Caprica

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Caprica

Inläggav AKS » tis feb 16, 2010 18:38

Tycker serien förtjänar en egen tråd.

Jag har sett de första två avsnitten nu och jag gillar. Jag gillar det lugna tempot och hur karaktärerna byggs upp. Jag gillar hon som spelar Zoe, trots att hon pratar relativt entonigt vilket jag brukar hata. Jag ÄLSKAR Surge/Serge!! Fråga mig inte varför dock... :)

BSG-minin var som ett sorts actiondrama. Detta är bara drama. Mörkt sådant också. Ett par skämt hittills (i 1.02) och de funkade riktigt bra. Och var välbehövliga IMO.

Nu tror jag inte att serien kan fortsätta så här långsamt framöver, men det är uppenbart att skaparna vill låta oss få en chans att lära känna karaktärerna. Men vart dessa karaktärer, och handlingen kring dem, är på väg har jag ingen aning om. Spännande.

Nån som följer förutom jag och Echolls?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tis feb 16, 2010 18:59

Jag fick reda på att serien hade börjat på riktigt igår så jag ska se. Och ja, alltså, jag är ruskigt out of the loop angående allt känns det som.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » tis feb 16, 2010 19:04

Jag är inte heller så bra på sånt nu för tiden. Hade dock lagt in Caprica i MyEps för länge sen så nu poppade den bara upp. Har inte hunnit ser förrän nu dock. Ska försöka se avsnitt 3 idag, men är lite trött efter allt resande så vi får se hur det går...

Ser fram emot fler kommentarer kring serien dock!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Spuffy » tis feb 16, 2010 19:07

Jag ska börja se så snart jag sett klart BSG (är i början av s3).
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav HeY » tis feb 16, 2010 19:34

Jag såg piloten/filmen i somras och gillade skarpt! Så jag tänker absolut fortsätta. Mörkt, riktigt mörkt minns jag att jag tyckte det var - men på ett bra sätt, förstås! Jag har andra avsnittet, men har inte sett det ännu. Har inte riktigt bestämt mig om jag ska följa week-to-week elr se det i sommar ännu.
Dock gillar jag Eric Stoltz* väldigt mkt och är även ganska charmad av Magda (efternamn? hon som spelar Amanda) som brukade vara med i Kyle XY. Jag ser absolut fram emot fortsättningen. Kikade även på introt för någon dag sedan, och det var snyyyygt!

* Jag har ofta funderat på att byta efternamn till Stoltz. Inte för att jag är ett *sånt* stort fan av Eric [att jag vill ha hans efternamn :D ], utan för att min mor heter det i efternamn och jag tycker det är snyggt. Mitt långa förnamn passar inte med ett lika långt efternamn - Stoltz är snyggt. Dock vågar jag inte byta, då jag tycker att det känns som om det är en pik mot min far, vilket det absolut inte skulle vara. Vilka problem man kan ha.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tis feb 16, 2010 22:48

1.03: Bästa avsnittet hittills. Blev jätteförvånad då det visade sig att avsnittet var slut. Och vilket slut sen... Adama, you serious? Det där är bara så illa. Kommer thugbrorsan verkligen att göra det där? Känns tveksamt med tanke på hans blick. Och var har nu Adamas dotter tagit vägen i virtual reality-världen?

Bra serie.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Garim » ons feb 17, 2010 11:04

Jag har också sett alla tre avsnitten, och gillar det rätt mycket. Bra att du startade en egen tråd.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav AKS » tor feb 18, 2010 8:30

Tyvärr går det inte bra för Caprica tittarmässigt. :( Bara att hoppas att det blir bättre framöver, men den har tappat stadigt...

A little over 1.1 million live bodies tuned in to watch the show, which TvByTheNumbers was quick to point out was less than Discover Channel's Swamp Loggers. With typical attrition rates, Caprica will probably be below a million before it goes on hiatus.

http://www.tvovermind.com/caprica/capri ... show/18749
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » fre feb 19, 2010 9:28

Det är ju för att Swamp Loggers är AWESOME! Vilket namn också! Vem vill inte se en serie som heter SWAMP LOGGERS liksom?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » fre feb 19, 2010 16:09

Haha, det har du rätt i. Men jag gillar ju Caprica. Jag vill ha mer! :cry:
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » fre feb 19, 2010 17:10

Tack, SyFy!!

"We're definitely with 'Caprica' for the long haul," Syfy's EVP of original programming Mark Stern told Airlock Alpha Thursday. "There's no question about it. We knew exactly what it was not going to be, that is an easily adopted show. It's not 'Battlestar Galactica,' it's its own animal. And we definitely recognize that it's going to find its audience and it's going to grow its audience."

Live viewership numbers are important, but for a tech-savvy audience like science-fiction fans, so are timeshifted audiences. Syfy just received the first batch of numbers this week for "Caprica" tracking viewers who recorded the second episode of the series and watched it within a week, known as Live+7. Those numbers were better than the network anticipated, Stern said, and actually propelled "Caprica" into the top 10 for cable that night.

---

The audience does have to grow, but Syfy doesn't have immediate plans to boost its marketing of "Caprica." The network does believe, however, that the series will start to sell itself beginning March 5 when "Buffy the Vampire Slayer" and "Torchwood" alum James Marsters joins the cast as Barnabus Greeley.

http://www.airlockalpha.com/node/7148


Nu vill jag bara att fler bf:are ska se så att jag får läsa kommentarer... :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav gaspode » fre feb 19, 2010 17:16

jag har lagt till på myepisodes men inte börjat ladda ner. Såg ju piloten och tyckte den var helt okej vill jag minnas..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » fre feb 19, 2010 22:23

Get to it! :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » lör feb 20, 2010 14:58

1.04: Serien fortsätter bra. Serge borde få en större roll dock. :) Men nej, gillar nog Sam Adama bäst. Shades of gray. Även om priset till bäste gråzonskaraktär går till en karaktär i brittiska serien Survivors (2008). Sam är en bra gråzonare, men den karaktären är ännu bättre IMO.

Älskade Zoes lilla dans med den där teknikern. Tech guy and robot trinity sittin' in a tree... :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav A bear » sön feb 21, 2010 15:01

1.04: Jo, där satt den. Espenson brings the awkwardly funny och the emotionally weird och jag gillar nu officiellt. Tycker fortfarande serien kunde lagt lite mer på att sätta upp det här påstått normlösa samhället som STO reagerar mot i stället för att bara nämna det då och då, men det kanske förväntas att US-publiken redan är inne på det.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav gaspode » mån mar 01, 2010 1:18

Ikapp till och med 1x05 och jag gillar det. Har tyvärr varit lite dålig på att fokusera för att jag kollat på OS samtidigt, men jag är med på det mesta. :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » sön mar 07, 2010 21:02

1x06:
James!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » sön mar 14, 2010 16:34

1.05: This. Fy fan, så bra! Nu snäppade de upp serien ännu ett steg och om jag inte sagt det förut: showen ser jävligt bra ut också. Slutscenen var bara så snygg. (Den med Tamara i spelet gåendes med en pistol i handen.)

Tamaras historia finner jag enormt engagerande, och det ska bli så jäkla spännande att se var den hamnar innan det är klart.

Och här tog vi då ett jättekliv närmare the Fall iom introduktionen av cylonen som en fungerande affärsidé.


Detta avsnitt kändes som det avancerade saker lika mycket som de tidigare fyra, men det kan vara bara för att jag fann det så bra som det känns så. Jag är verkligen nyfiken på fortsättningen och om jag kommer ihåg rätt så är det (spoiler 1.06) dags för James Marsters i nästa avsnitt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » sön mar 14, 2010 16:38

Friday’s Caprica saw its first .5 rating with adults 18-49 since the first telecast after the two hour pilot (“Rebirth”) on January 29. It was also the highest average viewer totals since that episode. The numbers are still on the small side, even for Syfy, but up is up.

Caprica Season 1 ratings:

22-Jan-10 Pilot 1.602
29-Jan-10 Rebirth 1.411
5-Feb-10 Reins of a Waterfall 1.128
19-Feb-10 Gravedancing 0.976
26-Feb-10 There Is Another Sky 1.127
5-Mar-10 Know They Enemy 1.155

http://tvbythenumbers.com/2010/03/08/ca ... nemy/44256


Eftersom detta gäller 1.06 ska vi kalla det The James Marsters Effect? ;)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Garim » sön mar 14, 2010 18:02

Haha, det blir bättre :)

Jag har sett alla, alltså tom 1x07. Slutet på 1x07: Zoe? Så jävla sugen nu att se nästa avsnitt!
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav AKS » sön mar 14, 2010 21:21

Garim skrev:Haha, det blir bättre :)


:eek: Inte för att jag tycker att det är ett mästerverk nu, men om det blir bättre än detta så tidigt in i en ny serie så är det ju riktigt imponerande!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » tis mar 16, 2010 8:17

1.07: Efter att jag tyckte att 1.06 var en liten nedgång (dock fortfarande riktigt bra = jag gillar verkligen denna serie!) sedan 1.05 så höjde 1.07 upp sig ett snäpp. Men jag tycker ändå att 1.05 är det bästa avsnittet hittills.

Detta avsnitt hade dock en hel del riktigt bra scener, men intressantast är Adama i V-World. Fan, så kul då han skulle flyga. :D :D

Bara två avsnitt kvar och sen väntan till hösten... WHY?!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav A bear » lör mar 20, 2010 12:10

1.08 ...Jag tror jag hatar Daniel Greystone.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Tinder » sön mar 21, 2010 3:25

Börjat titta också nu, helt klart en bra serie. Var dock ganska länge tveksam. Gillade BSG men kände inte alls som en prequel till den var nått som man skulle vara intresserad av. Men de har lyckats göra nått intressant och eget ändå. Så hoppas alla ni som gilla originalserien ger den en chans i alla fall.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav Garim » sön mar 21, 2010 10:43

A bear skrev:1.08 ...Jag tror jag hatar Daniel Greystone.

Ja, fy tusan... Hur kan han? Riktigt bra fortfarande, i alla fall.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav AKS » sön mar 21, 2010 13:03

1.08: Jag gillar honom. Som karaktär då. :) Uppenbarligen så har hans dotters död gjort honom lite halvt instabil, men han är ju inte helt förlorad. Jag trodde faktiskt att han skulle offra sin hund och hade inte en tanke i världen på att det skulle vara blankskott. Så då hunden inte dog blev jag så glad. Men att tortera sin avatar-dotter så känns ju inte riktigt... snällt. Likväl jag är inte i närheten av att hata honom faktiskt.

Så jävla cool scen då Adama äntligen tar tag i situationen: "In here you're either quick or you're dead. I'll be quick." WOHO! :D


Jag fortsätter att protestera mot att det snart blir ett halvårs uppehåll i serien. Oktober... så fel det kan bli.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » mån mar 29, 2010 14:40

1x09 Fy fan vad bra!!!
Everybody dies? Fan alltså! Först tech-guy, sen ?hoppar? Amanda (i hope not :sacrificebunny: ), Zoey exploderar (men lever... hoppas jag!) och Clarice exploderar nästan. Lacey blir terrorist, nästan.
That's a whole lot of almost! And a whole lot of hope!
James Marsters :lovebunny:


Nästa? Höst? Fifan!

Caprica :chock: :extas: :lovebunnier:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » mån mar 29, 2010 15:34

Jag vill ha mer Caprica nu!! :( Vilket jag iofs tekniskt sett kan få eftersom jag inte sett 1.09 än, men efter det vill jag ha mer Caprica på en gång.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » sön apr 18, 2010 18:19

1.09: Ja, detta var ytterligare ett bra Caprica-avsnitt, men det finns nog ett par stycken minst av de tidigare som jag gillat mer. Jag tror att alla kommer att överleva av de man inte vet nåt om. Ja, det är väl mor och dotter man inte vet nåt om, men utan Zoe så fungerar ju inte serien och... ja, mamman kan väl dö, men jag tror inte det. Jag tror att rektorn kommer att ropa ner henne eller nåt åt det hållet.

Adama död i V-World? Jag som verkligen gillade den delen av historien... Nu är det väl omöjligt för honom att ta sig in igen? Och för den delen tror han ju att Tamara är död.


Jag ser fram emot nya avsnitt till hösten. Det känns som om serien stadigt blivit bättre och bättre (trots att jag inte gillade 1.09 riktigt lika mycket som en del andra avsnitt).
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav A bear » sön apr 18, 2010 22:23

1.09 Bara jag som tyckte Zoes krasch var hämtad rakt ur Vanishing Point?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Nästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron