5x16 The Body

Här pratar vi mest om Säsong 5

Ditt betyg på "The Body":

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
1
1%
6
3
3%
7
1
1%
8
9
9%
9
9
9%
11!
75
77%
 
Antal röster : 98

Inläggav Daimone » tor feb 14, 2008 20:32

ey skrev:haha, internettuff, då har man RIKTIGT stor kuk irl. nästan lika stor kuk som de som kör sportbilar runt i städer och gasar på som fan. men bara nästan!


Osch! Nu blev jag äcklad.
Daimone
Minion
 
Inlägg: 108
Blev medlem: 19 jan 2007

Inläggav Echolls » ons dec 23, 2009 0:06

Det här är verkligen ett otroligt bra avsnitt, jag gillar sådant som är realistiskt skildrat. Det är väldigt jobbigt att titta på också, inget jag ser om för nöjes skulle direkt. Jag grät dock inte så mycket som jag brukar göra till det, men det är några scener som alltid gör mig lika ledsen. Den första är när Buffy säger: "We're not supposed to move the body!" och inser vad som verkligen har hänt. SMG spelar så bra i hela scenen i huset. Jag gillar hur hon säger "I have to make a call." också.

Nästa scen jag alltid gråter till är den då Buffy berättar för Dawn. Jag tycker det är så jobbigt redan när hon går in i klassrummet, men det knäcker mig totalt när Dawn bryter ihop utanför.

Willow som inte kan bestämma vad hon ska ha på sig tycker jag är väldigt rörande också, men Anyas "I don't understand." ger mig inte så mycket jämfört med allt annat sorgligt i avsnittet. Det är inte så att jag har något emot den scenen, det finns bara annat som berör mig så mycket mer.

Trots att jag gillar avsnittet så mycket så blir det ingen fullpoängare för mig. Jag vet inte riktigt varför, det når bara inte ända fram. Men sådana här avsnittt påminner mig ändå om hur fruktansvärt mycket jag älskar den här serien.

Betyg: 9
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » tis jan 12, 2010 20:37

Ska just sätta mig och se The Body. Såg nyss när Xander lagar fönstret som gick sönder när April kastade Spike genom rutan, och kände igen tröjan som Buffy har på sig, och tänkte "O-oh, DET avsnittet kommer nu". Kände att jag behövde en liten paus, samla mig lite först.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav MissKittyFantastico » ons jan 13, 2010 0:19

Jag har känt ett behov av att se om det här avsnittet, men jag lånade dumt nog ut säsong 5 i våras och först i fredags fick jag tillbaka boxen. Nu har jag plötsligt inte riktigt vågat. Behöver nog också samla mig lite mentalt först.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Binchy » ons jan 13, 2010 11:26

Det känns skönt att Joyce fick gå ut med Brian, känna sig lycklig ett tag innan det tog slut. Det måste ha varit jobbigt att ligga och stirra upp i taket under hela inspelningen. Men stirrandet gör ju att hon ser så mycket dödare ut, än om de slutit hennes ögon i ett tidigt stadium.

Willow som byter kläder är helt bedårande. Den långa scenen i början som bara pågår och pågår och pågår, utan bakgrundsljud, den är SÅ jobbig. Vilket den ju ska vara.

Slutet på Joss kommentatorspår är perfekt; "I-hope-you-guys-had-fun-I-know-I-had-bye" i ett enda andetag, nästan. Precis vad man behöver för att liksom vakna upp efteråt.

Har säkert sagt allt det här innan, men avsnittet väcker ganska liknande känslor varje gång. Oh, well, nu ska jag gå och se på Zombie-Joyce som närmar sig huset i avsnittet efter...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav MissKittyFantastico » tor mar 03, 2011 22:58

MissKittyFantastico skrev:Jag har känt ett behov av att se om det här avsnittet, men jag lånade dumt nog ut säsong 5 i våras och först i fredags fick jag tillbaka boxen. Nu har jag plötsligt inte riktigt vågat. Behöver nog också samla mig lite mentalt först.

Nu har jag äntligen vågat se The Body efter att ha haft boxen hemma i mer än ett år. Min bror ville se lite Buffy-avsnitt som uppladdning inför Oscars-galan och vi tittade på Crush och I was made to love you. Det avsnittet slutar ju som det gör så efter lite funderande tyckte jag att det var dags att ta tag i att se the Body, särskilt när jag hade sällskap. Jag måste säga att det gick bättre än jag hade trott. Jag blev faktiskt mest förbannad i början på hur dåligt delar av avsnittet är skrivet. Ambulansnissen "Jo det ser ut som ett anuerism (vet inte vad det heter på svenska)". Hur i hela friden ska han kunna veta det bara sådär? För att göra det ännu värre så så åker de iväg på ett annat larm och lämnar Buffy ensam med hennes döda mamma "Coronern kommer snart". Det kan inte gå till så i verkligheten. Jag har varit så tagen av själva helheten av avsnittet vid tidigare tittningar att jag inte ens tänkt på det. Den här gången såg jag det med lite mer perspektiv.

När jag väl släppte irritationen så blev jag självklart rörd och snyftig av resten av avsnittet. Anyas tal och scenen där Buffhy talar om för Dawn, Xander som är den lugna vuxna personen och plötsligt står han med handen inslagen i väggen.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron