Spike. (FETSPOILERS!)

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Spike. (FETSPOILERS!)

Inläggav Pluto_63 » sön okt 03, 2004 21:35

Serien är slut utan Spike. Är han inte ALLT? I love him. Det är tack vare honom jag blivit en Buffyynerd.
Pluto_63
Demon Fodder
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav gaspode » sön okt 03, 2004 21:47

Serien är definitivt bra nog att klara sig utan Spike.
Spike är en av de bästa karaktärerna från att han dyker upp i S2, helt klart, men Säsong 3 som bara har väldigt lite Spike i sig är fortfarande en av de allra bästa säsongerna.

Sen är Spike förmodligen den karaktär som har flest fans, men serien hade definitivt klarat sig utan honom.

Välkommen till forumet förresten! Jag flyttar den här tråden till allmänt om BtVS, eftersom den hör bättre hemma där.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Shetani » sön okt 03, 2004 21:53

Åh, kära nån...
Att säga att Spike håller upp serien är som att säga att jordgubbar inte kan ätas utan chokladsås. Det går visst, och kan till och med bli bättre.Bild


Det inte sagt att jag inte gillar Spike, för det gör jag visst. Jag är bara lite anti för min syrra gillar honom. Det ligger i generna.
Senast redigerad av Shetani sön okt 03, 2004 21:56, redigerad totalt 1 gång.
Zat vant be a praablem... Put him in ze cart!
Användarvisningsbild
Shetani
Scooby
 
Inlägg: 764
Blev medlem: 01 okt 2004
Ort: Malmö

Inläggav Koala » sön okt 03, 2004 21:54

Håller med Gas-guy.. whoa.. I mean.. Gaspone eller ja.. han ^^

:)

Välkommen!
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav Ciaci_62 » sön okt 03, 2004 22:35

Shetani skrev:Åh, kära nån...
Att säga att Spike håller upp serien är som att säga att jordgubbar inte kan ätas utan chokladsås. Det går visst, och kan till och med bli bättre.Bild


Det inte sagt att jag inte gillar Spike, för det gör jag visst. Jag är bara lite anti för min syrra gillar honom. Det ligger i generna.
:D spike e vist sexigast nänsin. Har du lyssnat på hans röst? Om min syrra gillat honom hade jag gillat honom lite mer.
Ciaci_62
Demon Fodder
 
Inlägg: 15
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Shetani » sön okt 03, 2004 22:38

Bara jag som märkt ett uppsving av Spike-dregglare efter OMWF sändes på femman?
Nu har jag ju inte varit på de här forumen så länge, så jag kan väl inte uttala mig, men man hör ju saker... dead people och sånt ;)
Zat vant be a praablem... Put him in ze cart!
Användarvisningsbild
Shetani
Scooby
 
Inlägg: 764
Blev medlem: 01 okt 2004
Ort: Malmö

Inläggav Langtry » sön okt 03, 2004 22:44

Shetani, det är inte bara du som märkt det

Sådana här inlägg har inte varit så vanliga tidigare.
Visst har man sagt uppskattande saker om Spike (me included) men inte på det här lite "fjortis-fanatiska", Lunaraktiga viset.

Men visst, Spike (JM) är en stor tillgång men håller med Gaspode, serien hade nog funkat utan honom också.

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav Johannah » sön okt 03, 2004 22:48

OMWF är det mest pinsamma avsnittet i historien. Jag skämdes, och då mest för Spike.
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav VelocityBoy » sön okt 03, 2004 22:50

Johannah skrev:OMWF är det mest pinsamma avsnittet i historien. Jag skämdes, och då mest för Spike.


:eek:

Han var ju ytterst briljant i det avsnittet... de var de alla
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Shetani » sön okt 03, 2004 22:56

VelocityBoy skrev:
Johannah skrev:OMWF är det mest pinsamma avsnittet i historien. Jag skämdes, och då mest för Spike.


:eek:

Han var ju ytterst briljant i det avsnittet... de var de alla


Dito.
Men är det inte härligt med alla inlägg man ser lite varstans på nätet:
"OMG Spike e så cooooooool!!!!1111!!! han e bäst!!!!!11!" etc etc. :rolleyes:

Det enda bra jag kan se från det är att alla fjortisar talar om det för sina fjortisvänner som talar om det för sina vänner, och så tittar fler människor på BtVS som då får ett bättre liv.
Zat vant be a praablem... Put him in ze cart!
Användarvisningsbild
Shetani
Scooby
 
Inlägg: 764
Blev medlem: 01 okt 2004
Ort: Malmö

Inläggav latarmig » sön okt 03, 2004 22:58

Shetani skrev:Det enda bra jag kan se från det är att alla fjortisar talar om det för sina fjortisvänner som talar om det för sina vänner, och så tittar fler människor på BtVS som då får ett bättre liv.


Du hade blivit en fin jesuit: Ändamålen helgar medlen. ;-D
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Shetani » sön okt 03, 2004 23:03

latarmig skrev:
Shetani skrev:Det enda bra jag kan se från det är att alla fjortisar talar om det för sina fjortisvänner som talar om det för sina vänner, och så tittar fler människor på BtVS som då får ett bättre liv.


Du hade blivit en fin jesuit: Ändamålen helgar medlen. ;-D


Aj då...errm...errmm...fjortis dåligt..Buffy bra... >_>..*försöker komma på hur det hjälpte henne*
Så länge jag slipper fjortisarna så får de gärna titta på BtVS för mig.
Zat vant be a praablem... Put him in ze cart!
Användarvisningsbild
Shetani
Scooby
 
Inlägg: 764
Blev medlem: 01 okt 2004
Ort: Malmö

Inläggav caffeineaddict » sön okt 03, 2004 23:04

Spike är alldeles underbar (en av seriens fem bästa karaktärer) och jag älskar honom fullständigt. Men han är långt ifrån "ALLT". Som gaspode sa, S3 klarade sig rätt fint utan honom (även om jag fortfarande håller Lovers Walk som S3:s starkaste avsnitt).

Spike-fanatismen är intressant, att det är just honom och inte den andra coola brittiska BtVS-killen (den yngre) som alla kidsen fastnar för. ;)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » sön okt 03, 2004 23:19

Spike är defintivt inte allt. Han blir aldrig bättre än han var i säsong 2. Säsong 3 klarar sig utomordentligt bra utan Spike. I Säsong 4 och delar av 5 är jag tveksam till Spike. Han finns där och är helt klart en cool karaktär, men jag tycker det lyser igenom alldeles för mycket att han är med för att det finns en efterfråga av honom. Han blir aldrig riktigt någon naturlig del av serien. I slutet av säsong 5 och framåt så får Spike en allt större roll i serien. I säsong 6 och 7 så är han en av dem intressantaste och mest komplexa karaktärerna.

Slutsats, serien hade klarat sig ypperligt utan Spike. Visst är det lite lustigt att en 40+ skådis kan fängsla en sådan ung publik, i synnerhet bland tjejer.

Tacka vet jag Anya ;)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav caffeineaddict » sön okt 03, 2004 23:21

Tobbe_E skrev:Spike är defintivt inte allt. Han blir aldrig bättre än han var i säsong 2.


Now that's controversy! :P

S6-Spike gäller för mig. Hans båda sidor clashar och man får se det bästa och det värsta av honom. Oerhört komplex karaktär. Fantastiskt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav VelocityBoy » sön okt 03, 2004 23:31

caffeineaddict skrev:
Tobbe_E skrev:Spike är defintivt inte allt. Han blir aldrig bättre än han var i säsong 2.


Now that's controversy! :P

S6-Spike gäller för mig. Hans båda sidor clashar och man får se det bästa och det värsta av honom. Oerhört komplex karaktär. Fantastiskt.


S2 Spike var en tvådimensionel big bad... extremt roande iofs men trots allt en endast en big bad.

För min del sitter s5-7 Spike ihop och är tillsammans med Buffy de bästa karaktärena i serien.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Tob » sön okt 03, 2004 23:34

VelocityBoy skrev:
caffeineaddict skrev:
Tobbe_E skrev:Spike är defintivt inte allt. Han blir aldrig bättre än han var i säsong 2.


Now that's controversy! :P

S6-Spike gäller för mig. Hans båda sidor clashar och man får se det bästa och det värsta av honom. Oerhört komplex karaktär. Fantastiskt.


S2 Spike var en tvådimensionel big bad... extremt roande iofs men trots allt en endast en big bad.

För min del sitter s5-7 Spike ihop och är tillsammans med Buffy de bästa karaktärena i serien.


Jag kan ändra mig, jag har som sagt var bara sett serien en gång, det är svårt att plocka upp allting under seriens gång. Spike kommer defintivt vara en av dem karaktärer jag kommer följa kanske mest under omtitten. Under alla säsonger han är med. S2 Spike som enskild karaktär når inte upp till S6-S7 Spike, men ihop med främst Drusilla så glider han förbi.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav noike » sön okt 03, 2004 23:45

Det kommer att bli intressant att se vad som händer när de visar Seeing Red på Kanal5.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Langtry » sön okt 03, 2004 23:46

noike, det var en mycket bra fråga.

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav caffeineaddict » sön okt 03, 2004 23:48

noike: Mmm... men jag var positivt överraskad över att inte en sekund klipptes av sista minuterna i Smashed så vem vet?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Nea » sön okt 03, 2004 23:57

noike skrev:Det kommer att bli intressant att se vad som händer när de visar Seeing Red på Kanal5.

Exakt vad jag funderat på också.
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby
 
Inlägg: 526
Blev medlem: 29 mar 2004
Ort: Sydligaste delen av landet

Inläggav Zaxx » mån okt 04, 2004 0:02

Här pratar ni om mig ser jag, har jag ngn talan ?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Langtry » mån okt 04, 2004 0:05

Zaxx, klart du har nå'n talan!

Speak away =)

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav VelocityBoy » mån okt 04, 2004 0:11

Nea skrev:
noike skrev:Det kommer att bli intressant att se vad som händer när de visar Seeing Red på Kanal5.

Exakt vad jag funderat på också.


Det kommer att bli extremt spännande... det och "Dead things" ser jag fram emot att få kommentarer till.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Nea » mån okt 04, 2004 0:15

VelocityBoy skrev:Det kommer att bli extremt spännande... det och "Dead things" ser jag fram emot att få kommentarer till.

Absolut! Ska bli otroligt intressant att läsa vad förstagångstittare har att säga i avsnittstrådarna efter båda dessa avsnitt. Hoppas på många debatter. 8)
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby
 
Inlägg: 526
Blev medlem: 29 mar 2004
Ort: Sydligaste delen av landet

Inläggav latarmig » mån okt 04, 2004 0:17

Jag gissar att de sköter det på samma sätt som "The Body", dvs det enda de tänker på är vapen, blod och hårda slag. Vad som händer därutöver har de ingen aning om och de har definitivt ingen lust till ställningstaganden. Allt som det inte står i deras bok att de ska censurera slinker igenom, och det mesta står inte i deras regelbok.

Spoiler 6x17 "Seeing Red"
Warrens skott kommer nog att klippas, vilket gör hela den och de kommande scenerna obegripliga.

Det de förmodligen funderar över innan de beslutar sig för att censurera det är blodet från Tara. "Kan man verkligen visa linne med blodfläckar på", frågar sig censorn medan hon febrilt letar igenom sina manualer.
Senast redigerad av latarmig mån okt 04, 2004 0:26, redigerad totalt 2 gånger.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav noike » mån okt 04, 2004 0:18

Jag hoppas folk blir förkrossade, börja gråta och blir katatoniska. Möjligtvis inte i just den ordningen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » mån okt 04, 2004 0:39

noike: Jo precis i den ordningen.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav JRT » mån okt 04, 2004 0:50

Spoiler Seeing Red:

Skall tidigare policy ang. skjutvapen följas så lär de klippa bort/lägga in slow motion överallt där han håller upp pistolen. I 2.19 I Only Have Eyes For You klipptes alla sekvenser där pistolen hölls upp/avfyrades... Ja, vi får väl se...
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Ciaci_62 » mån okt 04, 2004 1:04

latarmig skrev:
Shetani skrev:Det enda bra jag kan se från det är att alla fjortisar talar om det för sina fjortisvänner som talar om det för sina vänner, och så tittar fler människor på BtVS som då får ett bättre liv.


Du hade blivit en fin jesuit: Ändamålen helgar medlen. ;-D
:evil: Du ska inte sätta dej på dina höga hästar och nedvärdera oss Spikeälskare till fjortisar. Vi kommer från alla ålder å samhällskikt. F.U.
Ciaci_62
Demon Fodder
 
Inlägg: 15
Blev medlem: 03 okt 2004

Nästa

Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare