5x14 - Smile Time

Här pratas det om Angel Säsong 5

Poll

1
2
4%
2
1
2%
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
2
4%
7
6
13%
8
10
22%
9
11
24%
10
13
29%
 
Antal röster : 45

Inläggav Echolls » ons feb 03, 2010 1:17

Ett riktigt roligt avsnitt! Idén är helt fantastisk. Jag älskar när Fred kallar Angel "cute", men det bästa är Spikes min när han ser honom och också deras fight. :D Och så är det så gulligt de gånger puppet-Angel blir arg.

Jag stör mig på hela grejen med Angel och Nina. Inte bara för att det händer så snart efter Cordys död, vilket i sig är fruktansvärt irriterande, men också för att det känns helt onödigt. Jag förstår verkligen inte vitsen med att Angel ska ha en flickvän just nu och speciellt inte en som bara har varit med i ett avsnitt tidigare, det blir bara fel och känns så påtvingat.

Fred och Wesley!!! :lovebunny: Underbart!

Favoritcitat:
Spike: You're a bloody puppet!

Betyg: 8
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » lör sep 18, 2010 19:34

Älskar det här avsnittet! Det har liksom allt, humor, drama och action!
Fighten mellan Spike och Angel som puppet är grym, även fighten mot slutet är det!
Är ganska neutral angående förhållandet mellan Angel och Nina, men känns ändå som det har gått lite väl fort.
Fred och Wesley, ÄNTLIGEN!!

Kul att David Fury var med också.. :)

Betyg: 7
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Inläggav KiwiSlayer » sön jul 15, 2012 14:41

Fullständigt älskar Smile time, en väldigt rolig ide till ett avsnitt. En klar tia från mig :lovebunny:
KiwiSlayer
Demon Fodder
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 15 jul 2012

Inläggav Nattlinnen » lör jul 21, 2012 10:05

KiwiSlayer skrev:Fullständigt älskar Smile time, en väldigt rolig ide till ett avsnitt. En klar tia från mig :lovebunny:

För mig en tvåa, av hundra, kan aldrig och kommer aldrig tycka om detta avsnitt. Kommer inte kunna ge några ordentliga skäl till det, eftersom jag bara sett den en gång, vrålandes, hur dålig är detta?!?! Nej, men, Buffy klarade, ofta med briljans, ibland halvdant, med "galna" avsnitt. I Angel känns det bara onödigt och irriterande. (Till saken hör att jag kan förstå att folk tycker om avsnittet, men jag kommer aldrig bli frälst.)
Nattlinnen
Minion
 
Inlägg: 243
Blev medlem: 01 dec 2011

Inläggav AKS » lör jul 21, 2012 11:49

Jag gav den 6 av 10 och kommer heller aldrig att fatta den stora grejen med avsnittet. Inte långt ifrån en axelryckning. Plus att det faktum att de helt glömt Cordy (uppenbarligen) gör mig så himla irriterad.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav herdware » mån jul 23, 2012 18:50

AKS skrev:Plus att det faktum att de helt glömt Cordy (uppenbarligen) gör mig så himla irriterad.

Döda personer glöms mest jämt i BtVS/Angel :| .
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav AKS » mån jul 23, 2012 22:35

Jo, kanske (inte sett om sen 2007 så kommer inte ihåg). Men det faktum att han precis håller på och flirtar med någon och det inte nämns är det som irriterar så enormt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav herdware » tis jul 24, 2012 16:49

Fick mig att fundera lite. Efter Xander dödade Jesse i "The Harvest", nämns han någonsin igen i serien?
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav Nattlinnen » tis jul 24, 2012 20:36

herdware skrev:Fick mig att fundera lite. Efter Xander dödade Jesse i "The Harvest", nämns han någonsin igen i serien?

Nej. Det finns vissa hintar kopplade till Xanders maniska ogillande av vampyrer skulle ha sin grund i Jesses sire-ing, men det är bara om man är väldigt välvillig. Stackars Jesse är något otroligt bortglömd.
Nattlinnen
Minion
 
Inlägg: 243
Blev medlem: 01 dec 2011

Inläggav noike » tis jul 24, 2012 21:28

Rätt många av dödsfallen glöms ofta bort efter ett-två avsnitt för att sedan tas fram när handlingen kräver det. (spoiler Hela Buffy) Både Joyce och Tara nämns knappt aldrig förrän i Conversations with Dead People — i början av säsong sex görs det mer av att de fått ta hand om Dawn för att Buffy är död, trots socialnämndeavsnittet. Att Joyce dödsfall ska vara något nyligen och inte något åratal tillbaka görs först nästan en hel säsong efter förra gången hon namned i Forever.

Här får vi inte ens ett-avsnitt-efter-perioden av sörjande.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav herdware » tis jul 24, 2012 23:35

noike skrev:Rätt många av dödsfallen glöms ofta bort efter ett-två avsnitt för att sedan tas fram när handlingen kräver det.

Typ.
noike skrev: (spoiler Hela Buffy) Både Joyce och Tara nämns knappt aldrig förrän i Conversations with Dead People — i början av säsong sex görs det mer av att de fått ta hand om Dawn för att Buffy är död, trots socialnämndeavsnittet. Att Joyce dödsfall ska vara något nyligen och inte något åratal tillbaka görs först nästan en hel säsong efter förra gången hon namned i Forever.

Nej, kanske inte nämns "offhand" sådär direkt mycket i random avsnitt MEN hade efterföljande avsnitt som spann vidare på just den händelsen.
noike skrev:Här får vi inte ens ett-avsnitt-efter-perioden av sörjande.

Inte Jesse heller. Vi som tittare känner inte Jesse men det varenligt uppgift Xander och Willows bästa vän. Därför kan det kännas lite konstigt att allt känns så hunky dory i nästkommande avsnitt (The Witch).

Allt med reservation att det var riktigt längesen jag såg BtVS.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Föregående

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare