Desperate Housewives

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HeY » fre okt 03, 2008 15:06

sp1keout skrev:Har du sett 5x01?


I have!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » mån maj 18, 2009 23:11

Säsong 5 har nog varit den tråkigaste säsongen hittills. Gud vad serien tappat IMO. Och varför i hela världen sparkade de Nicolette Sheridan? HUUUUUUGE mistake. De andra är ju inte roliga - förutom Gabby.
Vad hände? Jag tror att det här med five years var dumt - säsong 4 var ju riktigt bra. Det här var ganska slött. Tittarsiffrorna verkar hålla med mig, finalen hade bara 12-13 miljoner - de brukade ligga runt 20. Ouch!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tis jan 05, 2010 1:48

6x11
Är det bara jag eller säger Drea de Matteo "A *Fucking* plane hit her, what is it gonna take, a silver bullet!?"

Ha de alltså missat det? :D

(edit) För övrigt tycker jag inte att serien ryckt upp sig. Säsong 6 är lika trist som säsong 5. (/edit)

(edit) Det här var nog det tråkigaste/sämsta avsnittet i hela serien. (/edit)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » mån maj 17, 2010 14:56

6x23
Säsong 6 har minst sagt varit en besvikelse för min del - förmodligen sämst hittills - men detta avsnittet fick mig att se fram emot nästa, faktiskt!
Bra slut på arcarna, men jag tycker att Bolen familjen hade kunnat stanna kvar. Jag gillar ju Drea de Matteo. Iofs är hon lite för cool för DH, hon har nog talang för något bättre.

Paul Young back on the lane! Jag undrar om det betyder att vi kommer att få se Zach igen också? Jag hoppas att de gör något bra med det.
Mest vill jag veta, vems barn som inte är deras barn. Jag har ju aldrig tyckt att Susan och Mikes son är lik dem, men jag vet inte. Spännande!
Mest saknar jag den klockrena komedin som DH brukade vara så bra på. Mitt största problem med säsongen har varit att den varit... trist.


(edit) BTW: Konstigt barn Lynette födde, med navelsträngen avklippt. Eller såg ni någon? (/edit)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » tor okt 07, 2010 6:30

Jag gillar att det bara har skrivits 3 inlägg sedan mitt back in "Oct 2008". Jag förstår själv inte riktigt vad det är jag gillar med den här serien för jag tröttnar och ger upp för den känns så värdelös. Men sen när jag börjar titta så tycker jag den är fantastiskt.

Har gått 2 år och 4 dagar. Igår började jag kolla på säsong 5 och jag har redan sett 9 avsnitt(!! (var lite rastlös)) - tycker serien är precis som alltid, bara ironiskt jävla underhållande, jävla hemmafruar alltså.

Har inte uppfattat att serien blivit varken sämre eller bättre (förutsatt att första säsongen i de allra flesta serier är den bästa)

Nåja, ska väl fortsätta kolla idag.

Har fan fortf. miljontals avsnitt att se ifatt.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tor okt 07, 2010 11:50

För mig var säsong 6 lite av ett bottennapp. Nu har den dock gjort ett uppsving och säsong 7 känns lovande. Vanessa Williams är ett bra tillägg till serien.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav WillowGirl » mån nov 29, 2010 14:38

Hmm, bara jag som tycker att den här serien har tappat lite, på något sätt? fast sluta titta, det kommer jag inte.. :) hört att två starka karaktärer kommer försvinna från serien, buuhu.
Användarvisningsbild
WillowGirl
Minion
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 29 nov 2010

Inläggav Spuffy » mån dec 06, 2010 21:32

Jag har alltid varit väldigt skeptisk till DH, men började se igår när jag desperat sökte efter en serie som skulle passa in på vad jag ville ha, och gillar! Ni som sett mycket/fortfarande ser: Hur artar sig serien? Blir det uselt eller är det värt att fortsätta se? Och ifall det blir dåligt, är det värt att ta sig igenom?
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav WillowGirl » lör dec 11, 2010 20:06

Jag tycker att serien fortsätter att hålla genom de säsongen som hittills har gått.
Vad jag minns så tappar den stinget lite emellanåt men inte på så sätt att jag slutat titta =)
Måste snart ta mig i kragen och börja titta aktivare..
Användarvisningsbild
WillowGirl
Minion
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 29 nov 2010

Inläggav sp1keout » sön mar 20, 2011 15:14

Som sagt.

Desperate Housewives är en typisk sån där serien som aldrig känns riktigt varken bättre eller sämre. Möjligt att de första säsongerna var bättre, men har senaste veckan ändå ätit mig igenom andra halvan av femte säsongen, och hela sjätte

Nu är jag på sjunde säsongen, och trots att jag är stuck (uppenbarligen) så får den fan gärna ta slut snart hahah

7x01

Brian Austin Green - vilken lifesaver
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » ons apr 20, 2011 10:53

7x18, myspys på lanen
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » sön apr 20, 2014 2:19

Sedan mitt senaste inlägg så har det då gått 3 år, serien slutade för ganska länge sedan, men jag och en kollega pratade om DH på jobbet i veckan och jag var tvungen och titta igen tänkte jag - sagt och gjort, hela långfredagen och påskafton och 23 avsnitt senare är jag klar med säsong 8.

Det jag skrivit om den tidigare stämmer väl in på mig, jag vet inte vad det är, men det kommer lämnar ett stort hål i hjärtat på mig att veta att den är över.

Inte sett säsong 1 på tio år dock, så kanske på tiden för lite reruns. Fan vilken bra serie... ledsamt slut också, mitt hjärta gör lite ont.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » sön apr 20, 2014 2:22

Vet inte varför jag skriver här, bara jag som skrivit senaste 6 åren ändå - är som min personliga DH-dagbok... and I love it.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » sön apr 20, 2014 15:20

Jag älskade serien de circus första 4 säsongerna, sen var det verkligen fram och tillbaka. Varannan vecka tyckte jag det var skitbra, och sen kom avsnitt som post-plane-crash-alternative-universe som fick mig att undra vad Marc Cherry hade rökt när han skrev manus.

Men ja, ibland funderar jag på om man ska se om de första säsongerna som var comedy gold!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron