6x13 Dead Things

Här pratar vi mest om Säsong 6

På en skala, hur bra var det?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
1
2%
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
1
2%
7
10
19%
8
19
35%
9
16
30%
10
7
13%
 
Antal röster : 54

6x13 Dead Things

Inläggav gaspode » fre sep 19, 2003 9:38

Tja.. det här skulle ju vara ett av de bättre avsnitten på säsong 6. Det kanske stämmer.. Jag tyckte det var ett bra avsnitt, men inte jättebra..

Buffys fajt med demonerna som pajade tiden var klart häftigt gjord..
När hon bankade på stackars Spike var ju också tufft "You always hurt the ones you love, pet". Scenen kändes lite som när Buffy-Faith slog på faith-Buffy i säsong 4...

Men själva storyn var väl inte så ny.. Kul dock med ett känt ansikte tillbaka sådär, även om hon dog :) Man såg verkligen att Jonathan och Andrew fattade allvaret när hon anklagade dem för våldtäkt.. Jonathan verkar ju fortfarande klart skeptisk.

Till slut får det här avsnittet en 7:a...
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav dizzy » fre sep 19, 2003 11:20

Gillade Dead Things kanske mest för att säsong 6 skärper till sig lite efter en svacka på flera avsnitt. Och att nörd-trion blir lite allvarligare hjälper också till, speciellt deras olika reaktioner på det som händer.

Bush-låten Out of this World är också ett musikinslag som passar perfekt in i både handlingen och stämningen här. Bland de bästa de haft i de senare säsongerna.

Blir en sjua från mig också.
""
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » fre sep 19, 2003 13:22

Inte ett lätt avsnitt, det här. Men ett starkt, djupt och briljant sådant. En av mina favoriter faktiskt.

Jag vet att avsnittet lätt känns lite för mörkt och udda för vissa (jag kände så första gången), men det finns så mycket i grunden. SÅ mycket.

Jag skulle kunna försöka förklara alla mina känslor angående avsnittet, varför jag tycker att det är så bra som jag faktiskt tycker. Men varför skulle jag göra det, när någon annan redan gjort det bättre? http://tinyurl.com/nxd7

Betyg: 9

EDIT: Glömde att nämna.... slutet.... slutet! "Don't forgive me..." *ryser och gråter*


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » mån okt 06, 2003 18:02

Mycket starka känslor i avsnittet och en klar höjning från säsongens bottennapp doublemeat palace. Scenen där Buffy slår på Spike och sista scenen ger riktiga obehagskänslor och trion börjar utvecklas till att vara något mer än bara en grupp nördar. Hmmm vi säger 8

Edit: fan nu efter jag läste Caffeines länk vill man ju sätta 9 :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Zaxx » tis jan 13, 2004 4:08

ojojjo.. så otroligt mkt bättre än föregående avsnitt!

detta påverkade verkligen mig på ett nytt sätt. Jag som vatir "för" Buffy o spike så länge nu, börjar helt plötsligt tveka iom detta avsnitt... här visar de ju verkligen hur "fel" det är, samtidigt som de lägger in en tvist om ifall det verkligen är fel, eller om det bara är buffy det är "fel" på...

Scenen med Spike och Buffy som slåss utanför polisstationsn fastställer ju iofs en sak... Buffy slår spike en hel del där.. senare säger hon "yeah, you only hurt the ones you love" det måste ju betyda att hon faktsikt älskar Spike eller? Iallfall ur vissa synvinklar?... senare varken nekar hon eller säger att hon älskar honom när Tara frågar... ->

Starka scener mellan Tara o Buffy i slutet, vilket avslutar avsnittet VÄLDIGT bra ...

The Trio ger ett ganska bra skådespeleri ifrån sig, trots att de skall framställas som ganska mesiga.. historien med Warrens ex. funkar ju faktiskt i detta läget!!

nu vill man väldigt gärna fortsätta till nästa avsnitt, men det blir en annan dag... nu skall jag sova... :D

detta borde kanske få en 8:a men det lutar lite åt en 9:a faktiskt då det är väldigt intensivt helatiden :/ får återkomma med betyg...
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Noggster » lör feb 21, 2004 15:46

Yes!! såhär ska det se ut. Otroligt starkt avsnitt som gav först trion mer djup och gjorde dom läskigare, från att vara nördar med leksaker så har dom blivit mördare.. Vet inte om det är rätt att säga att alla tyckte om mordet av dom men dom sa ju faktiskt "Koolt"(svenska översättningen) i slutet när dom förstod att dom kom undan med mordet. Fast Jonathan verkade ju lite påverkad av grupptrycket.

Måste säga att Buffys dröm-sekvens var rätt hård och välgjord, och hela Spike slagsmålet var brilliant. Fattar dock inte varför Dawn ska hålla på sura hela tiden.

Hursomhelst en väldigt stark 8a.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » tis jul 27, 2004 1:37

Helt klart en uppryckning och ett avsnittet med betydligt mer substans i än dem senaste. Speciellt sista 20 minutrarna. Fighten mellan Buffy och Spike var Superb.

Trion - No comments.

en sjua, nja 6 kanske. Bör se om avnsittet, lite väl mycket slötittande....av naturliga orsaker.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav VelocityBoy » tis jul 27, 2004 8:55

Det här avsnittet är helt klart värt en tia i betyg serien blir inte bättre än så här. Då Buffy projicerar allt sitt självförakt mot Spike och slår honom sönder och samman (på hans egen begäran... allt för att hon inte skall lämna honom) är det så intensivt och så mörkt att jag förstår att en hel del tittare inte pallade med.

Troikan går ifrån klarhet till klarhet eller snarare så blir det grumligt för här börjar verkligen Warren att gå över styr, Adam Busch gör ett fantastiskt jobb då han gör Warren riktigt otäck.

Sista scenen mellan Buffy och Tara är ju förstås hjärtskärande den också helt klart i paritet med de tyngsta ögonblicken ifrån The Body det var synd att Sarah och Amber inte fick fler scener ihop då de har extremt god kemi tillsammans.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Sweeper » fre aug 20, 2004 12:37

VelocityBoy skrev:var synd att Sarah och Amber inte fick fler scener ihop då de har extremt god kemi tillsammans.


håller med
Wesley: You can't turn your back on the Council.
Buffy: They're in England. I don't think they can tell which way my back is facing.
Sweeper
Demon Fodder
 
Inlägg: 17
Blev medlem: 01 mar 2004

Inläggav Ai » tor okt 07, 2004 17:20

Ännu en censurinkonsekvens: VARFÖR klipptes det inte bort när Warren klubbar ihjäl Katrina med en champangeflaska, när det var så farligt att visa ett finger i en servett igår (speciellt som man redan sett fingret flera gånger redan)?

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Eisa » tor okt 07, 2004 17:29

äh, de har noll koll den där kanalen.

ett mycket bra och starkt avsnitt. tycker om det som redan har nämnts av ovanstående. warren börjar utvecklas mer och mer åt det mörka och egoistiska hållet, jonathan börjar höja på ögonbrynen, buffy projicerar på spike, tara är bäst osv.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav Koala » tor okt 07, 2004 17:53

Njae, tyckte inte SMG spelade särskilt bra detta avsnitt. Lite vatten över huvudet.

Schysst att de tog till
-Dawnie, I have to..
igen innan, hennes uppoffring för the greater good.

8a.
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav VelocityBoy » tor okt 07, 2004 17:57

Koala skrev:Njae, tyckte inte SMG spelade särskilt bra detta avsnitt. Lite vatten över huvudet.


Du måste ha sett på fel kanal...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Noggster » tor okt 07, 2004 18:01

håller med, tyckte hon spelade ännu bättre skuldkänslorna från att döda någon än i season 3 då ett liknande scenario skedde.

Andrew är kungen!
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Joamna » tor okt 07, 2004 18:03

Ett mycket bra avsnitt. Speciellt efter den lilla svackan..


Zaxx skrev:Scenen med Spike och Buffy som slåss utanför polisstationsn fastställer ju iofs en sak... Buffy slår spike en hel del där.. senare säger hon "yeah, you only hurt the ones you love" det måste ju betyda att hon faktsikt älskar Spike eller? Iallfall ur vissa synvinklar?... senare varken nekar hon eller säger att hon älskar honom när Tara frågar...


Jag tror fortfarande inte att han riktigt vet vad hon känner. Som hon själv sa till Tara så står ju han för allt hon borde hata och att då älska honom vore ju egentligen helt fel, men om hon inte gör det så utnyttjar hon honom bara.

Tara och Buffys scen var för övrigt mycket fin! Hon är verkligen en underbar karaktär som fungerar bra på såna här tumanhand samtal..
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Koala » tor okt 07, 2004 18:17

VelocityBoy Du och jag är som natt och dag.
Tyckte det var alldeles för krystat och på tok för sterilt. Tror hon hade en dålig dag/vecka när de spelade in, hon brukar ju annars vara 10.
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav caffeineaddict » tor okt 07, 2004 18:19

Koala: Inte för att jag håller med dig, ens lite, om SMG:s skådespel här, men onekligen är det så att det är just detta avsnitt som hon själv har märkt ut som när hon tyckte serien var som värst/jobbigast att göra, just p.g.a. den svåra, mörka period som karaktären går igenom.

Jag tycker ändå det är ett mästerverk, och ett av de 20 bästa avsnitten i serien.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » tor okt 07, 2004 18:38

Detta är ett starkt avsnitt. Jag tycker dock att det är långti ifrån ett av de bästa Buffyavsnitten. För mycket Trio för mig för det. Men styrkan i ett par av scenerna tar nästan andan ur mig. Buffy som misshandlar Spike, som vi vet kan försvara sig men väljer att inte göra det. Och inte är det lite heller. Riktigt obehagligt är det. Sen den fantastiska Tarascenen på slutet! Börjar alltid gråta då jag ser den. Jag tycker så oerhört synd om Buffy i den scenen. Men nog var det rätt av henne att gråta ut hos Tara. Den person i gänget som alltid är vänlig och förstående (förutom då hennes girl blir en crackho, men då är det ju förståeligt att man inte är så förstående).

Som sagt i en annan tråd in the early days (kanske tom på dvdforum.nu): om jag var gay och Tara faktiskt existerade så skulle jag vilja ha henne som flickvän. Hell, jag vill ha henne som flickvän fast att jag är straight! (Måste tas seriöst trots att jag i en annan tråd sagt att jag vill dejta Damage... jepp, Angel S5-avsnittet.)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Joamna » tor okt 07, 2004 19:44

AKS skrev:Som sagt i en annan tråd in the early days (kanske tom på dvdforum.nu): om jag var gay och Tara faktiskt existerade så skulle jag vilja ha henne som flickvän. Hell, jag vill ha henne som flickvän fast att jag är straight! (Måste tas seriöst trots att jag i en annan tråd sagt att jag vill dejta Damage... jepp, Angel S5-avsnittet.)


Ah det måste jag bara hålla med om! Något annat går inte. Mer Tara åt folket, eller mig iaf ;)
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Nea » tor okt 07, 2004 20:03

caffeineaddict skrev:Inte ett lätt avsnitt, det här. Men ett starkt, djupt och briljant sådant. En av mina favoriter faktiskt.

Jag vet att avsnittet lätt känns lite för mörkt och udda för vissa (jag kände så första gången), men det finns så mycket i grunden. SÅ mycket.


Jag håller med, fast jag tycker nog inte att det är för mycket mörker. Mörkret passar in, det känns rätt. För att uttrycka mig så enkelt som möjligt: Mörker good.

Från din länkade sida, caffeine:
As ME (thankfully) made abundantly clear, sex with Katrina would have been rape /.../


Är också väldigt tacksam för detta, hade varit lätt för dem att bara köra över detta faktum och låta det bli allvar endast då Warren dödar henne, men för mig är det i allra högsta grad allvar redan då Warren säger till Andrew och Jonathan att de kan få "leka med henne" så mycket de vill när han är färdig med henne. Och egentligen börjar väl allvaret redan innan detta, men det är i.o.m den repliken som det kommer fram hur sjukt det hela egentligen är. Som sagt, det hade varit enkelt för ME att ignorera våldtäktsfaktorn, men det gör de inte. Starkt.

VelocityBoy skrev:Då Buffy projicerar allt sitt självförakt mot Spike och slår honom sönder och samman /.../


Otrolig scen, en av de absolut starkaste och råaste genom hela serien. Kyrkscenen i Who Are You bleknar nästan i jämförelse.

VelocityBoy skrev:Sista scenen mellan Buffy och Tara är ju förstås hjärtskärande den också helt klart i paritet med de tyngsta ögonblicken ifrån The Body det var synd att Sarah och Amber inte fick fler scener ihop då de har extremt god kemi tillsammans.

AKS skrev:Sen den fantastiska Tarascenen på slutet! Börjar alltid gråta då jag ser den. Jag tycker så oerhört synd om Buffy i den scenen.


Slutscenen är en av mina absoluta favoritscener, jag lider verkligen med Buffy här och när jag såg avsnittet på kanal5 idag så började jag gråta precis när SMG/Buffy börjar gråta. Jag har sagt det förr men jag kan säga det igen, när hon vrider på vattenkanalerna då är det stört omöjligt för mig att inte själv börja gråta. Jag älskar den scenen, den är så otroligt kraftfull och åhhh, så enormt smärtsam och nästintill outhärdlig att se (precis som den ovannämnda scenen i gränden med Spike).

BUFFY
It is! It's wrong. I'm wrong... Tell me that I'm wrong... Please... don't... forgive me... Please...


Betyg: 9
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby
 
Inlägg: 526
Blev medlem: 29 mar 2004
Ort: Sydligaste delen av landet

Inläggav VelocityBoy » tor okt 07, 2004 20:35

Mitt darling avsnitt... på andra plats (numera) på min top 10 bästa avsnitt passerad endast av "Fool for love".

I Buffyverse så är smärta nyckeln till de bästa avsnitten och sällan gör det så ont som i "Dead things".

Jag får en klump i halsen varje gång jag ser scenen i gränden... Spike älskar henne bara mycket de må inte vara sunt eller hälsosamt att fokusera på en person så mycket men det är, i min värld, så oerhört romantiskt*. När han säger "that's it put it all on me, that's my girl" och blir slagen sönder och samman så är det så desperat och självutplånande att jag inte vet riktigt var jag skall ta vägen... och naturligtvis är det helt fel väg att gå Buffy hatar sig själv bara mer efter det här men utifrån sina förutsättningar, demon och massmördare, gör han allt han kan.

Sarah å sin sida vrider ur alla smärta som bara går ur manuset när hon slår Spike och muttrar, nästan väser ur sig okvädesord så är det henne själv det handlar om hon är så besviken och arg på sig själv och under sig har hon vampyren som försöker hindra henne ifrån att göra det rätta, vampyren som hon dras till trots att det står för allt som är fel och hon tar den lätta vägen ut... hon lägger allt ansvar på honom och straffar honom för det.

I sista scenen vill man bara krama om henne trots att hon har betett sig så illa mot Spike, det är en brusten människa som ligger i Taras knä på slutet. Man önskar nästan att Buffy hade anförtrott sig till Tara med sina problem tidigare då tror jag att det skulle ha gått lättare att återanpassa sig till livet. Jag instämmer för övrigt i hyllningskören till Tara det är en fantastisk karaktär ingen annan i serien skulle ha reagerat lika fint som henne på Buffys bekännelse, tänk er Xanders reaktion inte skulle det vara "it's okay if you do" ialla fall.

*åtminstone i en fantasivärld som den här.
Senast redigerad av VelocityBoy tor okt 07, 2004 20:47, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Joamna » tor okt 07, 2004 20:42

VelocityBoy skrev: Jag instämmer för övrigt i hyllningskören till Tara det är en fantastisk karaktär ingen annan i serien skulle ha reagerat lika fint som henne på Buffys bekännelse, tänk er Xanders reaktion inte skulle det vara it's okay if you do ialla fall.


Hon är verkligen inte fördömmande, vilket nästan alla andra varit då och då..
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav VelocityBoy » tor okt 07, 2004 20:45

Nea skrev:...hade varit lätt för dem att bara köra över detta faktum och låta det bli allvar endast då Warren dödar henne, men för mig är det i allra högsta grad allvar redan då Warren säger till Andrew och Jonathan att de kan få "leka med henne" så mycket de vill när han är färdig med henne. Och egentligen börjar väl allvaret redan innan detta, men det är i.o.m den repliken som det kommer fram hur sjukt det hela egentligen är. Som sagt, det hade varit enkelt för ME att ignorera våldtäktsfaktorn, men det gör de inte. Starkt.


Jag håller med fullt ut... jag berörde inte det här i min mini essä men det behövdes ju inte nu när du hade gjort det så bra.

Nea skrev:
VelocityBoy skrev:Då Buffy projicerar allt sitt självförakt mot Spike och slår honom sönder och samman /.../


Otrolig scen, en av de absolut starkaste och råaste genom hela serien. Kyrkscenen i Who Are You bleknar nästan i jämförelse.


Jo detta är inte vacker gjort av Buffy... jag undrar om man hade reagerat annorlunda om könsrollerna var omkastade, jag misstänker att jag hade reagerat ännu starkare.

Det märks att det är ett avsnitt som berör då vi är många som skriver mycket om det...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav malavel » tor okt 07, 2004 21:11

Flisa skrev:Hon är verkligen inte fördömmande, vilket nästan alla andra varit då och då..

Tara har ju också varit fördömmande:

TARA: Everyone, before we jump all over her, people do strange things when someone they love dies. When I lost my mother, I-I did some pretty dumb stuff, like lying to my family and staying out all night.
ANYA: Buffy's boinking Spike.
WILLOW: (pause) Oh ... well, Ta-Tara's right. Grief can be powerful, and we shouldn't judge-
TARA: What are you, kidding? She's nuts!
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Joamna » tor okt 07, 2004 21:17

malavel skrev:
Flisa skrev:Hon är verkligen inte fördömmande, vilket nästan alla andra varit då och då..

Tara har ju också varit fördömmande:

TARA: Everyone, before we jump all over her, people do strange things when someone they love dies. When I lost my mother, I-I did some pretty dumb stuff, like lying to my family and staying out all night.
ANYA: Buffy's boinking Spike.
WILLOW: (pause) Oh ... well, Ta-Tara's right. Grief can be powerful, and we shouldn't judge-
TARA: What are you, kidding? She's nuts!


oh, det där hade hoppat ut ur mitt lilla minne..
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav VelocityBoy » tor okt 07, 2004 21:23

malavel: jo det är sant... men jag tycker att det här är ett bra exempel på när kontinuitet får stå tillbaka för ett lyckat skämt mao så tror jag att Jane inte kunde hålla sig ifrån att skriva det skämtet.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav malavel » tor okt 07, 2004 21:28

VB: Du har säkert rätt i det. För övrigt håller jag med alla som tycker som jag.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tor okt 07, 2004 22:17

Nea skrev:Jag håller med, fast jag tycker nog inte att det är för mycket mörker. Mörkret passar in, det känns rätt. För att uttrycka mig så enkelt som möjligt: Mörker good.


Jag var lite otydlig. Jag tycker också att det är helt rätt mängd mörker nu för tiden. Det var då jag såg avsnittet för första gången (cirka två år sedan) som jag tyckte det var lite väl. Inte nu längre.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » tor okt 07, 2004 23:57

There can never be to much darkness! (om det inte gäller musikgruppen)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav VelocityBoy » fre okt 08, 2004 0:10

Off skrev:There can never be to much darkness! (om det inte gäller musikgruppen)


:P :P :P
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Nästa

Återgå till Buffy Säsong 6



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare