3x04 Carpe Noctum

Säsong 3-debatter

Beytgsätt Carpe Noctum

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
1
5%
6
3
14%
7
8
38%
8
4
19%
9
5
24%
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 21

3x04 Carpe Noctum

Inläggav pfant » sön nov 02, 2003 23:23

Body switching, you've gotta love body switching!

Som alltid när David B spela Angel-rollen lite anorlunda blir det riktigt roligt. Alla scener när han är i hotellet är skitbra. Jag undrar hur Lilah Morgan kommer att bete sig nästa gång de ses...

Men synd om stackars Fred, hon verkar få ha den roll som Willow hade i de första säsongerna av Buffy, den stackars svaga flickan som man ömmar om.
Snickeli snack, jag är världsbäst! Det här fixar jag med knakelibraksnablen!
Användarvisningsbild
pfant
Minion
 
Inlägg: 176
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav JRT » fre dec 12, 2003 14:52

Ett roligt avsnitt tycker jag. :) Som sagt, när David spelar sin roll lite annorlunda så blir det väldigt roligt. Jag uppskattade också alla scenerna i hotellet och de scenerna där Marcus/Angel testar sin nyfunna "vampighet" ute på stan. Ja, riktigt bra helt enkelt. Får en 9:a av mig.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Zaxx » lör dec 20, 2003 22:54

kan inte göra annat än att hålla med er andra... David är riktigt rolig när han får spela lite annorlunda :)

(bästa hittills är Angel-Dansen :) )
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav sus@n » lör jul 17, 2004 17:50

Hmm, bra avsnitt i sig. Det enda jag inte gillade var Lilah/Angel scenen men Fred är riktigt bra när hon berättar vad som hänt.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav latarmig » mån jul 26, 2004 19:35

Riktigt roligt.

Det är nog dags att omvärdera Angel och Wesley i förhållande till att vara dark och funny nu. Wesley som sedan tiden i BtVS alltid har varit den rolige blir bättre och bättre ju mer allvarlig och mörk han blir. Angel som varit själva sinnebilden av mörkrets makt är bara för bra när han får vara rolig.

Kontentan blir att dark Wes är bättre än dark Angel, och rolig Angel är bättre än rolig Wes.

Ps. sus@n. Jag gillade Lilah skarpt i det här avsnittet. Hennes förvåning och misstro när Angel började stöta på henne var väldigt bra framfört. Ds.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Off » mån jul 26, 2004 23:56

Tycker precis som du latarmig. Figurerna är som bäst när de gör en 180 från rollen despelade från början i serien
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Tob » fre aug 13, 2004 15:57

Första skivan av tredje säsongen har defintivt känns betydligt bättre en första skivorna av säsong 1 och 2. 4 riktigt bra avsnitt tycker jag. Vad det gäller detta avsnittet så tycker jag alltid det är intressant när karaktärerna ändrar sig på något vis, där skådespelaren får spela något som skiljer sig mot det vanliga. Det är ju precis vad som händer här och därför blir avsnittet bra även om det saknar det där extra. Fred må vara jobbig men ack som charmig. Amy Acker gör ett finfint jobb med henne.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav sus@n » mån aug 16, 2004 11:16

Håller med Tobbe_E: Första skivan är klart bättre än på de tidigare säsongerna.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Koala » tor sep 23, 2004 23:29

Jorå, var väl rätt underhållande. Kul att se David Boearjkneoaifjweoi spela lite out of character. En välförtjänt 7a!
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav Noggster » mån okt 04, 2004 15:57

Steve från "My fat obnoxious fiance" var ju med! oj oj.. tänk om hon tjejen hade sett angel innan dom träffades.. fan va busted han hade varit.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Koala » mån okt 04, 2004 16:20

Noggster: Jag vet, garvade som fan när jag såg det.. Han har ju vart en cave demon i buffy också :D
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav Noggster » mån okt 04, 2004 16:25

mm jag vet, trodde det var den ända rollen han haft i buffyverse, kom lite som en chock !
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Koala » mån okt 04, 2004 16:41

noggster, har jag missat det avsnittet eller har det inte vart än?

Jag har kommit så långt som femman..
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav Noggster » mån okt 04, 2004 16:42

Det är väl i Buffy han är nån demon? i season 7.

Edit: enligt IMDB
# "Buffy the Vampire Slayer" (1997) playing "Cave Demon" in episode: "Grave" (episode # 6.22) 21 May 2002
# "Buffy the Vampire Slayer" (1997) playing "Cave Demon" in episode: "Two to Go" (episode # 6.21) 21 May 2002
# "Buffy the Vampire Slayer" (1997) playing "Cave Demon" in episode: "Villains" (episode # 6.20) 14 May 2002


Ett par avsnitt kvar ja, men alltså.. du kommer inte känna igen honom precis .
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Koala » mån okt 04, 2004 17:33

ok soft, kanske borde spoilermärkas egentligen :)
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav Noggster » mån okt 04, 2004 20:55

aja, tyckte det inte var så mkt spoilerigt i det, men men. better safe than sorry.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav latarmig » tis okt 05, 2004 1:53

Håler med dig Nogge. Jag tycker inte det är någon spoiler eftersom det du skrev vare sig avslöjade en händelse eller en ny egenskap (hos någon karaktär). Att en viss skådespelare varit med i BtVS måste man väl kunna tåla även om man inte sett så långt?

Ibland tycker jag spoilerhysterin går väl långt här (jag rättar mig i och för sig, men jag kan inte låta bli att grymta lite misslynt).
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Koala » tis okt 05, 2004 12:11

Jag fick inte säga Tara i Bra eller Anus tråden för det var spoiler :)
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav Pazuzu » lör okt 23, 2004 20:25

Redan när innan vinjetten hade jag listat ut att det skulle handla om någon slags body switching, men att det skulle bli såhär kul hade jag ingen aning om (ett tag låg jag nästan dubbelvikt av skratt :eek: ). Enligt mig plockas det bästa fram ur Angel när han får spela det han normalt inte gör, tänker främst på Angelus och nu en pensionär i hans kropp.

Jag har inte riktigt vant mig vid Freds närvaro än och är inte precis överförtjust i henne, men jag hoppas på att hon kommer att fylla sin plats senare.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Joamna » ons dec 08, 2004 20:16

Kan bara hålla med er andra "Angel" var riktigt rolig här.. är kul med alla andras reaktioner på honom också. När han ska äta och påstår sig vara hungrig osv..

Noggster skrev:Steve från "My fat obnoxious fiance" var ju med! oj oj.. tänk om hon tjejen hade sett angel innan dom träffades.. fan va busted han hade varit.


Ah, det var därifrån jag kände igen honom..
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » tor apr 07, 2005 9:43

Jodå, ett kul avsnitt. Även om jag alltid stör mig lite grann så fort var och varannan jeppe i LA visar sig ha goda kunskaper i magi och demonologi - en gammal gubbe som behärskar själaöverföring? Jaja, varför inte.

Men det ÄR kul att se Boreanaz spela Angel annorlunda, även om man tycker att Marcus borde lagt märke till... tja... att han inte har någon kroppstemperatur eller hjärtslag. Vet inte hur sånt känns, men det måste ju kännas på NÅT vis.

CORDY: Yes! Just - keep it simple. One: you're not like other men. Two: there is no room in the workplace for romance.
FAKE ANGEL: Romance with Fred. So I'm a... (Looks down at his clothes) Obviously.

:D

Öppet för diskussion: ÄR Lilah verkligen intresserad av Angel, eller hoppas hon bara vinna över honom till the dark side...? Hon verkar ju inte direkt ha några större invändningar mot att få en happy på Angels (jaja, Wesleys) skrivbord, och (s4)
vi vet ju att hon inte har några problem med att gå till sängs med någon på andra sidan för att nå ett mål.

Och så gillar jag när Fred drar till den medvetslöse Angel i huvudet. "Fred! He's out!"
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Binchy » tor apr 07, 2005 11:05

Åh, grrr. Jag hade just skrivit ett långt inlägg men när jag skulle skicka det så fick jag bara "sidan kan inte visas" och när jag backade så var inläggstexten borta. :evil:

One more time....

Är inte jätteförtjust i det här avsnittet. Det är dock väldigt snyggt gjort, med en tvist när Angel blir Fake Angel. Men jag kan inte låta bli att undra över hur Angel ska få tillbaka sin egen kropp. Nåja, det blir väl bättre vid omtitten. Lite svaga vibbar av Anne Rices The Tale of the Body Thief.

David Boreanaz verkar trivas med att spela Fake Angel. Kul när han tittar i spegeln och inte ser någonting. Kul även när Old Angel tittar sig i spegeln och allt är suddigt. Been there, done that. :rolleyes:

Kul när Fake Angel blir tillsagd att ha ett samtal med Fred, och han tittar ner på sin klädsel och säger något i stil med "of course, i should have guessed". Riktigt obehaglig gammal gubbe, ta över den ena kroppen efter den andra och totalt bränna slut dem, innan han återvänder till sin egen. He got his eternal judgement at the end.

Stackars Fred, att behöva ramla på en sådan scen, hon måste ha suttit i hissen och snyftat i timmar. Undrar om förfalskningarna Lilah lät göra är bra, eller om hon tänker avslöja honom vid ett senare tillfälle. Undrar förresten om de hittar dem i röran, eller om Lilah tog med sig dem tillbaka när hon blev biten.

Och så fick vi reda på att Buffy lever igen. Men väldigt tyst om Darla.

Hoppas jag fick med allt.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Tinwiel » tor apr 07, 2005 11:31

Binchy skrev:. Nåja, det blir väl bättre vid omtitten. Lite svaga vibbar av Anne Rices The Tale of the Body Thief.


Det tänkte jag också på.

Binchy skrev:Kul även när Old Angel tittar sig i spegeln och allt är suddigt. Been there, done that. :rolleyes:


Haha. Varje gång jag tittar mig i spegeln utan glasögon. :rolleyes:

Jag är inte heller så förtjust i det här avsnittet, jag blir så illa berörd när folk byter kroppar, beter sig illa, och människorna omkring blir sårade. Tänk om nån skulle utge sig för att vara en själv och gå omkring och säga dumma, och sårande saker till de personer som man bryr sig om. Läskigt. :eek:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Binchy » tor apr 07, 2005 11:36

Tinwiel skrev:
Binchy skrev:
Kul även när Old Angel tittar sig i spegeln och allt är suddigt. Been there, done that.


Haha. Varje gång jag tittar mig i spegeln utan glasögon.


Varje gång man ska sminka sig, till exempel. Jag får luta mig fram så jag nästan slår näsan i glaset för att se tydligt. Fast jag sminkar mig rätt sällan, det är så jobbigt att få bort det och vem skulle förresten se det här :rolleyes: , katterna bryr sig ju inte och maken vet ju hur jag ser ut egentligen (svårt att förställa sig i nästan 18 år :P ).
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Tinwiel » tor apr 07, 2005 11:44

Binchy skrev:
Tinwiel skrev:
Binchy skrev:
Kul även när Old Angel tittar sig i spegeln och allt är suddigt. Been there, done that.


Haha. Varje gång jag tittar mig i spegeln utan glasögon.


Varje gång man ska sminka sig, till exempel. Jag får luta mig fram så jag nästan slår näsan i glaset för att se tydligt. Fast jag sminkar mig rätt sällan, det är så jobbigt att få bort det och vem skulle förresten se det här :rolleyes: , katterna bryr sig ju inte och maken vet ju hur jag ser ut egentligen (svårt att förställa sig i nästan 18 år :P ).


Så måste jag också göra när jag ska sminka mig... Det funkar bra när jag är själv men om man är hos en kompis och båda två ska trängas framför spegeln... Jag tar alltid upp mest plats för jag måste stå jättenära spegeln, istället för att stå en bit ifrån så att båda kan se sig själva.. Japp, är man närsynt och halvblind så är man. :rolleyes:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Binchy » tor apr 07, 2005 11:52

Tinwiel skrev:
Binchy skrev:
Tinwiel skrev:
Binchy skrev:
Kul även när Old Angel tittar sig i spegeln och allt är suddigt. Been there, done that.


Haha. Varje gång jag tittar mig i spegeln utan glasögon.


Varje gång man ska sminka sig, till exempel. Jag får luta mig fram så jag nästan slår näsan i glaset för att se tydligt. Fast jag sminkar mig rätt sällan, det är så jobbigt att få bort det och vem skulle förresten se det här :rolleyes: , katterna bryr sig ju inte och maken vet ju hur jag ser ut egentligen (svårt att förställa sig i nästan 18 år :P ).


Så måste jag också göra när jag ska sminka mig... Det funkar bra när jag är själv men om man är hos en kompis och båda två ska trängas framför spegeln... Jag tar alltid upp mest plats för jag måste stå jättenära spegeln, istället för att stå en bit ifrån så att båda kan se sig själva.. Japp, är man närsynt och halvblind så är man. :rolleyes:


Simma i badhus är också spex. Man får verkligen kolla in vad för färger det är i ens sällskaps baddräkter, för man ser ju inte deras ansikten tydligt nog för att känna igen dem. Och infoskyltar i badhuset ska man bara inte tala om, dem missar man ju med 100% säkerhet. :oops:
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Pazuzu » tor apr 07, 2005 11:58

Binchy skrev:
Tinwiel skrev:
Binchy skrev:
Tinwiel skrev:
Binchy skrev:
Kul även när Old Angel tittar sig i spegeln och allt är suddigt. Been there, done that.


Haha. Varje gång jag tittar mig i spegeln utan glasögon.


Varje gång man ska sminka sig, till exempel. Jag får luta mig fram så jag nästan slår näsan i glaset för att se tydligt. Fast jag sminkar mig rätt sällan, det är så jobbigt att få bort det och vem skulle förresten se det här :rolleyes: , katterna bryr sig ju inte och maken vet ju hur jag ser ut egentligen (svårt att förställa sig i nästan 18 år :P ).


Så måste jag också göra när jag ska sminka mig... Det funkar bra när jag är själv men om man är hos en kompis och båda två ska trängas framför spegeln... Jag tar alltid upp mest plats för jag måste stå jättenära spegeln, istället för att stå en bit ifrån så att båda kan se sig själva.. Japp, är man närsynt och halvblind så är man. :rolleyes:


Simma i badhus är också spex. Man får verkligen kolla in vad för färger det är i ens sällskaps baddräkter, för man ser ju inte deras ansikten tydligt nog för att känna igen dem. Och infoskyltar i badhuset ska man bara inte tala om, dem missar man ju med 100% säkerhet. :oops:


När man som jag har relativt långt hår kan det bli problematiskt när det blåser ute och man cyklar. Det har hänt flera gånger att man varit mitt uppe i att passera en stor väg när man plötsligt inte ser någonting alls förutom hår. :rolleyes: *dagens i-landsproblem*
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Tinwiel » tor apr 07, 2005 12:00

Binchy skrev:Simma i badhus är också spex. Man får verkligen kolla in vad för färger det är i ens sällskaps baddräkter, för man ser ju inte deras ansikten tydligt nog för att känna igen dem. Och infoskyltar i badhuset ska man bara inte tala om, dem missar man ju med 100% säkerhet. :oops:


Nä, det är hopplöst. Jag går aldrig själv till ett badhus första gången, utan måste ha en kompis med mig som kan guida mig till den rätta bassängen. Ska jag gå själv så måste jag veta vilken väg jag ska gå osv. Sen vet mina kompisar om hur blind jag är, så dom får gå nära och påkalla min uppmärksamhet om dom vill nåt.. :rolleyes: Det går ju inte så bra att bada med glasögon heller...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » tor apr 07, 2005 12:02

Pazuzu skrev:När man som jag har relativt långt hår kan det bli problematiskt när det blåser ute och man cyklar. Det har hänt flera gånger att man varit mitt uppe i att passera en stor väg när man plötsligt inte ser någonting alls förutom hår. :rolleyes: *dagens i-landsproblem*


Haha.. jag kan relatera till det. Inte för att jag har så långt hår men för att glasögonen immar ofta igen när man cyklar, eller blir fulla med regn. Då ser man inte så mycket heller.. Livsfarlig cyklist. 8)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Binchy » tor apr 07, 2005 12:16

Tinwiel skrev:
Pazuzu skrev:När man som jag har relativt långt hår kan det bli problematiskt när det blåser ute och man cyklar. Det har hänt flera gånger att man varit mitt uppe i att passera en stor väg när man plötsligt inte ser någonting alls förutom hår. :rolleyes: *dagens i-landsproblem*


Haha.. jag kan relatera till det. Inte för att jag har så långt hår men för att glasögonen immar ofta igen när man cyklar, eller blir fulla med regn. Då ser man inte så mycket heller.. Livsfarlig cyklist. 8)


För att inte tala om hela vinterhalvåret när man inte ser ett dugg när man kommer in efter att ha varit ute i kylan, för glasögonen har helt immat igen.

Eh, skulle vi diskutera Carpe Noctem här? Fred är väldigt söt i sina glasögon. :D Härligt när hon drämmer till Fake Angel i skallen, he had it comming! Oops, Noctum ska det ju vara, tänkte på Diem. (Buffy: Fish of the day?)
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Nästa

Återgå till Angel Säsong 3



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron