Dollhouse på DVD

Diskussioner som inte rör specifika avsnitt av Dollhouse hör hemma här.

Dollhouse på DVD

Inläggav AKS » tor apr 09, 2009 7:13

Nu har info släppts om Dollhouse på DVD (och Blu-Ray). Släpps i juli och kommer att ha originalpiloten! Om DVD-boxen inte var ett säkert köp innan så är den det nu.

13 Episodes, bonus unaired pilot, and other extras, all coming out in late July

Expect the DVD and Blu-ray versions to arrive day-and-date on July 28th (well-timed for fanfare an the annual San Diego Comic Con). Running time is 694 minutes for 13 episodes: "Ghost," "The Target," "Stage Fright," "Gray Hour," "True Believer," "Man on the Street," "Echoes," "Needs," "A Spy in the House," "Haunted," "Briar Rose," "Omega" and "Epitaph One". We've confirmed that both versions will also have the Original Unaired Pilot Episode, "Echo".

Other bonus material, apparently available on both DVD and Blu-ray, include Audio Commentary with the Cast and Crew, Deleted Scenes, and Featurettes titled "Making Dollhouse," "Coming Back Home," "Finding Echo," "Designing the Perfect Dollhouse," "Mind Games," "An Urban Myth?" and "A Private Engagement". Video on the DVD will be anamorphic widescreen, with English 5.1 Dolby Surround audio. Vidoe on the Blu-ray will be 1080p high definition widescreen, with English 5.1 DTS HD Master Audio. French and Spanish subtitles are also available. Package art isn't available yet, but stay tuned!

http://www.tvshowsondvd.com/news/Dollho ... on-1/11651

Jepp, I want this. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tam » tor apr 09, 2009 7:43

Juli. Det är ju helt snart.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav AKS » ons maj 06, 2009 19:29

Så här kommer den att se ut tycks det:
http://tvshowsondvd.com/n/11829

Fin är den väl, men just det fotot är jag lite less på.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » ons maj 13, 2009 18:38

Joss ska ha två kommentarspår på Dollhouse-DVD:n. :extas:

http://www.thrfeed.com/2009/05/dollhous ... eased.html

Hade hoppats på lite fler kommentarspår dock, men, men...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Mr.Tweed » mån maj 18, 2009 9:49

Absolut. Joss'es kommentatorspår är alltid fantastiska och värda att lyssna på, så mer sådant tack!

Med ett undantag. Av alla kommentareer han gör till Buffyserien så är det ett som inte håller Joss-kvalitet. Han kanske var sliten stackarn :?
Lamb. Innocent and Delicious!
Användarvisningsbild
Mr.Tweed
Minion
 
Inlägg: 91
Blev medlem: 04 dec 2006
Ort: Uppsala

Inläggav AKS » tor jul 02, 2009 22:03

Recension av S1-boxen, minus disc 4 som inte skickats ut än (p.g.a. Epitaph One):
http://bashinginminds.com/2009/07/02/do ... iew-kinda/

Verkar bli bra detta.

I thought this was similar to his non-stop, detailed commentary on Firefly’s “Objects in Space” in the way he explains how carefully they presented the story to evoke specific expectations in the fans which would be dashed to the ground moments later, such as the love scene between Ballard and Melli:

“They are clearly into each other,” he said. “And he wants her to help him, and she believes him. This is a huge thing. What it is, of course, is me saying ‘I’m going to kill her now.’”
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Peak » ons jul 29, 2009 11:09

Eftersom mitt företag nu tydligen kan få tag på DVD:er från USA genom min nya leverantör där så fundrar jag på att köpa hem några stycken av Dollhouse säsong 1. Nån mer som är intresserad av billig DVD-box (region 1 då)? Jag sitter och väntar på min första testsändning av andra prylar nu för att se på ett ungefär hur fraktsituationen är innan jag vet nåt exakt pris, men jag anar att jag kan vara rätt så billig om jag vill.

Edit: Givetvis finns det en amerikansk Blu-Ray-version också, om nån skulle vara intresserad.
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav Nyx » mån aug 03, 2009 23:26

Så underbart att få commentaries och onset-dokumentärer med Joss igen! :lovebunny: Återigen påminns jag om varför jag avgudar karln.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Mush » fre dec 04, 2009 21:47

Dvd menyn var lite väl stel och tråkig för dagens teknik anser jag. Epitath one får man ju med men skulle vara perfa om man fick den osända piloten också.

Tror ni Säsong 2 släpps ännu snabbare på dvd eftersom den är klar?
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav Murnau » fre dec 04, 2009 22:37

Mush skrev:Epitath one får man ju med men skulle vara perfa om man fick den osända piloten också.

Fast den är ju faktiskt med på DVD:n. Har du kollat ordentligt?
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Inläggav Mush » sön dec 06, 2009 17:36

Murnau skrev:
Mush skrev:Epitath one får man ju med men skulle vara perfa om man fick den osända piloten också.

Fast den är ju faktiskt med på DVD:n. Har du kollat ordentligt?


Jag har faktiskt inte kollat sista disken än. Tycker det borde stå på Extra material infon.
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav Nyx » tis dec 22, 2009 22:49

Mush skrev:
Murnau skrev:
Mush skrev:Epitath one får man ju med men skulle vara perfa om man fick den osända piloten också.

Fast den är ju faktiskt med på DVD:n. Har du kollat ordentligt?


Jag har faktiskt inte kollat sista disken än. Tycker det borde stå på Extra material infon.

Jag har för mig att den är på sista skivan!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Murnau » tis dec 22, 2009 22:59

Ja åtminstone på R1.
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Inläggav MissKittyFantastico » ons dec 23, 2009 2:01

R2 också.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Glorificus » lör dec 26, 2009 20:21

Dollhouse s1 reas ut billigt på Play i dagarna, bara 12.99 euro.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Mush » sön maj 16, 2010 22:37

Säsong 2 på dvd i oktober enligt discshop.se.
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav Mush » sön okt 10, 2010 1:56

På Onsdag kommer den. :extas:

Bild
Bild

Extramaterial:
» Outtakes
» Deleted scenes
» Definig moments
» Looking back
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007


Återgå till Allmänt om Dollhouse



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron