2x12 The Hollow Men

Hurra, ett forum till! Här kan vi diskutera säsong 2.

hollow, how are you?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
1
17%
5
0
Inga röster
6
1
17%
7
3
50%
8
0
Inga röster
9
1
17%
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 6

2x12 The Hollow Men

Inläggav adolvsson » ons jan 20, 2010 0:08

Redan tisdag och ingen tråd förrän nu? Så illa?

Nja. Förra avsnittet var bättre, och det finns några löjliga repliker, och saker böjs till aningen för omjukt för att få till ett fungerande pre-epitaphavslut, och det kanske mest tragiska med det här är fragmenten av hur bra det kunnat bli om serien fått leva sitt fulla liv.

Samtidigt finns det förstås underbara bitar. Boyd vill ha familjen hos sig. Anthony som Topher. Topher som Topher. Amy Acker. Åh, Amy Acker.

Men nej, The Hollow Men borde ha varit bättre. Epitaph Two lär vara det. Skönt. Jag kommer sakna Dollhouse skitmycket.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » ons jan 20, 2010 0:12

jo, jag var inte så jätteimpad av det här avsnittet, trots att Enver gjorde en sjukt bra Topher igen.
(sjukt jävla bra.)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav A bear » ons jan 20, 2010 0:29

Jo, det var tyvärr inget höjdaravsnitt. Alldeles för stressat, med så mycket som måste hända att alltför lite av det hann betyda något. Speciellt slutet är rent löjligt - stor CGI-explosion, och så plötsligt bara står Echo där utanför? Klippte ni det här med en plastsax, eller? Och dialogen är lite for ofta bara rent funktionell, 100% plot och inget annat. Snälla säg åtminstone att det inte var så här för att Joss var för upptagen med att rita serier...

BOYD: Topher, think!
TOPHER: That's what got us into this! I'm going for mindless destruction now.

Det sagt så visst, här fanns några enormt bra grejer. Allt med Enver, oavsett vem han är för tillfället. Hela gänget som reagerar exakt som de borde - och som ändå gissningsvis visar sig vara fel val - på Boyds förslag. Allt med Adelle. Mellie som föreslår att de helt enkelt drar ur kontakten. Boyds slut, avrättad med vapnet han själv tagit fram - en av de få saker som verkligen kändes helt genomtänkt; det är inte teknologin som är ond, det är användandet, och våra hjältar vinner alltså dagen genom att börja använda vapnet som kommer att orsaka apokalypsen...

Jag vill verkligen se Epitaph 2 nu. Jag vill verkligen att saker här hamnar i ett bättre ljus, att något av det betyder något mer än bara "Snabbt, sy ihop handlingen". För i och med att de valde det var det ju så mycket annat som aldrig ens hann beröras; "Carolines kropp är unik", säger Boyd, samtidigt som Madeline bryter sin egen programmering (om så bara tillräckligt länge för att avprogrammera sig själv permanent) och alla de andra dockorna också visat i två säsonger att de också behåller saker. Det jag hoppas är att The Hollow Men ("This is how the world ends - not with a bang, but with a whimper") inte känns så här platt bara för att de är stressade. Att det ska se ut som ett löjligt enkelt lyckligt slut bara för att visa sig få katastrofala konsekvenser. Jag hoppas jag inte har HELT fel.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav adolvsson » ons jan 20, 2010 0:31

Björn. Det var därför jag ville skapa tråden. För att få läsa ditt inlägg om saken. Tack.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Mush » lör jan 23, 2010 22:05

Själv är jag nöjd med Avsnittet.

Jag tror att jag kommer ha svårt att se om serien när man vet vem Boyd verkligen är. Det var den mest chockerande upptäckten om vem som var the bad guy för mig. Han är så happy face man när han fejkar och jag lurades ordentligt, haha. Känner mig nästan lika förrådd som Echoe.

Åter igen stark tragedi scen när Mellie skjuter sig själv. *Snyft etc* Kan inte Paul få lite andrum någon gång?

Och vet ni vad? Har Epitaph One Osedd och tänker spara den så den går ihop med Epitaph Two, The return om en vecka, yay!
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav HeY » sön jan 24, 2010 23:28

Mush skrev:Själv är jag nöjd med Avsnittet.

Jag tror att jag kommer ha svårt att se om serien när man vet vem Boyd verkligen är. Det var den mest chockerande upptäckten om vem som var the bad guy för mig. Han är så happy face man när han fejkar och jag lurades ordentligt, haha. Känner mig nästan lika förrådd som Echoe.

Åter igen stark tragedi scen när Mellie skjuter sig själv. *Snyft etc* Kan inte Paul få lite andrum någon gång?

Och vet ni vad? Har Epitaph One Osedd och tänker spara den så den går ihop med Epitaph Two, The return om en vecka, yay!


Hm, ja det kan ju vara kul att se dem ihop. Dock tror jag att det är att föredra att se Epitaph One före säsong 2 då de anspelat så mycket på det i säsongen - scener från Epitaph One har dessutom redan varit med i nu i säsong 2 eftersom de kommit närmare och närmare Epitaph One - så därför kommer du se saker från nått avsnitt sedan vara med igen i Epitaph One. När de scenerna kom i säsong 2 såg man plötsligt Epitaph One i ett helt nytt ljus, eftersom allt man trodde var på ett sätt när man såg det visade sig inte alls vara som vi trodde när vi såg säsong 2. Jag tror faktiskt att du gått miste om lite genom att spara det ;) :|

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Mush » sön jan 24, 2010 23:34

Bah och suck..Aja, inte sett är inte sett och får se själv hur jag tycker om en vecka. Hoppas det går bra och se det så ändå. Hoppas :D



Btw, Explosionen i slutet såg jätte fel ut.
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav AKS » sön feb 07, 2010 12:38

Nja, säger jag. Första halvan av avsnittet var jag fenomentalt uttråkad. Eller lite uttråkad i alla fall. Vet inte varför, det bara engagerade mig inte. Men andra halvan tyckte jag i stället var riktigt bra och Boyd i dollstadie och som självmordsbombare... det var snyggt.

Hoppas Epitaph Two blir bra!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003


Återgå till Dollhouse Säsong 2



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron