Film 5: The Curse of Film

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Film 5: The Curse of Film

Inläggav noike » tis nov 16, 2010 20:27

Four Lions.

Skrattade ibland så att jag höll på att dö. Man tänker sig att det skulle vara svårt att göra en satir över terrorism men Chris Morris klarar av det, antagligen för att han inte skäms för att göra ritigt låha skämt när det behövs.

Alex "Julius Nicholson" MacQueen i brittisk politikhumor — tror det börjar bli lag på att han måste vara med då.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Crashdummie » ons nov 17, 2010 12:23

Åh den har jag bokat in för filmfetsival - ska se Four Lions på fredag! :D

Ska även bjuda min bror på den - han fattar nog den humorn... Sen ska jag även få celebrt besök från gbg och har lyckats övertala henne att se den oxå.... wiii

Vad glad jag blir att du gillade den noike

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav adolvsson » ons nov 17, 2010 19:35

Crashdummie skrev:Åh den har jag bokat in för filmfetsival - ska se Four Lions på fredag!

Då ses vi där!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Crashdummie » tor nov 18, 2010 10:37

Om du lyckas hitta mig i folkvimmlet vet jag inte om jag borde bli imponerad eller rädd...

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav slugslinger » fre nov 19, 2010 18:01

Moby Dick 2010 - That infamous whale is bigger, badder and a whole lot stronger
(19:00:51) (Rombat) Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker ibland.

Roger om mig i telefon till noike: “Han upptäckte ju Internet. Han måste vara rik!”


God gave me terminal cancer just to prove he existed

Gabe; my penis does 2D4+12 poison dmg.
Tycho: are you sure i think you need to make a roll check.

Artificial intelligence is no match for natural stupidity.
Användarvisningsbild
slugslinger
Big Bad
 
Inlägg: 2433
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Ryssby/Ljungby - Småland

Inläggav Crashdummie » lör nov 20, 2010 1:10

Four Lions

Håller med föregående talare - en absurd satir om terrorism, som var fylld med skräckblandad skrattjut. Jag höll på dö, och jag är säker på att ALLA hörde mig garva i högfrekvens. Han lyckades ta upp en otrolig viktig fråga på ett roligt sätt utan att tappa fokus. Det som gjorde upplevelsen ÄNNU bättre var Q&A session med Chris Morris och respekten för honom bara växte - den killen var otroligt charmig karismatisk, kvick, smart och vältalig, man såg att han verkligen var insatt.

FYI, den var full av vulgärspråk, men ni som inte förstår kommer lindrigt undan för nu snackar vi om riktig grov språk... jag fattade bara hälften men även det fick mig att stänga öronen :oops:

betyg: 4/5

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav A bear » lör nov 20, 2010 12:26

slugslinger skrev:Moby Dick 2010 - That infamous whale is bigger, badder and a whole lot stronger

Tur att Barry Bostwick och Renee O'Connor jagar honom då. Jösses.

Red: Werewolf Hunter var inget vidare, och slutet är bland de sämsta epiloger jag sett, men långtifrån så medvetet urusel som många andra syffekanalsfilmer och kul att se Felicia Day spela lite mer badass.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Binchy » lör nov 20, 2010 22:45

Ser just nu Scott Pilgrim vs the World. Eller rättare sagt, maken ser den filmen, jag orkade inte längre.
Den var väl söt, ett tag. Men jag har lite svårt att leva mig in i en 22-årings liv... Been there, done that, it sort of gets better later. Mostly.

Kul dock att se Kieran Culkin igen. Sist jag såg honom var han sisådär 9 år, nu är han tydligen 28... Han verkar ha betydligt mer talang och integritet än storebrorsan.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav A bear » lör nov 20, 2010 23:51

The Social Network. Bara att hålla med vad som sagts; riktigt bra. Inte riktigt en modern Citizen Kane, och jag känner mig alltid lite tveksam till biopics (i synnerhet av folk som lever), men Sorkins dialog är helt fantastisk, Eisenberg visar sig vara ltie mer än en fattigmans Michael Cera, och jag har aldrig velat slå Timberlake på käften mer. Och det säger inte lite. 4/5.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav caffeineaddict » sön nov 21, 2010 3:48

Binchy skrev:Kul dock att se Kieran Culkin igen. Sist jag såg honom var han sisådär 9 år, nu är han tydligen 28... Han verkar ha betydligt mer talang och integritet än storebrorsan.


Anklagar du Macauley Culkin för att ha dålig integritet när han var 10-15 år gammal? Vilka integritetskrav ställer vi på barnskådespelare (eller, för den delen, barn i allmänhet) egentligen? För de få saker han har gjort i vuxen ålder tyder väl faktiskt på ett helt okej omdöme, i alla fall är ju alltsammans mer intressant än det som folk i hans ålder som bara gör romantiska komedier sysslar med.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » sön nov 21, 2010 4:13

För att inte tala om talangkravet. Ska vi verkligen kräva att barnskådespelare i slapstick-komedier ska ha gått på scenskola längre än de varit födda? Kritisera filmerna går bra, men att kräva agerande när välmeriterade vuxna människor inte klarar av att överglänsa Willam Shatner som sig själv? Inte nog med att det är sjuka krav att ställa på någon, de är minderåriga fast i Hollywood. Ett under ifall de kommer ut levande.

Macauley Culkin gillades i Saved! en hel del från det här hållet.

(Detta om barnskådespelare gäller för övrigt inte Joel Haley Osment, that kid is dripping shit on an ass.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Binchy » sön nov 21, 2010 9:45

caffeineaddict skrev:
Binchy skrev:Kul dock att se Kieran Culkin igen. Sist jag såg honom var han sisådär 9 år, nu är han tydligen 28... Han verkar ha betydligt mer talang och integritet än storebrorsan.


Anklagar du Macauley Culkin för att ha dålig integritet när han var 10-15 år gammal? Vilka integritetskrav ställer vi på barnskådespelare (eller, för den delen, barn i allmänhet) egentligen? För de få saker han har gjort i vuxen ålder tyder väl faktiskt på ett helt okej omdöme, i alla fall är ju alltsammans mer intressant än det som folk i hans ålder som bara gör romantiska komedier sysslar med.

Lite för mycket vin kan få en att säga dumma saker. Klart Machauley inte kunde välja när han var tio-femton år gammal.
Glöm den sista meningen, please. Please? :blushbunny:

Edit. Nej, jag ska inte skylla ifrån mig på alkoholen. Det jag sa var dumt, oavsett.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav brat » mån nov 22, 2010 0:01

Harry Potter and the Deathly Hallows? Någon?
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » mån nov 22, 2010 0:03

brat skrev:Harry Potter and the Deathly Hallows? Någon?

Jag?
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav brat » mån nov 22, 2010 0:05

Glorificus skrev:
brat skrev:Harry Potter and the Deathly Hallows? Någon?

Jag?

IRL: Pfft!
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » mån nov 22, 2010 0:06

Mm, inga kommentarer utanför spoilerblocken om HP7, tack. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav gaspode » tis nov 23, 2010 23:00

Försöker kolla på When in Rome. Det finns så många skäl att se den.

Kristen Bell
Will Arnett
Kate Micucci
Lee Pace

Men jösses, den är hemskt dålig.

edit: hemskt hemskt dålig!

edit2: dålig. På alla sätt. allihop.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tinwiel » ons nov 24, 2010 17:27

gaspode skrev:Försöker kolla på When in Rome. Det finns så många skäl att se den.

Kristen Bell
Will Arnett
Kate Micucci
Lee Pace

Men jösses, den är hemskt dålig.

edit: hemskt hemskt dålig!

edit2: dålig. På alla sätt. allihop.


Jag imdb:ade den nu. Jag hade visst inte sett den, jag blandade ihop den med en annan film. Men jag kom ihåg att när jag för ett tag sedan läste vad den handlade om så tänkte jag "den låter jättedålig".
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » ons nov 24, 2010 17:33

det har jag också tänkt, men, Kristen Bell. Man borde kanske ta och börja på en omtitt av Veronica Mars istället...
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav A bear » sön nov 28, 2010 20:02

Winter's Bone.

"Never ask for what oughta be offered."

Tänk er en blandning av Frozen River och en Gillian Welch-låt så är ni nära. 17-årig tjej med två småsyskon måste ta hand om allt efter att hennes knarklangande far flytt från rättvisan och mor försvunnit in i sin egen värld... då dyker sheriffen upp och ger henne en vecka att hitta farsan (alt hans lik), annars ryker huset som han belånade för att få borgenspengar. Men det här är den utfattigaste delen av Missouri år 2010, enda ärliga lönen är hos armén, och alla har ju nånting att dölja... Blekt, vintrigt, dokumentärkänsla och med ett helt lysande soundtrack (det är inte bara handlingen som påminner om The Proposition). 5/5 trots att den är aningens för förtjust i white trash-klichéer.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav adolvsson » sön nov 28, 2010 20:33

A bear skrev:Winter's Bone.

En av de filmer jag hade velat se på filmfestivalen men inte lyckades tajma in. Väldigt nyfiken efter alla goda ord.

Har du sprungit något alls (nej, jag tänker inte ta för givet att det är där du sett WB, hähähä) på festivalen i år, Björn?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » sön nov 28, 2010 20:44

adolvsson skrev:
A bear skrev:Winter's Bone.

En av de filmer jag hade velat se på filmfestivalen men inte lyckades tajma in. Väldigt nyfiken efter alla goda ord.

Har du sprungit något alls (nej, jag tänker inte ta för givet att det är där du sett WB, hähähä) på festivalen i år, Björn?

Jag missade festivalen helt i år också. :( Måste skärpa mig nästa år. Se till att bli arbetslös eller så.

ETA: Men jag vill gärna höra vad som var bra.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » sön nov 28, 2010 21:29

Jag gillade Winter's Bone. Inte lika mycket som Björn, men stark 7 av 10 på IMDb.

Ska snart göra en sammanställning över vilka fantastiska, ;), filmer jag hunnit med att se då Kalle varit borta. En av dem var mig ovetandes, dök på den av en slump, med på Stockholms filmfestival: nya zeeländska filmen Boy. Inte så bra faktiskt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » sön nov 28, 2010 23:00

Well, hann med några filmer då Kalle var borta...

Easy A
Faktiskt ganska underhållande och Emma Stone var som klippt och skuren för huvudrollen. Hon klarar av att ha ett sardoniskt tonfall 99% av tiden... :) 7/10

Boy
Drama-komedi från Nya Zeeland som utspelar sig 1984 och handlar om en pojke som sätter upp sin frånvarande far på piedestal och drömmer om Michael Jackson. Sen dyker pappan upp. Ja, du har gissat rätt. Vi har sett denna film 100 gånger tidigare och den har inget nytt att komma med. Taika Waititi som både regisserat och spelar fadern tror jag dock kan bli något riktigt bra. Han är jävligt bra som skådespelare i filmen och jag låter negativ, men filmen var inte dålig i alla fall. (5/10)

Frozen
Om man läser en sammanfattning av handlingen för denna film så... har man sett filmen. :) Dumunderhållning som jag trots allt gillar just för att hjärnan kan vara nästa totalt urkopplad och jag ändå blir underhållen. (6/10)

The Running Man
"He had to split." Haha, vilka oneliners i denna rulle! Underhållande 80-talsbroiler med Schwarzenegger. [6/10]

Whip It
Drew Barrymore har regisserat och jag blev smått förtjust i denna film. Ellen Paige, Zoë Bell, Juliet Lewis... there's some women right there. Charmig, underhållande och rolig. Inget nytt under solen, men den har ändå nåt extra. (7/10)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » mån nov 29, 2010 1:45

A bear skrev:Måste skärpa mig nästa år. Se till att bli arbetslös eller så.

Eller, inte lika drastiskt, göra som jag och ta semester. 33 filmer blev min slutsumma. HOO-HAH!

Men jag vill gärna höra vad som var bra.

Sammanställning kommer, på MovieZines festivalblogg och jag lär väl posta länk här. Fast jag har iofs redan skrivit om alla filmer på bloggen. Så. Det går bra där.
AKS skrev:nya zeeländska filmen Boy. Inte så bra faktiskt.

Men inte så dålig heller! Vilket du iofs skriver sen. Men ändå! Jag gillade en hel massa. Nej, inte mycket nytt under solen, men alldeles förbaskat charmig. Det räckte långt för mig.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » mån nov 29, 2010 3:01

Frozen, ja. AKA "Får man va hur dum och insnöad som helst - The Movie". Marginellt mer uthållig och betydligt mindre otäck än Open Water. Med en bra manusförfattare (Stephen King höll ju liv i Gerald's Game i 400 sidor) hade det kunnat bli jävligt bra, men med jobbiga huvudrollsinnehavare och bisarra lösningar blir det knappt godkänt. 2/5.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Rombat » ons dec 01, 2010 16:46

Uwe Boll får göra en uppföljare. På en film han regisserade. Med Dolphan i huvudrollen.

"It's like contemporary, right now big city, and we have Dolph Lundgren basically being a cop or like a fighting coordinator working as this, and one night he gets attacked by ninjas in his house and fell with the ninjas into a vortex back in time. And then it turns out it's like 50 years after the first part In the Name of the King ended, and Ehb is destroyed and everybody is dead, Jason Statham and everybody who was in the first part, got wiped out. They say he was basically sent into the future, he's the son of Jason Statham, and he was sent into the future, brought up in an orphanage, because the parents felt that they would all die. So he is basically the last survivor of the kingdom of Ehb so he should bring the kingdom back in charge."

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav noike » ons dec 01, 2010 16:55

Han är inte bra på att ens beskriva sina filmer heller. Vilken fantastisk människa.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Rombat » ons dec 01, 2010 17:01

Fatta att denna filmen kan överträffa Yeti: Curse of the Snow Demon som bästa fyllefilmen någonsin!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav eriked » ons dec 01, 2010 18:25

Oj, den där beskrivningen överträffar typ alla trailers jag sett någonsin. Woho!

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Nästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare