2x11 Getting Closer

Hurra, ett forum till! Här kan vi diskutera säsong 2.

Close enough?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
0
Inga röster
7
1
17%
8
1
17%
9
1
17%
10
3
50%
 
Antal röster : 6

2x11 Getting Closer

Inläggav gaspode » lör jan 09, 2010 3:26

With the Rossum conspiracy now fully revealed, Echo and her allies must now make their stand to stop the Rossum Corporation from enslaving the free world. Echo will finally face herself as Caroline, even as Ballard struggles with the facts of his new existence.
Meanwhile, an invasion is incurred upon the Dollhouse, and Whiskey/Dr. Claire Saunders finally returns to the Dollhouse.

Imorgon!

Jag råkade läsa lite av misstag, och blev lite extra pepp nu.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav A bear » lör jan 09, 2010 14:13

Woah. Det är endgame. Här börjar Epitaph One. Alla pusselbitarna är uppe på bordet, men fan vet om de passar ihop som vi trodde.

ECHO: Are you saying she's evil?
ADELLE: Worse. An idealist.

Och så får vi äntligen lite Carolinebackstory. Och mer Bennet.

CAROLINE: Bet she could kill me with her brain.

Och mer Claire. Och en jäkla massa Topher. Och officiell Topher/Bennet.

ADELLE: And your charm offensive?
TOPHER: Mostly offensive.

Och lite Dominic - vem släppte ut honom, hmmm?

GARY: Seems like I just got here yesterday.
TOPHER: Last Thursday, actually.

Last Thursdayism är alltså en parodi på kreationism som går ut på att jorden skapades i torsdags. Alla minnen som är äldre än så är inplanterade av Gud. Han är ju allsmäktig, eller? Snygg liten referens som ju inte är helt ointressant i den här serien.

Sen blåser Whiskey skallen av Bennet (jo, det är ett Tim Minear-avsnitt) och allt trampas upp en växel till.

ADELLE: You have much to answer for, young woman.
CAROLINE: I do?
ADELLE: You forced me to come to Arizona. I loathe Arizona.

Och så plötsligt besvaras alla frågetecken runt Boyd. Eller? Är någonting som det verkar här? Om det där var Clyde, är det samme Clyde som var i Attic? Vem lurar vem, vem styr egentligen vad?

Saker vi trodde vi visste efter Epitaph One som inte var fullt så enkla:
- Echo och Paul är ihop. Fast inte, eftersom Topher har raderat alla hans känslor för henne. Wooops.
- Boyd och Claire är ihop. Fast inte, eftersom hon är hans minion. Eller kanske inte.
- Topher blir galen av att ha förstört världen. Fast inte: han blir galen över att först ha FÅTT världen och sen fått mattan undanryckt under sina fötter. Han och Ivy... *sniff*
- Echo har inte byggt sig själv bara på jävlaranamma. Hon är menad att vara sån.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Garim » lör jan 09, 2010 18:03

Bra sammanfattning A bear (som vanligt). Jag gillade, men det var lite väl mycket instoppat i ett avsnitt, som man kanske kan förvänta sig när de vet att de måste avsluta "alla" arcs på bara några avsnitt.

Big "woah" när Boyd visade sig vara Rossum, eller var han? Jag får inte allt att stämma än, men vi får väl se...

Typiskt också att Topher och Bennet fann varandra precis innan Bennet got her brain killed.

Jag tyckte Summer var riktigt bra i det här avsnittet. Är det första gången hon blir dödad on-screen?

Fran Kranz fick pussa på Summer Glau! Inte avis, nä inte alls :)
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav A bear » lör jan 09, 2010 18:37

Garim skrev:Jag tyckte Summer var riktigt bra i det här avsnittet. Är det första gången hon blir dödad on-screen?

Beror nog på hur man räknar hennes avstängningar i T:TSCC.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » sön jan 10, 2010 1:17

Precis. Med tanke på att Whisky i Epitaph One hjälper folk som kommer dit med att installera en Caroline och sättet Boyd försvarar huset. Det måste vara något mer. Rossum försöker rädda sig från sig själva? Eller. Om Clyde 2 användes som mall för att göra Echo speciell, och med honom som handler så skulle det kunna vara ett annat sorts försök till supersoldat. Massor med kunskap, lydnad till några få och i övrigt självständiga. För om Echo skapades för att vara speciell, då känns det inte som en slump att Alpha var i samma hus och också började agera och samla på sig saker i huvudet.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tomas » sön jan 10, 2010 3:10

Jo det var väldigt mycket i samma avsnitt. Last Thursday :)
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav Rombat » sön jan 10, 2010 12:55

Fast pang boom död-scenen såg man komma på en mils avstånd.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav adolvsson » sön jan 10, 2010 13:05

Rombat skrev:Fast pang boom död-scenen såg man komma på en mils avstånd.

Nej.

Man kanske borde, men det gjorde man inte.

DU ÄR UPPENBARLIGEN INGEN RIKTIG MAN!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » sön jan 10, 2010 16:29

Bäääääää.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav gaspode » sön jan 10, 2010 22:30

Nu sa han ju Last Tuesday, inte Thursday. Annars hade det varit en snygg nickning. nu är jag inte så säker :)
edit: Ok, enligt den där wikisidan kunde det lika gärna kallas Last Tuesdayism, så fair enough!

ja jösses, det börjar bli svårt att hänga med i svängarna nu.

Boyd kan väl inte vara en imprint, han påverkades ju i "Echoes"?

gaspode i echoes-tråden skrev:Förresten kan vi ju iaf en gång för alla sluta oss till att varken DeWitt, Topher, Boyd eller Dominic är dockor. det är ju bra.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » sön jan 10, 2010 22:51

Är han originalet? Riktiga människan alltså. Kom inte ihåg om det kan vara så.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Mush » tor jan 14, 2010 22:44

Väldigt svårt att spara sig, vill ha som det var veckorna innan jul. Att det sändes två avsnitt på raken så jag väntar nu tills på lördagen. Jag gillar Dollhouse starkt. Faktiskt mer än Firefly, call me crazy. Eller gör inte det men säg nå fint!





Herregud!!!! :eek: :eek: :eek: Först och främst yay Amys karaktär återvänder! Topher och Bennet, så söta!! Sen händer det där Joss Whediska...!!!! :o :o Det är inte rättvist, Sen det med Boyd på slutet. Det här var för mycket chockerande än vad min hjärna klarade av. Jag behöver en rensning och en ny imprint :) Nu ska jag se Avsnitt 12. Puh...
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007


Återgå till Dollhouse Säsong 2



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron