1x01 Serenity

Här kan du prata om Säsong 1 av Firefly.

Och vad kan man tänkas ge det här avsnittet då?

1
1
2%
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
2
5%
5
0
Inga röster
6
1
2%
7
4
10%
8
10
24%
9
11
27%
10
12
29%
 
Antal röster : 41

Inläggav Noggster » mån sep 27, 2004 14:54

http://imdb.com/name/nm0876138/

om du menar att dom andra har gjort jobb innan så menar jag större roller i filmer man känner till, inte en liten biroll i matrix eller en huvudroll i cleopatra2057.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » mån sep 27, 2004 15:01

De kanske inte har gjort så mycket filmer men både Gina Torres och Fillion har ju varit med i en del bra.

Torres: Angel och 24
Fillion: 2 guys and a girl (så grymt underskattad)

Adam Baldwin var ju med i Full metal Jacket och han hade väl en roll i ID4 också.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Tob » mån sep 27, 2004 23:54

Jag är defintivt besviken, orsaken är med allra största sannolikhet för stora förväntningar. För stora förväntnigar är aldrig bra. En del förväntningar gick in men den där förhoppningen om att bli lyrisk, medtagen och faktiskt riktigt intresserad av serien fanns inte. Inte än. JAg tror nog att jag kommer att tycka om serien om några avsnitt när jag på ett mer avslappnat vis kan se avsnitten utan några förväntningar på det.

Gillar orginaliteten, westen blandat med sch/fi. Trivsamt. Och i hur många sch/fi serier/filmer är det tyst i rymden? Tackar för det Joss.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav poser » mån sep 27, 2004 23:59

Jag tror de flestar har en liknande upplevelse med firefly.
Jag såg iofs avsnitten i fel ordning men jag tänkte att det här var kanske inte all it was cracked upp to be. Sen så satt man där efter några avsnitt och sjöng med glatt i temat och förkastade fox för deras idioti.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Noggster » tis sep 28, 2004 14:45

Tobbe_E jag tyckte faktiskt Serenity var det sämsta avsnittet av dom jag nu tittat på. Känns som dom vart bättre och snabbare senare.
Det där med inga ljud i rymden är coolt, det gör sig inte så bra.. men det är coolt.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » lör nov 20, 2004 14:03

Ok, nu har jag sett det första avsnittet, "Serenity", och jag måste hålla med flera av er, jag tyckte det var rätt så segt och lite tråkigt... Den enda karaktär som jag riktigt fastnade för var Kaylee(Kayleigh? hur stavas det?) men det var ju för att hon verkade så gullig, dom andra blir säkert intressanta sen när man lär känna dom.

Jag är inte så värst intresserad av varken sci-fi eller västern, jag tycker att fantasy-teman på tv-serier brukar vara mer intressanta, kanske för att jag tycker att häxor och demoner är roligare än aliens. Därför har jag inte kommit mig för att titta på Firefly förrän nu, MEN jag ska se resten av avsnitten innan jag bestämmer mig för vad jag tycker om serien. Och som nån nämnde här så reagerade jag på att dom hade en prostituerad ombord, ok, jag förstår att det är för att inte göra det för enkelt för oss, och visa att även hon är en komplex karaktär. Det kändes dock som att hon var lite av en lyxprostituerad och det jag skulle kunna störa mig på är en glorifiering av livet som prostituerad. Men, jag ska inte uttala mig mer om det nu, vi får se vad som händer i de andra avsnitten.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Yog-Sothoth » lör nov 20, 2004 15:47

Nea skrev:Nej, nu kan det vara dags för mig att prata lite om Firefly, känner jag.

Jag är så kär, så kär i den här serien, så det gränsar till det omöjliga. Det enda man behöver göra är att se "Serenity" för att förstå varför. Från det att Mal dyker upp på skärmen och vidare till tonerna av "You can´t take the sky from me" så sitter jag bara med ett fånigt leende på läpparna.

Vad kan jag säga? Jag håller med om allt du säger. Firefly är något av det varmaste jag har sett i hela mitt liv.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav noike » lör nov 20, 2004 16:04

Tinwiel skrev:Den enda karaktär som jag riktigt fastnade för var Kaylee(Kayleigh? hur stavas det?) men det var ju för att hon verkade så gullig, dom andra blir säkert intressanta sen när man lär känna dom.


Jag gillar Kaylee a whole lot, men i piloten är hennes karaktär är nog den minst intressanta av allihop. Våra smaker skär sig antagligen.

Jag är inte så värst intresserad av varken sci-fi eller västern, jag tycker att fantasy-teman på tv-serier brukar vara mer intressanta, kanske för att jag tycker att häxor och demoner är roligare än aliens.


Jag är tvärt om, i varje fall på film och tv-serier. (I böcker är fantasy oftast intressantare -- speciellt om man bortser från episkt svärdsviftande fånerier och evighetsserier.) Fantasy blir oftast Charmed-sunkigt. Buffy och Angel tycks snarast vara undantag tillsammans med Dead Like Me och G vs E. (Jag gillade iofs också Darklight tv-filmen och science fantasy som Farscape.)

Och vilka aliens? Poängen med serien är att det inte finns några aliens.

Och som nån nämnde här så reagerade jag på att dom hade en prostituerad ombord, ok, jag förstår att det är för att inte göra det för enkelt för oss, och visa att även hon är en komplex karaktär.


Nej, mer för att visa att världen är annorlunda. Den fungerar inte som den gör här. Inte helt och hållet.

Det kändes dock som att hon var lite av en lyxprostituerad och det jag skulle kunna störa mig på är en glorifiering av livet som prostituerad.


Dudess, hon reser runt ute i utkanterna (där hon få ta sig till sina klienter likt en dörrknackare) med en besättning som helt klart är kriminella och blir grovt förolämpad ett antal gånger i piloten? Inte riktigt glorifiering så som jag ser det. Mer tror jag inte att jag kan säger förrän du har sett mer.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tinwiel » sön nov 21, 2004 6:05

Noike: Nä självklart inte, jag ska definitivt se mer av serien, och ja, det är skönt att det inte är massa aliens. :) Visst fantasy på tv kan vara sunkigt men den världen med häxor, demoner och andra övernaturligheter är en värld som jag känner till bättre. Ibland om jag försöker titta på sci-fi så är det svårare att "ta in" eftersom jag inte har några referensramar att falla tillbaks på.

Kaylee var den karaktär som jag fastnade för, visst hon kanske är ointressant på ett sätt, men samtidigt nån som man kan relatera till och tycka om, det behövs nån sån i gruppen. MEN! Som sagt, så tror jag säkert att jag blir minst lika intresserad av dom andra sen, när jag lärt känna dom, det tar lite längre tid bara. Det är lite som med Willow i Btvs, man måste ju bara älska henne från första stund, och det gör jag fortfarande, hon är en av mina absoluta favoritkaraktärer, speciellt för att dom låter henne utvecklas. Men ibland kanske man blir mer fascinerad av andra karaktärer och gillar dom mer för att det finns andra sidor av dom som man upptäcker efter ett tag, och att dom aldrig slutar att överraska en. Så kan det säkert vara här också.

Angående Inara så läste jag den andra tråden om ämnet, och jag kanske ska vänta med att uttala mig mer om detta innan jag har sett resten av avsnitten, jag blev bara lite ställd, och sådär arg för att det ska behöva vara så att hon ska behöva jobba som companion. Sen kan man ju fortsätta den diskussionen i oändlighet om att hon har valt det själv, men kritisera den värld där kvinnor väljer ett sånt yrke, bla bla bla, jag tror inte diskussionen hör hemma här riktigt? Eller jag vet inte. Så visst , noike, det är en skildring av deras verklighet, och det kanske var den verkligheten som jag blev upprörd över, för att trots att den är annorlunda så är den inte så annorlunda jämfört med vår, och en sån verklighet gör mig arg ibland (nej ofta). Glorifiering kanske var fel ord, som sagt, jag väntar med att säga mer tills jag har sett resten av avsnitten... Kul med diskussion! :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Sparvid » sön nov 21, 2004 12:01

Tror att jag inte kunde någon besättningsmedlems namn utantill efter att enbart ha sett 1x01-02...
Användarvisningsbild
Sparvid
Minion
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Östersund

Inläggav Yog-Sothoth » sön nov 21, 2004 12:24

Sparvid skrev:Tror att jag inte kunde någon besättningsmedlems namn utantill efter att enbart ha sett 1x01-02...

Men det säger väl mer om dig än om serien? ;)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Off » sön nov 21, 2004 14:15

Sparvid skrev:Tror att jag inte kunde någon besättningsmedlems namn utantill efter att enbart ha sett 1x01-02...


Tar alltid tid för mig att lära mig namnen på folk i serier. Jag har förstås samma problem i verkligheten vilket kan leda till en del jobbiga situationer.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Emily » mån dec 06, 2004 21:01

Tar liten paus mellan Buffy s2 och s3 och tittar Firefly istället...


Kan inte hitta sitat men Wash och hans dinosaurier
"And we will call this....This Land" :D

Minns inte mycket mer just nu, men gillar verkligen alla karaktärer speciellt Jayne och Kaylee.
Angelus: Violate our women!
Användarvisningsbild
Emily
Minion
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 19 apr 2004
Ort: Västerås

Inläggav Noggster » mån dec 06, 2004 21:45

första gången man ser första avsnittet är det lätt det svagaste i serien.
Kailegh(keyliegh? whatever) är den ända karaktären jag aldrig gillat i serien, hon är för.. jobbig.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » ons dec 08, 2004 3:28

Kommentarospåret till det här avsnittet är bland de bättre jag hört och då såg jag det ändå nästan direkt efter Lies My Parents Told Me spåret. Firefly har fått mig att börja intressera mig för ljussättning och kameraarbete :eek: . Märker mig själv sitta och titta efter ljuskällorna och one shots, eller vad det var Joss kallade det.

En suverän pilot men som lider lite av att det tar ett tag för den att komma igång. Efter det är det förstås hur bra som helst precis som resten av serien.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav sharatec » lör jan 22, 2005 0:43

Okej, så har man äntligen fått möjlighet att se Firefly. Passar redan nu på att utdela riktigt stora kramar till alla som talat väl om serien på något ställe där jag kan ha läst det (ingen nämnd, ingen glömd), eftersom jag troligen inte skulle ha fått för mig att se någonting med drag av sci-fi/western annars - jag är definitivt inget fan av någondera genren i vanliga fall. Nu är det emellertid så att jag av någon diffus anledning tycker att många här verkar väldigt vettiga, så när serien nu nämndes i positiva ordalag tänkte jag att man åtminstone borde ge den en chans.

Efter detta sentimentala utlåtande gällde det mina intryck, alltså... Mycket bra - och då ska man som sagt räkna med att jag var milt skeptisk i början. Tyvärr fick jag klara tråkimpulser av scenerna före creditsen (och en stund därefter), och skepticismen gick egentligen inte över förrän de tagit ombord passagerarna. Därefter blev det dock snabbt bättre, och när jag nu ser om avsnittet tycker jag definitivt att även de första scenerna fungerar och är gripande.

Jag vet inte vad som direkt finns att säga om avsnittet eftersom jag inte helt har klurat ut vad det är jag har fastnat för (även om det faktum att jag är totalt ospoilad nog kan spela in), men jag tycker nog främst att gruppen av karaktärer (och skådespelare) fungerar väldigt bra. Klar favorit hittills är Kaylee - vet inte varför jag fastnade för henne, men det gick fort i alla fall. Även Mal är anmärkningsvärt bra (och jag gillar verkligen Fillion här, även om jag såg honom som
Spoiler Buffy s7
den rakt igenom osympatiske Caleb
först), och det är ingen som stör mig på något sätt. Känns som om det finns en hel del att se fram emot i karaktärernas relationer, inte bara i yttre händelser - precis som det ska vara i någonting som Joss Whedon ligger bakom, alltså!


Sparvid skrev:Tror att jag inte kunde någon besättningsmedlems namn utantill efter att enbart ha sett 1x01-02...


Hm... Tvärtom, i mitt fall - jag brukar inte lära mig karaktärer direkt, men här gick det fort - kunde dem nog efter att ha sett 1x01, vilket förvånade mig lite.

Nå, det ska bli ett sant nöje att följa fortsättningen av serien (och förmodligen få spy galla över beslutet att lägga ned den). Märker att jag redan ser fram emot filmen...

För övrigt är titellåten fullständigt underbar. Så vacker... :)

Take my love, take my land
Take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free
You can't take the sky from me

Take me out to the black
Tell them I ain't coming back
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me

There's no place I can be
Since I found Serenity
But you can't take the sky from me
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav CheeseGuy » lör jan 22, 2005 0:57

Jag har sett det här avsnittet ett par gånger tidigare, men såg det ändå på TV . Tidigare har det känts lite väl långsamt för en pilot, men nu när det var delat på mitten kändes det faktiskt tätare (och Mals "huh" när han öppnar boxen är ännu mer briljant när det blir en riktig cliffhanger).

Det är väl inte direkt något nytt för mig eftersom jag har sett serien innan, men jag måste ändå nämna hur enormt mycket Mal äger. Jag älskar framförallt när han skjuter polisen, när han lurar Simon, och när han skjuter hästen.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav noike » lör jan 22, 2005 1:05

sharatec skrev:Tyvärr fick jag klara tråkimpulser av scenerna före creditsen (och en stund därefter), och skepticismen gick egentligen inte över förrän de tagit ombord passagerarna.

Va? Men där har ju serien den bästa dinosaur-sekvens som någonsin spelats in. (Jurassic Park, bend over.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » lör jan 22, 2005 1:19

Gah det var ju bara en månad sen jag såg om firefly men efter Sharatecs inlägg kliar det i fingrarna igen.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav sharatec » lör jan 22, 2005 1:23

Jo, noike, jag tycker också att den är bra... En av de saker som blev bättre när jag inte satt och oroade mig för att serien skulle suga.
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav AKS » lör jan 22, 2005 13:36

Nu vill jag också se om serien!! Mitt kära DVD-set... how I love thee! Tror iofs inte att jag sett om ett enda avsnitt sen i augusti så det är nog dags.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Off » lör jan 22, 2005 13:48

AKS skrev:Nu vill jag också se om serien!! Mitt kära DVD-set... how I love thee! Tror iofs inte att jag sett om ett enda avsnitt sen i augusti så det är nog dags.


Sen i Augusti?! VM i viljekraft :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav AKS » lör jan 22, 2005 16:48

M-hm. Hade nog inte klarat det om det inte varit för bredbandet. Sen i november har jag varit fullt upptagen av andra serier och knappt haft tid att se film!! Men nu har man ju sett ikapp det mesta och då kände jag Firefly-längtan slå till. Den är ju så fantastisk. Jag tror jag se den nu i januari-februari och sen försöka vänta till hösten då det snart, förhoppningsvis, är Serenitypremiär. Allt för att inte "slita ut" avsnitten. De är ju inte så många som BtVS eller AtS. Tyvärr.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Lobo » tor jan 27, 2005 0:11

Såg Serenity tidigare idag och är övertygad om att serien slår både Buffy och Angel (iofs bara sett s1 av Angel).

Det första som slog mig var att det hela bara dryper av kvalitet, dialogen är perfekt, karaktärerna faller man för direkt (speciellt Kaylee) och specialeffekterna var över förväntan. Scenen där Mal skjuter ner attackplanet är otroligt mäktig, speciellt om man skruvar upp volymen.

Visst hade man stora förväntningar, men jag är inte det minsta besviken. Det enda som var mindre bra var textningen, blir trött på "[Soldier screams]", och liknande efter ett tag. Sedan blev det lite mycket musik i vissa delar, men det beror nog på tittaren.

Längtar tills jag kan se på nästa avsnitt ostört. (sen har jag Lexx säsong 2&4 när jag är färdig). :)
Lobo
Demon Fodder
 
Inlägg: 27
Blev medlem: 03 jan 2005
Ort: Trollhättan

Inläggav onlyyou » sön jan 30, 2005 23:50

Då jag äntligen (här tvekade jag angående ordvalet då det för tillfället känns väldigt sunkigt att det är slut) sett alla Buffy- och Angelavsnitt blev det idag dags för mig att ta mig an Firefly, och vilken start!
Karaktärer, citat, miljöer, datoranimationer, skådespelare, musik, ja allt är lysande. Ska bli jävligt kul och se hur det utvecklas.
Har engentligen en väldigt viktig analys av västafrikansk litteratur att skriva till imorgon men jag måste verkligen se vidare e2 nu så skolarbetet får helt enkelt vänta. =)
onlyyou
Demon Fodder
 
Inlägg: 9
Blev medlem: 12 dec 2004
Ort: Lund

Inläggav Noggster » ons feb 02, 2005 8:24

sett om hela serien, tycker fortfarande detta är det svagaste avsnittet.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » ons feb 02, 2005 11:29

Noggster skrev:sett om hela serien, tycker fortfarande detta är det svagaste avsnittet.

Du är lite småknäpp men jag gillar din Firefly-avatar så låt gå för det.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav VelocityBoy » ons feb 02, 2005 11:31

noike skrev:Du är lite småknäpp men jag gillar din Firefly-avatar så låt gå för det.


Jo jag håller med om avataren den är helt ruskigt cool.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav JRT » fre feb 18, 2005 19:02

Så har man sett Firefly då. Dubbelavsnittet kändes lite småsegt vilket säkerligen kan skyllas till stor del på att jag inte alls kände till karaktärerna, då blir det inte lika roligt med två avsnitt i rad utan uppehåll. Det blir nog bättre vid omtitt. Roliga repliker finns det förstås och Jayne gillar jag från start :D - Mal är också riktigt bra. Kul att känna igen så mycket folk från Buffyverse. Annars gillar jag känslan i stort, blandningen av sci/fi och western. Renodlade rymdserier har har aldrig gillat men det här är bra.

Zoe: Oh yeah, this is gonna go great.
Mal: If anyone gets nosy, just, you know... shoot 'em.
Zoe: Shoot 'em?
Mal: Politely.


Mal: I've given Jayne here the job of finding out.
Jayne: He was non-specific as to how.
Mal: Now you only gotta scare him.
Jayne: Pain is scary...
Mal: Just do it right.


Wash: Everything looks good from here...Yes. Yes, this is a fertile land, and we will thrive. We will rule over all this land, and we will call it... "This Land." I think we should call it "your grave!" Ah, curse your sudden but inevitable betrayal! Ha ha HA! Mine is an evil laugh! Now die! Oh, no, God! Oh, dear God in heaven!


Jayne: Captain, can you stop her from bein' cheerful, please?
Mal: I don't believe there is a power in the 'verse that can stop Kaylee from being cheerful.


Simon: I'm trying to put this as delicately as I can... How do I know you won't kill me in my sleep?
Mal: You don't know me, son. So let me explain this to you once: If I ever kill you, you'll be awake, you'll be facing me, and you'll be armed.
Simon: Are you always this sentimental?
Mal: Had a good day.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Yog-Sothoth » fre feb 18, 2005 21:10

JRT skrev:Så har man sett Firefly då. Dubbelavsnittet kändes lite småsegt vilket säkerligen kan skyllas till stor del på att jag inte alls kände till karaktärerna, då blir det inte lika roligt med två avsnitt i rad utan uppehåll. Det blir nog bättre vid omtitt. Roliga repliker finns det förstås och Jayne gillar jag från start :D - Mal är också riktigt bra. Kul att känna igen så mycket folk från Buffyverse. Annars gillar jag känslan i stort, blandningen av sci/fi och western. Renodlade rymdserier har har aldrig gillat men det här är bra.

Vilket dubbelavsnitt? Jag antar att du inte menar piloten, för det är ju första avsnittet, så det är klart man inte känner till karaktärerna då.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

FöregåendeNästa

Återgå till Firefly Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron