Film 5: The Curse of Film

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav sfinx » sön dec 26, 2010 14:38

Inception var ju bra.
Om jag hade vetat att Cillian Murphy var med hade jag sett den tidigare. :)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav Crashdummie » mån dec 27, 2010 22:01

sfinx skrev:Inception var ju bra.
Om jag hade vetat att Cillian Murphy var med hade jag sett den tidigare. :)


Du e bara för söt du :lovebunny:

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav sfinx » tis dec 28, 2010 12:55

Crashdummie skrev:
sfinx skrev:Inception var ju bra.
Om jag hade vetat att Cillian Murphy var med hade jag sett den tidigare. :)


Du e bara för söt du :lovebunny:

Du är. :lovebunny:
Jag är nog mest ytlig i vissa sammanhang. :D
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav MissKittyFantastico » ons dec 29, 2010 0:20

Idag har jag insett att jag nog är den enda person i hela universum som inte gillar Moulin Rouge. Vet inte riktigt varför.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav sfinx » ons dec 29, 2010 0:29

MissKittyFantastico skrev:Idag har jag insett att jag nog är den enda person i hela universum som inte gillar Moulin Rouge. Vet inte riktigt varför.

Jag finner det lite märkligt, men fortsätter gilla dig ändå. :)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav adolvsson » ons dec 29, 2010 0:54

MissKittyFantastico skrev:Idag har jag insett att jag nog är den enda person i hela universum som inte gillar Moulin Rouge. Vet inte riktigt varför.

Lång ifrån. Men när filmen kom noterade jag en intressant sak bland vänner, att sådana som inte var förtjusta i musikaler älskade Moulin Rouge och de som älskade musikaler hade svårt för den. Det där stämde överrens bland förvånansvärt stor del av dåvarande bekantskapskrets.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Crashdummie » ons dec 29, 2010 11:40

MissKittyFantastico skrev:Idag har jag insett att jag nog är den enda person i hela universum som inte gillar Moulin Rouge. Vet inte riktigt varför.


Inte alls, jag har aldrig lyckats traggla mig igenom det. Det trots att jag finner Ewan McGregor helt bedårande + hans namn e ju hur kul som helst att säga, med en skottsk dialekt... :lovebunny:

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav caffeineaddict » ons dec 29, 2010 21:02

Jag somnade till Moulin Rouge på bio. Sen har jag försökt se den någon mer gång. Den har sina sidor, men är ingenting särskilt för mig. Tre av fem liksom.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » ons dec 29, 2010 22:23

Jag gillar den, men kommer inte ihåg hur mycket. 7 av 10 kanske... Verkligen inget mästerverk, men underhållande nog.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Rombat » ons dec 29, 2010 23:10

Jag gillar låtarna. Handlingen är då inget att hurra för.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav A bear » tor dec 30, 2010 3:01

Jag har aldrig sett Moulin Rouge. Hur kul är två timmar film om en kvarn, liksom.

Fortsätter se igen lite 2010-filmer:

Miraklet i Lourdes var faktiskt en riktigt fin historia. Nästan helförlamad ung kvinna åker till Lourdes, ber till Maria, och... finns det mirakel, och vad är de egentligen i så fall? En film som tar tid på sig (trots att den klockar in en bra bit under två timmar), låter folk säga en sak - alla på plats är ju trogna katoliker - och sen låter kameran visa lite mer än vad folk säger. Eller mindre. Tvetydigt, tragikomiskt, vackert. 4/5.

Cyrus. John C Reilly är bitter och frånskild, Marisa Tomei är ensamstående mamma, och allt klickar direkt... om det nu inte vore för Marisas hemmaboende son och deras smått underliga förhållande. Trevande relationsdrama som är lite småmysigt ibland och lite pinsamt ibland och jobbar aningen för hårt på att vända uppochner på den där gamla handlingen om barnet som måste hindra mamma från att gifta sig med en oduglig typ. Men har också en del grejer som verkligen fungerar. Säg 3/5.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Murnau » tor dec 30, 2010 10:46

MissKittyFantastico skrev:Idag har jag insett att jag nog är den enda person i hela universum som inte gillar Moulin Rouge. Vet inte riktigt varför.

Äntligen någon som vågar säga ifrån! :)

Men Fredriks beskrivning var lite kul, eftersom jag nog passar in rätt bra på den. Jag gillar musikaler generellt, men är skeptisk mot MR. Ska man se en prålig film utan vettig handling ser jag nog hellre en riktig Bollywoodfilm. Även om det iofs är vissa roliga karaktärer i MR åtminstone och några kul låtar.
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Inläggav caffeineaddict » tor dec 30, 2010 10:54

På tok för tidigt för en Best of 2010-lista (man hinner ju ändå aldrig se de bästa förrän året efter), så jag följer Niklas rekommendation och listar de bästa filmer jag sett i år, oavsett när de gjordes. Nu ska vi kanske se Black Swan ikväll iofs, så den kanske hinner uppdateras:

1. Where the Wild Things Are (Spike Jonze, 2009). Fullkomlig emotionell katarsis och så mycket som jag någonsin gråtit under/efter en biovisning. Tryckte på en knapp som fick fram en genuin, komplicerad känsloreaktion (istället för standard happy/sad/funny/scary-filmkänslor) som jag inte kan minnas att jag fått sedan 6FU-avslutningen.

2. This is England (Shane Meadows, 2006). Eller årets "varför har jag inte sett den tidigare"-pris. Alla har ju rekommenderat den sedan den kom, men det har bara inte blivit av förrän nu. Och det var värt väntan. Satan i gatan. Ska snart se '86.

3. Man of Marble / Man of Iron (Andrzej Wajda, 1977/1981). Andrzej Wajda gör en komplex och djuplodande studie av arbetarklass i kamp mot kommunismregim över två generationers tid, och lyckas göra det utan att bli stentrist. Istället sätts karaktärerna i fokus och använder narrativ på ett sådant sätt att det blir fascinerande snarare än stelbent. Den första filmen är ett ordentligt snäpp bättre än den andra, men de är verkligen del 1 och 2 av samma historia så det går inte att rekommendera den ena utan att rekommendera den andra.

4. The Leopard (Luchino Visconti, 1963). Såg den i HD och ärligt talat hade den inte behövt handla om någonting utan hade ändå hamnat på listan bara genom att vara bland det vackraste som någonsin filmats. Familjesagan landar lite i skymundan av det visuella, men det är ändå en av de där riktigt lyckade epikerna "som de inte gör nuförtiden".

5. The Social Network (David Fincher, 2010) David Fincher gör en bra film, Aaron Sorkin skriver ett charmigt, bra manus där karaktärer pratar snabbare och smartare än vad någon någonsin gör spontant i verkligheten. Så saker är precis som de alltid har varit. Och som de gärna får fortsätta vara.

6. A Serious Man (Joel Coen, 2009). Bröderna Coen gör en bra film och skriver ett charmigt, bra manus där karaktärer är quirkigare och råkar ut för mer sanslösa händelser än vad någon någonsin gör i verkligheten. Och sen behöver jag försvara filmen i ett långt inlägg på BF. Så saker är precis som de alltid har varit. Och som de gärna får fortsätta vara. Ni kan se detta som en promo för en kommande True Grit-postning någongång i mars.

7. Inception (Christopher Nolan, 2010). Nolan fortsätter efter Dark Knight sina experiment med att se om man kan kombinera hjärna med popcornfilm, denna gång utan att luta sig på en franchise. Och lyckas alldeles spektakulärt väl med denna balansgång, ett steg åt antingen ena eller andra hållet och det hade blivit antingen Primer eller Lost i långfilmsformat (huva!).

8. El secreto de sus ojos (Juan José Campanella, 2009). Har alla såna där element som antingen skapar fantastiska eller röriga/rulla-med-ögonen-filmer: mordmysterium med politiska inslag, flera tidslinjer, kameraonanerande regissörer. Fantastisk film.

9. Apu-trilogin (Satyatjit Ray, 1955/1957/1959). Familjesaga som under tre filmers gång växer sig in i hjärtat. Under första filmen kändes allt lite typiskt neorealistiskt och som att "Vittorio de Sica gör sånt här bättre". Men film två var bättre och fick film ett att växa i backspegeln och sedan gav film tre alltihopa ett fantastiskt känslomässigt klimax. Fascinerande bild av den indiska vardagen under 1900-talets första halva och åter igen: sätter man karaktärerna först så vinner man i slutändan.

10. El orfanato (Juan Antonio Bayona, 2007). Slutet sviker lite av vad som annars hade varit det mysrysligaste jag sett på hur länge som helst. Exakt min sorts rysare, även om ensamstående kvinna med barn som träffar spöken i ett gotiskt hus bara är en film ifrån att bli en för stor klyscha.

Relativt tunt filmtittarår även ur denna vinkel. Visst är alla dessa grymt sevärda filmer, men kring de sista tre-fyra faller lite under den riktiga "Fyfan-vilken-jävla-film-jag-måste-berätta-för-alla-om-den!"-känslan och då är det av alla jag sett på hela året oavsett när de gjordes.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Rombat » tor dec 30, 2010 17:17

A Serious Man får du försvara hur mycket du vill. Det hindrar inte att det var det tråkigaste skit jag sett på flera år.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Crashdummie » tor dec 30, 2010 19:41

Murnau skrev:Ska man se en prålig film utan vettig handling ser jag nog hellre en riktig Bollywoodfilm. Även om det iofs är vissa roliga karaktärer i MR åtminstone och några kul låtar.


Amen to that brotha!

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav AKS » tor dec 30, 2010 19:42

Här kommer listan över de bästa filmer jag sett under 2010. Som vanligt har jag haft god hjälp av mina betyg på Criticker.

Det är alltså filmer som jag ser för första gången, annars skulle ju Aliens som alltid vara i topp. :)

1. Where the Wild Things Are (2009)

2. Aguirre, der Zorn Gottes (1972)
En hypnotisk film som jag ofta kommer på mig själv med att tänka på flera månader efter att jag såg den. Intressant och vacker.

3. Inception (2010)

4. Bonnie and Clyde (1967)

5. The Social Network (2010)
Överraskande bra för mig. Jag är fortfarande imponerad över att de lyckats göra en så bra och underhållande film på den historien.

6. Scott Pilgrim vs. the World (2010)
Jepp, den slår Kick-Ass för mig, inte med mycket men likväl. Underhållande från början till slut och ofta laugh out loud funny.

7. Natural Born Killers (1994)
Det var minsann på tiden att se denna... :)

8. Smultronstället (1957)
...för att inte tala om denna! Det jag tänkt göra i femton år har äntligen blivit av. Och bra var den också.

9. Peeping Tom (1960)
Det som främst slog mig då jag såg denna film var hur modern filmen kändes. Och nu talar jag inte om handlingen, utan om hur filmen hade gjorts. Hur den "kändes" helt enkelt.

10. The Town (2010)
Ytterligare en film som var överraskande bra för mig trots att handlingen inte kom med en enda ny idé. Underhållande och spännande.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav gaspode » fre dec 31, 2010 3:51

Kan inte riktigt skilja av var filmtittaråret 2010 börjar för mig på min imdb-lista, men bästa film går helt klart till Gudfadern, som jag inte hade sett tidigare. Inga andra filmer fick nior i år.
Jag har varit allmänt snål känns det som.
Av (2010)-filmerna är det bara Inception som nått upp till en åtta, och den känns svajig.
Har fortfarande inte sett Where the Wild Things Are, får se om den tar en plats 2011.

A Serious Man fick sällskap av When in Rome i bottenträsket.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » fre dec 31, 2010 4:12

När det gäller the Social Network så var jag besviken.

Hade jag bara vetat att det var filmen om facebook hade jag inte haft några som helst förväntningar och blivit glatt överraskad, för det är en rätt bra film. Men, när jag vet att det är Sorkins manus och Fincher som regisserar, och adderar den ganska odelat positiva kritik den fått, så har jag plötsligt rätt höga förväntningar istället.

Dialogen var förstås bra i hela filmen, men det var bara i första scenen jag Sorkinmös. Efter det var det som vilken välskriven dialog som helst. (ingen direkt hållbar kritik mot filmen :))
Jag vet att Sorkin försvarat det, men jag tycker ändå att kvinnorna i filmen... Ja.. jag vet inte vad jag skall säga. Under filmens 2h30min kanske två kvinnor gör något som antyder intelligens och självständigt tänkande. Och då räknar jag snällt, för juristbiträdet i slutet vill egentligen ligga med Zuckerberg.
Justins roll var kanske bäst, bra fart och humor när han var med. Men det var ju närmast en karikatyr. :)
Är inte lika imponerad av Jesse Eisenberg som många verkar vara heller, men han var ju inte dålig.


Detta blev nästan en sågning trots att jag gav filmen en sjua, men det är en reflektion av mina orimliga förväntningar :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » fre dec 31, 2010 11:40

gaspode skrev:Kan inte riktigt skilja av var filmtittaråret 2010 börjar för mig på min imdb-lista, men bästa film går helt klart till Gudfadern, som jag inte hade sett tidigare. Inga andra filmer fick nior i år.
Jag har varit allmänt snål känns det som.


Jag har inte gett en enda nia under 2010. Har inte sett så många filmer i år dock (74 st, vet inte hur länge sen det var jag såg så få filmer senast), men en nia hade ju varit trevligt. Jag såg dock om två tior i år: This Is England och Aliens så det var trevligt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » fre dec 31, 2010 12:46

Where the Wild Things Are var en tia för mig, This is England och Man of Marble (dock inte Man of Iron) var nior. Men tre 9:or på ett år är väldigt, väldigt tunt för mig. Jämför med detta: viewtopic.php?p=55219#p55219

Håller fortfarande fast vid det inlägget dock, i år har jag dock till ganska stor grad koncentrerat mig på att se väldigt underhållande film som kanske inte alltid är så fantastiskt bra ändå (m.a.o. jag har tittat igenom hela Universals bibliotek med monsterfilm).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » fre dec 31, 2010 14:05

Och så har vi ju haft ett John Hughes-år!! Weird Science baby!! :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tam » fre dec 31, 2010 14:59

Den bästa film jag 2010 sett för första gången måste nog vara Persona. Bland de årsfärska filmerna tror jag Sound of Noise är den jag gillat mest. Dubbelt svenskt, minsann.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav eriked » fre dec 31, 2010 16:30

Straw Dogs 1971
Hedwig and the Angry Inch 2001
The Harder They Fall 1956
Where the Wild Things Are 2010
Whisper of the Heart 1995
This is England 2006


Kick-Ass 2010
Inception 2010


..var nog det bästa. Men totala filmantalet var rätt skralt.
(edit) hittade ett par till (/edit)

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » lör jan 01, 2011 5:51

Imorgon ska jag äta ost och koll Breakfast Club.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav caffeineaddict » lör jan 01, 2011 9:30

Straw Dogs! eriked-win!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » lör jan 01, 2011 15:42

Tam skrev:Den bästa film jag 2010 sett för första gången måste nog vara Persona. Bland de årsfärska filmerna tror jag Sound of Noise är den jag gillat mest. Dubbelt svenskt, minsann.

Sverige! Så jävla bra filmland.

Och medhåll på Sound of Noise, sett mycket bra från 2010 men den är svårslagen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » sön jan 02, 2011 2:20

Tam skrev:Den bästa film jag 2010 sett för första gången måste nog vara Persona. Bland de årsfärska filmerna tror jag Sound of Noise är den jag gillat mest. Dubbelt svenskt, minsann.

Persona regerar stenhårt.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Crashdummie » sön jan 02, 2011 14:19

Sound of noise var lite annorlunda - var med på testpanelen så det var en intressant upplevelse.

Och Where The Wild Thinsg are - har fortfarande inte sett den! aaaaah

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav sfinx » sön jan 02, 2011 14:43

Crashdummie skrev:Sound of noise var lite annorlunda - var med på testpanelen så det var en intressant upplevelse.

Och Where The Wild Thinsg are - har fortfarande inte sett den! aaaaah

:eek:
Årets bästa film tror jag.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav Crashdummie » sön jan 02, 2011 15:04

då får vi köra en Hamlet & WTWT filmkväll

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron