2x10 The Attic

Hurra, ett forum till! Här kan vi diskutera säsong 2.

Did the attic get too much of a hype?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
0
Inga röster
7
1
14%
8
1
14%
9
0
Inga röster
10
5
71%
 
Antal röster : 7

2x10 The Attic

Inläggav HeY » lör dec 19, 2009 22:08

Adelle finally decides that Echo is too much of a threat to her house. Now Echo must face the very personal horrors of the Attic.


Gaaah! Bäst hittills!!!?
Nu börjar det kännas så där "faaaaan att Dollhouse inte blev en hit och att det bara är två avsnitt kvar!!!!".
Jag tänkte väl att Adele bara spelade. Slutet kändes sådär klassiskt Jossigt. Det påminde mig väldigt mycket av finalerna av BtVS och ATS där gängen, the core, bestämmer sig för att kämpa eller dö kämpande. Riktigt snyggt! Och nu kommer Caroline in också. Jag hoppas det inte betyder att Echo ska vara Caroline och inte, öh, båda. Echo är mycket mer intressant än Caroline.
Den där budget minskningen har inte märkts alls - detta avsnittet kändes stort! Och Anna Ternheim på slutet :lovebunny:

Nog för att jag faktiskt ser fram emot julafton i år, men om jag bara kunde hoppa till nästa lördag! :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav malavel » lör dec 19, 2009 23:13

Jag tyckte det blev lite väl flummigt. Inte dåligt, men inget favoritavsnitt.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » lör dec 19, 2009 23:23

Flummigt? Hm, nej det tycker jag inte. Jag var på helspänn hela tiden!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav malavel » lör dec 19, 2009 23:35

HeY skrev:Flummigt? Hm, nej det tycker jag inte. Jag var på helspänn hela tiden!

Flummigt som i "du är i min dröm!". Har ofta svårt för såna här drömsekvenser.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Garim » sön dec 20, 2009 0:09

Det här avsnittet var fantastiskt! Sanslöst bra.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav eynosh » sön dec 20, 2009 0:38

Kan någon förklara vad Adele kan ha sagt som gjorde tophers assistent så arg på honom?
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav HeY » sön dec 20, 2009 1:27

eynosh skrev:Kan någon förklara vad Adele kan ha sagt som gjorde tophers assistent så arg på honom?


"You're cute as a doll" ?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » sön dec 20, 2009 10:55

Detta var mycket bättre än förra avsnittet. Inte alls ett av seriens bästa för mig, tror jag, men helt klart "där uppe". Eller iofs, detta är Dollhouse och det har bara visats 23 avsnitt... jo, detta är ett av de bästa Dollhouse-avsnitten.

Nu ska det bli riktigt intressanta tt se sista tre avsnitten. Denna serie kan bli en riktigt bra "miniserie" i slutändan för jag tror väl att Whedon fick tid att ordna ett riktigt slut på denna. Hoppas jag.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » sön dec 20, 2009 11:09

eynosh skrev:Kan någon förklara vad Adele kan ha sagt som gjorde tophers assistent så arg på honom?


Berättat att Topher choppat kroppar på fritiden?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » sön dec 20, 2009 15:06

Vad tror ni förresten att Topher tog ifrån Ballad?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » sön dec 20, 2009 16:19

HeY skrev:Vad tror ni förresten att Topher tog ifrån Ballad?


His sense of humor. ;)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » sön dec 20, 2009 20:50

:D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Rombat » mån dec 21, 2009 0:12

Pauls andra ord var "weenie". :lovebunnier:

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav gaspode » mån dec 21, 2009 2:28

ja, bra var detta helt klart.
Anna Ternheim! :lovebunnier:
Snyggt montage där.

Håller till viss del med om att drömvärldsgrejen inte var fantastiskt bra, dels tycker jag att det blev lite för fantasy-aktigt för den här serien på nåt sätt, och dels gjordes det inte fantastiskt. Det var inga Gondry-drömsekvenser precis. Eller ens Restless, om man skall jämföra med något rättvisare.

Det där med Topher och Ivy (som hon tydligen heter) antar jag att det kommer följas upp på något sätt...

Ja, det skall bli en väldigt intressant avslutning, men jag kommer inte sörja seriens nedläggning på Firefly/Wonderfalls/TSCC-vis.
Den är stundtals jävligt bra, men alla bitar har inte fallit på plats...
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav HeY » mån dec 21, 2009 10:17

Det var för övrigt ett roligt meta-skämt i avsnittet!

- What year is it?
- 2010, I think. Who knows how long we've been off air? :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » mån dec 21, 2009 16:33

Ja, den var kul. :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav dansdansdans » mån dec 21, 2009 19:38

HeY skrev:Vad tror ni förresten att Topher tog ifrån Ballad?


- kanske hans kärlek till Echo?
antagligen något liknande grymt iaf...


Jag måste se om detta avsnittet nu, var lite sömnig själv när jag såg det. men slutet gör att jag måste se om det!
detta jossiga slut. love it! :D
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav AKS » mån dec 21, 2009 19:48

dansdansdans skrev:
HeY skrev:Vad tror ni förresten att Topher tog ifrån Ballad?


- kanske hans kärlek till Echo?
antagligen något liknande grymt iaf...


Åh, så jag hoppas!! Hans Echo-fixering har alltid irriterat mig. Plus icke-skådespelaren Penikett. Vet inte om jag nämnt det förut.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Rombat » mån dec 21, 2009 19:49

Jo, din skumma åsikt har vädrats mer än en gång. Skummis.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav dansdansdans » mån dec 21, 2009 19:51

ja den är irriterande. jag är inne på andra säsongen av bsg och där är han nästan bättre ;)
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav adolvsson » mån dec 21, 2009 20:01

Rombat skrev:Jo, din skumma åsikt har vädrats mer än en gång. Skummis.

QFT.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » mån dec 21, 2009 20:13

jag gillar inte paul, har inget emot skådespelaren, även om jag inte tycker han är grym heller...

Jag funderade igår på vad det skulle kunna vara.
Kanske hans kärlek till Echo, men det vettefasen.. Isåfall kommer den säkert sippra igenom ändå.
Mellie/November kanske?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav dansdansdans » mån dec 21, 2009 20:22

gaspode skrev:jag gillar inte paul, har inget emot skådespelaren, även om jag inte tycker han är grym heller...

Jag funderade igår på vad det skulle kunna vara.
Kanske hans kärlek till Echo, men det vettefasen.. Isåfall kommer den säkert sippra igenom ändå.
Mellie/November kanske?


om den är äkta sipprar den igenom. som sierras och vitors alltid gör... :lovebunnier:
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav noike » tis dec 22, 2009 2:14

Jag hade varit mycket mer imponerad om det inte hade varit så framstressat allt. Senaste avsnitten har haft idéer som känns som om att de skulle vara åtminstone en halv säsongs utveckling styck.

Björn skrev på msn:
Jag får bara inte känslan att någon håller ihop det. Arcen verkar skifta från vecka till vecka.

Det är en actionshow... nej vänta, en filosofisk show om roller vi spelar... nej vänta, det är om våldtäktskultur... oj, nu är det en konspirationsthriller...

Det är ju fan en monty python-sketch ju

Och det är träffande. Samtidigt är det bättre nu än det var med menlösa inprints of the week där saker flyter ihop bättre, men det är som flera röda trådar som aldrig riktigt är sammankopplade.

Jag älskar Joss och allt sådant där, men flexibilitet är verkligen inte hans styrka. Arbeta med det de har vid nerläggning och försök inte få in allt de hade velat ha med. Så jävla hoppigt.

Tycker inte det här var i närheten av seriens bästa. (John Cassadays regi gillade jag, han borde få göra mer medan han tecknar långsamt. Ge honom bättre manus bara.) Eftersom saker inte förankras tillräckligt, och det är stressat och idéer fullföljs aldrig ordentligt blir det lite meh över slutet av avsnittet. Det kändes som teasern där Alpha hade ihjäl någon och vi från början inte fick se hans ansikte. vilket förstörde scenen för mig eftersom det var tydligt att det var han. Vem annars skulle de dölja? Det här avsnittet kändes som teasern. Snyggt men gimmickartat och än ny arc påbörjad innan något är egentligen avslutat.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav noike » tis dec 22, 2009 2:30

En annan sak: Arcane säger att de tog bort vem som styrde Dollhouse och som satte honom där. Varför? Han skulle ju pluggas in i en dator utan chans att komma ut?

Och för fuck sake: använd Reed Diamond i sista avsnitten!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav dansdansdans » tis dec 22, 2009 7:46

jag hoppas på Alpha med.
:)
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav Lila » sön dec 27, 2009 3:00

Börjar bli lite väl för mycket matrixcopycat av storyn....
Användarvisningsbild
Lila
Minion
 
Inlägg: 77
Blev medlem: 13 dec 2004

Inläggav noike » sön dec 27, 2009 3:48

Lila skrev:Börjar bli lite väl för mycket matrixcopycat av storyn....

Nejdå. Joss är smart nog att inse att sovande människor som batterier är en jättedålig idé. Ska man likna den vid någon 1999-års film skulle jag tagit upp Dark City medan the Attic var mer... eXistenZ eller möjligtvis Western-avsnittet av the Prisoner.

Vilka delar anser du kommer från Matrix? (Själv har jag lite svårt att ta Matrix som ursprunget till nästintill något. Större delen är stulet fast stulet snyggt — antagligen fungerar filmen främst för att det inte fanns mycket plats för brödernas egna tankar.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place


Återgå till Dollhouse Säsong 2



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron