Oscars 2013

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Oscars 2013

Inläggav A bear » tor jan 10, 2013 16:10

http://oscar.go.com/nominees

... Seth McFarlane värd? Filip & Fredrik får konkurrens i år... :roadkill:

Men yay för Searching For Sugarman! Och Beasts Of The Southern Wild! Är Quvenzhané Wallis yngsta nominerade någonsin, eller hur var det med det?

Och de har faktiskt lyckats skrapa ihop fem nomineringar till Bästa sång i år.

Och ett Simpsonsavsnitt som bästa animerade kortfilm? Eh... jaja.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » tor jan 10, 2013 16:40

Jepp, yngst hittlls (jag såg live på nomineringarna för första gången tror jag) och hon från Amour var väl den äldsta nominerade i kategorin? Så det blev ett rejält spann där.

Mest förvånad: Så mycket för Silver Linings... Tror inte ens jag hört om den tidigare.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav A bear » tor jan 10, 2013 16:50

Amour måste jag se.

Silver Linings Playbook har fått ganska bra kritik, och ska visst inte vara fullt så Hollywoodsk som den låter vid första anblick. Den har Jennifer Lawrence i en dramatisk roll så jag borde definitivt se den.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav A bear » tor jan 10, 2013 17:09

Smakprov på vad vi kan vänta oss av Seth McFarlane:

Of the foreign film "Amour," he said, "The last time Austria and Germany co-produced something was Hitler."


Ahahaha. Var får karln allt ifrån?

http://carpetbagger.blogs.nytimes.com/2 ... =hp_photos
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » tor jan 10, 2013 18:23

A bear skrev:... Seth McFarlane värd? Filip & Fredrik får konkurrens i år... :roadkill:

Men för helvete...
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » tor jan 10, 2013 22:27

Skyfall på foto! Hells to the yes! Jag satt helt chockad under halva filmen "Ser en JAMES BOND-film så HÄR jävla bra ut!?!" Daniel Craig och DB5:an framför det skotska landskapet kommer med rätta bli en av de mest ikoniska Bond-bilderna fr.o.m. nu.

I övrigt säger jag direkt att årets "vi nominerar en meh-film bara för att den skriker OSCAR medan en bättre film väntar gråtandes i kulisserna" (m.a.o. årets Extremely Loud and Incredibly Annoying) är Les Miserables (med The Master gråtandes i kulisserna).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » tor jan 10, 2013 22:30

Det var för övrigt mer än tjugo år sedan en film vann Bästa Film utan att regissören var nominerad, så betyder det att Zero Dark Thirty helt plötsligt var ute ur racet efter att ha verkat vara favorit de senaste månaderna? Samma gäller Argo? Är det Spielberg-år igen?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tor jan 10, 2013 23:19

caffeineaddict skrev:Det var för övrigt mer än tjugo år sedan en film vann Bästa Film utan att regissören var nominerad, så betyder det att Zero Dark Thirty helt plötsligt var ute ur racet efter att ha verkat vara favorit de senaste månaderna? Samma gäller Argo? Är det Spielberg-år igen?

Samtidigt var väl 80% av de åren med bara fem nominerade i bästa film-klassen? Så med den expanderade röstsedeln tror jag inte att de går hand i hand lika mycket längre.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » tor jan 10, 2013 23:45

Everything or Nothing var extremt underhållande för James Bond-fans. Skyggade inte ifrån de många gräl och interna strider som serien genomgått, och inte heller från hur well... crap den har varit ibland (länge sedan jag har skrattat så mycket som när Pierce Brosnan bryter ihop i asgarv framför kameran när han minns hur han behövde spela in de sämsta, absurdaste Die Another Day-scenerna).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » lör feb 23, 2013 15:32

Heh, varför hade jag skrivit det ovanstående i Oscars-tråden?

För er som vill bojkotta Fredrik & Filip så verkar det som om galan ska livestreamas här: http://www.livestream.com/theoscars

Förhoppningsvis fungerar det tillsammans med Media Hint.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav MissKittyFantastico » lör feb 23, 2013 16:02

Jag ska vara på jobbet senast kl 7 måndag morgon, så jag kanske får se slutet av galan i alla fall. Gå upp kl 4.30 och titta fram till kl 6 eller när det nu är slut.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav A bear » sön feb 24, 2013 20:49

Även om jag missar själva galan ska jag väl kunna gissa alla rätt i år igen som alltid*.

* Och med "alltid" menar jag "aldrig"

Bästa film
Borde vinna: Beasts of the Southern Wild
Kommer att vinna: Lincoln

Bästa manliga huvudroll
Borde vinna: Joaquin Phoenix (OK, en av bara två nominerade jag sett)
Kommer att vinna: Daniel Day-Lewis

Bästa kvinnliga huvudroll
Borde vinna: Emmanuelle Riva
Kommer att vinna: Jessica Chastain

Bästa manliga biroll
Borde vinna: Christoph Walz
Kommer att vinna: Philip Seymour Hoffman

Bästa kvinnliga biroll
Borde vinna: ...Verkligen ingen aning. Vafan, Anne Hathaway då.
Kommer att vinna: Helen Hunt.

Regi
Borde vinna: Michael Haneke
Kommer att vinna: Ang Lee

Bästa originalmanus
Borde vinna: Amour
Kommer att vinna: Zero Dark Thirty

Bästa covermanus
Borde vinna: Beasts of the Southern Wild
Kommer att vinna: Life of Pi

...Brukar det verkligen vara så här många hopplöst genomsnittligt hyfsade filmer listade?** Jag kan förstå att folk gillar Spielbergs historiska dramer, men jag kan inte för mitt liv fatta hur någon ser så många nomineringar i kompetenta popcornfilmer som Silver Linings Playbook eller Argo.

** Ja.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav caffeineaddict » sön feb 24, 2013 22:48

Bästa film
Borde vinna: Zero Dark Thirty
Kommer att vinna: Argo

Bästa manliga huvudroll
Borde vinna: Förmodligen Joaquin, men jag har inte sett den än.
Kommer att vinna: Daniel Day-Lewis

Bästa kvinnliga huvudroll
Borde vinna: Emmanuelle Riva
Kommer att vinna: Jennifer Lawrence

Bästa manliga biroll
Borde vinna: Christoph Walz
Kommer att vinna: Tommy Lee Jones

Bästa kvinnliga biroll
Borde vinna: Anne Hathaway** (jo, resten av filmen var inte riktigt min bollpark, men jo...)
Kommer att vinna: Anne Hathaway

Regi
Borde vinna: Michael Haneke
Kommer att vinna: Ang Lee

Bästa originalmanus
Borde vinna: Amour
Kommer att vinna: Zero Dark Thirty

Bästa covermanus
Borde vinna: Beasts of the Southern Wild
Kommer att vinna: Lincoln

Hann ju faktiskt se alla nio bästa film-nominerade* så jag kan ju lista dem med

Grymt bra
1. Zero Dark Thirty
2. Django Unchained
3. Amour

Väldigt sevärt
4. Beasts of the Southern Wild
5. Life of Pi
6. Argo

...jomen visst, varför inte...
7. Silver Linings Playbook
8. Les Miserables*
9. Lincoln

(* Har egentligen fyrtio minuter kvar på Les Mis, men jag kan ju historien så den lär inte bli bättre härifrån. I och med att höjdpunkterna både låtmässigt och storymässigt har varit. ** Apropå vilket Ms Hathaway får den Mestaste "Var är min Oscar, tack?"-scenen någonsin när hon coverar Susan Boyle, men jävlar i mig om hon inte sätter det. Hela låten, en tagning, skådespel framför sång och vetskapen om att sången inte är pålagd i efterhand utan kvinnan sjöng hela grejen till perfektion precis där i tagningen. Plus Oscarvärdet i att få håret rakat, tänderna utdragna och sedan dö tragiskt inom loppet av en kvart. Det är som en komprimerad Schindler's List med sex appeal.)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Murnau » sön feb 24, 2013 23:01

För egen del tyckte jag väldigt mycket om Les Miserables. Det var väl en av mina favoritmusikaler redan innan, men jag tycker dom sätter det mesta (jämför med de två scenuppsättningar jag har sett) väldigt snyggt. Har några tveksamheter mot Rusell Crowe, men jag kan nog svälja det.
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Inläggav caffeineaddict » sön feb 24, 2013 23:08

Jag ogillar den absolut inte. Tycker snarare den är förvånansvärt bra, då jag hade väntat mig värre. Men jag tycker den hoppar vilt i ton än så länge, men då är jag också biased eftersom jag föredrar historien utan musik (det finns fenomenala filmatiseringar från framförallt 1934 men även 1996 som inte dränker historiens detaljer i sång). Det känns som om Hathaway och Wolverine spelar det som om de spelar en seriös dramatisk version, Crowe spelar den som om han stod på en scen och tittade på en osynlig publik och Bonham Carter och Borat är tydligen fortfarande kvar i Sweeney Todd och campar upp allting på ett sätt som bara irriterar mig (varför i helvete har BARA Borat bestämt sig för att spela filmen med en komiskt bred fransk accent, när ALLA ANDRA spelar den med brittisk accent, trots att alla egentligen spelar fransmän?). Men tjejen som inte är Amanda Seyfried i andra halvan, hon är skitbra.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » sön feb 24, 2013 23:46

Jag såg precis klart den och jag kan hålla med Kalle i det mesta - desto mer så eftersom jag har väldigt svårt att köpa musikaler som drama överhuvudtaget (komedi? Jodå. Melodrama? Jovars. Rakt drama, med laddade dialoger och allvarliga män som diskuterar allvarliga saker i sång? Mjae.) Sen tycker jag också det är lite ett dramatiskt problem att det är kärleken till Cosette som frälser Valjean när Cosette är en ganska liten biroll egentligen... Men det kan också vara att jag nästan somnar till lite under den där timman i mitten mellan den riktigt bra förstaakten och det överdramatiska slutet.

Och Sacha Baron Cohen borde skeppas tillbaka till sina egna filmer där man kan undvika karln.

Men jo, Hathaway är snorbra, och hon har så smått börjat spara ihop till en Oscar nu. Det är inte den bästa film hon gjort, men å andra sidan, om Jennifer Lawrence vinner för SLP och inte för Winter's Bone...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Tam » mån feb 25, 2013 0:10

Jag ogillar Les Miz. Crowe är det bästa med den och Hathaways gråtsång är det sämsta.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav sfinx » mån feb 25, 2013 0:26

Ok,jag kan inte titta här finns inte 9:an, så länge inte någon känner till någon streaming/playlive något?
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav Murnau » mån feb 25, 2013 0:31

caffeineaddict skrev:Men tjejen som inte är Amanda Seyfried i andra halvan, hon är skitbra.

Ja, det är t.o.m. nästan ett problem att hon är FÖR bra. Jag får lite samma vibbar som när jag ser Ivanhoe, och inte förstår varför han blir förälskad i den mesiga blondinen varje gång.
Fast att kritisera en musikal för att det sjungs för mycket är väl inte riktigt ett hållbart argument. Jag tittar på dig Björn!
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Inläggav Tomas » mån feb 25, 2013 0:34

caffeineaddict skrev:Det är som en komprimerad Schindler's List med sex appeal.)
:)

Jag gillade filmen en hel del (hade inte sett någon version av historien tidigare) och störde mig inte på något av det ni nämnt hittills.
Min bror sov under timmen i mitten :P
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav A bear » mån feb 25, 2013 0:53

Murnau skrev:
caffeineaddict skrev:Men tjejen som inte är Amanda Seyfried i andra halvan, hon är skitbra.

Ja, det är t.o.m. nästan ett problem att hon är FÖR bra. Jag får lite samma vibbar som när jag ser Ivanhoe, och inte förstår varför han blir förälskad i den mesiga blondinen varje gång.
Fast att kritisera en musikal för att det sjungs för mycket är väl inte riktigt ett hållbart argument. Jag tittar på dig Björn!

... creeeeeepy. *drar ner persiennerna*

Helena: Kalle postade en länk ovan.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav sfinx » mån feb 25, 2013 1:06

A bear skrev:
Murnau skrev:
caffeineaddict skrev:Men tjejen som inte är Amanda Seyfried i andra halvan, hon är skitbra.

Ja, det är t.o.m. nästan ett problem att hon är FÖR bra. Jag får lite samma vibbar som när jag ser Ivanhoe, och inte förstår varför han blir förälskad i den mesiga blondinen varje gång.
Fast att kritisera en musikal för att det sjungs för mycket är väl inte riktigt ett hållbart argument. Jag tittar på dig Björn!

... creeeeeepy. *drar ner persiennerna*

Helena: Kalle postade en länk ovan.

Tackar! :) M8issade den.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav Tomas » mån feb 25, 2013 10:55

Murnau skrev:
caffeineaddict skrev:Men tjejen som inte är Amanda Seyfried i andra halvan, hon är skitbra.

Ja, det är t.o.m. nästan ett problem att hon är FÖR bra. Jag får lite samma vibbar som när jag ser Ivanhoe, och inte förstår varför han blir förälskad i den mesiga blondinen varje gång.
Fast att kritisera en musikal för att det sjungs för mycket är väl inte riktigt ett hållbart argument. Jag tittar på dig Björn!
Ivanhoe:
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav sfinx » mån feb 25, 2013 12:17

Tomas skrev:
Murnau skrev:
caffeineaddict skrev:Men tjejen som inte är Amanda Seyfried i andra halvan, hon är skitbra.

Ja, det är t.o.m. nästan ett problem att hon är FÖR bra. Jag får lite samma vibbar som när jag ser Ivanhoe, och inte förstår varför han blir förälskad i den mesiga blondinen varje gång.
Fast att kritisera en musikal för att det sjungs för mycket är väl inte riktigt ett hållbart argument. Jag tittar på dig Björn!
Ivanhoe:

:D !
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav A bear » mån feb 25, 2013 14:12

...Näe, jag kan inte för mitt liv förstå hur en kompetent men förutsägbar och klichésmårasistisk film som Argo kan anses vara bäst i någonting. Men jaja, det är ju en film om hur Hollywood besegrar världen, så det är väl inte så konstigt att den vinner.

Men yay Searching For Sugar Man och Amour.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » mån feb 25, 2013 15:51

Medhåll men samtidigt känns det lite bättre att en sådan kan gå och vinna över en juryhånglande film som Lincoln.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » mån feb 25, 2013 18:14

OK, jag har inte sett det här själv så om det inte stämmer är det trist (eller skönt), men tydligen talade Tarantino lite för länge så de började spela musik för att få bort honom.

Musiken de spelade för att tysta regissören till Django Unchained?

Temat från Borta med vinden.

Åh, Hollywood...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » mån feb 25, 2013 18:28

Någon på twitter skrev att det kändes som ett långt Family Guy-avsnitt så jag är glad att jag skippade och såg senaste Top Gear och ritade istället.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » mån feb 25, 2013 19:12

Jag tyckte personligen om att de främst spelade Jaws-temat för att få folk av scenen. :)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav lilith » mån feb 25, 2013 23:17

Det roligaste var när Daniel Day-Lewis under sitt tacktal påstod att han var påtänkt som Thatcher (Meryl Streep stod i bakgrunden) med ett straight face. Jag har inte sett Lincoln än, men han är ju ett geni så det ser jag fram emot.

Och så var det ju kul med lite svenskt! Ni missade väl inte att de som fick dela på oscar var svenskar. En så ovanlig händelse och så fick båda svenskarna vinna.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Nästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron