Star Wars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » mån sep 12, 2011 17:10

För att inte tala om att all teknologisk utveckling går rejält bakåt på 20 år och tvåhundratusen jediriddare plotsligt blir "myth and legend". Det är två helt skilda universum.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » ons sep 14, 2011 20:11

"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Nyx » ons sep 14, 2011 23:47

:D

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav herdware » mån sep 19, 2011 17:31

http://redlettermedia.com/half-in-the-bag-the-people-vs-george-lucas-and-star-wars-discussion/
Red Letter Media/Half in the bag, de som gjorde Plinketts smått fantastiska recensioner av de nya filmerna, diskuterar de nya släppen samt filmen "The People VS. George Lucas" med regissören till densamma. Helt klart sevärt.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav chanda » sön okt 02, 2011 19:06

noike skrev:För att inte tala om att all teknologisk utveckling går rejält bakåt på 20 år och tvåhundratusen jediriddare plotsligt blir "myth and legend". Det är två helt skilda universum.



Ja det var väl för att imperiet är som republikanerna .dom roffar åt sig så de fattiga blir ännu fattigare.De stoppade utvecklingen .

Än sak är att man inte gillar Den Nya Star Wars men att sitta och säga åt folk att inte gå och köpa den (och nu pratar jag inte om någon på denna forum jag vet inte vilka som sitter och skriver på web sidor som discshop) .Får mig att vilja gå och köpa 10 till av den nya utgåvan.

som sagt . Nu ska jag gå och se på resten
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav Tomas » sön okt 02, 2011 20:52

noike skrev:För att inte tala om att all teknologisk utveckling går rejält bakåt på 20 år och tvåhundratusen jediriddare plotsligt blir "myth and legend". Det är två helt skilda universum.


I originaltrilogin är så gott som all teknik man ser militär (eller byggd av delar från skroten). Ser inga problem med att Imperiet (precis som försvaret) prioriterar funktionalitet och tillförlitlighet framför flashig design.
200 000 jedis är inte speciellt många ifall de sprids ut över en hel galax. På många avlägsna planeter har de nog alltid setts som myth and legend. Inte två skilda universum, utan snarare fokus på olika delar av samma.


Satt igår natt och såg igenom en del extramaterial. 1h40min med "spoofs and parodies" från filmer, tv-serier och fanfilms. 50 min bortklippta scener från varje triologi! :)
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav Herman » fre okt 28, 2011 0:23

Tycker Personligen inte att Star Wars är Bra. Men måste ändå säga att Episod 3: Revenge of the Sith är Sjukt välgjord och har en hel del riktig Bra scener.
I <3 Buffy The Vampire Slayer och Angel
Herman
Demon Fodder
 
Inlägg: 19
Blev medlem: 26 okt 2011
Ort: Sweden

Inläggav caffeineaddict » mån nov 05, 2012 23:52

Nu kanske det ändå blir läge att dra upp den här tråden då och då. För ska vi ändå få en Ep 7 2015 så måste de ju sätta igång ganska snart, och ryktena just nu säger ju att Matthew Vaughn har fått ett erbjudande. Personligen gillar jag ju både Kick-Ass och First Class (iaf mer än Ep 1-3) så varför inte? Han har ju haft en tendens att jobba med starka skådisar även i sina genrefilmer så vi kanske i alla fall kommer ifrån prequel-trilogins Curse of the Wooden People.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tomas » tis nov 06, 2012 9:24

Inget fel på Matthew Vaughn eller hans tidigare filmer. Undrar om det skulle bli lika bra ifall han inte får vara med och skriva manuset?

MItt största problem med nya filmer är nog att de kommer att splittra kontinuiteten hos expanded universe och skapa en ny tidslinje som kör över majoriteten av de hundratals böcker och serietidningar som kommit ut de senaste 20 åren.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav caffeineaddict » tis nov 06, 2012 11:14

Men nog måste väl den ha splittrats inombords ett antal gånger redan? Inte förhåller sig allt Expanded-material perfekt till varandra?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tomas » tis nov 06, 2012 15:02

Om man räknar bort EU från 80-talet (och datorspel) så tror jag att det mesta håller ihop rätt bra och det har använts en hel del retcon för att ge (mer eller mindre bra) förklaringar där (framför allt) prequel-filmerna och saker kring dem inte stämt överens med det som skrivits tidigare.

Det är inte som DCs eller Marvels multiverse där de behöver ett stort antal parallella universum med olika kontinuitet för att få plats med alla historier och karaktärer i olika versioner.

http://starwars.wikia.com/wiki/Retcon

The Coruscant Uprising, and the brutality with which the Empire suppressed it, retcons the post-Endor celebrations on Coruscant seen in the special edition of Return of the Jedi with the fact that the planet would not be freed from Imperial rule for another two years.


It was established in the EU that Raith Sienar gave Tarkin the designs for the Death Star, and that Bevel Lemelisk developed the superlaser; after Episode II revealed that the Geonosians gave the plans to Tyranus/Sidious, it was retconned that the Geonosians developed the details based on outlines given to them by Sienar and Lemelisk. Indeed, the history of the Death Star has become so convoluted that a novel was created to this topic. The novel was, in effect, one large retcon.

What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav herdware » mån nov 12, 2012 17:58

http://arstechnica.com/business/2012/11/little-miss-sunshine-screenwriter-gets-nod-for-star-wars-episode-vii/
Det verkar bli Michael Arndt som skriver Star Wars VII. Ryktet säger att de vill hyra in Mark Hamill, Harrison Ford och Carrie Fisher.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav caffeineaddict » mån nov 12, 2012 18:29

Jag måste säga att jag känner mig lätt positiv, med vilket jag menar att om det blir bra så kommer jag kunna njuta av det för jag är precis på det där stadiet där jag känner att jag kan gilla Star Wars när det är bra i alla dess former, men jag är inte så die hard att jag lever och dör med det. Och om det skulle suga så kan jag ignorera det lika hårt som Ep I-III.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav herdware » mån nov 12, 2012 18:30

caffeineaddict skrev:Och om det skulle suga så kan jag ignorera det lika hårt som Ep I-III.

Svårare än så är det ju inte.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav Tomas » sön dec 23, 2012 21:01

Star Wars: Sequel Debacle Simulatron
http://gameological.com/2012/12/play-the-year-star-wars-debacle-simulatron/

How to play: Select a writer, director, and star for your film. Adjust the balance of elements like action and romance to fit the flick you want to make. Give it a title, and release it into the wild to see how the press and audiences react. What’s the biggest hit you can create? Or, even better, the biggest flop?
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav caffeineaddict » fre jan 25, 2013 8:05

JJ Abrams to direct new Star Wars movie

For fuck's sake. Nu ska jag vara tydlig här: jag är på intet sätt en JJ Abrams-hatare. Den som söker på forumet hittar en hel del bevis på min kärlek för Alias första säsong, efter att ha läst The Revolution Was Televised har jag fått bekräftat att hans inblandning i Lost egentligen bara sträckte sig till piloten (som ju var bra) och jag tyckte både MI:III och Star Trek var riktigt okej underhållningsfilmer.

Det är bara det att: ska alltså världens två största scifi-franchiser (jaja, Star Wars är inte scifi, jag vet...), vars alla fans alltid har bråkat om den enes eller andres överlägsenhet just PÅ GRUND AV att de har varit så olika, helt plötsligt styras av samma jävla gubbe? Låter inte det lite tråkigt?

(edit) Särskilt eftersom Affleck tydligen landade på andraplats i kampen och DET hade jag velat se! Episode VII: Argo! Kan vi hoppas på Episode VIII? (/edit)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Matt » fre jan 25, 2013 8:44

Fyfan
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav noike » fre jan 25, 2013 10:24

Det viktigaste är att ha personer i kontroll som inte är vill göra filmade tv-spelsekvenser som George Lucas, Peter Jackson och James Cameron. Populära sf-regissörer i fortsättningen på huvudhistorien kan göra att vi får uddare och intressantare regissörer att göra fristående filmer i universumet.

Nolan göra en om prisjägarna, Moffat en parallell till the clone wars utan en massa möten, del Toro's JAWAS, Croneberg's Darth Vader, Malick's To Anger a Hutt, osv, osv.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Garim » lör jan 26, 2013 10:22

Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Tomas » lör jan 26, 2013 12:15

Håller tummarna för att Abrams skapar en alternativ verklighet åt de nya filmerna som lämnar nuvarande expanded universe ifred.
Har hört att han är bra på sådant. :P
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav Rombat » lör jan 26, 2013 15:50

Jag tror han kommer göra ett bra jobb och att alla jävlar som klagar på en film som inte gjorts än borde få en snyting i röven.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav caffeineaddict » lör jan 26, 2013 17:00

Visst kan det bli lite mycket, men får väl skilja på spekulationer och klagomål. Får vi en ny bra Star Wars-film är jag den första att jubla.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tomas » lör jan 26, 2013 17:10

någon på facebook skrev:I've never been much for franchise rivalry, other than for comedic purposes, but it does somewhat hurt my brain to imagine an advert featuring the sentence "From the director of 'Star Trek' comes Walt Disney's 'Star Wars'."
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav noike » lör jan 26, 2013 18:22

Problemet är att "spekulationerna" består i att Disney äger och Musse Pigg kommer vara överallt och titlarna på de inblandades CV snarare än hur bra de gjort sitt jobb. Jag menar: hade vi hellre velat ha Scott och Lindelof än Abrams och Arndt?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » ons feb 13, 2013 8:22

Wired diskuterar The Battle of Hoth som militär strategi och kommer (inte helt förvånande) fram till att den var ett strategiskt misslyckande. Awesomely nerdy: http://www.wired.com/dangerroom/2013/02/battle-of-hoth/


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tomas » ons feb 13, 2013 11:52

caffeineaddict skrev:Wired diskuterar The Battle of Hoth som militär strategi och kommer (inte helt förvånande) fram till att den var ett strategiskt misslyckande. Awesomely nerdy: http://www.wired.com/dangerroom/2013/02/battle-of-hoth/

Jag tycker att deras analys har fel på flera punkter :P
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav noike » ons feb 13, 2013 15:00

Tomas skrev:
caffeineaddict skrev:Wired diskuterar The Battle of Hoth som militär strategi och kommer (inte helt förvånande) fram till att den var ett strategiskt misslyckande. Awesomely nerdy: http://www.wired.com/dangerroom/2013/02/battle-of-hoth/

Jag tycker att deras analys har fel på flera punkter :P

Speciellt eftersom den bygger på information som tittaren har eftersom vi följer båda sidorna. Do not mix player knowledge with character knowledge!

Visst, att bomba sönder planeten direkt hade löst en hel del problem men du hade bara dödat en bas av flera — du vill fånga några rebeller levande — och hur fan skulle de veta att det fanns viktiga personer på just den basen?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Rombat » tor feb 14, 2013 22:23

Krig på film, speciellt sci-fi har en tendens att helt och hållet missförstå hur modern krigföring sker. Mest för att det ser bättre ut att ha alla coola grejjer på bild samtidigt. Och ibland helt enkelt för att allt blir bättre med svärd.

Bild

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Tomas » ons apr 17, 2013 22:09

Spoiler: Parks and Recreation 5x20
Patton Oswalt filibustrar i nästa avsnitt och här är en video av hela hans improviserade tal som bl.a. handlar om storyn i Star Wars VII och framtiden för Marvel Cinematic Universe: http://www.tvfanatic.com/videos/patton-oswalt-filibuster-clip/
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav Tomas » fre apr 19, 2013 12:54

Tomas skrev:Spoiler: Parks and Recreation 5x20
Patton Oswalt filibustrar i nästa avsnitt och här är en video av hela hans improviserade tal som bl.a. handlar om storyn i Star Wars VII och framtiden för Marvel Cinematic Universe: http://www.tvfanatic.com/videos/patton-oswalt-filibuster-clip/


Edit: Det var ju bara en tidsfråga innan Bild
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare