Ny Buffyfilm "äntligen" på gång...?

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Inläggav herdware » lör nov 20, 2010 0:58

TonyHeadÄrJättesnygg skrev:Då kan jag titta på dem igen i så fall.

QFT.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav Tinwiel » sön nov 21, 2010 17:14

Åh nej. Det kommer att bli svårare att säga att man är en Buffy-fan om det görs ytterligare en pajig film som då hamnar längre fram i folks medvetande än den fantastiska tv-serien. Inte för att det är så viktigt eg men då måste man alltid lägga till "det är tv-serien jag gillar såklart". Ungefär som när jag ska säga att jag älskar Depeche Mode men BARA albumen fram till 1997 och tycker att resten är snortråkiga. Det blir så himla krångligt. Många, långa meningar.

Men herregud. Ska alltså han som gjorde första filmen göra den här också? Har vi inte lärt oss någonting av historien? Vilket filmbolag ger honom pengar?!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » sön nov 21, 2010 17:21

Billig budget + välkänt namn på filmen = pengar tillbaks. Klart filmbolagen ger sådana pengar att göra filmer. Trist men det handlar inte om kvalitet utan inkomst.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » mån nov 22, 2010 23:46

Då var det tydligen klart att det blir av då.

Pressrelease

Intervju med manusförfattaren

Tja, det kan väl inte bli sämre än serietidningen...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » tis nov 23, 2010 0:00

Oh ye of little faith. Vänta bara tills regissören får händerna på manuset.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tinwiel » tis nov 23, 2010 1:10

Neeeeeej! Jag fasar för vad de kommer att göra med karaktären Buffy.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav caffeineaddict » tis nov 23, 2010 8:14

Joss svarar på den nyheten:

This is a sad, sad reflection on our times, when people must feed off the carcasses of beloved stories from their youths — just because they can’t think of an original idea of their own, like I did with my Avengers idea that I made up myself.

Obviously I have strong, mixed emotions about something like this. My first reaction upon hearing who was writing it was, “Whit Stillman AND Wes Anderson? This is gonna be the most sardonically adorable movie EVER.” Apparently I was misinformed. Then I thought, “I’ll make a mint! This is worth more than all my Toy Story residuals combined!” Apparently I am seldom informed of anything. And possibly a little slow. But seriously, are vampires even popular any more?

I always hoped that Buffy would live on even after my death. But, you know, AFTER…


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav herdware » tis nov 23, 2010 8:40

Tinwiel skrev:Neeeeeej! Jag fasar för vad de kommer att göra med karaktären Buffy.

Nya Bella? Förhoppligen har de inte rätt till Xander, Willow och de andra så de inte kan förstöra dem också.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav noike » tis nov 23, 2010 14:24

caffeineaddict skrev:Joss svarar på den nyheten:

Två ord: Alien Resurrection.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gaspode » tis nov 23, 2010 15:21

noike skrev:
caffeineaddict skrev:Joss svarar på den nyheten:

Två ord: Alien Resurrection.

Vet inte vad du är ute efter, Joss svar är ju inne på precis det, att han faktiskt gör Avengers nu, så han skall inte kasta sten på folk för att de inte är originella.
Sen får han ju faktiskt lov att ha känslor för de karaktärer han själv skapat. :)

Tycker det var ett bra svar, och jag håller med honom. Jag är inte upprörd, i slutändan tar det inget ifrån den serie jag älskar, och det kan ju t.o.m. bli så att fler upptäcker serien om filmen blir en hit.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tinwiel » tis nov 23, 2010 15:50

Jag är upprörd!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » tis nov 23, 2010 15:58

gaspode skrev:
noike skrev:
caffeineaddict skrev:Joss svarar på den nyheten:

Två ord: Alien Resurrection.

Vet inte vad du är ute efter, Joss svar är ju inne på precis det, att han faktiskt gör Avengers nu, så han skall inte kasta sten på folk för att de inte är originella.
Sen får han ju faktiskt lov att ha känslor för de karaktärer han själv skapat. :)

Vad jag menar är att hans glahus är lite större än Avengers. Hans karriär innan han fick göra Buffy var att ta andras skapelser och göra om det. Klart han får ha åsikter, fast jag tyckte inte om slutmeningen, den kändes... småaktig på något sätt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gaspode » tis nov 23, 2010 16:03

jag tycker inte alls det, jag tycker den var ärlig. Att han tar Avengers istället för Alien är väl för att den är aktuell och att han helst vill att folk skall glömma Alien :)

Slutmeningen känns mest som en kul slutkläm, jag tycker hans andemening är klar, att han inte tycker att det är nåt konstigt med att folk använder andras idéer i Hollywood.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » tis nov 23, 2010 18:12

Det där var tydligen inte hela statementet heller, hittade mer på ett annat ställe:

I always hoped that Buffy would live on even after my death. But, you know, AFTER… I don't love the idea of my creation in other hands, but I'm also well aware that many more hands than mine went into making that show what it was. And there is no legal grounds for doing anything other than sighing audibly. I can't wish people who are passionate about my little myth ill. I can, however, take this time to announce that I'm making a Batman movie. Because there's a franchise that truly needs updating. So look for The Dark Knight Rises Way Earlier Than That Other One And Also More Cheaply And In Toronto, rebooting into a theater near you.

Leave me to my pain! Sincerely, Joss Whedon".


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Noam » tis nov 23, 2010 19:37

shitstorm waiting to happen >_<
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav adolvsson » tis nov 23, 2010 20:18

Är med Martin här. Även om jag hade förstått småaktighet, känns det där som precis det svar jag väntat mig från Joss; ett sorgyllt men agglöst accepterande av hur branschen fungerar.

Jag tror vad som stör mig mest med det här, är nog att det förstår redan skitsmå chanser till en ordentlig Buffy-uppföljare från Joss.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tis nov 23, 2010 20:44

Det tycker jag är det positivaste av allt: regelrätt uppföljare är död och om de ska göra en reunion så måste de göra ett nytt projekt av det. Serietidningen tyckte jag tydligt visade att det är bäst att lämna vissa saker ifred.

Låt dem leka med Buffy-karaktären, vi har tv-serien.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gaspode » tis nov 23, 2010 21:02

Där håller jag med Nicklas. Jag vill inte ha en uppföljare, där har man för mycket att förlora, det SKULLE ta glans ifrån TV-serien.

En spin-off däremot, Ripper t.ex., utspelad i england kanske... det kunde jag se fram emot.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav adolvsson » tis nov 23, 2010 22:32

Nah, jag gillar tanken på regelrätt uppföljare. Jag tror serietidningen mest av allt är ett bevis på att helt fria tyglar och gränslös budget inte är en bra sak i Joss (eller de flestas, för den delen) händer.

Med det sagt gillar jag tanken på spin-off som Ripper ännu mer.

Med det sagt gillar jag tanken på Joss allra mest.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » tis nov 23, 2010 22:43

Äh, den kanske blir bra.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav noike » tis nov 23, 2010 22:54

adolvsson skrev:Nah, jag gillar tanken på regelrätt uppföljare. Jag tror serietidningen mest av allt är ett bevis på att helt fria tyglar och gränslös budget inte är en bra sak i Joss (eller de flestas, för den delen) händer.

Nej, den var mer ett bevis på att Joss inte hade någon kontuinitetskoll alls eller klarade av att skriva karaktärerna längre. När de var mest lika de från tv-serien så kom det från andra författare.

Det här kanske inte är den mest populära åsikten men jag tror faktiskt att ett Buffyfan har större chans att skriva ett bra Buffymanus just nu än Joss själv.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HeavyAlex » tis nov 23, 2010 23:57

Nej det här var ju inget vidare..
Fan också.. :angry:
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » ons nov 24, 2010 1:39

noike skrev:
adolvsson skrev:Nah, jag gillar tanken på regelrätt uppföljare. Jag tror serietidningen mest av allt är ett bevis på att helt fria tyglar och gränslös budget inte är en bra sak i Joss (eller de flestas, för den delen) händer.

Nej, den var mer ett bevis på att Joss inte hade någon kontuinitetskoll alls eller klarade av att skriva karaktärerna längre. När de var mest lika de från tv-serien så kom det från andra författare.

Det här kanske inte är den mest populära åsikten men jag tror faktiskt att ett Buffyfan har större chans att skriva ett bra Buffymanus just nu än Joss själv.

True dat.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav herdware » ons nov 24, 2010 9:05

Rombat skrev:
noike skrev:
adolvsson skrev:Nah, jag gillar tanken på regelrätt uppföljare. Jag tror serietidningen mest av allt är ett bevis på att helt fria tyglar och gränslös budget inte är en bra sak i Joss (eller de flestas, för den delen) händer.

Nej, den var mer ett bevis på att Joss inte hade någon kontuinitetskoll alls eller klarade av att skriva karaktärerna längre. När de var mest lika de från tv-serien så kom det från andra författare.

Det här kanske inte är den mest populära åsikten men jag tror faktiskt att ett Buffyfan har större chans att skriva ett bra Buffymanus just nu än Joss själv.

True dat.

Ja.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav Amanja » ons nov 24, 2010 10:39

Men vi lär väl ändå gå och se filmen? Kanske köra en gemensam uppslutning på nån biograf i Stockholm och hoppas på det bästa, en trevlig dag om inte annat!
Användarvisningsbild
Amanja
Minion
 
Inlägg: 126
Blev medlem: 26 jan 2010
Ort: Uppsala

Inläggav Mush » ons nov 24, 2010 11:12

Vaknade av att jag fick sms av att Buffy fortsätter plus med Sarah. Även om jag visste att det inte kunde vara möjligt blev det sol i sovrummet och jag behövde hoppa runt. Drömmen i alla fall finns där.

Jag skulle faktiskt vara mer hoppfull om man kände till de som skriver manuset till filmen. Den speciella dialogen är något som är väldigt saknat också, den får vi tyvärr bara av Joss & co.
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav A bear » ons nov 24, 2010 19:04

Amanja skrev:Men vi lär väl ändå gå och se filmen? Kanske köra en gemensam uppslutning på nån biograf i Stockholm och hoppas på det bästa, en trevlig dag om inte annat!

Bara vi går nånstans och super bort minnet sen...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Murnau » ons nov 24, 2010 19:51

Ja man bör kanske supa lite innan för säkerhets skull också.
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Inläggav A bear » ons nov 24, 2010 21:25

Och under. Ta en sup varje gång en vampyr glittrar...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav herdware » ons nov 24, 2010 21:52

A bear skrev:Och under. Ta en sup varje gång en vampyr glittrar...

Akta er så ni inte blir alkoholförgiftade!!!

Skämt åsido så har man ju inga höga förhoppningar men ändå så finns det någon del av mig som ser fram emot filmen. Antagligen samma del som gör att man ibland tycker det vore en bra idé att stoppa in handen i DVD-nitmaskinen när den hängt upp sig utan att stänga av den först.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron