3x07 Offspring

Säsong 3-debatter

Tjatigt eller lysande?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
1
6%
6
4
25%
7
6
38%
8
3
19%
9
2
13%
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 16

3x07 Offspring

Inläggav latarmig » tis jul 27, 2004 1:32

Cordelia och Angel tränar tillsammans and there's something in the air, då scenen förändras radikalt. Darla gör entré. Angel får lägga eventuella romantiska planer med Cordy på hyllan för att istället fundera på hur han ska göra det rätta för Darla och sitt ofödda barn. Om det nu är ett barn, och inte nästa hemsökelse som ska drabba världen. Det sista som händer är att Holtz träder in på arenan.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav sus@n » tis jul 27, 2004 11:41

Latarmig; Skriver du alltid sådär i varje avsnittstråd som saknas :) det är bra.

Annars om avsnittet, vet inte men jag älskar som vanligt A/C.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav caffeineaddict » tis jul 27, 2004 15:26

Bra avsnitt, med en scen som alltid får mig att rysa: när Angel slåss mot Darla och ljudet sjunker undan och han hör fostrets hjärtslag och han förstår att barnet har en själ. Då får jag gåshud. Grymt bra scen!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sus@n » tis jul 27, 2004 16:02

Det håller jag med om Caffeboy!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav latarmig » tis jul 27, 2004 20:14

sus@n skrev:Latarmig; Skriver du alltid sådär i varje avsnittstråd som saknas :) det är bra.


Det är ju någonting jag lärt mig av dig. :-) Jag gillade dina små minirecensioner där du berättade huvudhandlingen. Själv har jag svårt att komma ihåg vad det är som händer i ett avsnitt som jag inte sett på ett tag. Därför har jag försökt att göra något liknande.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav sus@n » ons jul 28, 2004 10:42

Vad bra :) Själv tröttnade jag *sorry* på att skriva ner allt jag tyckte om ett avsnitt samtidigt som jag såg det.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav latarmig » ons jul 28, 2004 11:44

Det är ju inget åtagande vi tagit på oss så ingen anledning för "sorry". Jag gör nog ett par till medan jag är in the mood, sen får vi se.

Angående avsnittet så är allting där Darla är med barn fantastiskt. Hon lyckas verkligen förmedla vånda, irritation och alla övriga känslor förknippade med graviditet på ett övertygande sätt.

Spoiler till och med 3x09 Lullaby
I senare avsnitt visar hon upp ett än mer utvecklat register. Såväl hennes kärlek till sitt ofödda barn, som hennes skräck över vad hon vad hon kan tänkas göra mot det när det väl är fött, är gripande.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Nightcrawler » fre sep 10, 2004 9:34

Helt okej, dock inget jättebra...
'Well, the E-flat, it's doable but that diminished ninth, y'know, it's a man's chord. Now, you could lose a finger.'
Oz
What's My Line part II
Användarvisningsbild
Nightcrawler
Minion
 
Inlägg: 241
Blev medlem: 19 jul 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Koala » tor sep 30, 2004 22:05

Detta var väl aight. Antar att de ville kontra Spike/Buffy så de valde Cordy/Angel.. typ
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav noike » fre okt 01, 2004 0:23

Koala: (Buffy -> s6)Nej, jag är långt ifrån en A/C-shipper men Angel/Cordy har byggts upp under bra mycket längre tidn än Buffy/Spike och det på ett bättre sätt också.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Koala » fre okt 01, 2004 0:35

Njae, har alltid tyckt att Angel och Cordy varit mer bror och syster.
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav VelocityBoy » fre okt 01, 2004 11:21

noike skrev:Koala: (Buffy -> s6)Nej, jag är långt ifrån en A/C-shipper men Angel/Cordy har byggts upp under bra mycket längre tidn än Buffy/Spike och det på ett bättre sätt också.


Jag håller inte med som vanligt ;)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Koala » fre okt 01, 2004 11:46

V-Boy, antar att du röstar på Bush också! :D
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav VelocityBoy » fre okt 01, 2004 11:57

Koala skrev:V-Boy, antar att du röstar på Bush också! :D


Nix...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Pazuzu » fre okt 29, 2004 22:31

Detta var ett riktigt bra avsnitt, äntligen tog man upp Darlas graviditet (har väntat på det nu i varje avsnitt). Men det känns lite underligt att Cordy helt tar Darlas parti i början, trots att hon är gravid borde hon väl fortfarande tycka att hon är ett själlöst monster (visserligen erfar hon det senare).
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav noike » fre okt 29, 2004 22:47

Pazuzu skrev:Men det känns lite underligt att Cordy helt tar Darlas parti i början,[...]

Cordy har alltid varit lite impulsiv och inte alltid låter förnyftet bestämma åt henne. Hennes beslut här grundar sig mer i att hon vill vara emot Angel -- han hade ju sex med Darla och ljög för henne.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tompa » mån mar 28, 2005 18:10

Varenda gång som Cordy och Angel kommer överens så händer något som får Cordy att bli arg på honom igen, och Angel blir lika tafatt varje gång :)
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav A bear » fre apr 08, 2005 9:26

Hejsan arc!

Jag gillar det här avsnittet. Om det saknar något så är det väl en formell handling, så att säga - det är så mycket arcrelaterat (Darla, profetian, Holtz) som introduceras att de inte hinner med något MOTW eller dylikt. Vilket inte är en brist nödvändigtvis, men gör att det känns som en del av något större snarare än ett bra avsnitt i sig.

Men en del höjdarscener. Wes & Gunn som bryter sig in för att stjäla pergamentet, Fred som räknar på kalendrar, Sahjahn! Är det verkligen bara jag som tycker Sahjahn är en av de roligaste skurkarna serien har? Scenen där han väcker Holtz är perfekt tajmad; man sitter bara och väntar på att den här konstiga demonen ska rycka på axlarna, muttra något om opålitliga profetior och gå därifrån...

ANGEL: We're very different. VERY different. Obviously, human - vampire. Woman - man...pire.

WES, GUNN & FRED: We love you Angel!

LORNE: This is way beyond my ken... and my Barbie... and ALL my action figures!

DARLA: I don't breathe, you idiot! You can't strangle me!


Sen är jag lite tveksam till två saker; Angel/Cordy (men det är väl smaksak) och så att Angel på ungens hjärtslag kan höra att han har en själ. Är en själ = hjärtslag? I så fall har ju djur själar? Ett par minuter tidigare hette det att inget han och Darla avlat kan vara gott, nu är han övertygad om att det har en själ bara för att det inte är en vampyr... nåja.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Binchy » fre apr 08, 2005 12:09

Ja, det var ju inte svårt att gissa vem Darla menade med Daddy, hos shamanen på berget.

Kul när Cordy drämmer till Angel, han säger "I'm a vampire, you can't hurt me", vänder sig om och grimaserar av smärta. Jaja, dessa stoiska män...

Profetior är knepiga saker. Så gott som alla är så svävande uttryckta att man kan tolka dem nästan hur som helst. Lägger man därtill ett gäng översättningar på vägen och det kan bli riktig kaos.

Darla verkar rätt hjälplös där ett tag och Cordy förbarmar sig över henne, fast hon får ju nästan betala med sitt liv. C borde ju veta bättre.

The Host håller på att få ordning på sin bar igen, och demonhantverkare verkar vara lika bra som sina mänskliga motsvarigheter på att ta betalt. De där furorna (ok då, Furies) är änna tjötiga; mmm...Angel. Han måste ha varit RIKTIGT fantastisk på den tiden passion inte tog själen från honom. Lite dumt av Lorne att inte ha försäkrat sig mot våld från både demoner och människor redan förra gången, hade han aldrig hört talas om barbråk innan? Fast folk som är ute för att slåss kanske inte går till ett ställe som heter Caritas?

Nu kan jag hålla med om att Darla börjar bli rejält stor, men födselvikten blir ju bara högre och högre (i alla fall i Sverige, fast det är säkert samma sak i USA), barn på 5-6 kilo är inte ovanligt nu, när jag föddes vägde de allra flesta mellan 3 och 4, 4 kilo var STORT då. Hon är ju rätt mager, Darla, så magen ser större ut på henne än på en normalviktig gravid kvinna (allt sätter ju sig inte på magen normalt).

Varför har de stängt in den där trägubben i en upprätt stensarkofag? Kan inte vara bra för blodomloppet, om han nu verkligen sover. Lite kul med demonen som står och röker en joint eller nåt, medan han väntar på att gubben i stenen ska vakna.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Gordo » fre apr 22, 2005 0:14

Oväntat slut.Jag hade kanske en känsla av att Holtz skulle spela en roll nu också men jag hade ingen aning om hur. Ska bli spännande att se hur det går.

Hello Lover

Så, Angel och Darla kommer att få ett mänskligt barn? För hjärtat slog och en vampys hjärta slår väl aldrig, vare sig med eller utan själ? Men kommer barnet att vara "ont" eller "gott". Mycket spännande.

Cordy och Angel. Jag vet inte vad jag tycker om dem tillsammans. Nu kanske det i och för sig inte händer något mer än att Angel går och funderar men det känns nästan som om det har varit på gång ett tag. Om det nu blir de två kommer det nog ta ett tag innan jag vänjer mig.

Avsnittet som helhet var bra, skönt att Darla-tråden togs upp igen.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav xAMNESIAx » ons jul 06, 2005 14:38

Nu börjar det hända saker. Darla kommer till slut tillbaka, och det var på tiden. Jag vet inte, men scenen då hon medelar att hon är gravid tycker jag inte är speciellt bra. Det är inte så mycket Darlas fel, utan mer Angel & Co. Speciellt Angel. Han verkar inte alls bry sig. Visst, han ska väl vara i någon sorts förneknings fas med ändå. Lite mer kännslor hade nog varit på sin plats.

Holtz är tillbaka. Är jag glad? Visst fan. Men frågan är hur han ska kunna bli ett hot mot Angel när han "bara" är människa. Om han nu är det vill säga. Intressant kommer det i alla fall att bli.

7/10. Många 7: or i Angel S3...
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav latarmig » ons jul 06, 2005 14:46

Holtz var människa innan han kom tillbaka, trots det innebar han ett stort hot mot Angel.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Tob » ons jul 20, 2005 1:45

Äntligen följer man upp Darlas graviditet. Trots att jag sett det innan så är detta jag har verkligen ser framemot. Nog för att Cordy är väldigt impulsiv men att total dissa Angel i det läget kändes lite si sådär. Roligt att få en del Angel/Darla scener. Julie och David har verkligen kemi, det funkande under säsong 2 och det funkar nu också.

Man....pire :D
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tea » sön maj 28, 2006 13:40

åh nej.. inte darla igen... :rolleyes:

Avsnittet är medelmåttigt, inte det bäästa inte det sämsta, håller med (vem det nu var) om att scenen där angel förstår att det har en själ är en "rysare"... :D

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav Isabella » lör jun 03, 2006 0:08

Äntligen får man se Darla :P Eftersom jag gillar Darla så får det bli en åtta :D
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav AKS » tis jul 24, 2007 13:44

Bäst hittills denna säsong. *Nu* startar S3 på riktigt.

Det jag främst gillar med detta avsnitt är de komiska scenerna. David Boreanaz är bra på sånt som t ex då Cordelia slagit honom och han ska spela tuff. Och scenen då han fladdrar runt ute i periferin efter Darlas entré och försöker undvika Cordys frågor och det:

ANGEL: Wes, let's get on this.
WES: What do you suggest?
ANGEL: I suggest you use your books and find out what's going on. Do I have to think of everything?


DBs leverering gör allt. Och Wes som sedan låtsas hitta svaret på en sekund och Angel går på det. Mycket rolig scen.

Denna är också bra:

FRED: Who's Darla?
GUNN: Angel's old flame from way back.
FRED: Not the one who died?
GUNN: Yeah. No, not that one. The other one that died and came back to life. She's a vampire.
FRED: Do y'all have a chart or something?
GUNN: In the files. I'll get it for you later.


:D Gunns sista replik är så rolig och han säger det så självklart, ungefär som det enda sättet att hålla reda på Angels kärleksliv är att ha ett diagram över det. :)

En annan suverän scen är, som tidigare nämnts, Angel vs Darla och då han inser att barnet har en själ. Wow.

7 av 10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Capt. Peroxide » tis jul 24, 2007 13:52

Får man någonsin svar på hur själva avelsen egentligen gått till? Alltså inte varför, det vet jag, men liksom – finns det fertila ägg i Darlas syfilishärjade 400 år gamla kropp? Har Angel spermier? Eller är det helt och hållet "mystical"?
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav noike » tis jul 24, 2007 13:57

I och med återskapelsen så är Darlas sinne det enda som är 400 år. Kroppen är mer eller mindre ny.

Men ja, magic. Annars skulle det inte varit ett mirakel när hon blev gravid och de funnit mer gravid vampyrer där ute. De gillar ju sex lika mycket som alla andra.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Echolls » fre jan 01, 2010 18:43

Jag märkte att jag har virrat till det igen. Jag måste ha varit så angelägen att ta mig till Once More, With Feeling och såg därför 6.06 av Buffy i stället för 3.05 av Angel. Ja ja, det spelar ju inte så stor roll, jag får se 3.08 nu helt enkelt.

Bra avsnitt det här! Angel är helt underbar. Hans "I'm a vampire. You can't hurt me" till Cordy och när han säger "Stop using that word!" till Fred när hon säger att han och Cordy har "kyrumption". Och det är så kul när han står och betraktar Cordy och sen klumpigt försöker prata med henne: "Human - Vampire. Woman - Man...pire." :D David spelar honom som bäst när han är såhär, jag älskar det!

När det gäller Cordy och Angel som ett potentiellt par så är jag väldigt kluven, det känns fel på något sätt. Jag tror faktiskt inte att jag vill se Angel med någon annan än Buffy, och i det här skedet vill jag inte se dem tillsammans, alltså ska Angel vara ensam.

Darla tycker jag är rätt så tråkig i avsnittet, förutom scenen med Angel när han hör hjärtslaget. Den är väldigt bra.

Holtz... Jag ogillade honom starkt första gången jag såg serien, det var en stor anledning till att jag faktiskt inte gillade s3 särskilt mycket alls (det gör jag nu dock). Det är ju meningen att man ska tycka illa om honom eftersom han är så hemsk, men jag fann honom så fruktansvärt tråkig att jag inte alltid orkade lyssna på vad han hade att säga. Han har ett jobbigt tonläge som gjorde (gör) att jag tappar fokus ibland. Han känns rätt tjatig ibland också, men nu tycker jag ändå att han är okej. En väldigt bra Big Bad är han i alla fall, även om han aldrig kommer att vara världens roligaste.

Favoritcitat:
Angel: Darla.
Cordy: Darla?
Wes: Darla!
Fred: Who's Darla?
Gunn: Angel's old flame from way back.
Fred: Not the one that died?
Gunn: Yeah. No, not that one. The other one that died and came back to life. She's a vampire.
Fred: Y'all have a chart or something?
Gunn: In the files. I'll get it for you later.

Betyg: 7
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » lör jul 10, 2010 3:55

Helt okej avsnitt.. Jag e inge större fan av Darla men men.
Tycker att Angel och Cordelia känns mer som bror och syster och inget mer.. :D
Man kan ju anta att Holtz är mer än människa nu när han kommer tillbaka men man får väl se..
Betyg: 6a
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm


Återgå till Angel Säsong 3



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron