4x01 Deep Down

Allt du har att säga om Säsong 4, säg det här

Betygsätt Deep Down

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
2
6%
7
6
19%
8
15
47%
9
7
22%
10
2
6%
 
Antal röster : 32

Inläggav Tea » tis maj 30, 2006 14:20

har itne bestämt mej än.. återkom om några timmar...

lite edit: Lilah kicks assssss Och Wesley fortfarande intressantast (intressantast är egentligen inget ord, men här på BF brukar vi ju hitta på egna, så... intressantast får bli ett ord)...

ännu en säsong.. ingen doyle, ingen lindsay... *suck*

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav Isabella » tis sep 12, 2006 15:41

En riktigt bra säsongsöppning. Äntligen fick man reda på vad som hände efter sista avsnittet i s.3. Usch, neej.. jag gillar inte Wes och Lilahs förhållande :P
Btw, Spoiler säsong 7 av Buffy: Ni vet när scenen Angel vrider om nacken på Connor, så trodde jag att han var the first först O.o Fast sen när han dödade vampyrerna så fattade jag att så var inte fallet :P
Som sagt, Ett bra avsnitt! Den får en 8:a av mig.
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav AKS » ons aug 01, 2007 1:21

Jag älskar detta avsnitt! Well, i alla fall så gillar jag det rejält mycket. Det är så spännande och mörkt och i en eller två repliker även riktigt roligt ("Fluffy" någon?).

Connor, Connor, Connor... Han är så vilseledd den stackaren. Till skillnad från många andra gillar jag honom som karaktär. Han är en så typisk tonåring på ett sociopatiskt vis. Som då Angel säger åt honom att sätta sig ner och han plockar upp stolen och drämmer den i golvet ungefär som att han är den som borde vara sur. :D

Fred är verkligen sneaky med sina elchocksattacker. Jag räknar då, generös som jag är, scenen i Double or Nothing (tror jag det var) som en elchock för stackars Wes. Hon bygger upp honom och får honom att känna sig tacksam för att sedan, verbalt, sticka kniven i honom. Och här bjuder hon på mat och förståelse innan hon torterar grabben litegrann. Connor förtjänade det visserligen, men knappast Wes.

Cordy på slutet = likgiltig. Tycker inte att det förstör avsnittet att hon lättar upp stämningen där på slutet. (Som svar på ett inlägg jag läste här i tråden, men jag kommer inte ihåg vem som skrev det.)

Iiih... Så spännande att en av mina två favoritsäsonger precis startat! This is going to be sweet...

8 av 10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » ons aug 01, 2007 12:50

AKS skrev:Iiih... Så spännande att en av mina två favoritsäsonger precis startat! This is going to be sweet...


Season 4 is tha shiet! 8)

Nej då, detta var inte alls en onödig kommentar!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » ons aug 01, 2007 13:13

Finns inga onödiga kommentarer på bf.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » sön jan 10, 2010 14:03

Ett riktigt bra avsnitt! Jag tror att jag gillar det mest av alla avsnitt den här säsongen, eller har gjort förut i alla fall, det kan ju ha ändrats. Hur som helst så är det är väldigt ovanligt att jag gillar en säsongsöppning såhär mycket.

Angels drömscener tycker jag väldigt mycket om, speciellt den första med alla vid bordet. Sen är den med honom och Cordy vid klippan bra också. Jag har inget emot att de får varandra i en drömscen så länge det inte är i verkligheten.

Wesley/Justine är grymt bra också. Han handskas verkligen med henne på det sätt hon förtjänar. Usch, vad jag hatar henne!

Connor stör jag mig på men samtidigt gillar jag honom. Han är en väldigt intressant karaktär.

Favoritcitat:
Wesley: I'll take away your bucket.

Betyg: 8
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » mån jul 26, 2010 2:53

Mycket bra avsnitt!
Intressant med Lilah som ny chef för W&H, och hennes förhållande med Wes..
Gillar inte Connor alls, bra att Angel körde ut han.
Bra början på den näst sista säsongen!!
Betyg: Stark 8a
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Angel Säsong 4



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron