caffeineaddict skrev:Det kan bara leda till bråk, blod och släktvendettor.
Men! Men! Det är ju kul. Det finns delar av min lilla släkt jag inte har pratat med på flera år annat än i artighetsfraser. Ah! Du menar mellan din och min släkt. Jo, lika bra vi lägger ner då.
caffeineaddict skrev:Å andra sidan har ingen regissör i hela världshistorien haft ett sådant fall i kvalitet som Coppola. Onekligen har han inte gjort en vettig film på 25 år.
Långre än så. Hans sitsa vettiga film var Apocalypse Now -- korta versionen. Lite överskattat men väldigt bra ändå. Det har gått stadigt neråt sedan the Conversation, och den kom från ingenstans.
Men till trevligare saker.
Jag har sett på extramaterialet till Clerks X och hohoho. Antagligen bästa dvd-utgåvan jag äger.
Den aldrig filmade scenen inne på begravningen -- nu gjort som Clerks the Animated Series -- är värd priset. Och Flying Car-klippet som ursprungeligen visades på Jay Leno var också lysande. (Dante och Randal sitter i en bilkö och Randal påstår att det är folk som Dante som sett till att det inte finns flygande bilar eftersom han vill inte offra sig för vetenskapen.) Och dokumentären Snowball Effect var också riktigt bra.
Det är nästan så att man vill skicka en lapp till Criterion med orden "Learn from Clerks X".