5x11 - Damage

Här pratas det om Angel Säsong 5

Drew does it again!?

1
2
5%
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
0
Inga röster
7
0
Inga röster
8
4
10%
9
15
37%
10
20
49%
 
Antal röster : 41

5x11 - Damage

Inläggav Off » tor jan 29, 2004 2:15

YEEEEEEEEEEEEEEEES!

Mörkt,hårt och alldeles underbart. Drew the man the myth the koncept gör det igen. Detta är Angel på topp! Från den grymma inledningen till den sista scenen satt jag med öppen mun och var helt stum. Inte nog med att det var ett sjukt bra på så sätt att Angel var ute och fightades igen och Spike var grymm igen så var det även så att gänget kändes mer tillsammans än någon annan gång den här säsongen.

Extra stora jätteplus för Andrew som kom in och fick mig att skratta som en tok många gånger men speciellt första scenen med honom :D

Siste scenen när Andrew säger att dom inte litar på Angel längre och att det är Buffy som skickat ordern så led jag verkligen.

Detta får vara hur mycket standalone det än vill, för det var ett standalone med mycket saker som förändrade framtiden (iaf enligt mig) såsom att Angel och Spike verkade bonda lite på slutet och ovan nämda sak med Slayersen och Angel.

Just det glömde nästan säga att här fick man ju äntligen svar på var alla Slayersbrudar tagit vägen och det var ju helt enkelt så att Angel å co inte ens visste om att det fanns mer Slayers än Faith och Buffy springandes rundor.

Ojoj det här kan säkert behövas skrivas om imorrn för just nu är jag så exalterad så jag vet inga gränser. Nästan så man skulle sätta sig och se avsnittet igen.

FAN VA BRA!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav poser » tor jan 29, 2004 2:22

Det är mörkt det är kallt och sen kommer Andrew. Helt underbar kombination av den mörka stilen vi vill ha Angel tillsammans med den underbara humorn. När man får se Andrew så cirkulerar det 500 tankar i huvudet, vad är på gång?

Jag vet inte om detta alls kommer påverka arcen men det känns som det inte spelar någon roll. Det man kan spekulera lite i är hur mycket det tog på Angel att höra Andrews "we don't trust you" tal. Kan det vara dags att börja go back to basics.

Spike, vad ska man säga, han gör allt så bra!
Allt som har med han att göra ligger på topp.

Det ända som jag kände var fel i detta avsnittet var när alla slayers gick fram, tyckte det såg B ut, fråga mig inte varför.

Nu vill vi ha mer och vi vill ha det snarast.

Go Drew Go!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav adolvsson » tor jan 29, 2004 4:13

Arc? Arc? Med sådana här avsnitt, vem behöver the Arc?

Vet inte om jag kan tillägga något, men jag ska försöka.

Tom Lenk regerar. Jag visste att han skulle vara med, såpass spoilerfri håller jag mig inte, men när Andrew introducerades i avsnittet... så hårt har jag inte skrattat sedan Harmony presenterades som Angels sekreterare i första avsnittet (och henne visste jag för övrigt inget om). Underbart, helt enkelt underbart. Tvära kastet mellan humorn och mörkret var klockrent.

Referenserna bakåt, till såväl Buffy-serien som slayer-mytologin... älskade. Att bara höra Giles namn igen var också trevligt, likadant när Andrew förklarade var Xander, Willow och Buffy höll på med. Någonstans är det som om dom aldrig försvann.

Och Spike. My gods, Spike. Kan han sparka rumpa, eller vad? Hans karaktär må ha varit lite svag i början av säsongen, men de senaste två avsnitten har gjort upp för det mer än väl. The Big Bad is Back! Det har väl diskuterats här på forumet om var/när/hur Spike började förändras, när han egentligen blev än good guy. Jag tror inte det har hänt ännu, hans handlande har alltid drivit av själviska orsaker, för sin egen tillfredsställelse. Vare sig han hjälpte Buffy när han hade chippet, eller hjälpte the scoobies när Buffy var död. Likadant tror jag hans goda handlade de senaste avsnitten har berott på det som väl egentligen har drivit honom hela tiden; ett starkt behov av att bli accepterad. Jag har varit av den åsikten att Spike kan förändras, precis som Angel, och bli en god människa, en hjälte, mänsklig (mer bildligt än bokstavligt, förstås), men att Spikes resa skulle vara helt annorlunda än Angels på grund av deras respektive personligheter och omständigheterna efter de fått sina själar. Jag trodde det skulle ta längre innan Spike resa till mänsklighet drog igång, men jag är nu övertygad om att det var det vi fick se ikväll. Händelserna i källaren gav honom insikten i sjukhussängen, och det är den första verkliga effekten själen har haft på honom. Nu när Spike börjar inse vad har gjort, på riktigt förstår effekten, kan han förändras och bli vad han trodde han skulle bli så fort han fick själen; mänsklig. Eller så mänsklig en levande död nu kan bli, men ni hajjar vad jag menar.

Hoppas jag. Det blev en del raljerande, men klockan är trots allt alldeles för sent för att jag borde vara vaken. Jag tror jag fick fram min poäng.

Fantastiskt skrivet, snyggt regisserat, skådespelarna i toppform. Ett gäng übersköna repliker. Jag har svårt att hålla mig tills nästa vecka. Igen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Off » tor jan 29, 2004 11:29

Jag har nu hämtat mig efter en natts sömn och så ser man en ny post och helt plötsligt blir man alldeles till sig igen :) . Håller med dig fullt ut om Spike adolvsson. Det kändes som att han förändrades i detta avsnittet. Nu ska det bli mycket intressant att se hur detta påverkar hans relation med resten av gänget och speciellt då Angel.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » tor jan 29, 2004 21:53

Japp, det här var bra. Jag kanske inte är riktigt lika exhalterad som de tre som skrev ovan, men visst sjutton dög det. Med måtta. Tyckte iofs mer om alla Buffy-referenser än själva storyn i sig, men den var också helt okej... "Hoppades" faktiskt på sätt och vis att det skulle ha varit Spike som torterade flickan (eftersom det var femton år sedan och well within his evil phase) i verkligheten också, men som det blev nu så ledde det ju ändå till samma slutsats (att han äntligen börjar handskas och ta itu med allt det onda han gjorde under sina 120 år som själlös vampyr).

De bästa scenerna var de två sista: Andrews double-cross och meddelande att The Council inte längre ser Angel som en av de goda grabbarna, och sedan dialogen mellan Angel och Spike. Grymt skådespel.

Jag har länge antagit att en stor del av säsongen kommer vara att gänget (bortsett från Gunn med tanke på brainwashen) upptäcker att flytten till W&H kanske inte var en sådan bra idé, och det var skönt att se att de också börjat tänka i de banorna i det här avsnittet. Vilken sida kommer Gunn att vara på mot slutet av säsongen?

Och sen var det ju underbart att höra vad alla i det gamla Buffy-gänget har för sig nuförtiden. Lite sorgset kändes det att de inte hänger ihop längre, men det är också skönt att veta att de inte gav upp demonfightandet bara för att de inte behövde längre.

Kändes också bra att Andrew äntligen har blivit en sann del av The Scoobies, precis som Jonathan en gång önskade men aldrig fick uppleva.

Och så hade ju faktiskt Lorne mer än fem repliker för första gången sedan Life of the Party. Otroligt!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » tor jan 29, 2004 22:25

men visst sjutton dög det.


Du är på min lista....
Jag hade iofs nästan hoppats själv att det var Spike då det hade lett till en rejäl komplikation sim man fått hoppas på skulle behandlas senraer
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Horrabin » fre jan 30, 2004 0:56

Jodå, det här var ett bra avsnitt. Om alla fristående avsnitt skulle vara skrivna av Drew skulle jag nog kunna tycka att den här säsongen var bra, även utan arc, men tyvärr är det ju så att de två avsnitt han har varit inblandad i är de ovanliga den här säsongen i och med att de är riktigt bra. Nu vet jag inte hur mycket Drew skrev och hur mycket som Steve S. DeKnight har på sitt samvete, men jag kan nog ana att Drew fick ta hand om det mesta gällande Andrew medan SSD fixade Spike & Angel-biten.

Jag tror jag störde mig på tre saker i det här avsnittet:
* Att Gunn var återigen tvungen att förklara att han hade fått sitt huvud mixtrat med av W&H
* Andrews hår
* Att de inte vågade låta Spike vara the bad man

De två första punkterna kan jag nog släppa, men att Spike inte var den onda mannen svider lite. Varför kunde det inte vara han? För att tittarna inte kan relatera till en huvudperson som visas vara ond? Det går bra så länge de pratar om det men ajajaj om de visar något av det han har gjort. Det var likadant förra säsongen med Angelus återkomst. Inga dödsoffer för honom då i alla fall.

Det jag gillade var i stort sett allt det andra. Några småsaker jag kommer på:
- Lorne var med i gruppen och hade något vettigt att göra och säga.
- Inledningen när Dana bryter sig ut var mycket stiligt gjort. Sågandet av vaktens hals var mycket brutalt och Angel-aktigt.
- Flashbacks till Danas upplevelse med mördaren var riktigt riktigt bra. Särskilt när hon försökte gömma sig under sängen och när Spike kedjade fast henne. The horror!
- Andrews tal till Angel i slutet. Måste vara lite tufft för honom att höra att Buffy inte direkt litar på honom.
- Stämningen. Rakt igenom var hela avsnittet äkta Angel. Mörkt och allvarligt, blandat med små humorinslag. Här blev goda människor mördade för att de försökte hjälpa en förvirrad flicka - sånt gillar jag.

Om två veckor är Steve S. DeKnight & Drew Goddard tillbaka som författare, så det kan man ju se fram emot. Och ett par avnitt senare (5.15) ska Joss försöka göra något vettigt genom att både skriva och regissera ett nytt Angel-avsnitt. Med lite tur kan denna säsong fortfarande hämta upp sig...
"I wish to do more violence."
Användarvisningsbild
Horrabin
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 24 sep 2003

Inläggav poser » fre jan 30, 2004 0:59

Då hoppas vi att de kan följa upp det här avsnittet starkt.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav caffeineaddict » fre jan 30, 2004 1:28

Öhm, vem skriver och regisserar nästa veckas avsnitt #100? Det hade jag ju verkligen hoppats skulle vara Joss! Men nähäpp, om jag har tolkat Horrabins inlägg korrekt... :(


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » fre jan 30, 2004 3:15

caffeineaddict: David Fury. Varför är en bra fråga. Ryktet säger att Joss och Charisma Carpenter inte kommer överrens efter vad som hände hennes karaktär förra säsongen. Noike säger att det är fel, och även om Charisma är besviken så är allt bra mellan henne och Joss. Fan vet vem som har rätt. Mina pengar på noike, egentligen, så varför inte Joss gör nummer hundra kan man spekulera i. Men Fury är det alltså som både skrivit och regisserat avsnittet.

Horrabin: Jag trodde också jag skulle bli besviken när det uppdagades att Spike inte var the bad man, men det blev jag inte alls. Jag antar att vad man skulle kunna uppnå med det scenariot ifråga om karaktärsutveckling, uppnådde man minst lika bra om inte bättre med Spikes insikt i sjukhussängen.

And on a sidenote så älskade jag verkligen Angels ansiktsuttryck när han insåg att Spike började inse saker. This could be the beginning of a beautifully cool friendship. Som när de var själlösa, fast tvärtom. Kick ass.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » fre jan 30, 2004 3:17

Nu har jag iofs inte läst mer än nån enstaka #100-intervju p g a spoilerrisken, så det kanske finns en logisk orsak förklarad någonstans i alla fall...
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Tinder » fre jan 30, 2004 3:27

Jepp ett riktigt bra avsnitt med go Angel stämning, rycktes med redan från början som jag tyckte var underbart gjord. Sedan att avsnittet inte ingick (vad jag tror i alla fall) i en större säsongsarc gör absolut ingenting då det hade så stark buffyverse arc i sig. Riktigt kul att få höra vad de andra hade för sig och likaväl sorgligt på nått sätt att få veta att de splittrats upp över världen, saknade dock att man inte fick höra nått om Faith, Wood och Dawn. Men man kan väll inte få allt :)

Tvärtemot vad endel av er tycker tyckte jag det var bra att de inte var Spike som var "bad guyen" då jag anser torterande och plågande av en liten flicka för att sedan inte ens käka upp henne inte passar hans karaktär, inte ens utan själ. Det är mer av Angelus stil. Precis som de sa, Angelus gillade onskan och ville utforska den, behärska den till fulländning. Spike däremot kastade sig mest in i ondskan för kicken.

Anser också att Spike växte mänskligt i detta avsnitt, han har hela tiden försökt förskjuta det han gjort som själlös vampyr och agerar som om det inte hänt, vilket han nu verkar få svårare och svårare med.

Däremot håller jag inte med Poser om scenen då alla slayers går gick fram, tyckte den var bra gjord och fick inte den minsta gnutta ostsmak i munnen. Tvärtom så kunde jag inte hjälpa det men tyckte det var lite coolt :)

Är också ganska fundersam vad det får för konsekvenser för Angel och Co att de vet att Buffy med flera inte anser att de hör till rätt sida något mer, tycker mig ha sett under några avsnitt nu att det verkar som om de flesta av dem börjar mer och mer fundera om de verkligen gjorde tätt val när de flytta in i W&H. Skulle inte förvåna mig om den saken kan bli en spricka i gruppen, hellst med Gunn på fel sida då han genomgått ganska starka personlighetsförändringar och verkar gilla det. Faktiskt så saknar jag den gamle Gunn, tyckte iof det var lite coolt i första avsnittet i säsongen (tror jag det var) då han kom in som en advokat och räddade läget men sedan dess så har han haft en nedåtgående kurva hos mig.

Horrabin: Kan fulltsändigt hålla med dig om den andra punkten över saker du inte gilla med avsnittet, höll först knappt på att känna igen honom.

Måste slutligen säga att säsongen får jättegärna fortsätta i denna stilen och längtar redan efter nästa avsnitt.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav caffeineaddict » fre jan 30, 2004 9:43

Tinder: Andrew sa att Dawn går i skolan i Rom, men jag var också lite nyfiken på vad som hänt med Faith & Wood.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav poser » fre jan 30, 2004 10:18

Faith lär vara Rouge demon hunter som flyr undan lagen på en motorcykel.
Senast redigerad av poser fre jan 30, 2004 11:15, redigerad totalt 1 gång.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Off » fre jan 30, 2004 11:10

Och Wood lär vara hennes bitch.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav adolvsson » fre jan 30, 2004 11:40

Just a couple of add-ons to previous opinions:
Andrews hår: Jag gillade faktiskt frisyren, så underbart nördigt wannabe-watcheraktigt. Har jag sagt att Tom Lenk regerar? Tom Lenk regerar!

Och jag gillade även när alla Slayers gick fram mot slutet, det var en mäktig scen, och att alla närvarande visste att ett gäng unga tjej skulle kunna sparka rumpan av en stor stark anfallsstyrka... det var helt enkelt förbaskat coolt. Jag gillar hu Slayermytologin har utvecklats, och hoppas verkligen vi får se mer av den i framtiden.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Off » fre jan 30, 2004 12:35

Samtidigt känns det lite konstigt när man vet att det finns Slayers runt om i världen. Innan har det räckt med 1(2) Slayers för att hindra världens undergång hit och dit och helt plötsligt finns det X antal stycken (har man förresten nån känning på hur många det finns?). Angel borde ju bara behöva lyfta på telefonen när en Big Bad kommer fram för att ha en rejält slagkraftig styrka.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Tinder » fre jan 30, 2004 13:43

Om de nu fortfarande vill hjälpa honom ;)
Ok missa att han nämnde Dawn då antar att jag var för överväldigad av all annan info att mina öron inte klarade ta upp mer just då.

Fast jag är nog lite fundersam varför ingen av the scoobies hört av sig till Angel och berättat om vad som hände i Sunnydale och hur de har det just nu, främst Buffy och Willow. Känns som att det inte räcker med att Angel tagit över W&H som motiv för att stoppa dem. Tycker även att det är lite lustigt att Spike inte råkat nämna innan att det nu finns en hel drös slayers ute i världen. Men men jag kan köpa det antar att man velat hålla Buffy serien så mycket som möjligt från Angel serien eller nått.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav caffeineaddict » fre jan 30, 2004 15:54

Tinder: Precis, det behövde finnas en anledning för Andrew att dra hela slayer-historien igen så att alla nya Angel-tittare fattar vad fan det är som pågår.

Kom förresten att tänka på hur mycket Andrew i det här avsnittet påminde mig om Wesley i Buffy S3... Kan ni tänka er om Andrew skulle genomgå samma förändring som Wes? Hur skulle han se ut om fem år?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav poser » fre jan 30, 2004 16:32

caffeineaddict: Först måste han frilansa lite som Rouge demon hunter.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav caffeineaddict » fre jan 30, 2004 16:49

Å helvete... tanken på Andrew i den läderutstyrseln... jag tror precis jag fick en hjärnblödning.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » fre jan 30, 2004 16:53

Han hade ju vapen för en arme iaf :)

Kanske blir en spinoff på Andrew och hans slayergäng!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » fre jan 30, 2004 17:10

Jag tycker att en stenhård TV-film om "Xander in Africa" vore det ultimata!

Xander reser runt som en enögd Indiana Jones (med bättre sardoniska repliker) och besöker byar, jagar skatter och spöar demoner. Kan det bli bättre?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » fre jan 30, 2004 17:15

Det skulle vara om Giles ramlade in på ett bananskal också. OHHH va bra det hade varit med lite asskicking Giles och enögd Xander
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » fre jan 30, 2004 17:43

JA, fy fan! En Xander/Giles-djungel-buddymovie! Skriven och regisserad av Joss! Oooooh, jag blir ju alldeles upphetsad!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav poser » fre jan 30, 2004 18:05

Men Oz då, verkar det inte logiskt att han har flytt till afrika och lever i jungeln där ?

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Off » fre jan 30, 2004 18:16

Ojojoj hur kunde jag glömma Oz. Självklart ska han vara med också. En riktig grabbrulle om ett gäng som drar till Afrika för att semestra men snart finner sig mitt uppe i jakten på en juvel som kan förhindra jordens undergång.

Hmmm ska man skicka ett utkast till Joss kanske.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » fre jan 30, 2004 18:43

Nej, Xander är ju slayer-ansvarig i Afrika enligt Andrew, så en situation uppstår under slayer-jakten där han behöver Rippers hjälp för att hitta en slayer, och på vägen så springer de naturligtvis in i Oz (mitt i djungeln, under fullmåne-tid, utan möjlighet att spärra in honom...). Spänningen stiger...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tinder » fre jan 30, 2004 19:24

Oh oh oh och medan de försöker fly undan varulven som de ännu inte känt igen så irrar de bort sig och vilsna tvingas de slå läger på gränsen till en savann. Morgonen därpå upptäcker de att de under natten blivit iaktagna av en vild flock hyenor och Xander börjar agera mer och mer underligt.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav caffeineaddict » fre jan 30, 2004 19:29

LOL! Och så träffar de en stam som leds av Ethan Rayne! :P

Vad tror ni förresten hände med Ethan efter att Initiative lades ner?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Nästa

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron