caffeineaddict skrev:American: The Bill Hicks Story
Bra, om än lite väl rak och oexceptionell Bill Hicks-dokumentär. Definitivt sevärd för fansen, fyller i lite luckor, ger lite nya insikter plus en del nya klipp från shower. Men det känns som om den har gått lite för hårt på hyllnings-spåret, och dessutom känns The Kid Stays in the Picture-dokumentärformen lite fel för Bill. Lite för glossy även om snyggt.
Men jag ska inte dissa. Det är Bill och det är konstant intressant och underhållande om denna fabulösa man. Det är bara aldrig riktigt så bra som man hade hoppats.
3,5 / 5
Rombat skrev:Plus att Gremlins var fullt tillräcklig för att ge en viss 6-åring mardrömmar i ett decennium.
A bear skrev:The Hole
sfinx skrev:Rombat skrev:Plus att Gremlins var fullt tillräcklig för att ge en viss 6-åring mardrömmar i ett decennium.
Var inte den från elva?
Rombat skrev:sfinx skrev:Rombat skrev:Plus att Gremlins var fullt tillräcklig för att ge en viss 6-åring mardrömmar i ett decennium.
Var inte den från elva?
Ja, mamma.
Mush skrev:Har alltid tyckt att svenska filmer är jobbigt dåliga. Det har något med att det känns bara allmänt fjantigt och att de försöker vara stora hollywood filmer.
adolvsson skrev:Mush skrev:Har alltid tyckt att svenska filmer är jobbigt dåliga. Det har något med att det känns bara allmänt fjantigt och att de försöker vara stora hollywood filmer.
Är det inte då lite ironiskt att du faller för en film som faktiskt försöker vara stor Hollywood?
AKS skrev:The Social Network
Jag och Kalle såg denna film ikväll och jag blev riktigt förtjust. Fascinerande att en så intressant film kan göras på denna story. Pace var perfekt avvägd och för en gångs skull känner jag att filmen hade kunnat få vara en halvtimme längre. Inte så att den blev sämre av att vara 2 timmar, men jag hade inte haft nåt emot 2½ timme. Och då det är mig det handlar om så är det otroligt. Nu för tiden har längden på filmen blivit väldigt viktig för mig. Måste verkligen vara pepp för en 3-timmarsfilm medan en 1½-timmes känns helt okej att köra igång när som helst ungefär.
Bra manus av Sorkin, bra regi av Fincher och bra skådespelare. Och ja, det inkluderar Justin Timberlake som jag tyckte var riktigt bra.
8/10
AKS skrev:This Is England
Wow. Lysande film och antagligen den bästa film jag sett på flera år. Shane Meadows kommer jag definitivt att hålla ännu mer utkik efter efter denna film (Dead Man's Shoes är ju också en film jag gillar). Han får mig definitivt att tänka på Ken Loach vilket är en komplimang. Denna film fick mig specifikt att tänka på Sweet Sixteen kanske för att de förutom realismen även har ett coming of age-tema gemensamt.
Det jag gillar med filmen är främst hur naturlistisk den känns, från skådespelarinsatser till production design till foto etc. Men annat är väl inte att vänta av en sådan här brittisk film. Thomas Turgoose kan vara den bästa barnskådespelare jag sett i en film någonsin.
noike skrev:Info specifikt för Rikard: Legend Of Zelda i soundtracket.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare