How I Met Your Mother

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HeY » ons maj 16, 2012 23:21

Matt skrev:7x23-24
Eh var det där det sista avsnittet eller? Har alltid vetat att det skulle bli Robin och Barney iofs


Sista för säsongen. Säsong 8 i höst.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » ons jan 16, 2013 23:14

Säga vad man vill om HIMYM (som jag personligen tycker är på ett litet uppsving för tillfället), men de som väljer musik till serien vet vad de håller på med: klassisk Television och Jon Brions episka cover på Cheap Tricks "Voices" i ett och samma avsnitt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » sön okt 27, 2013 11:39

Jag har genom åren sett runt 20-30 spridda avsnitt av HIMYM. Kalle rekommenderade den dock till mig som slötittarserie nu då jag någon timme per dag blir "fast" på soffan med en sovande bebis i famnen efter matning.

Nu har jag sett de tio första avsnitten (nio avsnitt tillsammans med Kalle igår kväll då serien är extremt lättittad och det bara rullade på på Netflix) och gillar faktiskt serien en del. Jag är iofs inte förvånad iom att jag i princip gillat alla avsnitt jag sett utspridda tidigare, men har bara inte orkat engagera mig i att se ikapp en sitcom efter så många år.

Men nu ska det bli av! Jag ser helt enkelt ikapp eller slutar om jag blir less, men det är en perfekt serie att ha nu då jag går hemma. Tillsammans med omtitten av Veronica Mars så är jag riktigt nöjd med mitt tv-tittande just nu. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » ons nov 06, 2013 12:20

1½ vecka senare... Säsong 3, here we are now, entertain us! :D

Det går undan detta. Tycker verkligen att denna serie är jättebra. Antagligen den roligaste "vanliga" sitcom som jag sett. Ca 5 av de avsnitt jag vet att jag sett har dykt upp nu så jag har några kvar att känna igen. Men börjar tro att 20-30 tidigare sedda avsnitt var överdrivet. Drar ner det till "runt 20" nu. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » lör nov 23, 2013 20:01

Och nu är vi klar, inte med enbart S3 -- utan med S4 också! Jag gillar fortfarande rejält. Naturligtvis tjänar serien (som alla serier) på att jag själv bestämmer i vilken takt jag vill se den, men jag är förtjust faktiskt.

Det som slår mig är att då jag sett mina 20-tal ströavsnitt tidigare så har jag alltid tyckt att Ted och Josh Radnor verkar tråkiga. Ganska tidigt under S1, och mer och mer under seriens gång, blev jag dock mer intresserad av karaktären och jag tycker definitivt att Josh Radnor är riktigt jäkla bra! Det förvånade mig då jag insåg att det började luta åt det hållet.

Har jag nån favoritkaraktär då? Nej. Detta är verkligen en ensembleserie där alla karaktärer har sin plats och är bra på vad de gör. Däremot skulle jag väl efter fyra säsonger säga att Robin är min minsta favorit.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » sön nov 24, 2013 2:12

Oh my, jag ÄLSKAR Robin! Jag tror dock att det är möjligt att hon blev bättre senare. Hon var definitivt inte min favorit i början. Jag är ganska trött på Barney (efter 9 år), och Marshall är lite hit och miss. Övriga tre är tycker jag dock alltid är roliga!
Senast redigerad av HeY sön nov 24, 2013 2:13, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » sön nov 24, 2013 10:59

HeY skrev:Oh my, jag ÄLSKAR Robin! Jag tror dock att det är möjligt att hon blev bättre senare. Hon var definitivt inte min favorit i början. Jag är ganska trött på Barney (efter 9 år), och Marshall är lite hit och miss. Övriga tre är tycker jag dock alltid är roliga!


Ja, det är ju så att i detta läge av serien (slutet av S4) så finns det faktiskt inga riktigt svaga punkter karaktärsmässigt, men Robin är som sagt den jag gillar minst av en riktigt bra ensemble. Sen förstår jag om vissa saker och karaktärer hinner bli uttjatade på de fem år som är kvar av serien för mig, men just nu är jag förbaskat nöjd med i princip allt i serien. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav A bear » tis mar 04, 2014 21:10

9.19

Jaha. Okej. Hur ska de ro i land den?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav eynosh » tis mar 04, 2014 21:53

A bear skrev:9.19

Jaha. Okej. Hur ska de ro i land den?

Med ett snöre.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav A bear » tis mar 04, 2014 22:28

Det förstås.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » tis mar 04, 2014 22:43

Ah, spännande! Snart får jag se också! Tänkte börja se då man kan se ett avsnitt per dag cirka innan man är ikapp de sista avsnitten. How I love this show!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav A bear » tis apr 01, 2014 11:12

Finalen

(spoiler , och jag menar det) Gäsp. Tror sällan en tv-serie så övertydligt förklarat att de verkligen har slut på idéer, och haltar i mål med en dubbelavsnittsfinal som varken är rolig eller särskilt känslomässigt effektiv, bara allmänt deprimerande. Barney och Robin skiljer sig direkt efter att serien tillbringat de senaste 3-4 säsongerna med att få ihop dem, hela grejen med modern sopas kvickt under mattan för att para ihop Ted och Robin, Barney fortsätter se kvinnor som slampor men lär sig att förakta dem för det, Robin tillbringar 15 år borta från gänget och ... gäsp. Jaja, serien slipper lida nu iaf, man får vara tacksam för det.

När serien började antyda för några veckor sedan att Modern (känns konstigt att kalla henne Tracy när hon inte blir värd ett namn förrän i sin sista scen) skulle dö dementerade Christina Miliotti det i en intervju och anklagade fans för att vara morbida. Jag hade hellre sett att det hade fått betyda något.

How I missed her, how I missed her, how I missed my Clementine
...Til I kissed her little sister and forgot my Clementine.


Men lika illa som BSG var det ju inte i alla fall. Tack för allt, då.


ETA: Alan Sepinwalls recension.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Matt » tis apr 01, 2014 19:34

Håller med Björn
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Murnau » lör apr 05, 2014 14:15

Jag har älskat HIMYM.

(spoiler serieavslutningen) Jag har charmats av tonen i säsong 9 som jag tycker att serien inte fått till på ett tag, och att serien ändå tog lite sats för att knyta ihop allas character archs på ett fint sätt. Och jag tycker på många vis att det lyckades. Okej att det var tydligt från början att säsong 9 var lite för mycket av att återvinna gamla idéer som passerat bäst-före-datum, men jag kunde till största delen ändå svälja det för det var mycket annat jag gillade - inte minst vad modern tillförde kändes fräscht.

Och sen kommer sista dubbelavsnittet. Och tar en huge steaming pile of bear crap på hela serien, och kanske framför allt säsong 9 som blir helt jävla poänglös efter den här säsongsavslutningen. Jag har verkligen sett på den här serien som att den brytt sig mycket om character development – men risken är ju att man främst kommer minnas att allt det där gick ut genom fönstret i serieavslutningen.
Eller så får man helt enkelt försöka låtsas som att det inte finns och hoppa över vid en eventuell omtitt. Ungefär som den fåniga epilogen i sista Harry Potter-boken. Eller hela den svåruthärdliga The Phantom Menace.

Nu är jag ledsen, skitsur och känner mig jävligt lurad. Okej att det fanns tecken på att det skulle sluta så här, men jag försökte nog ignorera dom i det längsta.


Obs! Denna recension är inte avsedd att förolämpa någon verklig eller påhittad björn.
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Inläggav A bear » sön apr 06, 2014 13:45

None taken. Jag kan skita ur mig bättre seriefinaler. :)
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » lör apr 12, 2014 23:48

Jag gillade serien till slutet och hade inget emot sista dubbelavsnittet! Verkar vara ganska ensam om det tycks det som... :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » sön apr 13, 2014 1:06

Jag känner mig kluven nu när det fått sjunka in lite. Mittemellan. Hatade det inte djupt, men vissa saker lämnade en ganska bitter smak i munnen.

Text om hela serien sett utifrån slutet som jag håller med ganska mycket: http://www.avclub.com/review/does-how-i ... tim-202906


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tomas » sön apr 13, 2014 3:09

AKS skrev:Jag gillade serien till slutet och hade inget emot sista dubbelavsnittet! Verkar vara ganska ensam om det tycks det som... :D

Hade främst en sak emot det Barney efter skilsmässan, men gillade det mesta.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav AKS » sön apr 13, 2014 10:02

caffeineaddict skrev:Jag känner mig kluven nu när det fått sjunka in lite. Mittemellan. Hatade det inte djupt, men vissa saker lämnade en ganska bitter smak i munnen.

Text om hela serien sett utifrån slutet som jag håller med ganska mycket: http://www.avclub.com/review/does-how-i ... tim-202906


Jag håller med om mycket där också. Som sagt, serien var bra tii slutet ich jag hade inget emot sista dubbeln. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Murnau » sön apr 13, 2014 11:29

AKS skrev:hade inget emot sista dubbelavsnittet!

Jag är fortfarande sur. :angry:
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Inläggav Matt » sön apr 13, 2014 11:49

Jag tycker det sög
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Rombat » mån apr 14, 2014 18:20

Jag var också ganskabitter. Jag kan dock helt klart köpa konceptet att Ted drar en massivt långdragen historia om som zick-zackar fram och tillbaka över en tjugoårsperiod för att han slutligen ska lyckas klämma fram att han vill dejta Robin.In character för honom.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav The Ankh » mån apr 14, 2014 19:05

AKS skrev:Jag gillade serien till slutet och hade inget emot sista dubbelavsnittet! Verkar vara ganska ensam om det tycks det som... :D

Jag är med dig! I ♡ all of it!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav AKS » mån apr 14, 2014 19:20

The Ankh skrev:
AKS skrev:Jag gillade serien till slutet och hade inget emot sista dubbelavsnittet! Verkar vara ganska ensam om det tycks det som... :D

Jag är med dig! I ♡ all of it!


Skönt med en likasinnad! :extas:
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav PETHERAPPER » fre aug 15, 2014 21:51

Serien är riktigt bra! sista avsnitten också... en riktigt underhållande serie som följts i många av mina år.
PETHERAPPER
Demon Fodder
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 15 aug 2014
Ort: Umeå

Inläggav sp1keout » mån aug 10, 2015 10:24

Haha Björn :lovebunny:

Ja, en rolig mysig serie som förstördes i sista avsnittet... såklart, men vad gör de inte för att bli memorable?

Vad jag tyckte?
-Jag personligen bokstavligen bröt ihop i en klump på golvet. Mår fortf. psykiskt dåligt om jag tänker på det för mkt. Fan.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron