from comic-com Marshmallows!



:extas:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » sön jul 21, 2013 14:51

:drool: :extas: :extas: :extas:

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Veronica Mars 2: Marsipaner, förena eder!

Inläggav Tea » sön jul 21, 2013 22:10

*klappar i händerna och hoppar upp och ner*

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav AKS » sön jul 21, 2013 22:45

Ska bli intressant att se vad det kan bli för nåt. Och det ger mig anledning att se hela S3 för första gången. Och high school + hellmouth = Buffyreferens! :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » tor aug 01, 2013 21:39

Nu ska jag börja se om Veronica Mars! Spännande. Börjar om från början och kommer sen att få se S3-avsnitten (efter de första 2-3 kanske) för första gången.

Ska bli intressant att se hur lång tid denna omtitt tar med tanke på att jag och Kalle dessutom ser om BtVS/AtS.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Majestic-12 [Bot]

cron