6x04 - Flooded

Här pratar vi mest om Säsong 6

hur bra!?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
1
4%
6
4
14%
7
8
29%
8
11
39%
9
3
11%
10
1
4%
 
Antal röster : 28

6x04 - Flooded

Inläggav Off » fre sep 26, 2003 21:32

The trio is here!!! You guys wanna team up and take over Sunnydale :D

Har funderat på vad det står på deras To do list som de har på en whiteboard i detta avsnittet. Det jag lyckats se är detta:

To DO
*hypnotize Buffy
*Minitaurize Fort Knox
*Conture Fake IDs
*Shrink Ray
*Girls
*Girls
*the Gorilla
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Noggster » lör feb 14, 2004 15:02

Tyckte detta var det svagaste avsnittet hittills.. The trio är väl roliga och så men passar kankse inte in riktigt som badguys.. Och alla dom tekniska sakerna å skit dom kunda hantera var snäppet för överdrivet för min smak.
Fast Giles är ju tillbaka å det är kul att se hur han tolkar buffys beteende osv.

Och kalla mig lam, men bara jag som tycker att nästan varje buffy-spike konverastion är sjukt genomtänkta?
Kankse har med att buffy bara öppnar sig riktigt för Spike.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » lör feb 14, 2004 15:08

Tycker alltid det här har varit riktigt bra och väldigt underskattat. Bäst är naturligtvis (om man är jag) Buffy/Giles-scenerna, men det finns en hel del annat att gotta sig åt också. Älskade The Trio här, tyckte de var en fin komisk motpunkt till allt det mörka drama som pågick samtidigt bland gänget (lite intressant och bakvänt att "the bad guys" fick spela rollen som det ljusa och humoristiska).

Dessutom: "Full... copper... repipe! No... more... full... copper... repipe!"


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » tis sep 21, 2004 15:44

Det är ett väldigt lågmält avsnitt med mycket prat och kanske därför underskatat, men det är just konversationerna som gör det, att se hur Giles och de andra reagerar på Buffy. Det är mycket uppbyggnad också inför resten av säsongen med The Trio och hur Buffy inte är sig lik men det fungerar bra ändå.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Joamna » tor sep 23, 2004 23:14

Såg just det här avsnittet i förväg eftersom jag inte är hemma imorrn.. återkommer med mer åsikter sen men vill bara säga bra att Giles konfronterade Willow. Vad tänker hon med? Hon pratade om det som om det gällde en häftig fest hon vart på..
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav MTL » fre sep 24, 2004 18:07

Det är så tråkigt att veta att Buffys möte med Angel förmodligen visas i Angel serien. Eller?
Inte så värst bra avsnitt annars tycker jag.
Hunk can mean a lot of things..bad things
Användarvisningsbild
MTL
Minion
 
Inlägg: 415
Blev medlem: 28 jul 2004
Ort: Linköping

Inläggav sus@n » fre sep 24, 2004 18:10

MTL: Nej det visas inte i Angel heller. Det var "off-screen" möte som bara nämns i båda serierna på ett eller annat sätt.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Xanahti » fre sep 24, 2004 18:29

Jag tycker detta avsnittet är relativt bra, jag gillade "the trio", ett typiskt litet kaxigt killgäng som bidrar med lite mer humor. :) Och att Giles konfronterade Willow var verkligen en ljusglimt i avsnittet, mest av allt skulle hon ha en "bitch slap" så att hon kunde vakna upp och förstå vad det faktiskt var hon gjorde. :twisted: Spike och Buffys samtal var intressant och småmysigt, vad skulle hon göra utan Spike? ;)
Användarvisningsbild
Xanahti
Minion
 
Inlägg: 62
Blev medlem: 23 sep 2004

Inläggav latarmig » fre sep 24, 2004 18:44

Xanahti skrev:Spike och Buffys samtal var intressant och småmysigt, vad skulle hon göra utan Spike? ;)

Bra kommentarer överhuvudtaget - dvs jag håller med dig ;-)) - speciellt gillar jag ovanstående om Buffy och Spike, det är på pricken.

Det verkar som om du ser serien för första gången, eller? Veteranernas funderingar i alla ära, men det är något speciellt med höra reaktionerna från första gången.

Till sist: Välkommen hit, hoppas du kommer att trivas.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Tob » fre sep 24, 2004 19:14

Osäkert om jag kan räkna mig till veteranerna, men instämmer tillfullo att det är väldigt roligt att läsa kommentarer från förstagångstittare. Hade önskat mera sådana i S5 trådarna. S6 kommer kanske bli ännu roligare, min relation till säsongen är ju mycket kluven.

Men apropå detta avsnittet så är det första avsnittet som jag ser till fullo på femmans sändningar. Faktiskt av en slump, började och blev fast helt enkelt. Detta avsnittet är riktigt bra.

Spike och Buffys diskussion känns så klockren och säger otroligt mycket om deras relation. Spike är accepterad men ändå inte, han finns där för Buffy när ingen annan finns där. Oavsett om hon vill eller inte.

Willow/Giles scenen är lika klockren den. Först humor och sedan allvar och sedan ännu mer allvar. Willows agerande mot Giles var nog det sämsta hon kunde göra, och visar ännu mer hur naivt inställd hon är till hennes expriment.

Trion introduceras......Jag vill se om S6 nu!
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav sus@n » fre sep 24, 2004 19:46

Giles/Willow scenen är riktigt bra. Giles är ju som en far även för henne så hans accepterande är oerhört viktigt för henne. Jag tror aldrig att Willow hade trott att han skulle reagera så, hon trodde att han skulle vara glad för att hon hade fått tillbaka Buffy men magi är definitivt inget man ska leka med i buffyverse.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Koala » fre sep 24, 2004 20:20

Uppskattade detta lättsamma avsnitt. En 8a!
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav Xanahti » fre sep 24, 2004 20:24

latarmig skrev:
Xanahti skrev:Spike och Buffys samtal var intressant och småmysigt, vad skulle hon göra utan Spike? ;)

Bra kommentarer överhuvudtaget - dvs jag håller med dig ;-)) - speciellt gillar jag ovanstående om Buffy och Spike, det är på pricken.

Det verkar som om du ser serien för första gången, eller? Veteranernas funderingar i alla ära, men det är något speciellt med höra reaktionerna från första gången.

Till sist: Välkommen hit, hoppas du kommer att trivas.

Hehe, Tack så mycket! Ja, jag började följa serien för cirka två veckor sedan och det blev som det blev. jag har verkligen gått ner mig i Buffy träsket. Har precis beställt hela säsong 5 på DVD eftersom det var den som fick mig att fastna! jag älskar verkligen sista avsnittet i säsongen, "the gift" tror jag det heter(är inte riktigt säker). Jag följer troget Buffy på kanal 5 och är förstummad, först tyckte jag att serien var töntig med dåliga skådespelar-prestationer och flummiga karaktärer, men jag har verkligen ändrat mig, jag älskar den! Man får nya perspektiv när man vågar tillåta sig själv att tycka annorlunda. :)
Jag var glad att jag vågade besvara detta ämnet, jag är inte så värst kunning på området och man vill ju inte verka helt kokko genom att uttrycka sig om något man inte vet mycket om, men det är roligt att veta att mina funderingar är "uppskattade". :) Det här verkar vara ett mycket trevligt forum, jag kommer nog att vistas här lite oftare!
Användarvisningsbild
Xanahti
Minion
 
Inlägg: 62
Blev medlem: 23 sep 2004

Inläggav caffeineaddict » fre sep 24, 2004 20:34

Xanathi: Du är väldigt välkommen. :) Även om vi alltid uppskattar nya medlemmar så är det lite extra uppskattat med de som ser serien för första gången. Det blir så intressant och roligt att läsa då. T.ex. som när Mr. Chase (tror jag?) fick tokryck på hela "var kommer Dawn ifrån?"-grejen i tre avsnitt. Han gav uttryck för tankar som jag också hade första gången, men aldrig igen kommer ha. Sånt är skojigt.

sus@n skrev:magi är definitivt inget man ska leka med i buffyverse.


Det är inget man ska leka med i verkligheten heller. Jag hade en trollerilåda när jag var liten och jag och min vän Mats skulle bygga en liten bomb med den och några sytrådar. Det kunde ha slutat betydligt värre än vad det gjorde.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Ai » fre sep 24, 2004 20:38

Xanahti: Två veckor!? Du föll både snabbt och hårt - snabbare än mig till och med. Men alla sätt är bra utom att inte halka dit alls! :D

Jag håller helt med 'tidigare talare' att det är kul att läsa hur en "förstagångare" upplever avsnittena - för mig är det är nästan halva nöjet med serien faktist. Så jag hoppas att du skriver mycket i avsnittstrådarna!

Välkommen!!

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav latarmig » fre sep 24, 2004 21:24

Tobbe_E skrev:Osäkert om jag kan räkna mig till veteranerna


Jodå, du får allt räkna dig till veteranernas skara, det ansvaret kommer du inte undan. Du har alla egenskaper som krävs: Du har sett hela serien rakt igenom, du är på god väg att göra samma sak med Angel, du har varit här på forumet länge och du har postat flitigt i avsnittstrådarna. Om inte det gör dig till en veteran så vete katten vad en sådan skulle vara. Det skulle väl i så fall bara bli de få som kom från dvdforum i tidernas ebegynnelse som räknas som veteraner, det vill säga the old ones som var med innan alla andra blev till, sådana som (minispoiler BtVS och AtS) The First, Illyria och Wolfram & Hart


Tobbe_E skrev:Trion introduceras......Jag vill se om S6 nu!


Haha. Efter allt gnäll om hur kassa trion var så verkar det som om du till slut trillat dit. Jag visste väl det. ;-)) Ska bli kul att se vad du tycker om dem nu.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Illyria » fre sep 24, 2004 21:38

Tobbe_E skrev:Trion introduceras......Jag vill se om S6 nu!

Och framför allt introduceras Andrew, bara det gör avsnittet väldigt bra :)

Detta är ett sånt avsnitt som bara blir bättre och roligare ju fler ggr du ser det, för det är ett väldigt komiskt avsnitt egentligen, mitt i allt det allvarliga. Och det får även mig att vilja se hela s6 igen, så boxen är framplockad.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Nightcrawler » lör sep 25, 2004 11:34

Det här avsnittet var bra och roligt! Jag gillar Spider-Man skämten som dyker upp i Buffy då och då, ända sedan säsong 1. Främst därför att jag är ett stort Spidde-fan...The trio är också väldigt roliga, gamla töntar från Sunnydale som går ihop och bildar det ultimata töntgänget, hehe :) Kul!
Ser fram emot fler avsnitt med dom!

Spike var tyvärr blek i det här avsnittet...Men annars helt okej!
'Well, the E-flat, it's doable but that diminished ninth, y'know, it's a man's chord. Now, you could lose a finger.'
Oz
What's My Line part II
Användarvisningsbild
Nightcrawler
Minion
 
Inlägg: 241
Blev medlem: 19 jul 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Langtry » lör sep 25, 2004 11:37

Nightcrawler skrev:Spike var tyvärr blek i det här avsnittet...


[bad joke mode]Han är ju vampyr och död så vad hade du förväntat dig?[/bad joke mode]

:)

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav latarmig » lör sep 25, 2004 11:46

Hihi :-)
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Tob » lör sep 25, 2004 11:52

latarmig skrev:
Tobbe_E skrev:Trion introduceras......Jag vill se om S6 nu!


Haha. Efter allt gnäll om hur kassa trion var så verkar det som om du till slut trillat dit. Jag visste väl det. ;-)) Ska bli kul att se vad du tycker om dem nu.


Gött, jag är en veteran ;)

Nu skall vi inte förhasta oss. Jag är bara spänd av förväntan på att ser hur jag tolkar och kanske framförallt uppfattar trion vid nästa titt. Jag står tillsvidare fast vid mina åsikter, och jag tycker min argumentation håller ganska bra, för mig själv iaf.

Jag skulle inte vilja kalla det gnäll heller utan mer likt kritik ;)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav latarmig » lör sep 25, 2004 12:13

Tobbe_E skrev:Jag skulle inte vilja kalla det gnäll heller utan mer likt kritik ;)

Självfallet, det var vara mitt försök till en mer humoristisk formulering.

Hoppas du ser ljuset när det gäller trion. Första gången man ser dem och de ger ifrån sig sitt idiotskratt kan jag bara inte hålla mig, jag faller direkt för dem, och på den vägen är det.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Tob » lör sep 25, 2004 17:49

latarmig skrev:
Tobbe_E skrev:Jag skulle inte vilja kalla det gnäll heller utan mer likt kritik ;)

Självfallet, det var vara mitt försök till en mer humoristisk formulering.

Hoppas du ser ljuset när det gäller trion. Första gången man ser dem och de ger ifrån sig sitt idiotskratt kan jag bara inte hålla mig, jag faller direkt för dem, och på den vägen är det.


Förstår precis vad du menar, men jag kan tänka mig att jag uppfattades som gnällig. Det verkar som alla mer eller mindre dyrkar trion. Men som sagt var, om ett par månader så får vi se.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav brat » tis sep 28, 2004 0:17

caffeineaddict skrev:Älskade The Trio här, tyckte de var en fin komisk motpunkt till allt det mörka drama som pågick samtidigt bland gänget (lite intressant och bakvänt att "the bad guys" fick spela rollen som det ljusa och humoristiska).

Det är just så det är! Tänk er S6 med Guden "jag ska krossa alla för jag är så seriös" Glory. Snacka om tungt.

Mot mina principer kommer här en spoiler för resten av S6
Det mest intressanta med S6 är hur många som vid första titten är besvikna (på allt som inte är Spuffy), speciellt på trion. Det är inte förrän i slutet av säsongen vi får nyckeln till hur man ska läsa säsongen och då blir plötsligt allt så mycket bättre. Själv gick jag snabbt från "vilka är de här fåniga pojkarna" till Andrewdyrkare!! Lite samma sak byggde de upp med S5 där de väntar ett par avsnitt med att berätta hur vi ska tolka saker men här är det verkligen i slutet av säsongen och allt får en ny betydelse och en ny klarhet. Modigt, och skickligt.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav VelocityBoy » tis sep 28, 2004 8:43

brat skrev:Det är just så det är! Tänk er S6 med Guden "jag ska krossa alla för jag är så seriös" Glory. Snacka om tungt.


Spoiler resten av Buffy s6

Hade säsongen haft en riktigt tung big bad (á la Glory) så hade nog inte händelsförloppet ifrån säsongen kunnat ske... det känns som att avsaknaden ifrån en riktig motståndare gör att gruppen tappar fokuset, en starkare motståndare hade enat dem och fått dem att inte koncentrera sig på sina egna problem i samma utsträckning.
Senast redigerad av VelocityBoy tis sep 28, 2004 9:41, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Illyria » tis sep 28, 2004 8:59

Jag dyrkar inte Trion, men de är ett perfekt val som motståndare, en perfekt motvikt till allt annat som pågår.

Trion är en ganska perfekt kombination också:Warren är för creepy, Jonathan för geeky och Andrew är alldeles, alldeles underbar ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Lipton » tis sep 28, 2004 13:35

Är det verkligen de tre som ska vara säsongens big bad?
De är visserligen lite roliga, men samtidigt irriterande töntiga. De funkar som småbovar i ett par avsnitt, men i hela säsongen, nä. :|

Jag tycker att det verkar som att många av karaktärerna har tappat en del av sin personlighet, de är lite väl släta.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav VelocityBoy » tis sep 28, 2004 13:49

Vampis: Have faith in Joss ;)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Eisa » tis sep 28, 2004 17:00

precis...det kommer, det kommer :twisted:
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav Lipton » ons sep 29, 2004 12:49

OK jag får lita på er.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Nästa

Återgå till Buffy Säsong 6



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare