2x20 Over the Rainbow

Diskutera Säsong 2

Pylea forever

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
1
5%
4
1
5%
5
1
5%
6
3
14%
7
6
29%
8
6
29%
9
1
5%
10
2
10%
 
Antal röster : 21

2x20 Over the Rainbow

Inläggav latarmig » ons jul 14, 2004 11:55

Cordy är fast på Pylea där hon blir tillfångatagen och såld som slav. Angel, Wesley, Gunn och Lorne ger sig av efter henne. Angel finner till sin lycka att han inte brinner under Pyleas sol, och går mest omkring och myser (Pylea verkar inte alltför dumt när man är vampyr). Cordy får en uppenbarelse och blir fängslad på grund av den. Även de andra hamnar i fängelse och möter härskaren ("[the] eater of our enemies flesh") för att få sin dom: "Hi guys!"
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav sus@n » ons jul 14, 2004 13:16

Jag älskar dessa avsnitt (skrivet i annan tråd) men detta är det jag gillar minst, visst innehåller den guldkorn t.ex. Angel och solarna och Fred men annars så håller den inte riktigt samma mått som de andra 2 avsnitten enligt mig.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav latarmig » ons jul 14, 2004 13:37

Det stämmer att det inte är det bästa i den här arcen, men det finns små guldkorn. En av mina favoritscener är referensen till Trollkarlen från Oz när Cordy kopierar Judy Garlands trick för att komma hem (till Kansas) och slår ihop klackarna tre gånger. "Worth a shot". Pylea-arcen verkar vara gjord med landet Oz någonstans i bakhuvudet på manusförfattarna.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » ons jul 14, 2004 14:10

latarmig: Japp, Wizard of Oz-grejen får mig jämt att skratta högt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Koala » lör sep 11, 2004 18:05

Can anybody just notice how much fire I'm not on!
Så jävla kul =)


7a!
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav Teo » sön sep 12, 2004 21:40

jaha här kommer gänget till pylea the host hemmdimension.. och Nymfar do the dance of joy så roligt! och angel om sitt eget hår är också festligt.
Cordy som drottning regerar men ändå tycker jag att handlingen är lite svag så det får bara en 7.
Användarvisningsbild
Teo
Big Bad
 
Inlägg: 1785
Blev medlem: 06 mar 2004

Inläggav Noggster » mån sep 27, 2004 0:32

teo fel avsnitt du kommenterar.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Pazuzu » sön okt 17, 2004 0:28

Det är enskilda scener som håller det här avsnittet uppe, tycker jag. Angel om sitt hår och hans icke existerande problem med solen(solarna). :) Annars tycker jag inte riktigt att avsnittet håller ihop, jag hade hoppats på att Angel/Wesley/Gunn lyckats få tillbaka Cordy utan att hela avsnittet och de resterande denna säsong skulle tillbringas i denna dimension. Det känns lite som om miljön till avsnittet är hämtat från någon tv-serie av typen Robin Hood. :(
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Binchy » tor mar 10, 2005 10:50

Råkade titta på Special Features på tredje skivan och blev då spoilad att vi skulle hamna i någon medeltida by och träffa släktingar till Lorne.

Cordy gillar inte alls att bli kallad cow; "I'm an American" (Don't try that in Iraq, if you want to be treated nicely. Marg barg Amrika, you know.) Och inte blir det bättre när hon får en vision, cursed cow låter inte mycket bättre.

Fantastiskt att de i en helt annan värld talar amerikanska...

Angel kan vara ute i solen, eller snarare, solarna. Omringade av hela byn, ger de givetvis inte upp utan slåss "I take the 50 on the right, you take the 20 on the left" och Wes jublar "I think we're winning" Yeah, right!

Och Cordy är tillbaka i bikini. Lite mera klass över den här dock, den klirrar ju när hon går.

De som har skrivit den här arcen har aldrig läst Wizard of Oz eller Lewis Caroll, va? You're not in Kansas anymore...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav JRT » tor mar 10, 2005 10:55

Binchy skrev:Fantastiskt att de i en helt annan värld talar amerikanska...



Visst är det lustigt. Det har diskuterats i någon av trådarna förut... och vi har väl kommit fram till att även om det inte är logiskt så är det bättre än att de skulle ha skrivit ett Pyleaspråk och kört med text i tre hela avsnitt. Jobbigt, och dessutom hade det omöjliggjort någon form av konversation mellan Angelgänget och Pyleafolket om de inte hade en tolk med sig (begränsat till Lorne och kanske Fred).
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Binchy » tor mar 10, 2005 11:21

JRT skrev:
Binchy skrev:Fantastiskt att de i en helt annan värld talar amerikanska...



Visst är det lustigt. Det har diskuterats i någon av trådarna förut... och vi har väl kommit fram till att även om det inte är logiskt så är det bättre än att de skulle ha skrivit ett Pyleaspråk och kört med text i tre hela avsnitt. Jobbigt, och dessutom hade det omöjliggjort någon form av konversation mellan Angelgänget och Pyleafolket om de inte hade en tolk med sig (begränsat till Lorne och kanske Fred).


Jo, självklart är det rätt smidigt att det är så, men man kan ju inte låta bli att tänka att det är lite skumt.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Lipton » tor mar 10, 2005 11:38

Att de inte fälde upp toppen på bilen är ju lite underligt, de har ju inte en aning om när på dygnet de kommer fram och Angel vet ju inte att han inte kommer att påverkas av solen där.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Binchy » tor mar 10, 2005 11:42

Lipton skrev:Att de inte fälde upp toppen på bilen är ju lite underligt, de har ju inte en aning om när på dygnet de kommer fram och Angel vet ju inte att han inte kommer att påverkas av solen där.


Precis vad jag också tyckte. When in doubt... De har ju inte en aning om hur det är dit de ska. Lorne berättar ju rätt sporadiska saker. Finns det någon som helst anledning att INTE fälla upp toppen. (Förutom då att det inte hade blivit så roligt när Angel trodde att han skulle brinna upp i solarna när de kom fram.)
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Tompa » mån mar 28, 2005 12:33

När jag i en bakomfilm såg att dom skulle till en medeltidsvärld så tänkte jag att detta kommer bli så lamt...

Tur att man har fel ibland. Inte det bästa dom gjort men det funkar. Speciellt Lorns avsky mot sin värld (snygg morsa! ;) )

Säsongens Bästa:

Wesley: "We're Winning!"
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav A bear » mån apr 04, 2005 19:53

Pyleaarcen försöker vara Army Of Darkness men blir knappt ens Xena. Gäsporama. Visst, enstaka kul scener
ANGEL: Let's start gathering some branches, some brush. Anything to cover up the car. Oh, hey, look. There is some over in that patch of sun. I'll get them!

men hela historien känns så fullständigt fantasilös och gjord-100-gånger-förut att jag ärligt talat inte vet varför jag tittar igenom avsnitten igen. För komplettisten i mig, antar jag.

Ser inte hellbeastien ut väldigt mycket som de där hellhoundsen Tucker åkallade i "The Prom"?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Gordo » tor apr 21, 2005 14:07

Det här var inget avsnitt som jag tyckte om. Jag tyckte att storyn var ganska fjantig och vad var det som hände på slutet? Är Cordy någon slags drottning över Pylea nu?

Skönt att Gunn inte försvann, trodde nästan att han skulle göra det. Lorne var bra i detta avsnitt.
Home sweet hell



Hoppas att de två sista avsnitten av säsongen är bättre än så här för annars blir jag besviken.

Edit: Efter att ha läst igenom tråden förstår jag att det kommer att vara två avsnitt till i Pylea. Suck, hoppas att de blir bättre än detta.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Ai » tor apr 21, 2005 14:17

Pyleaarcen är verkligen en del av Angel som delar fans i två läger - de som älskar den och de som avskyr den. Personligen tillhör jag den förra, men förstår om den kan irritera. Mitt råd till dig, Gordo, är att ge den en chans. Håll ögonen öppna i nästa avsnitt för en dansande figur...

Mini mini-spoiler nästa avsnitt (läses när du sett det ;))
Det är Joss himself!

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Gordo » tor apr 21, 2005 15:13

Ai: Avsnittet efter var faktiskt något bättre! och en dansande Joss är aldrig fel :)
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav xAMNESIAx » lör jun 11, 2005 13:53

Yes, mer portaler! Jag blir så glad...inte! Efter Dark/Darla så visste jag att nästa arc inte skulle bli lika bra, men Pylea storyn är något av en clusterfuck. Det är inte bara storyn jag stör mig på, utan även Mr Happy Angel. Jag är väl medveten om att han inte kan gå omkring och deppa hela tiden, men hans nuvarande status har inte mycket gemensammt med Buffy/S1 Angel. Den Angel som gjorde mig till det fan jag är idag.
Jag har ju inte sett de resterande säsongerna, men jag är orolig för Angel och vart hans karaktär är på väg. Om han fortsätter såhär, så kommer han förlora all mystik och (löjligt ord på gång...) coolhet! Under S1 och i början på S2 så var det just kombinationen av Angel och Wes/Cordy som var så bra. Han kunde vara sigsjälv, deppa och köra sitt eget race medans Cordy kunde reta honom. Det var den perfekt kombinationen. Nu så är han bara...konstig. :cry:

4/10.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav HeY » sön jun 12, 2005 12:17

Jättebra avsnitt, så kul i slutet!

Och fortsättningen blir ju inte sämre heller :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » mån jul 04, 2005 1:25

Gunn är ledsen men inser till slut att det som är värt att leva för tänker bege sig till en helvetesdimension och riskerna att inte återvända är överhängande. Säger som xAMNESIAx, happy Angel kan försvinna långt bort. Tycker inte alls om hur han flamsar omkring, Angel är som bäst när han är bitter och bedrövad. Grubbel, grubbel och grubbel.

Cordelia är om inte annat ganska underhållande. Gillar också hur Angel reagerar när Cordy har försvunnit, som sagt, en målmedveten Angel är en bra Angel. Det blir alltid (för det mesta) väldigt intenivt, och spänningen höjs med en gång.

Annars, är jag inget större fan av Pylea arcen, mest för att den känns framstressad och som ett hafsverk. Hyfsat underhållande, men absolut inte mera. Men ändå....Fred!
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tea » tor maj 25, 2006 16:06

Fred.. mysigt...

Tycker som vanligt precis tvärtom vad Tob tycker.. älskar glada Angel... :D

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav AKS » fre jul 20, 2007 21:25

Finns inte så mycket att säga här. Grabbarna ihop är kul, Cordelias storyline är dödligt tråkig och Fred är jäkligt irriterande. Bästa scenen är den med Angel och solen och Wes (parafras): "Yes, we're all heartily aware that you're not on fire."

3 av 10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » mån dec 28, 2009 20:04

Inget vidare avsnitt. Alla Cordys scener är så fruktansvärt tråkiga. Angel, Lorne och Wes som försöker komma på hur de ska ta sig till Pylea är inte så kul heller. Det jag gillar innan de tar sig in genom portalen är Angels dystra meddelande till Gunn på telefonsvararen. När de är inne är det riktigt kul när Angel tror att han ska fatta eld och hur nöjd han sedan är över att han kan vara i solen. Angel och Wesleys tjafsande gillar jag också, som när de bråkar om vem som hade boken. Och sen är Wesleys "I think we're winning!" underbart. :D Synd att avsnittet inte har lite mer av den sortens humor som är i de scenerna.

Favoritcitat: (jag älskar hur David levererar den repliken :D)
Angel: The sun. Daylight. Quick. Hand me a blanket. Hand me a blanket or I'm gonna catch on fire! Hand me a blanket! I'm gonna catch on fire!

Betyg: 3
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » mån jun 21, 2010 17:39

Jag älskar detta avsnitt :$

Angel: The sun. Daylight. Quick. Hand me a blanket. Hand me a blanket or I'm gonna catch on fire! Hand me a blanket! I'm gonna catch on fire!


Gillar Angel i detta avsnitt, och Gunn också. Och Wesley.

Betyg: Stark 7a !
Senast redigerad av HeavyAlex mån nov 21, 2011 19:21, redigerad totalt 1 gång.
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » mån jun 21, 2010 17:58

Uppfriskande att se någon tycka så... annorlunda om detta avsnitt! :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeavyAlex » mån jun 21, 2010 18:42

Hahahha alltid jag som tycker annorlunda. ;)
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm


Återgå till Angel Säsong 2



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron