1x08 I Will Remember You

Prata om Säsong 1

Så, vad tycker ni?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
1
2%
4
0
Inga röster
5
1
2%
6
1
2%
7
3
5%
8
12
19%
9
14
22%
10
31
49%
 
Antal röster : 63

Inläggav Joamna » tor sep 16, 2004 16:03

riktigt bra avsnitt! kunde inte sätta annat än 10, har gillat de andra angel avsnitten också men det här var verkligen ett sånt avsnitt som liksom tog andan ur en.

att se dem tillsammans igen. Buffys min när hon ser honom ute i solen, och Angel le sådär hjärtligt och stort. har man nånsin sett det förut? var verkligen helt otroligt. men eftersom jag sett senare Buffy avsnitt så visste jag ju att det inte skulle hålla i sig.. :/

caffeineaddict skrev:Dock så tycker jag ju att Oraklen är mer än lovligt fåniga vilket drar ner betyget. Dessutom anser jag att Angel är lite väl korkad när han drar iväg efter demonen trots sin nyvunna mänsklighet... pucko, har du en slayer beredd att hjälpa dig alldeles brevid så VÄCKER du henne! ;)


hon hade ju just sagt att hon kännde sig som en helt vanlig tjej som låg bredvid sin helt vanliga pojkvän för första gången, han ville väl inte förstöra det.. så såg jag det iaf.

Att det sen bara är Angel som kommer ha nåt minne av det sen och inte Buffy är nog bra för Buffy skull, hon skulle ju knappast må bättre av att veta vad som skulle kunna varit.

otroligt känslosamt och bra spelat när de står sina sista minutrar tillsammans.. "I'll never forget. I'll never forget." bara etsar sig fast i mitt huvud..
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Joamna » lör sep 18, 2004 14:49

förresten.. Var det någon mer än jag som tänkte på att Buffy hade typ samma tröja på sig nu när de var nere i kloakerna, som när Angel gjorde slut med henne i kloakerna?
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Johannah » tor okt 07, 2004 0:24

Vackert vackert. Allt jag kan säga. Samt att jag blir arg. Gah!
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav Pazuzu » tor okt 07, 2004 0:27

På vad?
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Therealbuffy » tis nov 02, 2004 19:26

Väldigt bra avsnitt men lite sorglit va d allt :(
I`ve known you for two minutes and I can`t stand you.I really don`t feature you living forever.
Användarvisningsbild
Therealbuffy
Minion
 
Inlägg: 404
Blev medlem: 12 aug 2004
Ort: Laholm

Inläggav Tinwiel » fre nov 12, 2004 2:26

Damn it damn it damn it Angel, du är så dum!!!!!! Vadå att skurkarna kommer, det gör dom ju alltid, så då får nån annan ta hand om dom den här gången.. (ok, jag vet, om han hade förblivit människa hade vi inte fått 4 säsonger till av Angel, MEN ÄNDÅ!) Nä, jag höll med Buffy den här gången, det här var andra gången jag såg avsnittet och jag blev lika förtvivlad den här gången, totalt inne i tv-världen.. :cry: Nooo, varför kan dom inte få varann... Ett av dom sorgligaste Buffyverse-avsnitten, iaf uppe på topp 10. Nu måste jag titta på Jay Leno så jag blir lite gladare, usch usch för tragiska kärlekshistorier... *snyft* And still I keep coming back for more...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav RalfiParpa » fre nov 12, 2004 5:55

En nia förstås, allt annat vore ett hån. Det första riktigt bra avsnittet i serien men knappst det sista. Matscenen med Buffy och Angel är så genuin att jag tappar andan.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav micke_finland » sön nov 14, 2004 15:18

Jag är inte lika begeistrad som alla andra över avsnittet. Det kan bero på att jag inte kollar både Btvs och Ats på samtidigt denna gång, kollar bara Angels säsong ett eftersom jag inte sett den tidigare. Jag blir dock inte så rörd som jag borde bli, köper inte riktigt att Angel blir människa sådär bara. Blev en åtta.
Användarvisningsbild
micke_finland
Minion
 
Inlägg: 70
Blev medlem: 08 okt 2004

Inläggav AngelsGirl » sön nov 14, 2004 16:01

Älskar det här avsnittet, eftersom det är helt fyllt med Buffy/Angel och lite Doyle/Cordelia i kanten. Jag har sett det här avsnittet 2 gånger och gråter lika mycket varje gång... Gråter till och med när jag ser screen caps, så pass patetisk är jag när det kommer till det här avsnittet. :P
Användarvisningsbild
AngelsGirl
Minion
 
Inlägg: 192
Blev medlem: 22 okt 2004
Ort: Sverige

Inläggav JRT » sön nov 14, 2004 16:23

Ett mycket bra avsnitt. Jag kan faktiskt hålla med om att det känns lite som en drömmande fanfic-skrivares idé med en demon som gör Angel mänslig bara sådär, men i det här fallet spelar det ingen roll. Jag är B/A-anhängare och det här avsnittet är en utmärkt blandning av "fluff" och angst. Däremot hade jag absolut inte gillat om historien fortsatt utifrån denna storyline. Angel skall vara vampyr - en fighter, inte bara pojkvännen som behöver beskyddas.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Tob » mån nov 15, 2004 2:44

Var faktiskt tvungen att kolla på avsnittet, fast jag har planerat en omtitt av Angel inom en snar framtid, men detta är ett av dem få S1 avsnitt som verkligen har etsats sig fast. Kanske ifs har med att Smg är med, vilket hon inte är i allt för många avsnitt.

Historien med hur Angel blir levande igen är lam, inget snack om saken, det känns för otroligt egentligen, men efter avsnittet så är det nästan så att allt är förlåtet. Man gör så klart att det är verkligen inte det som man fokuserar på utan hur man skall kunna avsluta Buffy/Angel relationen på ett bra sätt. Och det lyckas man verkligen med.

Ett av dem bättre avsnitten i S1, om än inte överskattat, men vad gör det när man nästan sitter och grinar i soffan.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav CiX » mån nov 15, 2004 2:55

ruskigt bra avsnitt, gillar speciellt:

Angels lilla frosseri vid kylskåpet
Cordelias anmärkning om att dricka te, med scenen som kommer efter...
När Angel dödar Mohra demonen efter tillbakaspolningen, klockren grej

saknar:
en tillbakaspolning :cry:

spoiler filmen "Sixth Day" (edit: den med "Arnold")

..i still med slutet på den filmen
CiX
Minion
 
Inlägg: 430
Blev medlem: 08 nov 2004
Ort: Karlstad

Inläggav MTL » mån nov 15, 2004 18:40

Åh, varför kunde det inte ha slutat lyckligt.
Nejdå istället ska man själv sitta och böla kl 1 på natten.
Hemskt fint avsnitt.
Hunk can mean a lot of things..bad things
Användarvisningsbild
MTL
Minion
 
Inlägg: 415
Blev medlem: 28 jul 2004
Ort: Linköping

Inläggav Nyx » mån nov 15, 2004 20:16

Nämen... Här har man börjat titta på några Angel-avsnitt och plötsligt kommer ett avsnitt som bara är så bra, och så rörande! Tittar på Buffy men har missat alla tidigare säsonger med Angel (ska inhandlas snarast, no worries). Blev lite överrumplad att bli alldeles tårögd över deras dömda kärlek. Mycket välspelat, frf a av SMG. Definitivt bästa s1-avsnittet hittills.
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Emily » mån nov 15, 2004 22:15

Underbart
Sorglig
Sa jag redan UNDERBART


Måste titta igen snart



SMG har väldig vita tänder
Angelus: Violate our women!
Användarvisningsbild
Emily
Minion
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 19 apr 2004
Ort: Västerås

Inläggav Buffybot Wannabe » tis nov 16, 2004 1:05

har fortfarande inte slutat tjuta...
SM-GULD 2004
SM-SILVER 2005
SM-GULD 2006
Åkte ur i semin 2007... va fan hände?
Användarvisningsbild
Buffybot Wannabe
Big Bad
 
Inlägg: 2494
Blev medlem: 16 okt 2004
Ort: Speedwayheaven

Inläggav Sparvid » tis nov 16, 2004 1:49

Öhm, bara jag som inte tyckte det här var så extreeemt sorgligt? :|
Jag visste inget om avsnittet i förväg (satt lite och funderade "men, hur kommer sig det att detta aldrig nämndes i BtVS?" halvvägs in!) men ändå så kändes det inte likadant som under/efter BtVS 5.16 & 5.22...
Användarvisningsbild
Sparvid
Minion
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Östersund

Inläggav Buffybot Wannabe » tis nov 16, 2004 2:10

Sparvid skrev:Öhm, bara jag som inte tyckte det här var så extreeemt sorgligt? :|


Ok, jag kanske inte rätt person att fråga eftersom jag lipar till Föreningssparbankens reklam för bolån... så ingen blev väl direkt chockad av att jag satt och stortjöt framför min lilla tv i söndags... men jag tyckte det var jättesorgligt...
SM-GULD 2004
SM-SILVER 2005
SM-GULD 2006
Åkte ur i semin 2007... va fan hände?
Användarvisningsbild
Buffybot Wannabe
Big Bad
 
Inlägg: 2494
Blev medlem: 16 okt 2004
Ort: Speedwayheaven

Inläggav MTL » tis nov 16, 2004 13:54

Jag måste se det på torsdag igen.
Fast då ska jag stänga av tvn innan det blir olyckligt =)
Hunk can mean a lot of things..bad things
Användarvisningsbild
MTL
Minion
 
Inlägg: 415
Blev medlem: 28 jul 2004
Ort: Linköping

Inläggav Ornias_57 » tis nov 16, 2004 14:55

Bara för att alla ska fatta att det är SLUT mellan B o A måste det tydligen göras så illa lessamt att soffkuddarna dryper!!!
Och A är ju präktigare än vanligt ja blir så less att ja nästan ....
Ornias_57
Demon Fodder
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 26 okt 2004
Ort: Värmland fd Storuman

Inläggav Lipton » ons nov 17, 2004 11:28

Vilket underbart avsnitt, Buffys scen i slutet innan tiden går bakåt är ju bara så hjärtknipande :cry: , man får nästa panik själv.
Mycket bra.
Att Angel får gå vidare med minnena kvar, att han orkar stackarn.
10

De borde ha tappat den här demonen på blod och sparat på flaskor.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Nyx » ons nov 17, 2004 19:42

Lipton skrev:De borde ha tappat den här demonen på blod och sparat på flaskor.

Vilken bra :idea: ! Att inte Angel tänkte på det. Så kunde han klunka i sig lite efter att ha räddat världen några ggr och det kan vara dags att dra sig tillbaka. Fast blodet kanske måste vara färskt för att regenerera?

Hursomhelst tänker jag spela in det här avsnittet inatt för att se det igen. Gillar riktiga snyftare! Och självuppoffrande hjältar.

(även om han inte är lika cool som Spike...aj, slå mig inte, jag sa ju att jag gillade avsnittet)
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav MTL » ons nov 17, 2004 20:21

Jag fattar det inte. Varför är Spike coolare än Angel? Nu blir jag upprörd här, och denna tråd skappas inte för detta tjafs jag vet. Men jag måste få säga det.
Hunk can mean a lot of things..bad things
Användarvisningsbild
MTL
Minion
 
Inlägg: 415
Blev medlem: 28 jul 2004
Ort: Linköping

Inläggav VelocityBoy » ons nov 17, 2004 21:12

MTL: Spoiler hela Buffy

Det är ju helt och hållet subjektivt men för egen del fascineras jag mer av romantiska looser William vars önskan att bli älskad inte kan kväsas av avsaknaden av en själ än Angels osjälviska, tröstlösa jakt efter redemption. Jag tycker att båda karaktärerna är helt briljanta dock.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Nightcrawler » tor nov 18, 2004 11:14

Ett bra avsnitt...Lite väl smörigt på sina ställen, men sorgligt, mörkt, intressant och bra...

Kul att se Angels lycka över att vara vanlig, att kunna äta m.m.. Sen blir det ju väldigt sorgligt och amerikansk när Angel offrar allt för andras skull...

En stenhård 8:a från mig :)
'Well, the E-flat, it's doable but that diminished ninth, y'know, it's a man's chord. Now, you could lose a finger.'
Oz
What's My Line part II
Användarvisningsbild
Nightcrawler
Minion
 
Inlägg: 241
Blev medlem: 19 jul 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Nyx » tor nov 18, 2004 14:14

MTL: Antar att det helt enkelt är en smaksak. To each his own. Jag gillar Angel mycket, särskilt i det här avsnittet, där han ju får visa sin humor (kylskåpsscenen) och sin förmåga att åsidosätta sin egen lycka för andras skull. För mig är det dock många saker som gör Spike coolare, som attityden och hur han levererar sina repliker, t ex:
SPIKE
I am nothing like Angel. Angel's dull as a table lamp. And we have very different coloring.
= 8) ;)
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tor nov 18, 2004 21:14

Nightcrawler skrev:väldigt sorgligt och amerikansk när Angel offrar allt för andras skull...


Nu är du inne på den här intressanta "offra sig för andra = amerikanskt"-grejen igen som jag ifrågasatte i The Gift-tråden men inte fick något svar på. Utveckla, är du snäll. :)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav xAMNESIAx » fre dec 03, 2004 20:34

En 10:a, total TV konst. Defenitivt ett av de sorligaste Buffy/Angel avsnitt jag sett.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav Lipton » lör dec 04, 2004 19:20

caffeineaddict skrev:
Nightcrawler skrev:väldigt sorgligt och amerikansk när Angel offrar allt för andras skull...


Nu är du inne på den här intressanta "offra sig för andra = amerikanskt"-grejen igen som jag ifrågasatte i The Gift-tråden men inte fick något svar på. Utveckla, är du snäll. :)


Om jag får gissa så tror jag att han menar, att amerikanska filmer gärna är så "Armagedon". Man slår sig på bröstet och musiken är pampig och de smörar på med hjältar som offrar sig för andra efter att de med tårar i ögonen talat om att de älskar både den ena och den andra, släng gärna in en president också som håller ett tårdrypande tal om mod och morske män, man blir lite matt.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav A bear » ons feb 09, 2005 23:25

Oj.

Det här var faktiskt riktigt bra.

Verkligen.

Och inte bara för att Buffy är med - jag har aldrig varit någon stor B/A-fanatiker. Men det är smart upplagt, det är snyggt gjort och jodå, det är sorgligt som bara den. OK, så den där demonen var kanske ett väl enkelt sätt att mänskofiera Angel, men spinnen de sen sätter på det är lysande. För en gångs skull får Angel göra något annat än att se olycklig ut - älskar scenen vid kylskåpet (och nästan mer efter avsnittet).
I love chocolate! Uh, but not, as it turns out, yogurt. Urgh!


Mänskliga Angel är en sida vi ju inte sett av honom tidigare; det är inte Liam, så mycket är säkert. Det är ju den Angel vi lärt känna, fast - åtminstone tillfälligt - utan hela världen på sina axlar. Livligare på mer än ett sätt. Uppenbarligen är det inte bara vampyrer som tar efter den människa de tar över, utan tvärtom också.

Tyvärr anar man ju, efter att ha sett vad som händer i Buffy, hur det kommer att sluta. Hur det måste sluta. Lik förbannat sitter jag där i slutet och vill skrika åt Angel att skärpa till sig, de kan ju få allt de vill ha nu.

BRILJANT upplagt i slutet där:
Buffy: No! Oh God. It's not enough time.
Angel: Shh, please. Please.
Buffy: No. I'll never forget. I'll never forget. I'll never forget. I'll never forget.
(FLASH)
Buffy: So, then let's just stick to the plan. Keep our distance until a lot of time has passed, and given enough time - we should be able to..
Angel: ...Forget.


Möjligen kan jag tycka att han tog beslutet att gå tillbaka väl lätt. I synnerhet som det är en paradox; beslutet innebär ju att han i mångt och mycket måste hålla sig borta från Buffy, och följaktligen inte kan beskydda henne nu heller (åtminstone inte handgripligen).

Och nu är jag rädd för att framtida Angelepisoder, när han nu måste bära på det här också, kommer att vara förstärkta med 30% mer grubblande. Men serien KAN alltså vara riktigt bra när den verkligen försöker. Det lovar gott. Bravo.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

FöregåendeNästa

Återgå till Angel Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare