4x18 - Where the wild things are

Här pratar vi mest om, just det, Säsong 4

Spin the bottle!

1
1
4%
2
0
Inga röster
3
3
11%
4
3
11%
5
6
21%
6
8
29%
7
4
14%
8
1
4%
9
1
4%
10
1
4%
 
Antal röster : 28

Inläggav Isabella » lör mar 18, 2006 20:49

Jag tycker för det mesta att avsnittet är löjligt. Liksom en poltergiest eller vad det var dom sa att det var (Var länge sen jag såg detta avsnitt) så får energi av att Buffy och Riley har sex.. nja. Det roliga är väl Xander och Anya i i glassbilen :D
Anya: I don't understand. I'm pretty, I'm young. Why didn't you take advantage of me? Is something wrong with your body?
Xander: There's nothing wrong with my body.
Anya: Well, there must be. I saw that wrinkled man on TV talking about erectile dysfunction...
Xander: Whoa! Hey! All systems go, here. No function problem, okay? You want sex? Let's have sex. Right here. Hot, sweaty, big sex!

och sen så är det givetvis fullt med folk som hört hela samtalet. Baha
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav Binchy » sön mar 19, 2006 0:14

Ja, som du ser av röstandet, så är du inte ensam om att vara lite skeptiskt till detta avsnitt. De kan inte lyckas jämt, Joss & co.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav fripp21 » sön aug 06, 2006 22:38

You don't find me attractive any more.

Jag ska skriva några ord om de sista avsnitten i säsong fyra. Jovisst, jag är klar med hela säsongen! Jag såg detta och de övriga avsnitten för över en vecka sedan, men när jag skulle logga in på Buffyforum så fanns det inte längre. Det var trist. Varför? Hur? Vad?? Jag åkte ner till västkusten och badade istället.

Nåväl, vad kan man säga om Where The Wild Things Are? Jag gillade att vi fick se litet mer av Anya. Hennes logik och allmänna förhållningssätt till sig själv och omvärlden är bland det mest uppiggande i säsong fyra.

Tag tex följande replikskifte mellan henne och Xander:
ANYA: (sighs. Accusingly) You don't find me attractive any more.
XANDER: What are you talking about? I think you're gorgeous.
ANYA: Oh, really? Well then, why didn't we have sex last night?
XANDER: (looks up) Is that what this is about? We've gone other nights without sex.
ANYA: (angry) I know. Twice! I can't believe we're breaking up.


Stackars Anya, först var hon en "stor" hämnd-demon och nu, en otillfredställd flickvän. Hon är gullig. Hennes scener med Spike var underhållande, men visst visade de på sidor hos dem båda som de kanske inte egentligen ville visa upp.

Storyn i avsnittet med det hemsökta huset och Buffy och Rileys bisarra sexakt var väl inte allt för upphetsande, no pun intended. Ännu en återvändsgränd.

SPIKE: It's a terrible thing, love is. I been there myself. (Pause) It ended badly.
ANYA: Of course it did. It always does. Seen a thousand relationships. First there's the love, and sex, and then there's nothing left but the vengeance. That's how it works.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav madskellig » mån aug 07, 2006 14:53

Nä, Where the wild things are är verkligen ingen höjdare. Precis som Beer Bad har den sina ögonblick, men är i överlag ganska löjlig.

Skoj att du är klar med säsongen, jag är patetiskt nyfiken på vad du tyckte om Restless *sätter sig och väntar* ;)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Capt. Peroxide » tis feb 06, 2007 18:27

OK, någon har haft kul med slingerväxter, specialtränade marines tycker det är en bra idé att ta hissen under en jordbävning, Riley har skavsår och Buffy har lite svårt att gå. Men vad fan. Jag gillar det här avsnittet ändå. Det får betyget sex av flera skäl. Storyn suger pung, men alla småsaker gär det ändå bra.

Bäst är scenen i glassbilen, och så gillar jag när Spike och Anya bondar över sina kärleksproblem. (spoiler S6E18 Entropy) Vilket de gör ännu bättre ett par år senare

ASH är grym som trubadur! Lyssnar klart hellre på honom än all gräslig collegerock på Bronze.

Men alltså, Faith har ju fattat att Willow och Tara borde vara ett par. Men har de fattat själva? Eller kör de sina ritualer istället för sex?
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav noike » tis feb 06, 2007 18:29

Capt. Peroxide skrev:Eller kör de sina ritualer istället för sex?

Det är samma sak.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » tor jun 14, 2007 22:19

Ja, jag tänker då inte gå i bräschen för detta avsnitt. Eller...? Många tycker att detta avsnitt suger, men jag tycker att det... halvduger. Om man tänker på avsnittet så funkar faktiskt de första 20 bra. Många roliga scener med Spike, Anya etc. Det är runt 20-22 minuter som det hela spårar ur och blir ganska så tråkigt. Eller riktigt tråkigt till och med emellanåt. Men en eller två ljusglimtar finns det ändå.

Jag har tre absoluta favoritscener i detta avsnitt:

1. Spike och Anya kommer till festen:

SPIKE: What are you doing? You brought me here?!
XANDER: Anya? What are you doing? You brought him here?
SPIKE: That's what I said! Only I hit the "here" part.


James Marsters, I love you! :lovebunnier:

2. Spike tänker hjälpa till... eller kanske inte.

XANDER: Now, who's with me?
SPIKE: I am. I know I'm not the first choice for heroics. And Buffy's tried to kill me more than once. And I don't fancy a single one of you at all. But... Actually, all that sounds pretty convincing. (Spike går iväg.) I wonder if Asian House is open.


3. Giles sjunger på The Espresso Pump. Och han sjunger bra. Skulle vilja ha hela hans version av låten som mp3.
:monsterhug:

Avsnittet som sådant har alltså definitivt ett flertal höjdpunkter, men sänkorna är också ganska rejäla. Avsnittet får därför 3 av 10.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » lör dec 05, 2009 1:17

Jag tycker inte alls att det här avsnittet är särskilt dåligt, snarare helt okej. Visst är storyn otroligt fånig (hur tänkte de?) och omkring de sista tio minuterna blir tråkiga p.g.a. att den tar upp så stor plats, men det mesta andra är grymt bra.

Hela scenen i glassbilen är underbar. Även om inte Anya är en av mina favoriter så älskar jag verkligen henne ibland. Jag tycker att det är så kul att hon går runt och rädd för the Initiative när ingen av dem har någon aning om hennes förflutna och knappt vet vem hon är.

Spike som försöker råna Anya! :D :D Han är helt lysande i det här avsnittet över huvud taget. Riktigt roligt när han blir fastbunden till stolen på festen också efter kommentaren: "Well, this party's starting to liven up after all."

Giles som sjunger och gängets miner på det är en av de andra höjdpunkterna. Så bra! Jag älskar Xanders reaktion, (spoiler Angel s2) den påminner lite om hur Angel reagerar när Lindsey sjunger i Dead End.

Favoritcitat:
Spike: What are you doing? You brought me *here*?
Xander: Anya? What are you doing? You brought *him* here?
Spike: That's what *I* said! Only I hit the "here" part.

Betyg: 5
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav wyndham » tor maj 19, 2011 21:32

A ghost? What's the deal? Is every frat on this campus haunted? And if so, why do people keep coming to these parties, cause it's not the snacks.


Jag var tvungen att googla vilket avsnitt citatet kom ifrån, vilket säger något om hur underbart allmängiltigt det är.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Re: 4x18 - Where the wild things are

Inläggav Spuffy » tor maj 05, 2016 16:57

Giles sjunger Behind Blue Eyes är :lovebunny: men i övrigt - yuck! Sure, det fanns lite roliga grejer här och där. Men ... Nej.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Re: 4x18 - Where the wild things are

Inläggav The Ankh » lör maj 21, 2016 0:53

Detta är verkligen ett mycket konstigt avsnitt
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav AKS » fre dec 30, 2016 23:21

AKS skrev:2. Spike tänker hjälpa till... eller kanske inte.

XANDER: Now, who's with me?
SPIKE: I am. I know I'm not the first choice for heroics. And Buffy's tried to kill me more than once. And I don't fancy a single one of you at all. But... Actually, all that sounds pretty convincing. (Spike går iväg.) I wonder if Asian House is open.


Hahahaha! Åh, så bra detta är!! Älskade Spike! Älskade BtVS! När ska jag och Kalle hinna ta tag i vår omtitt som slutade med Buffy S4 och Angel S1? (Precis innan BÄSTA tv-säsongen i världshistorien - tillsammans med Firely - Buffy S5!)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 4



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare