The Shield

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » tor apr 28, 2011 18:12

Ja, fy fan så bra det är. Med undantag för slumpmässiga avsnitt på TV har jag aldrig haft en omtitt, så majoriteten av det här har jag inte sett sedan 2003. Just S1 var faktiskt ännu bättre än väntat. Hoppas det fortsätter kännas så.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Matt » tor apr 28, 2011 19:51

Jag såg ju inte serien förrän i år. alla sju säsongerna på kort tid.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav AKS » mån maj 02, 2011 21:41

Nu ska vi sätta oss och se 2.03. Säsong 2 har börjat brutalt. Brutalt som i "brutalt bra". Och brutalt som i... "brutalt". Armadillo... Vilken psykopat! Eldavrättningar och 12-åring våldtagen. Fy fan. Och i senaste avsnittet Vics lilla tortyr medelst varm spisplatta. Ouch!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » lör maj 07, 2011 1:03

Serien fortsätter starkt. Förutom det faktum att den baseras på intressanta (och välspelade) karaktärer så gillar jag upplägget avsnitt för avsnitt. Det är mycket arc, både större och mindre, återkommande karaktärer (gillade t ex att Melanie Lynskeys dök upp en andra gång) samt bra "småfall" i varje avsnitt. Detta kombinerat gör att det känns som att det händer mycket, hela tiden.

2.09: 14 months earlier... Gillade att det blev ett sånt avsnitt nu efter Armadillo. Sen antar jag att resten av säsongens arc kommer att vara rånet på armeniska maffians pengar.

Gjorde lite ont i hjärtat då de skrattade åt Dutch i detta avsnitt... :(


(edit) Ändrade glad smiley till ledsen. Cuase that made more sense. (/edit)
Senast redigerad av AKS tis maj 10, 2011 22:18, redigerad totalt 2 gånger.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » tis maj 10, 2011 22:17

Fan, så bra denna serie är!!

3.04: :eek: Jesus Christ, slagsmålet mellan Tavone (sp?) och Shane... Jag antar att han är död, men hinner tyvärr inte se nästa avsnitt ikväll. Vilken twist!

Dutch och Claudette tillsammans alltså. De är så bra!

Parafras från ett tidigare avsnitt:
Dutch: You're the first one that could really keep up with me. ... Hold that thought.
Claudette: Do I have to?

:D :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tis maj 10, 2011 22:41

AKS skrev:Fan, så bra denna serie är!!

Hah! Här skulle man kunna ha ett sådant där vad-var-det-vi-sa men det är ju otrevligt.

Jag vill verkligen ha en omtitt nu.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » tis maj 10, 2011 22:46

noike skrev:
AKS skrev:Fan, så bra denna serie är!!

Hah! Här skulle man kunna ha ett sådant där vad-var-det-vi-sa men det är ju otrevligt.


Äh, kör på bara! :)

Fast iofs har jag väl aldrig trott att serien inte skulle vara bra, bara att jag skulle vara för arg för att klara av att se. Men ganska snabbt så blir det ju Vic en väldigt intressant karaktär på väldigt många olika sätt, även om jag som sagt fortfarande vill att han ska straffas utav helvete för att han mördade en kollega.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » tis maj 10, 2011 22:51

Jag är så nöjd så nöjd. Både över hur mycket frugan gillar serien och över att se om den i denna takt. Det är verkligen helt sanslöst bra. And the best is yet to come.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Matt » ons maj 11, 2011 7:33

Skönt att nån är senare på bollen än jag
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav AKS » ons maj 11, 2011 16:41

Fast jag tycker ändå du och jag gjorde rätt. För det är ju så jävla underbart att få se serien i den takt man vill! :) Längtar efter nästa avsnitt för att få reda på hur Tavone/Shane/Shanes flickvän-grejen ska utveckla sig...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Matt » ons maj 11, 2011 18:17

Ja helt rätt. Gjorde samma. Såg serien i början av året.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav AKS » lör maj 14, 2011 18:26

3.11: Kitteh! Dutch! NOOOOES! Fuck me, där slutade den karaktären vara min favorit. Jag hoppas han dör. Eller kanske inte... men jag gillade ju Dutch! :(

Värsta scenen i serien hittills är dock helt klart då Acaveda blir våldtagen. Fy fan!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » tis maj 24, 2011 16:08

Mitt standardsvar då Kalle frågar mig vad vi ska titta på nu för tiden är "The Shield".

Senaste Doctor Who?
The Shield

Hidden Fortress?
The Shield

I Saw the Devil? (som jag velat se ett bra tag nu)
The Shield

:D

Vi såg igår färdigt S4. Säsong 5 om tio minuter!! :extas:
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » tor maj 26, 2011 17:46

5.05: Russian sting-grejen!! :D Visst att jag vill att Mackey åker dit rejält i slutändan, men det där var ändå så sweet! Stackars, förnedrade Kavanaugh...

Precis som väntat: Forest Whitaker är fantastisk!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tor maj 26, 2011 18:00

AKS skrev:5.05: Precis som väntat: Forest Whitaker är fantastisk!

Kavanaugh är ett lysande exempel på en moraliskt korrekt — om man jämför med the strike team — men fullständigt vidrig person.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » tor maj 26, 2011 18:37

Hittills uppfattar jag honom inte som vidrig, men med sin kameleontförmåga så är han... en skrämmande motståndare kan jag tänka mig. Hans raseriutbrott i slutet av avsnittet gick från förståeligt med tanke på förnedringen, till... okej? Hur står det till i huvet här? :?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » lör maj 28, 2011 9:19

5.10: Oh Lem... You are the best out of a bunch of not so good cops. :monsterhug:
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » lör maj 28, 2011 11:35

5.11: I S1 oroade jag mig för Dutch eftersom jag trodde att han var den som hade en chans att komma Strike Team på spåren. Men sen S2 har jag oroat mig för att det var Lem som skulle åka dit på handgranaten. Och eftersom jag visste om det med handgranaten så kan ni ju tänka er vad jag tänkt sen de först dök upp i denna säsong...

Att det var Shane som gjorde det överraskade mig inte, men det var verkligen skönt att Ronney och Vic inte var med på det.

Ser fram emot nästa säsong. Antar att Forest Whitaker inte är med då, men han var verkligen fantastisk i denna säsong.

Åh Lem... Hade tårar i ögonen i tio minuter efter avsnittets slut. Fy fan...


Nu vet jag i alla fall inget mer om vad som händer i serien, första avsnittet och denna säsongsavslutning (en scen men inte i vilket avsnitt det skulle ske) visste jag om sen tidigare. Känns bra att inte vänta på den där grejen jag vet om längre. Enligt Kalle har jag läst en detaljerad slutrecension av sista avsnittet av serien (Matt Roush), men lyckligtvis kommer jag inte ihåg något alls av det.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » lör maj 28, 2011 13:43

AKS skrev:5.11: I S1 oroade jag mig för Dutch eftersom jag trodde att han var den som hade en chans att komma Strike Team på spåren. Men sen S2 har jag oroat mig för att det var Lem som skulle åka dit på handgranaten. Och eftersom jag visste om det med handgranaten så kan ni ju tänka er vad jag tänkt sen de först dök upp i denna säsong...

Att det var Shane som gjorde det överraskade mig inte, men det var verkligen skönt att Ronney och Vic inte var med på det.

Utförandet av den scenen... Att Lem inte dör direkt och att Shane faktiskt är i upplösningstillstånd över vad han gjort. Så oerhört överjävligt bra gjort. En handgranat burkar ju i filmer vara en enkel och snabb lösning på ett problem, men inte här.

Och sedan sättet det byggs upp, det är inget som kommer helt plötsligt även om man är ospoilad utan det får ta sin tid. Älskar avsnittet, men det gjör fan så ont. När jag såg det första gången satt jag på knän framför tvn och sa "nej, nej nej nej nej" för mig själv nör det gick upp för mig vad som höll på att hända.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » lör maj 28, 2011 15:57

5.11: Jag önskar verkligen attjag varit ospoilad inför detta. För även om särskilt scenen i sig bygger upp till det så lyckades jag som sagt sniffa mig dit redan för några avsnitt sen...

Men jo jäklar, vilken helvetes scen! :(
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » lör maj 28, 2011 16:17

AKS skrev:5.11: Jag önskar verkligen attjag varit ospoilad inför detta. För även om särskilt scenen i sig bygger upp till det så lyckades jag som sagt sniffa mig dit redan för några avsnitt sen...

Men jo jäklar, vilken helvetes scen! :(

Inte bara scenen i sig utan hela avsnittet och delar av säsongen bygger upp dit -- men speciellt avsnittet. Ett sjuhelvetes hantverk. För det är ingen twist utan en logisk utveckling som man ser även som ospoilad väldigt tidigt i avsnittet. Vilket leder till att man säger "nej" högre och högre och mer desperat. Förkrossande föredöme för hur man gör en säsongsavslutning och att om utförandet är bra så gör det inget om att man kan se det på mils håll, tvärt om kan det bygga upp en massa känslor på vägen som man annars inte kunde.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » tor jun 02, 2011 22:35

7.01: Well, that's a clusterfuck...

Acaveda, Vic, andre mexikanen

Vic, Ronney, Shane

Shane, Armenians

Shane, Vic, Ronney, Armenians

Armenians, Mexicans

Crazy! :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » tor jun 02, 2011 22:38

AKS skrev:7.01: Well, that's a clusterfuck...

Acaveda, Vic, andre mexikanen

Vic, Ronney, Shane

Shane, Armenians

Shane, Vic, Ronney, Armenians

Armenians, Mexicans

Crazy! :)


Shap-da-wap-da-wa-WAAAAAH!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » tor jun 02, 2011 22:40

:D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tor jun 02, 2011 22:44

AKS skrev:7.01:

Felskriv eller ignorerade du att kommentera på hela säsong 6?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » tor jun 02, 2011 22:45

Jag ignorerade. Mest för att det gick så snabbt.

That's what she said!! (Innan nån annan kommer på det...)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » tis jun 07, 2011 22:09

7.07: Clusterfuck galore!!

Shane alltså... Working on my last nerve. Och då är det ju inte ens så att jag gillar Vic eller Ronney, men Shane är bara för mycket.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » ons jun 08, 2011 22:22

7.10: Galet bra just nu. Shane har försatt sig i situationen och får skylla sig själv och jag vill att han bestraffas för vad han gjorde mot Lem. Mara ska vi inte ens prata om... Trots det så sympatiserar jag med Shane då han blir av med de $100k. Vic vill jag ska åka dit för mordet på Terry, men jag vill ändå inte att han åker dit på ett sätt. Min stackars hjärna!! :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » ons jun 08, 2011 23:07

AKS skrev:7.10: Galet bra just nu. Shane har försatt sig i situationen och får skylla sig själv och jag vill att han bestraffas för vad han gjorde mot Lem. Mara ska vi inte ens prata om... Trots det så sympatiserar jag med Shane då han blir av med de $100k. Vic vill jag ska åka dit för mordet på Terry, men jag vill ändå inte att han åker dit på ett sätt. Min stackars hjärna!! :D

Det är problematiskt. Men samtidigt, Shane har uppvisat mer ånger om det han gjorde mot Lem än vad Vic gjort om något han har gjort. Möjligt vis mer ånger över det än Vics sammanlagda ånger igenom hela serien. Och Shane har rätt i när han säger att han bara gör så som Vic har lärt honom — det tar inte bort skulden, absolut inte. Men Vic är skyldig till att Shanes moraliska kompass är så trasig som den är.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » tor jun 09, 2011 7:01

7.10: Om Shane hade varit 18-19 år gammal då han lärde känna Vic, eller yngre, så hade jag kunnat vara med på ditt resonemang där. Jag har tänkt en del på det sen Shane sa det. Men nej, Shane har ALLT ansvar själv i min mening. En vuxen karl?! Man the fuck up!! Så nej, Shane har ett alldeles eget ansvar i att han är en mördare och all around criminal, att han känner ånger gör det nästan bara ännu värre att han faktiskt genomförde mordet på en av sina bästa vänner. Förresten så tror jag aldrig att Shane har uttryckt ånger, som att han önskade att han inte gjort det, utan det är snarare skuldkänslor för vad han gjorde. Men ånger... nej, tror faktiskt inte det.

Att Shane säger det han säger om att han bara gör som Vic har lärt honom visar att han inte alls är redo att ta ansvar för något, vare sig han ångrar sig eller inte, och att han inte ser sin egen roll i det hela. Good riddance!


Det är en bra show då man kan tolka en replik så olika! Eller kanske snarare: då det är intressant att man tolkar olika.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron