5x22 - Not fade away

Här pratas det om Angel Säsong 5

Så, vad tycks om slutet?

1
6
6%
2
1
1%
3
5
5%
4
1
1%
5
0
Inga röster
6
1
1%
7
5
5%
8
13
13%
9
17
17%
10
52
51%
 
Antal röster : 101

Inläggav AKS » tis aug 14, 2007 0:49

noike skrev:*Applåder!*
Du kanske har sett på mer tv än du hade tänkt under sommaren, men jag uppskattar det. Nästan så att jag borde skriva "Da Capo!" men nej, det vore inte rätt.


Tack! :lovebunny:
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav gaspode » ons aug 15, 2007 23:53

Underbart kommenterat AKS! Värdigt en gudinna!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » tor aug 16, 2007 7:20

Tack! :monsterhug:
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » tor aug 16, 2007 13:56

Ja det har verkligen varit intressant och givande att läsa alla kommentarena och verkligen ökat suget för att se mer Angel!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tor aug 16, 2007 16:44

Jag lämnar därmed över facklan till dig, HeY.

Förresten ligger Firefly framme på vardagsrumsbordet, men jag hinner aldrig börja!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav makane » ons nov 28, 2007 13:51

Jag såg klart Angel i förra veckan. Har inte haft tid, ork, lust att sitta vid datorn (har legat sjuk så slutet av Angels sista säsong gick alltför fort...)

Ett fantastiskt bra avsnitt. Dock frågar jag mig hur den kommande (eller har den kommit?) serien blir? Jag tänker mig att Angel, Spike & Illyria (och Gunn kanske på ett hörn, men han ser ju inte direkt fit for fight ut) går ut och kämpar tills de dör allihop. Eller hur kan de överleva mot allt det där? Ska bli kul att läsa...

Att Wesley dog gör fortfarande ont ihjärtat. :unlove: Han är min absoluta favoritkaraktär i Angel (det trodde jag INTE när han kom in efter Doyle och clownade sig) och jag sörjer. Scenen när Illyria frågar om hon ska ljuga för honom... Fantastiskt fint och sorgligt. Jag önskar Illyria kommit in tidigare. En brilliant karaktär och Amy Acker spelar bättre än någonsin.

Säsong 5 av Angel har varit fantastiskt bra. Serien fick ett makalöst bra slut, men det är otroligt tomt att jag inte har något kvar i Buffyverse att se för första gången. Men jag är redan sugen att börja om från Buffy säsong 1 (trots att den skulle hamna långt ner på listan över alla 12 säsonger)
Användarvisningsbild
makane
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 16 okt 2007
Ort: KBA

Inläggav fripp21 » ons feb 13, 2008 0:42

Sä ja, nu var det slut. Efter en lång och mödosam resa. Serien avslutades på ett perfekt sätt. Andra halvan av säsong 5 var ju riktigt, riktigt bra.

Fred var aldrig en jätte-jätte-favorit för mig, men efter hennes tragiska död blev "hon" mycket intressant. Wes/Illyria-storyn var det mest uppiggande på mycket länge. Satan, jag skulle velat se mer av dem. Jag tänker mig en scen där Illyria helt plötsligt kommer ihåg Freds nallebjörn Feigenbaum! Stackars Fred, hon kom ju inte ihåg vem han var, i slutet, när hon dog.

Sista scenen var otroligt bra. Fantastisk faktiskt, det kunde ju gått så himla dåligt, men de fick till ett "rätt" slut.
Let's go to work.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav Echolls » ons feb 17, 2010 17:25

Ett alldeles perfekt slut på serien! Avsnittet hade nog inte kunnat göras särskilt mycket bättre. Jag är glad att slutet är så mörkt, det känns verkligen passande. Som att Angel tvingas skriva ifrån sig Shanshun. Det gör lite ont i mig att se honom göra det, men samtidigt känns det så rätt.

Angel och Lindseys sista scen är bra. "I want you, Lindsey." :D

Det som alla gör under sin "sista dag" känns så självklart men ändå inte förutsägbart. Det bästa är när Spike läser sin dikt och får applåder. Jag blir så glad för hans skull! Wesley med Illyria gillar jag väldigt mycket också. "There is nothing that I want".

Lorne får sin bästa scen i serien här tycker jag. "I've heard you sing". Grymt bra!

Min favoritscen i avsnittet är helt klart Fred/Wesley. Den är så fin och fick mig att gråta. Just när han säger "I missed you" och hur han säger det. Rysningar. Trots att jag älskar Wesley och inte vill att han ska dö så tycker jag samtidigt att det är skönt för honom att få göra det. Inget verkade kunna gå bra i hans liv ändå. :(

Slutscenen är också helt fantastisk. Jag älskar när Illyria säger "Wesley's dead. I'm feeling grief for him. I can't seem to control it. I wish to do more violence" och självklart Angels "Let's go to work". Jag är så otroligt nöjd med det slutet.

Favoritcitat:
Illyria: Would you like me to lie to you now?
Wesley: Yes. Thank you. Yes.

Betyg: Svag 10:a


Säsong 5:

Helt klart den bästa säsongen för mig. Säsongen börjar inte så jättebra kanske, men det är så många bra avsnitt som väger upp för det. Angel är grymt bra för det mesta, Gunn är intressantare än tidigare och Illyria/Wesley har många fantastiska scener. Sen är jag så glad Wesley fick Fred till slut, även om det inte varade länge alls.

Harmony och framför allt Eve är inga favoriter och det är tur att de inte får så många scener sett över hela säsongen. Som jag har skrivit förut så skulle jag helst sett att Spike inte är med heller och i vissa avsnitt blir han för mycket, men han är fortfarande en fantastisk karaktär.

Topp 5:
1. Not Fade Away
2. Shells
3. You're Welcome
4. A Hole in the World
5. Damage

6,77 (bäst betyg före s3 som fick 6,59)

Vad ska jag göra nu då? Jag har i och för sig en massa att se, men det är inte alls samma sak. Tråkigt. :( Men Firefly måste jag se om snart och det blir ju väldigt trevligt i alla fall.
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » ons feb 17, 2010 17:35

*applåder till Echolls omtittprojekt med kommentarer*

Ja, säsong 5 är utan tvekan den bästa Angel-säsongen.
Jag tycker väl att Spike funkar, och är glad att de tog in honom. Jag tror att säsongen blev bättre av det i slutändan.
Samtidigt smolkar det hans slut i Buffy lite, och han är inte klockren i början av S5, så jag förstår kritiken.

Ja, den där "nu är det slut"-känslan känns igen... Firefly dock! :lovebunny: Wonderfalls?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Echolls » ons feb 17, 2010 17:45

Wonderfalls har jag faktiskt bara sett något avsnitt av tror jag, men det måste varit ett bra tag sen för jag kommer inte ens ihåg vad jag tyckte. Jag får ta och skriva upp den. :)

The Wire är en annan serie jag måste se. Jag gillade första säsongen väldigt mycket men har av någon anledning inte sett mer.
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » ons feb 17, 2010 17:49

Echolls skrev:Wonderfalls har jag faktiskt bara sett något avsnitt av tror jag

Wonderfalls är ett måste isåfall!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » lör feb 20, 2010 9:01

Vad Martin sa: så jävla bra jobbat. Alltså, du ska bara veta hur många som tänkt/försökt göra precis en sån här sak, men det är få som lyckats. Det har varit skitkul att läsa vad du skrivit, inte minst för att jag inte sett igenom serierna på 5+ år nu.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Echolls » lör feb 20, 2010 13:09

Tack! Kul att några har läst. :) Jag är så otålig när jag ska kommentera såhär att det inte brukar bli så mycket alltid, haha, men jag har gjort mitt bästa. Det känns bra att kunna gå tillbaka sen också och se vad jag tycker om olika avsnitt som jag inte minns så mycket av.
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » sön okt 17, 2010 14:33

Jaha, då var det slut.. Känns sjukt tomt nu men det var ändå ett sånt jävla bra avslut..

Var så nära på att börja gråta när Wesley dog men jag höll mig, som Echolls sa så var det ändå en lättnad på något sätt, att han äntligen får frid, med Fred...

När Spike läste sin poesi och fick applåder var så vackert.. :D

Nästan allt i avsnittet var perfekt, synd bara att det är slut nu, får väl ta o kolla på Firefly nu då så jag har något att trösta mig med.. :P

Betyg: Kan inte ge något annat än en svag 10:a.
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Inläggav WillowGirl » tor mar 24, 2011 17:25

Vilken final. För det första måste jag skriva om Wesley - usch vad sorgligt att han... dog. Men vill tänka att han återförenades med sin kärlek, lite tröstande att tänka så trots allt. Fast ändå.. :'(
Och han fick möta "Fred" precis innan han dog, åh... RIP Wes!
Sen vilken gemenskap mellan alla. Klockrent gäng, precis om i Buffy.
Och Connor kom tillbaka, även det var hur bra som helst. Att det löste sig mellan honom och Angel till slut på något vis.

Tillsammans med Buffy är det här den bästa serien någonsin. Nu ska jag börja sukta efter boxen <3
Joss Whedon, vilken hjälte. Även om han är dum och dödar några av ens favoriter med jämna mellanrum.
:lovebunnier:
Användarvisningsbild
WillowGirl
Minion
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 29 nov 2010

Inläggav AKS » tor mar 24, 2011 19:45

WillowGirl skrev:Tillsammans med Buffy är det här den bästa serien någonsin. Nu ska jag börja sukta efter boxen <3
Joss Whedon, vilken hjälte. Även om han är dum och dödar några av ens favoriter med jämna mellanrum.
:lovebunnier:


Jepp. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav KiwiSlayer » sön jul 15, 2012 14:35

Har precis kollat igenom säsong 5 av Angel (flera år sen sist) och jag har glömt bort hur fantastiskt det sista avsnittet är! Väldigt sorgligt med Gun och Wesley.

En sak jag har funderat över, blev Angel ond eller var det bara fejk? Med tanke på att han bad Lorn ta livet av Lindsey, den goda Angel skulle väl aldrig offra en människa.
KiwiSlayer
Demon Fodder
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 15 jul 2012

Inläggav noike » sön jul 15, 2012 15:18

Saken med Angel — serien då — är att den inte handlar om gott och ont på samm a sätt som Buffy. Det är gråskalor. På samma sätt som Wesley aldrig skulle ha skjutit ner sin pappa utan betänketid i vare sig Buffy eller början av Angel så nöts de ner, de tvingas saker som de inte vill men tycker att de måste. Samma sak med Lindsey, inte fan skulle han hjälpt folk mot Wolfram & Hart tidigare heller.

Helvetet och TPTB är de enda i saerien som är absoluta, alla andra är fast emellan. Ibland dras det mer åt ett håll än åt ett annat men sakta glider man tillbaka även om de samtidigt påverkas av de val de gjort tidigare. Att gå med WH har konsekvenser på dem som karaktärer precis på samma sätt som att misslyckas rädda en servitris i avsnitt ett och Wes kidnappa Connor . Just där och då är de dessutom nåååågot desperata. Men poängen är: alla är i gråskalor.

Så det finns ingen ond eller god Angel, bara den han formats till av andra och sig själv. Samma sak med Angelus och Liam.

Och välkommen! Vi har en presentationsavdelning om du inte känner för att vara allt för anonym. (Den är låst för icke-inloggade så visst mått av privatliv finnes även om du babblar på mer än du tänkt där.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Föregående

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare