Buffyforums favoritfilmer

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » mån jul 04, 2011 0:07

Jag vill se om Garden State innan jag röstar men jag vet vartåt det lutar. Och vi påpekar åter igen för alla att det handlar om "vi som gillar att ha sex i bilvrak"-Crash och inte "alla vi som är rasister klappar nu"-Crash.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » mån jul 04, 2011 0:08

Jag står över denna röstning eftersom jag inte sett Crash. Går den filmen vidare till nästa omgång så ser jag den då. Men ett stort "nja" till Garden State i vilket fall...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » mån jul 04, 2011 0:10

CRASH!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » mån jul 04, 2011 0:14

Crash. Tänkte passa på att se om den men det finns inte en enda butik i hela stan som har R1-utgåvan. Men Crash.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Tam » mån jul 04, 2011 0:17

Crash, såklart.

Varför vill du ha R1-utgåvan, Bear? Det är väl rätt tomt med extramaterial på alla?
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav sfinx » mån jul 04, 2011 0:26

Det fanns två Crash på imdb. En bil och sex fetish film med James Spader, och en med småhistorier. Kan jag få det bekräftat att det inte är fetishrullen som tävlar. James Spader i all ära men... :rolleyes:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav caffeineaddict » mån jul 04, 2011 0:32

sfinx skrev:Det fanns två Crash på imdb. En bil och sex fetish film med James Spader, och en med småhistorier. Kan jag få det bekräftat att det inte är fetishrullen som tävlar. James Spader i all ära men... :rolleyes:

Folk läser inte så långt på det här forumet idag märker jag. :P Jag klargjorde detta en bit upp.

caffeineaddict skrev:Och vi påpekar åter igen för alla att det handlar om "vi som gillar att ha sex i bilvrak"-Crash och inte "alla vi som är rasister klappar nu"-Crash.

Så, ja, det är "fetishrullen" om man nu vill kalla den för det. Den är skitbra. :)

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav sfinx » mån jul 04, 2011 0:35

caffeineaddict skrev:
sfinx skrev:Det fanns två Crash på imdb. En bil och sex fetish film med James Spader, och en med småhistorier. Kan jag få det bekräftat att det inte är fetishrullen som tävlar. James Spader i all ära men... :rolleyes:

Folk läser inte så långt på det här forumet idag märker jag. :P Jag klargjorde detta en bit upp.

caffeineaddict skrev:Och vi påpekar åter igen för alla att det handlar om "vi som gillar att ha sex i bilvrak"-Crash och inte "alla vi som är rasister klappar nu"-Crash.

Så, ja, det är "fetishrullen" om man nu vill kalla den för det. Den är skitbra. :)

Stackare, som är omgiven av latmaskar. :)

Tycker alla ska rösta på Garden state...just mention...

Edit:
Den särskrivningen jag gjorde, gjorde mer än ont.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav noike » mån jul 04, 2011 2:15

Småhistoriefilmen är meh, den andra är en av mina favoritaste favoritfilmer.

Tam skrev:Varför vill du ha R1-utgåvan, Bear? Det är väl rätt tomt med extramaterial på alla?

För att där vet man att man får NC17-klippningen och inte råkar komma hem med R? Jag vet inte hur det står till med vilken klippning som är på r2. Laserdisc har bäst extra men usel bildkvalitet — plus att i varje fall inte jag har en laserdisc-spelare.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » mån jul 04, 2011 6:16

Fan vad jag hatar Crash!

Garden State.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav A bear » mån jul 04, 2011 8:01

noike skrev:
Tam skrev:Varför vill du ha R1-utgåvan, Bear? Det är väl rätt tomt med extramaterial på alla?

För att där vet man att man får NC17-klippningen och inte råkar komma hem med R? Jag vet inte hur det står till med vilken klippning som är på r2. Laserdisc har bäst extra men usel bildkvalitet — plus att i varje fall inte jag har en laserdisc-spelare.

Exactamundo.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav caffeineaddict » mån jul 04, 2011 8:17

Rombat skrev:Fan vad jag hatar Crash!

Jaja, det sa du om Blade Runner med.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav sjostrand » mån jul 04, 2011 8:46

Jag har länge velat se Garden State, för jag tror att den är bra. Men av någon anledning så har det aldrig blivit av.
Och jag har alltid tyckt mycket om Crash.
Men nu skulle jag ju inte kunna rösta på Crash om jag inte sett Garden State. Och Crash vill jag ju rösta på. Men jag hade på känn att om jag skulle se Garden State så skulle jag vilja rösta på den...

Hur som helst, igår så såg jag Garden State och mycket riktigt så gillade jag den. Till och med bättre än Crash.

Så min röst tillfaller: Garden State

Och även om Crash är bra så tycker jag att i kategorin fetish/bdsm-film med James Spader så borde det vara Secretary som blivit nominerad. Antagligen för att jag tycker bättre om sekreterare än bilvrak... :oops:
Of course you support killing babies. You're an atheist and you're gay.
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad

Inläggav Rombat » mån jul 04, 2011 9:22

caffeineaddict skrev:
Rombat skrev:Fan vad jag hatar Crash!

Jaja, det sa du om Blade Runner med.

Det var för att du blev så till dig varje gång. Blade Runner gillade jag ju. Men Crash hatar jag. Världens längsta och tråkigaste bussresa blev 50 miljoner gånger värre av den filmen.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav eriked » mån jul 04, 2011 11:14

Crash

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav HeY » mån jul 04, 2011 15:09

Garden State

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav wyndham » mån jul 04, 2011 19:03

Crash.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav lilith » mån jul 04, 2011 21:43

Röstar på Crash.

Garde State (som jag såg igår) var en feelgood-film som faktiskt fick mig på dåligt humör. Det var nåt väldigt tillrättalagt över hela stämningen som fick mig att må illa. Inte på ett bra sätt.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav Murnau » mån jul 04, 2011 22:17

Är du säker på att det är meningen att man ska må sädår jävla bra av den?
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof

Inläggav Murnau » mån jul 04, 2011 22:19

Jag avstår för övrigt att rösta idag.
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof

Inläggav lilith » mån jul 04, 2011 22:51

Murnau skrev:Är du säker på att det är meningen att man ska må sädår jävla bra av den?

Nej.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav caffeineaddict » mån jul 04, 2011 23:32

Det är första omgången där jag inte älskar, ÄLSKAR någon av filmerna men jag tycker båda är bra och så pass olika att jag har lite svårt att välja. Men jag är halvvägs genom omtitten av Garden State och känner att medan den är bra så känns den lite... typisk. Det har funnits så många såna här "vi låtsas att vi är indie"-romcoms med quirky karaktärer och Coldplay på soundtracket de senaste åren att fast det här är en av de bättre så är jag lite trött på hela prylen. På gott och ont finns det i alla fall INGEN annan film i världen som är som Crash.

Så Crash.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » tis jul 05, 2011 0:22

Office Space blev min andra omtitt under denna filmtävling. Såg den då den gick på bio för länge sedan och tyckte den var rakt av tråkig. Tyckte att den var underhållande nu dock. MILTON!! :D

Men ingen av filmerna är några favoriter i denna omgång faktiskt. Röstar dock på Office Space.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tis jul 05, 2011 0:34

Evil Dead 2! Groovy!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » tis jul 05, 2011 0:37

Evil Dead 2

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav gaspode » tis jul 05, 2011 0:38

OFFICE SPACE!

Gissar att Army of Darkness kommer ta det här, men nu jävlar, 2-2!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav caffeineaddict » tis jul 05, 2011 0:40

(spoiler Garden State) I bitar och scener är det en himla bra film men det känns aldrig som om helheten når upp till vad vissa enskilda bitar utlovar. Exempelvis är ju varenda scen med Ian Holm skitbra och hela familjehandlingen slår mig som jäkla rörande, så jag önskar att de hade fått BETYDLIGT mer utrymme. Men som de är nu känns de för små och för få för att få den styrka som de hade kunnat haft. Istället får vi på tok för mycket Natalie Portman-quirk och "träffa en ny knäpp kompis till"-scener som inte tillför helheten ett dugg (en sån scen visst, men jag tror jag räknade fyra och var och en med en karaktär som aldrig dyker upp igen). Det finns en tajtare, bättre och mer rörande film där inne någonstans. Som det är är det en charmig romcom som aldrig är tråkig men som känns lite... amatörmässig. Det känns exakt som vad det är: någons första försök att skriva och regissera en film själv.

(Och sen för att nitpicka är det lite fånigt att filmen heter Garden State. Oftast försöker filmer och serier som är döpta efter platsen där de utspelar sig faktiskt utmärka den platsen som speciell på ett sätt eller annat. Hela New Jersey känns ju här som samma tråkiga villaområde som kan finnas varfansomhelst plus ett påhittat hål i marken.)

Så jag är nöjd med röstningen på Crash.

(edit) Hehe, kollade tillbaka på vad jag tyckte om Garden State första gången och det var ju en lite mer ordentlig hyllning. Har jag bara fått bättre filmsmak eller helt enkelt blivit äldre och surare? :P (/edit)

Och medan jag också tyckte Office Space var riktigt kul i bitar så är ju Evil Dead 2 ändå alltid Evil Dead 2. Så jag röstar på Evil Dead 2.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » tis jul 05, 2011 0:42

gaspode skrev:Gissar att Army of Darkness kommer ta det här, men nu jävlar, 2-2!

Jag "vet" att du förmodligen skämtar, men efter Crash-förvirringen igår: Evil Dead 2 är inte Army of Darkness. Det är bara Jack Black i High Fidelity som tror det, trots att det ska vara hans favoritfilm.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav gaspode » tis jul 05, 2011 1:15

hah, det visste jag ju väldigt väl. LOOK OVER THERE, A KITTEN!
*gömmer sig* :oops: :blushbunny:

Nu vet jag inte om jag får rösta ens. Jag har ju sett Evil Dead 2, när jag var UNG, men Army of Darkness är den enda jag kommer ihåg nåt av typ.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tomas » tis jul 05, 2011 2:10

Evil Dead 2
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film