2x10 Reunion

Diskutera Säsong 2

Betygsätt Reunion

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
1
3%
6
1
3%
7
3
9%
8
7
21%
9
15
44%
10
7
21%
 
Antal röster : 34

Inläggav Tob » tis maj 23, 2006 22:47

Att man kan ha svårt för säsong 1 av Angel är inte så konstigt. Serien har inte riktigt samma likeable värde som Buffy, vilket jag tycker beror mycket på att Buffy har en sådan klockren karaktärsdynamik med en gång.

Men när du, Tea, är så negativ (eller mindre postiv) så här långt in i säsong 2 så början jag fundera. Angel kanske inte är något för dig alls. IMO så tycker jag Darla arcet är bland det bästa i hela Buffyversa och defintivt bland det bästa i Angel. Det mesta i säsong 2 som handlar om Darla tycker jag är helt fantastiskt, och Reunion tycker jag är bland det allra bästa, ett avsnitt som krävde 3 försök för dig. Och det du reflekterar och tänker mest om är Lindsey. Angel då? va? ehh? huh? Nä jag vet inte vad jag skall säga riktigt.

Rorligt att någon bryter av så ordentligt ändå. Inte varje dag man stöter på sånt bland avsnittstrådarna på BF.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Off » tis maj 23, 2006 22:49

Darlaarcen är det bästa som hänt i Buffyverse. Jag blir chockad varje gång jag läser Teas inlägg.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav mattek72 » ons maj 24, 2006 0:38

Off skrev:Darlaarcen är det bästa som hänt i Buffyverse.


Jag kan bara hålla med. Hela Darlaarcen väldigt underhållande. Darla som karaktär är mycket bättre här än i Buffy, Julie Benz spelar ju sin roll så bra.

JRT skrev:Lilah: "For god's sake, help us."
Holland: "Angel - please. - People are going to die."
Angel: "And yet, somehow, I just can't seem to care."
Holland watches wide-eyed as Angel shuts the double doors on them.
Holland: "Angel? P-please we can negotiate. We..."
Angel slides the lock on the door shut.
Dru takes a step forward: "Daddy."


Underbar scen, helt klart bland de mest minnesvärda i serien.
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav malavel » ons maj 24, 2006 7:22

Tea, håll ut. Darla-arcen suger. Första halvan av S3 suger. Men andra halvan av S3 är sjukt bra. S4 är bra och andra halvan av S5 är också rikigt bra.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tea » ons maj 24, 2006 7:45

Tob skrev:Att man kan ha svårt för säsong 1 av Angel är inte så konstigt. Serien har inte riktigt samma likeable värde som Buffy, vilket jag tycker beror mycket på att Buffy har en sådan klockren karaktärsdynamik med en gång.

Men när du, Tea, är så negativ (eller mindre postiv) så här långt in i säsong 2 så början jag fundera. Angel kanske inte är något för dig alls. IMO så tycker jag Darla arcet är bland det bästa i hela Buffyversa och defintivt bland det bästa i Angel. Det mesta i säsong 2 som handlar om Darla tycker jag är helt fantastiskt, och Reunion tycker jag är bland det allra bästa, ett avsnitt som krävde 3 försök för dig. Och det du reflekterar och tänker mest om är Lindsey. Angel då? va? ehh? huh? Nä jag vet inte vad jag skall säga riktigt.

Tycker fortfarande att Angel är en torris, sry, han är nog inget för mej... de försöker få till skämt med honom lite då och då, emn det slår i bakslag för min del.. tycker inte det är speciellt roligt...
Lindsay är hårdhjärtad, det gillar jag...

Sen måste jag säga att då jag kommit förbi de här 20 första minuterna så är avsnittet otroligt bra. Om det är pga Darla eller Dru kan jag inte säga. Juliet är min ängel (speciellt när hon ringer och måste börja dansa... det var väl i detta avsnittet...)
Slutet är häftigt och oväntat Det måste jag bara säga, men min första tanke i de minuterna var som sagt .. snälla.. döda inte Lindsay. Det är inte så konstigt kanske, då jag tycker att han är den enda karaktären som tillger serien något för min del...

Tob skrev:Rorligt att någon bryter av så ordentligt ändå. Inte varje dag man stöter på sånt bland avsnittstrådarna på BF.


:)


malavel skrev:Tea, håll ut. Darla-arcen suger. Första halvan av S3 suger.


Jag tycker inte att serien är dålig i sej, inte heller Darla-arcen... vissa avsnitt är jättebra och det här var ett avsnitt som de sitsta minuterna var otroligt bra, annars anser jag dock inte att Darla-arcen är varken bättre eller sämre än annat i Angel. Men jag ska hålla ut.... Och jag sak fortsätta skriva, sen när jag faller för andra karaktärer i serien kan ni börja mobba mej för att jag var så negativ i början :P

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav Tob » ons maj 24, 2006 8:41

Tea skrev:Tycker fortfarande att Angel är en torris, sry, han är nog inget för mej... de försöker få till skämt med honom lite då och då, emn det slår i bakslag för min del.. tycker inte det är speciellt roligt...
Lindsay är hårdhjärtad, det gillar jag...


Men vad är en torris då? att han inte är roligt? vad är roligt? vad är underhållande? jag strutnar blankt i om jag får skratta eller inte i avsnitten. Sättet Darla påverkar Angel älskar jag, jag tycker det är så underbart och fantastiskt, det är så engagerande, iaf på ett psykologiskt plan. Vad driver Angel? varför gör han så? osv.

(förövrigt tycker jag Angel som karaktär kan vara riktigt roligt också, även om inte är så koncetrerat och det är en del som växer med serien)

Jag tycker inte att serien är dålig i sej, inte heller Darla-arcen... vissa avsnitt är jättebra och det här var ett avsnitt som de sitsta minuterna var otroligt bra, annars anser jag dock inte att Darla-arcen är varken bättre eller sämre än annat i Angel. Men jag ska hålla ut.... Och jag sak fortsätta skriva, sen när jag faller för andra karaktärer i serien kan ni börja mobba mej för att jag var så negativ i början


Tack.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tea » ons maj 24, 2006 9:08

Tob skrev:
Tea skrev:Tycker fortfarande att Angel är en torris, sry, han är nog inget för mej... de försöker få till skämt med honom lite då och då, emn det slår i bakslag för min del.. tycker inte det är speciellt roligt...
Lindsay är hårdhjärtad, det gillar jag...


Men vad är en torris då? att han inte är roligt? vad är roligt? vad är underhållande? jag strutnar blankt i om jag får skratta eller inte i avsnitten. Sättet Darla påverkar Angel älskar jag, jag tycker det är så underbart och fantastiskt, det är så engagerande, iaf på ett psykologiskt plan. Vad driver Angel? varför gör han så? osv.

(förövrigt tycker jag Angel som karaktär kan vara riktigt roligt också, även om inte är så koncetrerat och det är en del som växer med serien)

Oj, svårt att svara på...

Angel ger mej ingenting helt enkelt.
Jag anser inte att Angel som karaktär har det det lilla speciella. Det där som itne går att förklara.. det där... som får en att tänka "det här är rätt". Han är... han bara är... (han är blaa)
De andra karaktärerna har lite att spela på ändå... Angel bara går omkring och är lite smådeppad.. försöker vara rolig ibland... annars mest drar han okring i sin mörka rock och mummlar

Kan hålla med om att sättet darla påverkar honom är intressant, mycket intressant.. (hade det inte kommit in en sån här handling i serien som påverkade hade jag nog gett upp det här...) Kan nog tänka mej att det oxå bli bättre med en omtitt... Men jag har inte fäst mej än vid någon av huvudrolls-karaktärerna... (som jag sa innan, den främsta av dom - som jag tyckte var mest intressant gick ju och dog...) ...än... och kan itne riktigt sympatisera med dom heller... Som jag sa innan, anser inte att det är varken bättre eller sämre än nått annat än så länge i Angel


(önskar lite att han snart förlorar sin själ igen.. för den Angel(us) är en karaktär jag älskar att se på... det är underhållande för mej :D)

Hoppas det kan förklara lite Tob...

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav Tob » ons maj 24, 2006 17:48

Tea skrev:Hoppas det kan förklara lite Tob...


Jodå det förklarar en del. Vi tycker olika helt enkelt. Vad det beror på är svårt att säga, olika karaktärer engagerar en olika mycket av olika anledningar, och olika människor engagerar sig i olika karaktärer. Angel är ju stor delar av serien depressiv, dunkel, mummlande och kanske inte så jätte "rolig" men samtidigt väldigt intressant, stämningsfull, mystisk osv. Det är så jag vill ha min Angel.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Reunion » lör jun 03, 2006 14:27

Grymt bra avsnitt. Älskade alla Drusilla och Darla scener.

Tea: Håller med dig - Skulle bli grymt besviken ifall Lindsey dör, han är ju sån intressant karaktär tycker jag. Fast jag skulle absolut inte sluta kolla på serien för det.

Nu i slutet av säsongen vill jag gärna se Angelus, Darla och Drusilla scener, det skulle vara roligt. En 9:a får avsnittet. :)
Reunion
Demon Fodder
 
Inlägg: 36
Blev medlem: 02 jun 2006

Inläggav fripp21 » fre feb 16, 2007 20:41

Wow, jag kan bara buga och bocka. Fantastiskt bra avsnitt! Tim Minear!!! Bäst.

Darla och Drusilla, vilket par. De är helt underbara. Drusilla lever verkligen upp här. :idea:

Att han lämnade dem där inne var så berfiande överraskande. Glädje att se.
Slutet var dock lite förbryllande. Sa han You're all fired?? Cordy??

Holland: And yet I just can't seem to care.

Darla: Are you? I guess you really care about me as a person.

Lindsey: I care. - I guess I just don't mind.

Angel: And yet, somehow, I just can't seem to care.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav AKS » tis jul 17, 2007 21:57

Fy fan vad bra scenen nere i vinkällaren är! Hela scenen (från damernas entré) är bra, men den blir suverän då Angel kommer ner. "Daddy", som Dru säger. För det är verkligen iskallt av Angel att låta alla människor dö. Han låser till och med dörren så att de inte ens har chansen att fly. För mig hade avsnittet gärna fått sluta med skriken från masslakten, den sista scenen hade kunnat vara teaser i nästa avsnitt eller nåt. Fast den är inte dålig bara det att det hade varit, IMO, ett mer effektfullt slut om vi inte fått se Angel tillsammans med sina kamrater på slutet.

Jag *älskar* alla scener med Drusilla och Darla. De är så jäkla bra ihop. Och jag gillar att de gillar varandra. Jag gillar också Holland och hans extrema förståelse för alla Drusilla känslor, att hon ska bli mamma och att hon har mycket och stå i och så. :D

Bäst hittills i säsongen.

8 av 10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav mattek72 » ons jul 18, 2007 1:39

Kommer ihåg när jag såg detta avsnitt första gången. Jag verkligen njöt av slutscenen , det gav lite Angelus känsla av att se Angel stänga och låsa dörren. En annan scen i detta avsnitt som jag gillar är när Darla äter för första gången efter sin uppståndelse. När hon vänder sig om efter att dödat mannen på gatan, ser hon så oerhört kraftfull ut. Långt ifrån den Darla vi möter i det allra första Buffyavsnittet.
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav HeY » ons jul 18, 2007 3:06

Jag tycker det är helt otroligt hur annorlunda Darla känns i Angel och i början av Buffy. Hon var the Masters suck-upi Buffy och knappt en utmaning mot Buffy. Om man tänker på det att (spoiler Buffy s2) Drusilla var stark nog att döda Kendra, och jag tycker att Darla framstår som mycket starkare än Dru så borde Darla ha framstått som ett mycket större hot än vad hon gjorde. Men sedan får man ju ta säsong 1 av Buffy med en nypa salt också, Joss må planera mycket om senare säsonger senare men när säsong 1 pågick tror jag det var annorlunda.

Jag är glad över att Darla blev den karaktär hon är här!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Echolls » tor dec 17, 2009 0:51

Det här är ett riktigt bra avsnitt, men jag tror att jag föredrar Darla och The Trial ändå. Jag gillar faktiskt Darla mer som människa, även om hon är underhållande som vampyr också. Dru kan bli lite mycket för mig ibland, men deras scener ihop är väldigt bra här. Jag gillar speciellt fighten på gatan.

Vad grym Angel är i det här avsnittet! Han riktigt skön på Hollands kontor och även i slutet när han ger alla sparken. Men det bästa är när han kommer ner i källaren. Det känns verkligen rätt när han låser dörren.

Åh, vad Darla-arcen är bra!

Favoritcitat:
Darla: Come on, love. I never did get that good-bye kiss.
Angel: You will. - But not tonight.
Lilah: For god's sake, help us.
Holland: Angel - please. People are going to die.
Angel: And yet, somehow, I just can't seem to care.

Betyg: 8
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » fre jun 04, 2010 21:46

JRT skrev:Wesley: "And you - just walked away?"
Angel: "No, I walked to my car and then I drove away."


Angel när det är som bäst. Håller med om att detta är det bästa avsnittet hittills i S2!
Betyg: Stark 9a!
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Angel Säsong 2



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron