6x12 Doublemeat Palace

Här pratar vi mest om Säsong 6

Sätt ditt betyg på Doublemeat Palace

1
1
2%
2
2
5%
3
4
9%
4
6
14%
5
14
32%
6
12
27%
7
4
9%
8
1
2%
9
0
Inga röster
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 44

Inläggav CheeseGuy » ons okt 06, 2004 18:44

Det här var verkligen inte ett lyckat avsnitt. Det mesta som händer utanför DMP är dock bra (gillar t.ex. diskussionen med Willow, Xander och Anya i början av episoden, det är bara Halfrek som är lite irriterande).

Frågan är om det kanske till och med är sämre än Beer Bad.

EDIT: Som tur är kommer det inget avsnitt som är i närheten av såhär dåligt Det här blev en svag fyra (som kanske borde ha varit en trea) och jag tycker inte att något kommande avsnitt förtjänar lägre än en sexa.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Nea » ons okt 06, 2004 19:03

CheeseGuy skrev:Frågan är om det kanske till och med är sämre än Beer Bad.


Personligen tycker jag ju att Beer Bad är milsvida bättre, men så är jag en av de (få?) personer som gillar Beer Bad.

Finns egentligen inte så många ljuspunkter i det här avsnittet. Ett riktigt bottennapp, helt enkelt.

Men jag gillar Willow's lilla tal till Amy i slutet:

"Amy - if you really are my friend,
you better stay away from me. And if
you really aren't... You better stay away from me."


CheeseGuy - Välkommen förresten! :)
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby
 
Inlägg: 526
Blev medlem: 29 mar 2004
Ort: Sydligaste delen av landet

Inläggav JRT » ons okt 06, 2004 19:04

Ja, det här är ju inget vidare. Gillar delen att de driver med snabbmatskedjor, däremot är demonen otroligt larvig och ointressant. Den övertydliga magi/drogmetaforen har redan nämnts och känns ganska tröttsam. Helt ok att de visar Willow återanpassning till att göra saker utan att använda magi, däremot Amy tycker jag bara är överflödig och tråkig i det här avsnittet.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Shetani » ons okt 06, 2004 19:25

Jag gillade Beer Bad :D
Giles, don't make cave slayer unhappy.

Eller nåt sånt iallafall :P

Med dagens avsnitt...näe, det var inte mycket att ha. Inte helt dåligt, men inte bra heller. en..femma. :|
Zat vant be a praablem... Put him in ze cart!
Användarvisningsbild
Shetani
Scooby
 
Inlägg: 764
Blev medlem: 01 okt 2004
Ort: Malmö

Inläggav CheeseGuy » ons okt 06, 2004 19:45

Beer Bad är roligare (eh, jag skrattade två eller tre gånger där till skillnad från en gång i DMP...). Å andra sidan tar DMP upp en del andra saker som är betydligt mer intressanta än Buffys arbetsplats. Diskussionen i början t.ex. (som jag nämnde)

ANYA: When I was a vengeance demon, I caused pain and mayhem, certainly. But I put in a full day's work doing it, and I got compensated appropriately.
XANDER: Welcome to today's episode of 'Go Money Go!' I hear it daily.
WILLOW: Yep, for the rest of your life.


och Xanders reaktion är ju obetalbar.

Men Beer Bad hade ju en bra actionscen (*3) och Buffy slog ner Parker :)

Eh, jag nöjer mig med att konstatera att DMP i alla fall är sämre än Go Fish och Reptile Boy. Tror jag.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav noike » ons okt 06, 2004 20:42

Jag gilalr Buffys "chickeny parts"-tal, men det och teasern är det enda som får mig att skratta i den här avsnittet.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » ons okt 06, 2004 20:57

Som jag har sagt tidigare gillar jag introduktionsvideon och Manny The Manager skarpt. Jag är förmodligen den på hela forumet som är mest positiv till det här avsnittet, då jag faktiskt är mer eller mindre förtjust i hela första halvan (härligt bisarr känsla), men onekligen faller det samman mot slutet.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Nightcrawler » ons okt 06, 2004 21:08

Skapligt avsnitt, jag gillar spekulationerna om den hemliga ingrediensen...Vad har McDonalds i sina hamburgare månne? (förrutom allt som är onyttigt här i världen) Jag börjar bli lite trött på Buffy/Spike förhållandet, och deras ständiga vägg-knullande (ursäkta mitt grova språk ;) ) Men annars helt okej...
'Well, the E-flat, it's doable but that diminished ninth, y'know, it's a man's chord. Now, you could lose a finger.'
Oz
What's My Line part II
Användarvisningsbild
Nightcrawler
Minion
 
Inlägg: 241
Blev medlem: 19 jul 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Koala » tor okt 07, 2004 2:28

En femma får den
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav Lipton » tor okt 07, 2004 5:59

Det här började ju bra, de byggde verkligen upp stämmningen på ett bra sätt. Man tänkte "gå inte in där, ät inte den där".
De fick verkligen kött att verka äckligt.
Men sen när avslöjandet kom så föll allt platt som en pannkaka. Nu har inte jag hunnit se den oklippta versionen än men efter att Willow slängt ner den alien inspirerade halsen i kvarnen så var det ett klipp tillbaka till Buffys hus direkt och sen slut. :eek:
All that fight and no kill, som Faith sa. En stor besvikelse mao.
Får en 4:a pga det otroligt dåliga slutet.
Och klippet med fingret, först får man se det när Buffy hittar det och visar upp det, men sen när hon visar det hemma så får man inte se det längre, har det blivit äckligare på vägen hem?

Jag tyckte att hämnddemonen påminnde om Amy, var det kanske samma skådespelerska? sättet hon la huvudet på sned och sa hm.
Senast redigerad av Lipton tor okt 07, 2004 8:41, redigerad totalt 1 gång.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Illyria » tor okt 07, 2004 8:38

Lipton: det är en annan person som spelar Halfrek.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav latarmig » tor okt 07, 2004 8:53

Lipton skrev:Och klippet med fingret, först får man se det när Buffy hittar det och visar upp det, men sen när hon visar det hemma så får man inte se det längre, har det blivit äckligare på vägen hem?


Den enda förklaring jag har kunnat komma på är att när Buffy visar upp det i näsduken så är det en aning blod på den och på fingret. Blod innebär kanske automatiskt ett klipp. Det är ju svårt att tro att de kan ha en sådan regel att de kan visa ett avhugget finger, men backa för lite blod, men censurvärlden verkar vara absurd.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » tor okt 07, 2004 9:45

Lipton: Det är en relativt brutal bild på det som, well, kommer ur köttkvarnen efter att Willow kastat ner demonen där som gör det väldigt, väldigt klart att den är död. Men det är väl en typisk sådan sak som klipps. Kvarnat demonkött.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Lipton » tor okt 07, 2004 9:48

caffeineaddict skrev: Kvarnat demonkött.


:D Ja hu.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Nightcrawler » tor okt 07, 2004 10:35

Men jag gillar ju kött :( Speciellt demonkött då...
'Well, the E-flat, it's doable but that diminished ninth, y'know, it's a man's chord. Now, you could lose a finger.'
Oz
What's My Line part II
Användarvisningsbild
Nightcrawler
Minion
 
Inlägg: 241
Blev medlem: 19 jul 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Giles » tor okt 07, 2004 11:14

Detta avsnittet va väl ingen höjdare direkt, i avsnitt som dessa är det verkligen tur att Xander finns med..

har tjatat på en kompis att han måste börja titta på buffy, och flera veckor irad har han missat det,
men just när detta avsnittet kommer då ska han självklart se den..

Förhoppningsvis ger han det en chans till..
Joey: "there are no great actors, only small children"
Användarvisningsbild
Giles
Minion
 
Inlägg: 457
Blev medlem: 08 mar 2004
Ort: Göteborg

Inläggav VelocityBoy » tor okt 07, 2004 11:17

Giles: be honom titta ikväll... tonights the night så att säga ;)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Nightcrawler » tor okt 07, 2004 11:53

I såna fall ser jag fram emot kvällens avsnitt ;)
'Well, the E-flat, it's doable but that diminished ninth, y'know, it's a man's chord. Now, you could lose a finger.'
Oz
What's My Line part II
Användarvisningsbild
Nightcrawler
Minion
 
Inlägg: 241
Blev medlem: 19 jul 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Giles » tor okt 07, 2004 12:05

VelocityBoy skrev:Giles: be honom titta ikväll... tonights the night så att säga ;)


ska bli :) har hört att det är ett väldigt djupt avsnitt, ska bli skoj att se..
Joey: "there are no great actors, only small children"
Användarvisningsbild
Giles
Minion
 
Inlägg: 457
Blev medlem: 08 mar 2004
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » tor okt 07, 2004 12:24

Och se nattsändningen! Eftermiddagssändningen lär vara klippt, sågad, slashad och massakrerad!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Giles » tor okt 07, 2004 12:37

jo självklart, får dock se hur det blir med honom..

02:25 är rätt tufft :)
Joey: "there are no great actors, only small children"
Användarvisningsbild
Giles
Minion
 
Inlägg: 457
Blev medlem: 08 mar 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Shetani » tor okt 07, 2004 13:40

Torsdag idag va? Hmm...ingen kommer undra varför jag somnar i skolan imorrn...vi börjar ändå med matte ;) Så...nattsändning, här kommer jag!
Zat vant be a praablem... Put him in ze cart!
Användarvisningsbild
Shetani
Scooby
 
Inlägg: 764
Blev medlem: 01 okt 2004
Ort: Malmö

Inläggav Matt » tor okt 07, 2004 13:56

Nightcrawler skrev: Jag börjar bli lite trött på Buffy/Spike förhållandet, och deras ständiga vägg-knullande (ursäkta mitt grova språk ;) )


Kan man bli trött på vägg-knullande?
Ja man kanske blir trött i benen efter ett tag ;)
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Koala » tor okt 07, 2004 14:08

jag har aldrig gillat spike's och buffy's thing.. tyckte det var bättre när buffy var äpplet som aldrig nåddes för spike ;D
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav Koala » tor okt 07, 2004 14:08

Nu fick han iof röra tacon.. men.. äh.. ni förstår..
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav sharatec » tor okt 07, 2004 14:51

latarmig skrev:
Lipton skrev:Och klippet med fingret, först får man se det när Buffy hittar det och visar upp det, men sen när hon visar det hemma så får man inte se det längre, har det blivit äckligare på vägen hem?


Den enda förklaring jag har kunnat komma på är att när Buffy visar upp det i näsduken så är det en aning blod på den och på fingret. Blod innebär kanske automatiskt ett klipp. Det är ju svårt att tro att de kan ha en sådan regel att de kan visa ett avhugget finger, men backa för lite blod, men censurvärlden verkar vara absurd.


Jag har en förklaring till, men den kanske inte håller: att man insett att fingret är klart betydelsebärande i den första scenen, men att man inte vill 'frossa' i äckliga scener genom att visa det igen. (Trots allt blir avsnittet väl inte obegripligt av klippet på Magic Box.)
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav latarmig » tor okt 07, 2004 15:06

Du här rätt, det är viktigare första gången det visas.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav CheeseGuy » tor okt 07, 2004 15:13

Å andra sidan hade de inte behövt visa fingret den första gången heller. Det ser ju ganska groteskt ut, och sen går Buffy ändå inte till chefen och man ser fingret på längre avstånd samtidigt som Buffy förklarar allt. Då hade man inte missat något.

Konstigt förresten att de kan visa nötkött men inte demonkött...
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Eisa » tor okt 07, 2004 16:44

caffe skrev:

Som jag har sagt tidigare gillar jag introduktionsvideon och Manny The Manager skarpt. Jag är förmodligen den på hela forumet som är mest positiv till det här avsnittet, då jag faktiskt är mer eller mindre förtjust i hela första halvan (härligt bisarr känsla), men onekligen faller det samman mot slutet.


håller med till punkt och pricka. första halvan är hysteriskt rolig just eftersom det är så bisarrt.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav RalfiParpa » tis dec 28, 2004 6:06

"Doublemeat Palace" är utan konkurrens seriens mest oförtjänt hatade avsnitt. Det är inte seriens sämsta avsnitt på långa vägar och ärligt talat är det inte ens säsongens dito ("All The Way" är mycket, mycket värre).
Skaka på huvudet i oenighet tills det trillar av men jag tycker "Doublemeat Palace" är bra. Det här är ett avsnitt som väldigt snyggt driver med repetitiva lågavlönade jobb i allmänhet och snabbmatskedjor i synnerhet. Obefintligt arbetsengagemang trots planscher som säger "Dedication", "Productivity" och "Motivation" på väggarna och den obligatoriska personen (Manny) som är stolt över att vara en förlorare. Jag älskar när han pekar på sin brosch och klargör att om Buffy jobbar hårt så kan hon en dag vara där han här.
Avsnittsberättelsen är väl inte överdrivet mycket att hänga i den där saken som är gjord av tall och grenar men övergår åtminstone aldrig till att vara så där "Some Assembly Required"-fånig och i alla fall jag tycker det är en hyfsad plot twist i slutet. Penismonster eller ej, det här är kul.

Sju.
Senast redigerad av RalfiParpa tis dec 28, 2004 21:32, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 6



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare