3x15 Loyalty

Säsong 3-debatter

Lämna ditt betyg!

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
1
5%
7
5
26%
8
9
47%
9
3
16%
10
1
5%
 
Antal röster : 19

3x15 Loyalty

Inläggav Zaxx » lör jan 24, 2004 3:13

Såg precis detta avsnittet för första ggn.. (ja jag e här i serien)

riktigt spännande avsnitt som omväxling... detta var väl igentligen uppbyggandet för nästa avsnitt eller kanske resten av Säsongen det vet jag inte riktigt än.. ett avslut utan dess like var det ju iallfall!

avsnitt utan Cordy dessutom, får känslan av att HON skall spela en roll i det som komma skall? kanske har jag fel men hon borde inte vara borta från avsnitten någon längre tid...

Wesley fick ett riktigt höjdar avsnitt, där han äntligen får visa sin RIKTIGA, "Rouge Demon Hunter badass" sida :D det gillar jag.. hoppas det blir mer Wesley power framöver!

vad beträffar Gunn o Fred är det bara... gulligt.. tillför väl inte avsnittet/serien ngt igentligen mer än att det måste finnas ett sidorspår att binda ihop saker o ting ibland.. även här förbehåller jag mig rätten att ändra mig när jag sett mer ...

bra avsnitt som jag ger en 8:a
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » lör jan 24, 2004 3:24

Jag ser hela säsong 3 som Wesleys säsong. Hans resa är helt klart den som är intressantast och den som känns mest i maggropen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Zaxx » lör jan 24, 2004 3:25

bra!.. då kan jag alltså förvänta mig mer av honom ;)..

say NO more !
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Matt » mån jun 28, 2004 20:09

Ja wesley är ordentligt bra i det här avsnittet.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Tob » fre aug 27, 2004 19:56

Detta var ett riktigt bra avsnitt. Äntligen börjar Connor arcen röra på sig lite. Wesley är suverän och drömsekvensen i början är ruggigt läcker gjord. Inte lika läcker gjord är den CGI animerade hamburgaren, men det känns ganska orelevant. var ganska förtjust i Gunn/Fred scenen på resturangen. "But i have never had a Fred before" lär vara en replik som kommer att sitta kvar ett tag i huvudet. Avslutningen var mäktig och gör en ordentlig längtan efter att få se nästa avsnitt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Off » fre aug 27, 2004 20:25

Ahhh Connor-arcen. Varför kan det inte bli oktober så jag kan tillåta mig själv att se på Buffy/Angel igen :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » fre aug 27, 2004 20:39

Jag ska banne mig hålla mig Buffy/Angel-fri året ut, så att jag blir riktigt sugen på att börja titta igen!

Å andra sidan har jag också sagt att jag ska hålla mig pizza-fri året ut, så man kanske inte ska tro för mycket på det jag säger. ;)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » fre aug 27, 2004 20:43

Off skrev:Ahhh Connor-arcen. Varför kan det inte bli oktober så jag kan tillåta mig själv att se på Buffy/Angel igen :)


Med risk för att komma in på något totalt off topic så varför kan du inte tillåta dig att se Buffy/Angel nu? Principskäl?

EDIT: Efter att ha läst caffes inlägg så är det uppenbart varför Off vill vänta. Men varför just oktober?
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Off » fre aug 27, 2004 20:50

Svar finns i weekly diary of watching-tråden
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Koala » mån okt 11, 2004 21:17

Mycket bra avsnitt, mäktigt slut! 8a!
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav Nightcrawler » mån nov 01, 2004 12:55

Riktigt bra avsnitt! Det är så sorgligt med Angels son, vi vet (nästan) att det kommer gå åt helvete medan han är ovetande och lycklig...Och det är inte ofta Angel är sådan :)!
'Well, the E-flat, it's doable but that diminished ninth, y'know, it's a man's chord. Now, you could lose a finger.'
Oz
What's My Line part II
Användarvisningsbild
Nightcrawler
Minion
 
Inlägg: 241
Blev medlem: 19 jul 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Pazuzu » lör nov 13, 2004 1:47

Jag kan bara instämma med föregående skrivare, mycket bra avsnitt. Slutet fick mig att med en gång fortsätta med nästa avsnitt, fast jag inte skulle. Det är ändå något speciellt med profetior. ;)
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav CheeseGuy » tis nov 30, 2004 16:21

Grymt bra avsnitt (det handlar ju om Wes!). Alexis är lysande. Jag älskar den sista sekvensen, speciellt Wesleys skratt ("Life. Life is funny. Listening to stupid people talking to hamburgers is funny. Worrying about things that will never... - It's all so incredibly funny and - and beautiful.").
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Binchy » sön apr 10, 2005 14:25

Läskig dröm Wesley har i början

Är det inte liiite väl tidigt att köpa hockeyklubbor till lille Connor?

Det var något oäkta med mamman som kom in och ville att de skulle hämnas hennes lille pojke. Så jag blev inte särskilt förvånad när det visade sig att hon arbetade för Holtz.

Yay! A talking, angry hambuger!

Wesley har verkligen växt in i rollen som ledare. Man kan ju inte tro att den Wesley som ensam går in i Holtz lya är samma Wesley som presenterade sig för Buffy och stolt berättade att han mött två vampyrer under kontrollerade former. I mångt och mycket så ÄR det ju inte samma Wesley.

Har Charisma något annat på gång nu eller, eftersom Angel skickar iväg henne på ett par veckor? Maken, som ser ett halvt avsnitt här, och några minuter där, undrade om de gjort sig av med Cordelia. Men hon är väl bara borta tillfälligt, hoppas jag.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav A bear » tor apr 14, 2005 21:23

NU snackar vi! Riktigt bra avsnitt.

Gillar skarpt scenen på Lilahs kontor. Först fördjupning i Lilah (som alltså faktiskt verkar bry sig om åtminstone en person i världen förutom sig själv), sen SAHJAHN! Fortsätter hävda att han är en av de coolare demonerna i Buffyverse. Varför kunde inte de här två fått en egen spinoff, eller åtminstone ett helt Angelavsnitt som bara går ut på att se Lilah och Sahjahn sparra?
SAHJAHN: That's it? No "wow, how did he do that?" No screaming in terror? You 21st century types are so jaded.
LILAH: You're Sahjhan, aren't you? I may be jaded, but I do my homework. And there's a girl downstairs, she's got records on everything that ever happened. My company rocks.


Wesley drömmer mardrömmar, vaknar med skäggstubb och rakar sig inte förrän... äh... gör han någonsin det igen?

OK, så Holtz fearless vampire killers är lite fåniga. För många ansiktslösa typer, hade varit roligare med en tre-fyra hjälpligt utmejslade figurer. Och hamburgaren? Höh?

Men inget hindrar Wesley från att dominera här. Vi ser karln åldras och mörkna framför kameran i realtid. Hans iskalla min när han avslöjar Aubrey, hans möte med Holtz, den där fantastiska scenen mellan honom och Angel alldeles innan jordbävningen...

ANGEL: What's so funny?
WESLEY: Life. Life is funny. Listening to stupid people talking to hamburgers is funny. Worrying about things that will never... It's all so incredibly funny and - and beautiful.

Wesley är på gränsen att bryta samman här, men för ett ögonblick där tror jag han är lättad - lättad att han är galen. För givetvis kunde ingenting sånt här vara på riktigt. Konstiga profetior, pratande hamburgare, fäder som mördar sina älskade söner... och sen går den första profetian i uppfyllelse, och han måste inse att han har ett jobb att göra.
GUNN: Wesley's a good man. He'll do the right thing. He always does.
Senast redigerad av A bear tor mar 09, 2006 15:21, redigerad totalt 1 gång.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Gordo » fre apr 22, 2005 22:06

Oj oj oj! Vad är det som håller på att hända? Var är det Lilah och Sahjhan har för plan? och vad var det som hände på slutet?
At least I would have had something to snack on



Ett bra avsnitt (känns som om jag skriver det om alla avsnitt i s.3). Lilah var lysande.
You're Sahjhan, aren't you? I may be jaded, but I do my homework. And there's a girl downstairs, she's got records on everything that ever happened. My company rocks



Holtz-storyn har vevats igång odenligt igen, det känns bra.

Jag trodde att Gunn skulle dumpa Fred på fiket. En evig tur att det inte blev så. De är ju så söta.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » sön apr 24, 2005 19:51

Gordo skrev:
You're Sahjhan, aren't you? I may be jaded, but I do my homework. And there's a girl downstairs, she's got records on everything that ever happened. My company rocks


Files and records, she's my hero. Det jobbet vill jag ha i nästa liv!
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav dansdansdans » mån maj 09, 2005 12:36

ojojoj
jag orkade inte gå upp och byta dvdskiva annars hade jag väl suttit där hela natten.
har angel blivit sådär lycklig nu igen så hans själ flugit iväg?
fast det ser jag ju idag för idag måste jag kolla vidare.
tanken slog mig innan faktiskt, att perfect bliss kan såklart hända i en relation far/son oxå.

ojojoj måtte jag få tag i säsong 4&5 billigt oxå!
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav Tob » lör jul 23, 2005 23:16

Ahh Wesley. Denna mannen! Vilket avsnitt. Wesley är i upplösestillstånd, han vet varken ut eller in, han är förvirrad och osäker, och det hela slutar med en otroligt vass cliffhanger.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav xAMNESIAx » ons jul 27, 2005 19:24

Shit, nu börjar det hända saker. Vet inte vart jag ska börja...Wes kanske! Nu poängterar jag det uppenbara, men Loyalty är hans bästa avsnitt någonsin. Han har gått långt sedan tiden i Sunnydale, och jag vill påstå att alla hans förändringar har varit till de bättre. Han är uppenbarligen inte lika rolig längre, men så mycket mer intressant. Spänningen är olidlig inför efterkommande avsnitt! Sahjan...är stenhård. Endast i Buffyverse kan man hitta en karaktär som Sahjan. Jag bara älskar hans lugna attityd. Även Holtz fortsätter att rocka, börjar även gilla hans posse.

8/10. Och då är jag hård med betyget.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav Yog-Sothoth » ons jul 27, 2005 21:52

xAMNESIAx skrev:Shit, nu börjar det hända saker. Vet inte vart jag ska börja...Wes kanske! Nu poängterar jag det uppenbara, men Loyalty är hans bästa avsnitt någonsin. Han har gått långt sedan tiden i Sunnydale, och jag vill påstå att alla hans förändringar har varit till de bättre. Han är uppenbarligen inte lika rolig längre, men så mycket mer intressant.

Jag tycker Wesley är den karaktär som utvecklas mest i hela Buffyverse. Han utvecklas på ett logiskt sätt över tiden också, gradvis och inte bara omskriven som jag tycker att Cordelia känns från Buffy till Angel. Nu när jag tänker efter så är Wesley och Giles mina två favoritkaraktärer i hela serien....
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav eriked » mån apr 03, 2006 15:51

Som sagt W. är mycket bra i detta avsnitt. Man ser hur lättad han är när han inser vilket skämt profetsian är men sen när han inser att han trotts allt måste göra det fruktansvärda så...så är han bara så bra... och vilken slut scen också :o

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Tea » sön maj 28, 2006 21:26

ojoj, det här kan bli mycket mycket spännande.... I LIKE IT!

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav Isabella » sön jun 04, 2006 23:06

Oj, jävlar. Det här slutade inte bra men spännande. För övrigt så var avsnittet bra.
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav MiaMaria » mån jun 18, 2007 9:36

Spännande! Vill se fortsättningen direkt men måste vänta (om jag inte åker och köper den på dvd).

Jag ser Angel säsong 3 för första gången nu när det går på kanal 6. Såg 4 avsnitt på raken i fredags som jag spelat in så idag blev det bara ett.
MiaMaria
Demon Fodder
 
Inlägg: 25
Blev medlem: 26 maj 2007

Inläggav AKS » mån jun 18, 2007 11:19

Välkommen till forumet! Köp DVD-utgåvan, tycker jag. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » mån jun 18, 2007 13:36

MiaMaria skrev:Spännande! Vill se fortsättningen direkt men måste vänta (om jag inte åker och köper den på dvd).

Jag håller med AKS. Det är bättre att köpa dvd:n. Den bortklippta scenen som ligger där är ensam värt priset.

Vi har presentationslänkar på http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?t=1409

och en mer strukturerad basic-dito offsite på
http://xyhm.nu/buffy/ för att göra det lite mer överskådligt för nytt folk.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » mån jun 18, 2007 13:45

noike skrev:och en mer strukturerad basic-dito offsite på
http://xyhm.nu/buffy/ för att göra det lite mer överskådligt för nytt folk.


Hey, den där har jag missat! Ska se om jag hinner avhjälpa problemet senare idag.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » mån jun 18, 2007 13:49

AKS skrev:
noike skrev:och en mer strukturerad basic-dito offsite på
http://xyhm.nu/buffy/ för att göra det lite mer överskådligt för nytt folk.


Hey, den där har jag missat! Ska se om jag hinner avhjälpa problemet senare idag.

Jag antar att du missat den 23:e juni på den här listan också då.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » mån jun 18, 2007 14:03

*fniss* Det hade jag missat med. :D


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Nästa

Återgå till Angel Säsong 3



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron