Doctor Who

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Matt » sön jun 20, 2010 21:11

Satan vad bra!
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav gaspode » sön jun 20, 2010 23:38

gosh.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav HeY » tis jun 22, 2010 2:56

5x12
14:37 min in: Hmm, fick en tanke. Kan det vara Dr. Song i lådan? Hon ska ju döda någon och hamna i fängelse (if I recall correctly): döda TARDIS?

(edit) Done!
Äääh, it was a stupid idea anyway... :rolleyes:

Men hur ska allt som faktiskt hände lösas nu då? Finns ju ingen kvar att rädda doktorn så att han kan rädda alla andra!? Elr, eventuelly cyber-Rory kanske.

"Only the Doctor can fly the TARDIS"
Alltså är Song the 12th doctor? Eller vad är hon!!? Jag blir tokig! Det känns som om efter allt uppbyggande kan hennes avslöjande inte bli annat än ett antiklimax.
(/edit)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tis jun 22, 2010 12:39

HeY skrev:5x12
"Only the Doctor can fly the TARDIS"

Ja alltså, de är hans fiender så tekniska saker som att det behövs ett TARDIS-körkort är inget man stannar och poängterar.

Men teori är att de tvingas släppa ut Doktorn igen. De är alltså the Temporary Coalition of Evil beings of Evil. Vad skulle göra dem mest bittra? Att Doktorn flyr från deras fängelse eller att det visar sig att det inte går att fly från det och de tvingas släppa lös sin nemesis för att överleva?

Men jag hade uppenbarligen fel om att de skulle rädda Rory från andra sidan sprickan också så... Fan.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sfinx » lör jun 26, 2010 15:50

Final! :extas:
...

...
:eek:

...Ingen Doctor på ett bra tag sedan. :cry:

...Men Spännande final!

Äsch!
Kluven nu.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav sfinx » lör jun 26, 2010 20:59

I väntan på finalen blev den här klar.

Spoiler hela The caves of Androzani. Så jag gör det inte lätt för mig att få kommentarer jag vet...
Senast redigerad av sfinx mån jul 12, 2010 23:27, redigerad totalt 1 gång.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav lilith » lör jun 26, 2010 22:32

Finalen! :extas: :lovebunnier:

(spoiler 5.13) - I shall be leaving the kissing duties to the brand new mr Pond!
- No, I'm not mr Pond. That's not how it works.
- Yeah it is.
- ...yeeaah it is...
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav caffeineaddict » sön jun 27, 2010 0:14

Ja, vi såg hela dubbeln i sträck nu. Fyfan så fint. Hela känsloregistret hann gås igenom på de två timmarna. :unlove: :monsterhug: :lovebunnier: :extas:


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » sön jun 27, 2010 0:22

5.12-5.13: Awesome! Suverän avslutning på en riktigt bra säsong. Älskar Matt Smith som doktorn. Och Amy och Rory är också så bra!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav A bear » sön jun 27, 2010 1:22

Det är bara att kapitulera och hålla med. Klart bästa säsongsavslutningen nya Who har gjort, tycker jag. Visst finns det en resetknapp med, men Moffatts resetknappar fungerar helt annorlunda än RTDs och här knyts verkligen allting ihop.

AMY: OK kid, here's where it gets complicated.

Rory!

Fezen! Och Amy och Rivers reaktion!

Hela scenen med gamla döende Doktorn i Pandorica. Matt Smith är en jävel på att spela gammal gubbstrutt.

Och så det där ögonblicket när Rory snackar om bröllopstraditioner och man inser, typ 10 sekunder innan Amy säger det, att det sista Doktorn sa till 7-åriga Amy var i princip att TARDISen är old, new, borrowed and blue. :lovebunnier:
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav A bear » sön jun 27, 2010 1:27

sfinx skrev:I väntan på finalen blev den här klar.

Spoiler hela The caves of Androzani. Så jag gör det inte lätt för mig att få kommentarer jag vet...

Fantastisk säsongsavslutning det där också, faktiskt. Och fin video. Det går ju precis lika bra med selleri.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » sön jun 27, 2010 2:37

Jag håller med om slutet. Jag brukar tycka att det är en hel del fusk och nödlösningar med hoppande fram och tillbaka i tiden så där: "ta den här och ge mig den i framtiden och så måste du komma ihåg att göra det här sedan". Komiskt fungerar det, men det brukar döda dramatiken rätt stenhårt. Fast det fungerade här.

Och ja, Moffatts reset var helt klart bättre. Där Davis tog bort monstrena och effekterna av dem så satte Moffatt in dem igen. Efter reseten är det precis lika stökigt om inte värre än innan — med tanke på hur samlandet av tankarna och sådant är där på slutet, inget som glöms är riktigt borta.

Åldern hos Doktorn mentalt. Fan: :lovebunnier: helt jävla klockrent.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » sön jun 27, 2010 12:49

Mitt i all (välförtjänad) praise så måste jag bara påpeka det som retar mig lite med avsnittet. Nån på TWOP uttryckte det bättre än jag så jag snor hans/hennes formulering, men jag tänkte samma sak redan igår men var för förälskad i resten av avsnittet för att tänka på det just då:

"apparently the Doctor can get out of the Pandorica Box by having got out of the Pandorica Box and telling Rory how to get him out of the Pandorica Box." Den biten retar mig med.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » sön jun 27, 2010 17:16

För 5.13 givetvis.
Steven mentioned the fez to Piers and I before he even wrote it. He said, “I’m thinking of putting Matt in a fez in episode 13.” And of course Piers’ and my jaws hit the floor and went “A fez? You’re kidding me, you’re going to put Matt in a fez? If we put Matt in a fez Matt will never take the fez off. He will want to wear the fez for the next of the whole series. It will be glued to his head. He’ll be wearing it, you know, with his own clothes. It will be a nightmare.” He said, “No no, I’ve got a cunning plan; as soon as he’s got the fez I’m going to kill the fez.”

-Beth Willis, producer
Doctor Who Confidential 5x13



Kalle: håller med men eftersom de ändå lyckas få ut en hel del smärta och sådant så är jag accepterande. Tycker inte det är okej, men jag accepterar det.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » sön jun 27, 2010 18:11

Jag älskar älskar älskar ÄLSKAR älskar Steven Moffat. Älskar.

noike skrev:För 5.13 givetvis.
[...]
Kalle: håller med men eftersom de ändå lyckas få ut en hel del smärta och sådant så är jag accepterande. Tycker inte det är okej, men jag accepterar det.

Jag, å andra sedan både accepterar och tycker det är okej, för det fungerar känslomässigt men också för att det är en så fucked upp huvudvrängare, och känns ganska helt i linje med doktorns åsikt om den icke-linjära tiden, och där andra tidsreseberättelser anstränger sig för att få till en logik som inte går att få till så kör Doctor Who med huvudet först rakt på. Det fungerar faktiskt för att det faktiskt inte fungerar. Ungefär. Geronimo, för bövelen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » sön jun 27, 2010 19:03

Mitt stora problem är att han åker in och ut ur sin egen tidslinje och väldigt nära dessutom. Vilket jag antar tillåts eftersom han använder a dirty form of timetravel istället för en TARDIS men ändå. Det öppnar lite väl mycket för saker serien gjort allt för att undvika.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » sön jun 27, 2010 20:01

Timey wimey, wibbly wobbly. Det är väl inte värre än någon annan av hundratals tidsreseparadoxer i SF-historien?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » sön jun 27, 2010 20:28

A bear skrev:Timey wimey, wibbly wobbly. Det är väl inte värre än någon annan av hundratals tidsreseparadoxer i SF-historien?

Nej. Men det går lite emot de reglerna de satt upp för sig själva och det är det som stör mig.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » sön jun 27, 2010 20:32

(spoiler 5.13 och lite Buffy) Skillnaden den här gången var att jag kom på direkt under avsnittets gång att "det där funkar inte ens i internlogiken" vilket alltid gör det lite värre än om jag först hittar ett fel efter en massa tänkande och analyserande. Men resten av avsnittet var så bra att jag inte bryr mig särskilt mycket egentligen. Ungefär som jag känner med The Gift: första och andra gången kunde jag inte låta bli att störa mig lite på att The Key-plotten har tokstora jättehål överallt, men resten av avsnittet är så fantastiskt att nu bryr jag mig inte längre.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav lilith » sön jun 27, 2010 21:13

adolvsson skrev:Jag, å andra sedan både accepterar och tycker det är okej, för det fungerar känslomässigt men också för att det är en så fucked upp huvudvrängare, och känns ganska helt i linje med doktorns åsikt om den icke-linjära tiden, och där andra tidsreseberättelser anstränger sig för att få till en logik som inte går att få till så kör Doctor Who med huvudet först rakt på. Det fungerar faktiskt för att det faktiskt inte fungerar. Ungefär. Geronimo, för bövelen.

Jag är helt med adolvsson på den här punkten.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav gaspode » sön jun 27, 2010 22:20

ja, mig gör det heller inget. Var väl i viss mån samma med lapparna till Amy då, han visste att han skulle ge dem till henne för att han såg dem.
Förutom att tempot gick ner lite väl mycket under rewind-delen genomälskade jag avsnittet.
Och så fiiiin Tardisen var nu, nymålad och allt! :lovebunnier: Underbart, och jag gillade Rory mer än jag gjort tidigare också. The Centurion. och "yeaaah it is..." :D
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav HeY » mån jun 28, 2010 1:46

caffeineaddict skrev: (spoiler 5.13 och lite Buffy) Ungefär som jag känner med The Gift: första och andra gången kunde jag inte låta bli att störa mig lite på att The Key-plotten har tokstora jättehål överallt, men resten av avsnittet är så fantastiskt att nu bryr jag mig inte längre.


(spoiler buffy) "Dörren" får överdös när Buffy hoppar, har jag bestämt :rolleyes:

När det kommer till 5x13 så älskade jag det! Och blev jätteledsen när det i slutet av avsnittet stod "DOCTOR WHO WILL RETURN CHRISTMAS 2010". Jaha, vad gör man nu då?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » mån jun 28, 2010 12:14

Orbital ft Matt Smith - Doctor Who Theme (Live at Glastonbury 27.6.2010)
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Tam » mån jun 28, 2010 12:22

No biz like show biz.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7630
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Matt » sön jul 04, 2010 12:25

Vafan, vänta till jul nu
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav sfinx » mån jul 12, 2010 19:12

"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav Veidit » fre aug 06, 2010 0:15




Alltså, wow! Känns som att jag nästan vill köpa den! http://animeamy.deviantart.com/#/d2sb8en
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Matt » fre aug 06, 2010 7:13

ja fast bara nästan
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav sfinx » tis aug 24, 2010 22:41

Ha! Jag hittade sången som hörde ihop med timeladyn på slutet av End of time, s4.
Jag tror att jag sagt att jag kände igen den. Från4.13.
Spoiler:
http://www.youtube.com/watch?v=Wt4ObVeH_ss
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav noike » fre sep 03, 2010 22:52

Bild
Under arbete. Dylan Moran som Doktorn.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron